rek

Control: W jednej z misji pobocznych spotykamy… Hideo Kojimę [WIDEO]

Control: W jednej z misji pobocznych spotykamy… Hideo Kojimę [WIDEO]
No dobra, słyszymy tylko jego głos, ale zawsze coś.

Remedy swoją najnowszą produkcją pokazało, że wciąż jeszcze ma to coś. Gra została świetnie przyjęta, a jej premierowy zwiastun prawie odciągnął mnie od WoWa. W tytule ukryto zresztą sporo smaczków (ot, choćby tony nawiązań do Alana Wake’a), a w pewnym momencie rozgrywki możemy wykonać misję poświęconą samemu Hideo Kojimie.

Wcielił się on w rolę Yoshimiego Tokui, doktora, którego nagranie znajdujemy w jednym z laboratoriów. Gdy postanowimy go odsłuchać, rozpocznie się zadanie wyglądające jakby żywcem wyjęte z umysłu twórcy Metal Gearów. Co ciekawe, ponieważ Kojima wypowiada się tylko po japońsku, za tłumacza służy mu… Aki Saito, szef marketingu japońskiego studia. Sami zresztą zobaczcie jak wygląda cała misja:

Sympatyczne, prawda? A kto wie, jak wiele easter eggów ukryli jeszcze developerzy w swojej grze.

9 odpowiedzi do “Control: W jednej z misji pobocznych spotykamy… Hideo Kojimę [WIDEO]”

  1. No dobra, słyszymy tylko jego głos, ale zawsze coś.

  2. Dlaczego na cda nie ma newsa ze Control na ps4 i xone chodzi w 10-15 fps i 900p? Gra jest niegrywalna na podstawowych konsolkach 🙂

  3. @konio52 Wkrótce będzie recenzja na stronie. Na PS4 Slim momentami grać się nie da, na PS4 Pro jakoś idzie, ale faktycznie jest tragedia.

  4. @Ninho gram na Pro, przeszedłem 6 z 10 głównych misji oraz większość dostępnych do tego momentu side questow, fpsy poniżej 30 spadły mi dosłownie w jednym miejscu (zresztą kilkukrotnie – mail room w pierwszej lokacji), a tak gra jest bardzo stabilna, nawet gdy na ekranie dzieje się sporo. Ewentualnie przycięcia występują przy kończeniu głównych misji, ale jest to freeze na ok. 5 sekund a potem gra się dalej dobrze.

  5. Hmm a to ja myślałem że tylko mi gra działa w 20 fps?? Rozumiem skopać optymalizację na pc ale żeby na konsolach??!! hmm no w sumie kiedyś podobnego wyczynu dokonał ubisoft z AC Unity:)

  6. @fanboyfpsow|Tyle, że jednak skala Unity była „nieco” większa niż Control i faktycznie miało tam co zjadać te fpsy. Z drugiej strony, wchodzę na Metacritic i widzę bardzo wysoką średnią ocen na konsolach, więc albo problem nie istnieje, a wy kłamiecie, albo recenzencka rzetelność to dziś co najwyżej średnio zabawny oksymoron.

  7. @Shaddon,|Z drugiej strony, od uzytkownikow srednia 7.0, sprawdzilem recenzje, tak 2/10 z tych negatywnych od uzytkownikow wspomina spadki plynnosci. Albo uzytkownicy konsol sa mocno przyzwyczajeni do tych spadków, albo nie sa tak bardzo odczuwalne.

  8. faktycznie powyższa misja jest jak esencja mgsów, .. i sam kojima xd

  9. W sumie to ja w Wiedźmina 3 grałem w „filmowych” 10-24 klatek w okienku wielkości listu, a i tak mi się gra podobała dzięki fabule, a Remedy akurat w tworzeniu historii jest świetne więc może jest podobnie

Dodaj komentarz