14.10.2016
Często komentowane 26 Komentarze

[Cotygodnik] Dobra i zła wiadomość

[Cotygodnik] Dobra i zła wiadomość
Mam dla was dobrą i złą wiadomość. Którą chcecie usłyszeć najpierw?

Dobra wiadomość jest taka, że 18 października do kiosków trafi nie jeden magazyn CDA, ale aż dwa. Tak – miłośnicy naszej twórczości za zaledwie złotówkę więcej (16,99 zł) dostaną dodatkowe, stustronicowe czasopismo o grach wydanych co najmniej dziesięc lat temu. Nazwa jest prosta i dosadna – Retro.

Zła wiadomość jest taka, że dubbing Battlefielda 1 brzmi teatralnie jak diabli. Myślałby kto, że takim szeregowym żołnierzem podczas pierwszej wojny światowej targały ekstremalne emocje, ale oni tak naprawdę byli skupieni na nienagannej dykcji i jakości deklamacji. Ale zresztą… posłuchajcie sami.

Dobra wiadomość dla tych, którzy poczuli się teraz przygnębieni: Beyond Good & Evil za darmo! Ubisoft kontynuuje swoją inicjatywę rozdawniczą z okazji trzydziestolecia firmy – tym razem udostępnili bez żadnych opłat klasyczną grę Michela Ancela (Rayman). Ściągajcie, zanim zastąpią rzecz czymś innym.

Ale co by wam nie było też zbyt radośnie – Cuphead, wyglądający wprost obłędnie i animowany ręcznie run’n’gun w stylu Contry, Metal Sluga czy gier Treasure, został przesunięty po raz kolejny. Tym razem na 2017 rok. Zaczynam wątpić, czy dożyję premiery.

Tyle dobrze, że jest i szczęśliwa nowina – powinienem dożyć premiery kolejnych, mrocznych Gwiezdnych Wojen z Madsem Mikkelsenem i Darthem Vaderem. Dialogi są trochę koślawe, ale zaufam, że to wina zwiastuna – rzecz już wygląda o wiele lepiej niż Przebudzenie Mocy.

Zła wiadomość jest taka, że choć Poznań Game Arena już w tym miesiącu, wejściówki VIP dość mocno uszczuplą wasze portfele. No, chyba że przed udaniem się na targi sięgniecie po CD-Action, do którego załączamy w tym miesiącu zniżkę – i to całkiem konkretną, bo o wartości 50 złotych.

Dobra, nie będę przeciągał już tej wyliczanki. Ostatnia dobra wiadomość jest więc taka, że Dungeon Keeper jest od teraz za darmo – i chyba udam się teraz w niego zagrać.

Cross

PS: Jeśli niewystarczająco nastawałem na twoje uczucia estetyczne, polecam jeszcze najnowsze nagranie autorstwa Papkina, który postanowił podenerwować co łatwiej irytujących się czytelników swoim najnowszym unboxingiem.

26 odpowiedzi do “[Cotygodnik] Dobra i zła wiadomość”

  1. Mam dla was dobrą i złą wiadomość. Którą chcecie usłyszeć najpierw?

  2. A pisałem, że retro powinien kosztować w granicach 10 zł a nawet „lekko” poniżej. W życiu nie dam za niego 16,99. Oczywiście „druga cześć” czyli magazyn do niczego nie jest mi potrzebna więc ani Retro, ani CDA – bye.

  3. A mnie wydawało się, że „złą wiadomością” będzie fakt, iż zachwalana przez redaktora Crossa Mafia 3 jest aktualnie linczowana zarówno przez recenzentów jak i przez graczy, skądinąd całkiem słusznie (choć w wielu przypadkach zdecydowanie nazbyt histerycznie). I mógłbym teraz przypomnieć redaktorowi wielokrotnie adresowane do niego słowa o „dziennikarskiej odpowiedzialności”, ale zapewne i tym razem spłynie to po nim jak po Kaczyńskim. Najwyraźniej większym problemem jest „teatralny dubbing” Battlefielda.

  4. Dubbing w battlefield 1 owszem niszczy emocje, ale nie jest aż tak tragicznie, da się go w miarę słuchać…tylko właśnie ta teatralność ;/

  5. „(…) już mogę powiedzieć, że sama Mafia III to wyższa półka open-worldów i gra, która nie zawiedzie fanów serii”. Powiedzmy, iż jest w tym zacytowanym zdaniu tyle prawdy, co w stwierdzeniu, że „nowy Doom jest zbyt wolny” i nie dodawajmy nic więcej. Z drugiej strony, czy rozsądnym było zawierzyć opinii kogoś, kto bez wahania nagradza Umbrella Corps 7/10 nie bacząc na monstrualną ilość błędów i niedoróbek? Czy można brać poważnie kogoś, kto rozpływa się nad EDF 4.1? Ano właśnie. Nigdy więcej…

  6. @Shaddon serio ? ocenił UC na 7/10 ?!? Ktokolwiek bierze tego człowieka na poważnie … o rany i dziwić się że recenzje w CDA są do bani ehh

  7. @le_FeyMogłeś to zostawić dla siebie, teraz wiem, że selekcja nie dziala prawidlowo :/

  8. @le_Fey Kogo to obchodzi?

  9. @Shaddon Mnie podobało EDF 4.1 i co każdy ma prawo do wlasnej opini. Jak dlamie kros pisze dobre recenzje

  10. Był ból dupy, że jutuberzy nagrywają głosy do BF1, a tu się nagle okazuje, że im lepiej poszło, niż profesjonalnym aktorom :v

  11. Nowy Doom jest wolny i przeciętny, Umbrella Corps niedocenione a EDF 4.1 (2025 też) jest genialne. Hmmm, według mnie wszystko się zgadza. Co Mafii, oduczyłem się patrzyć na recenzję i na ich podstawie wyrabiać sobie opinię (od kiedy genialne Thr Evil Within było oceniane bardzo niesprawiedliwie, 5/10 w CDA od gema bodajże, hańba). Zagram, to się wypowiem.

  12. @ HIB Przecież Evil Within jest słaby ;D Gra jest daremna technicznie, i daremna gameplayowo 😉

  13. @toyminator aaaa! Hahaha. Daremna gameplayowo, hahaha. Dawno się tak nie uśmiałem. Od 2014 nie wyszedł lepszy trzecioosobowy shooter. Wszystko tam grało, napięcie podczas walk, różnorodne lokacje, reżyseria kampanii, walki z bossami, zapałki zastępujące wrestlingowe wygibasy z Resident Evil 4/5/6. Do pełni szczęścia brakowało tylko czegoś na wzór Mercenaries z np. RE6, co w połączeniu ze specyficznym tempem i emocjami podczas walki dałoby coś świetnego.

  14. @toyminator: Przegięli z niedoborem amunicji. Ja rozumiem, że to survival horror, ale nieustanne naparzanie przeciwników tą samą animacją ataku wręcz z braku pocisków szybko staje się irytujące. Zwłaszcza, że na jednego niemilca potrzeba kilka takich uderzeń. A potem jeszcze trzeba dobijać zapałkami …

  15. Nie trzeba dobijać zapałkami, to tylko przyspieszało robotę. A na mało amunicji lekarstwem jest możliwe w wielu sekwencjach skradanie. W odróżnieniu od gier Ubi/designerskiej tandety pokroju Mafii 3 skradanie nie jest tu opcjonalnym dodatkiem upraszczającym i tak łatwą grę, ale integralnym narzędziem, niemal wymaganym do jej przejścia i nie klepania bossów z piąchy. I to jest właśnie dobry level design, którego brakuje współczesnym grom – wszystko ma tu swój cel i nie jest dodane z czapy…

  16. @HIB|”Wolny i przeciętny”, bo redaktor Cross tak napisał? Był czas, gdy tworzył na tym forum newsy poświęcone wyśmiewaniu np. okładki Dooma, bo osobiste uprzedzenia nie pozwoliły zachować mu dystansu wymaganego od profesjonalisty. Gdzie jest teraz, gdy napisał bzdury na temat Mafii i wypadałoby się z nich wytłumaczyć, przeprosić czytelników wprowadzonych w błąd? Czemu nie bije na alarm, czemu zamiótł sprawę pod dywan? Czyżby buńczuczne przekonanie o własnej nieomylności nagle zamknęło mu usta?

  17. @HIB|Te idiotycznie wysokie oceny dla Umbrella Corps i EDF 4.1 (oraz, jak mniemam, wielu innych tytułów z kręgu tzw. „niedocenionych”) to pewien symptom, oznaka tego, jak Cross podchodzi do swej pracy. Wziąwszy sobie do serca zasadę subiektywności recenzji, zapomina o jakimkolwiek obiektywizmie i nagle okazuje się, że błędy, niedopracowanie, fatalne sterowanie, czy uboga oprawa nie mają znaczenia, bo „jemu się podoba”. A później ty kupujesz tę grę zachęcony recenzją i czekasz kolejny rok na patche.

  18. @HIB|Rzecz w tym, że ty możesz nawet ocenić Colonial Marines jako grę twego życia i wszystko będzie OK, bo nikt nie wymaga od ciebie profesjonalizmu i ta opinia nie wpłynie na dziesiątki tysięcy czytelników. Redaktor Cross jest natomiast w zupełnie innej sytuacji i naprawdę bardzo mocno bym chciał, by w końcu zdał sobie sprawę z wagi własnych słów. Jeśli część tekstów opublikowanych w CD-Action siłą rzeczy muszę traktować z wielkim przymrużeniem oka, to jak to świadczy o tym czasopiśmie?

  19. @Shaddon – „Wolny i przeciętny”, bo redaktor Cross tak napisał?|Nope, grałem i tak jest moja opinia na temat tej gry. |”Te idiotycznie wysokie oceny dla Umbrella Corps i EDF 4.1″. EDF-a bronić będę jak lew, bo gra genialna zasługuje na wysokie oceny. A że większość recenzentów nie ma pojęcia co w tej grze „gra” (ehkm, Pan redaktor CormaC na przykład), nie jest niczyją winą.

  20. Oj tam oj tam, Berlin też pisał takie recenzje, które recenzjami nie były. Jak mu się gra podobała, to recenzja była pozytywna. Jeżeli nie, negatywna, niezależnie od obiektywnej jakości produktu. Kompletnie bez sensu, ale skoro coś takiego przechodzi od dłuższego czasu, to znaczy, że nie należy oczekiwać zmian jakościowych w przyszłości, chyba że radykalnie spadnie sprzedaż pisma. A nie spadnie, bo dodają dobre jakościowo gry i to jest właśnie motywator dla wielu kupujących.

  21. @ Shaddon – profesjonalizm to jak rozumiem „ocenianie tak, zeby Shaddonowi pasowalo”? Poczytajcie definicje recenzji, ludziska, poczytajcie. A jak znajdziecie w recenzji Crossa bledy MERYTORYCZNE to dajcie znac.

  22. „Berlin też pisał takie recenzje, które recenzjami nie były. Jak mu się gra podobała, to recenzja była pozytywna. Jeżeli nie, negatywna, niezależnie od obiektywnej jakości produktu.”Na tym wlasnie POLEGA recenzja. Bo obiektywnei rzecz biorac bigos moze byc zrobiony znakomicie z najlepszych na swiecie skladnikow. A ja sprobuje i napisze „nie rozumiem jak mozna jesc to swinstwo, smakuje jak rzygi i wyglada jak rzygi”. I to bedzie MOJA recenzja bigosu, gdyz go nienawidze. Tyle w temacie.

  23. Profesjonalizm to wymienienie możliwie wszystkich wad i zalet ocenianej gry Nie ważne, czy mi np. średnia grafika nie robi żadnej różnicy, ale wypada o tym wspomnieć, bo może, dla innych osób jest to istotne. Robienie recenzji, gdzie przemilcza się niedoróbki, bo ogólnie mi gra się bardzo podoba, jest godne amatorów.

  24. @Smuggler|Mam do ciebie wiele szacunku, ale daruj sobie ograny tekst o „czytaniu definicji recenzji”, bo nijak się to ma do mej wypowiedzi. Profesjonalizm, Smugglerze, to, między innymi, nie rzucanie pustymi hasłami bez pokrycia. Czy casus No Man’s Sky naprawdę niczego was, dziennikarzy, nie nauczył? Wiem, że ciężko poznać grę podstawie wycinka rozgrywki, ale w takim razie wypadałoby wstrzymać się z rzucaniem hasłami „wyższa półka” i „gra, która nie zawiedzie fanów”, prawda?

  25. @Smuggler|Ponadto, większość obecnych i byłych redaktorów CD-Action nigdy nie miało problemów z pisaniem recenzji tak, by były one skierowane do szerokiego grona odbiorców, dokładnie opisywały dany tytuł w sposób, który jasno pozwalał ocenić, które elementy mogą się spodobać, a które wręcz przeciwnie. Popatrz na waszą recenzję trzeciego Wiedźmina, w której, obok zachwytów, znalazło się też miejsce na wytknięcie części błędów. Zresztą, osobiście zablokowałeś „dychę” nie mając pewności co do jej zasadności.

  26. @Smuggler|Czy Cross należy do tego grona, oceń już sam. Osobiście uważam, że w czasach, gdy wielu wydawców z premedytacją wypuszcza na rynek niedoróbki wymagające wielu miesięcy patchowania, przymykanie oczu na błędy na zasadzie „generalnie gra jest jednym wielkim Daggerfallem, ale to nieważne, bo świetnie mi się w nią grało – 9/10” jest, jak napisał kolega SniperV, niesłychanie amatorskie. Dobrze zresztą wiesz, że Cross pod tym względem przegina.

Dodaj komentarz