13.08.2011
Często komentowane 55 Komentarze

Counter-Strike: Global Offensive – nowe, konkretne informacje!

Counter-Strike: Global Offensive – nowe, konkretne informacje!
Wczoraj Valve oficjalnie zapowiedziało Counter-Strike: Global Offensive – kolejną odsłonę znanego sieciowego shootera. Twórcy gry nie ujawnili przy tym zbyt wielu informacji. Tych dostarczył jednak Craig Levine, znany szerzej jako Torbull – eSportowiec, który był źródłem pierwszych plotek o produkcji.

Jak dobrze wiemy, Levine został zaproszony do siedziby Valve, by tam przetestować powstającego Counter-Strike’a: Global Offensive. I to właśnie on ujawnił, jako pierwszy, istnienie gry. Serwis G4TV skontaktował się z tym zawodowym graczem, który zdradził kilka nowych, ciekawych informacji o produkcji.

Jak twierdzi Levine, wersja, w którą miał okazję zagrać, znajdowała się w fazie próbnej bety. A to oznacza, że jeszcze wszystko może się w Counter-Strike: Global Offensive zmienić. Na razie wiadomo, że na pewno pojawią się zarówno „każualowe” tryby rozgrywki (cokolwiek miałoby to znaczyć), jak i nastawione na rywalizację. Valve obiecuje również wsparcie dla serwerów dedykowanych.

Prócz ujawnionych już map DustTrain, liftingu doczekają się także Dust2, InfernoNuke – to właśnie na nich Levine i jego zespół toczyli rozgrywki. Twierdzi, że wszystkie lokacje wyglądają „pięknie”, a wygląd postaci, ich animacje i modele broni również są ładne. W pełnej wersji gry znajdzie się jeszcze jedna, tajemnicza miejscówka.

Według Levine’a, elementem, który wymaga największych poprawek, są w chwili obecnej bronie. Twórcy gry chcą bowiem stworzyć bardziej zbalansowany system „gnatów”, który wykroczy poza cztery główne pukawki (czyli AWP, MK4, AKDeagle). Valve chce, aby karabiny maszynowe dobrze się sprawowały na średnim dystansie, a strzelby na bliskim. Torbull dodał również, że na razie AKMK4 wydaja się słabe i nieprecyzyjne, podczas gdy pistolety maszynowe, takie jak P90, są zbyt potężne. Wśród innych broni znajdą się ciężkie karabiny maszynowe, pistolety i strzelby.

W Counter-Strike: Global Offensive w naszym arsenale pojawią się także dwa nowe przedmioty – koktajl Mołotowa i granat dźwiękowy. Ten pierwszy kosztuje w grze 850 dolarów i działa jak typowy koktaj Mołotowa. Natomiast granaty dźwiękowe emitują dźwięk wydawany przez broń i – jak mówi Levinewytwarzają iluzję obecności gracza”. W chwili obecnej, gdy rzucą je terroryści, generują odgłosy AK lub Glocka. Z kolei, kiedy rzucają je antyterroryści, słyszymy dźwięki M4 lub USP. Zawodowi gracze zasugerowali Valve, by zamiast tego granaty emitowały dźwięki broni noszonej przez nasz zespół. Według Levine’a, oba nowe przedmioty mają potencjał, aby zmienić tradycyjny sposób rozgrywki na znanych już mapach. Warunek: muszą one zostać zrealizowane dobrze.

Według Torbulla, Valve eksperymentuje również z automatycznym wyposażaniem na początku każdej rundy losowych antyterrorystów w specjalną broń – na przykład bombę terrorystów.

Twórcy Counter-Strike: Global Offensive testują także możliwość dania każdemu graczowi na początku każdej rundy pełną zbroję i kamizelkę kuloodporną. W związku z tym Valve chce jednak poprawić ceny niektórych broni, a także ilość zdobywanych wirtualnych pieniędzy w ten sposób, by wszystko odpowiednio zbalansować.

55 odpowiedzi do “Counter-Strike: Global Offensive – nowe, konkretne informacje!”

  1. Wczoraj Valve oficjalnie zapowiedziało Counter-Strike: Global Offensive – kolejną odsłonę znanego sieciowego shootera. Twórcy gry nie ujawnili przy tym zbyt wielu informacji. Tych dostarczył jednak Craig Levine, znany szerzej jako Torbull – eSportowiec, który był źródłem pierwszych plotek o produkcji.

  2. „…podczas gdy karabiny maszynowe, takie jak P90, są zbyt potężne.”P90 to pistolety maszynowe !

  3. Balans między team musi być zahowany

  4. Może w końcu realistyczne nazwy broni? 🙂 (AWP- L96, CV-47-Ak47)

  5. Jeśli zbalansują bronie to tylko ta zmiana wystarczy abym wrócił do csa ;p Z drugiej strony minus u mnie za wałkowanie przez tyle lat tych samych map w kółko -.- Wreszcie by mogli zrobić nowe a nie tylko te stare…

  6. Jedna nowa mapa co z tego jak jest dd2,inferno i nuke które bd i tak grane nonstop

  7. Chcą dodać stare mapy bo są one najbardziej popularne i gracze nie byliby zadowoleni gdyby nie było ich ulubionych map z poprzednich części.

  8. Mogliby w końcu dodać przymierzanie broni, tak jak to jest w Call of Duty lub Battlefield’zie, gdyby dodali takie przymierzanie, to może bym w to zagrał.|Chciałbym również możliwość kładzenia się na podłogę i oryginalnych nazw broni.

  9. @Narashi:|won do tego CODA

  10. Brain Collector is happy ;] Kurcze nie mogę doczekać się nowej odsłony CS

  11. @Narashi po co chcesz, żeby zrobili z tego CoD’a lub BF’a jak możesz grać w CoD’a lub BF’a?! Widzę, że idą spore zmiany, to dobrze, trzeba rozwijać grę. Oby jednak nie przesadzili.

  12. Oj, widzę, że ten CS będzie miał wspólnego ze starym CS’em jedynie w mapach i nazwie. 😉 Przez te dwa nowe granaty wszystkie taktyki i schemat grania weźmie w łeb. TT nie będzie mogło za szybko rashować ze względu na możliwość ataku Mołotowem, zaś dźwiękowy nie raz może wypędzić kampera z kryjówki. Valve to jedna z najbardziej doświadczonych ekip w branży, więc jestem pewien, że gra pobije średniaki i „kotlety” pokroju Call of Duty, Killzone, MAG czy Crysis 2.

  13. Ja się osobiście cieszę ze zmian. Gram w cs’a już dobrych 9 lat. Lecz jakby wydali znów nową część z lepszą grafą to by nikt tego nie kupował. Nowe bronie dają szansę na nowe taktyki co w każdej grze jest mieszanką na torcie. ;]

  14. Z tymi granatami to bardzo ciekawe. Oby dobrze wyważyli te bronie, bo już widzę tą falę tsunami krytyki po premierze, że coś tam źle strzela.

  15. 6 map? Hehe, mało.

  16. @down to jest silnik source jest już edytor sourcesdk przecież można dorobić a po za tym map na pewno będzie więcej tylko je dopiero tworzą

  17. Valve dobrze wie że długowieczną grę robi się ze wsparciem dla modów więc nie ma co się bać o brak map i trybów. A propo namierzania, to chyba każdy kto grał w cs’a wie że takowe istnieje o.o… Mam nadzieję że to będzie stary, dobry cs tylko że rozbudowany o nowe bronie itp…

  18. @Narashi zgadzam się z tobą w 100%. Jeśli naprawią takie błędy jak brak możliwości przycelowania ( LOL? FPS bez przybliżania omg ! ) i brak możliwości kładzenia się ( lol ? moja postać jest jakaś nie pełno sprawna czy co ?! ocb ?! ) to i może kupię to CUDO co tak ci maniacy grają w to tyle lat ( lol jak można grać w tą samą grę od tylu lat omg szczególnie że każda część jest taka sama ). To tyle :]

  19. @dp014 Dtary, chyba nigdy nie grałeś w tego klasyka. Prostota tej gry jest atutem 😉 A to że grają w tą grę tyle lat to oznacza, że jednak ma coś w sobie. Po za tym każda rozgrywka toczy się inaczej i nigdy, ale to nigdy nie ma utartej ścieżki wykonania celu mapy 🙂

  20. @dpo14 – granie w starą gre tyle lat to jak grać przez całe życie w karty ;]

  21. PS> http:www.youtube.com/watch?v=x-h3cIPabQs jest trailer tej gry na youtubie już.

  22. Ja grałem w CS’a ale nie szczególnie mi się spodobał. Może dlatego że jestem „weteranem” Enemy Territory 😉

  23. @Blaadee To jest Counter-strike Online wydany w Korei (Zwykły 1.6 + kilka nowych broni)

  24. @Blaadee: ten trailer to fake, tak naprawdę to trailer counter-strike: online.

  25. @dp014 Tak niech jeszcze dodadza killstreaki i zrobia z tego klona CoDa. Brak przyblizania to jeden z urokow tej gry. Jezeli tego nie rozumiesz to CS nie jest dla ciebie. Idz grac dalej w CoDa czy inne tego pokroju gry bo w CSie nie znajdziesz tego co szukasz.

  26. To mnie lekko zdziwiliście 😉 Dzięki za info w każdym razie.

  27. „W Counter-Strike: Global Offensive w naszym arsenale pojawią się także dwa nowe przedmioty – koktajl Mołotowa i granat dźwiękowy.” Zapowiada się ciekawie to już nie będzie zwykły cs może jeszcze wprowadzą czołganie się albo rzucanie nożem…

  28. @dp014 po ilości „lol” (sąsiedzi chyba mają dość), „omg” (jesteś mocno wierzący !?), oraz po wypowiedzi sądzę, że internet powinien Ci być dany tylko raz w tygodniu…

  29. a tak po za tym, zwykły stary CS to chyba jedna z najlepszych gier sieciowych na świecie…

  30. @dp014 „jak można grać w tą samą grę od tylu lat omg szczególnie że każda część jest taka sama” można… Call Of Duty Modern Warfare, 2, Black Ops, 3… 🙂

  31. @NevDev nie to tylko komercja ja wypromowala team fortress classic czy wolf et byl dla mnie 1000x lepszy ale nowego cs bym z checia sprobowal

  32. CS najgorsza gra wszech czasow.

  33. Counter strike na nowym silniku ? To chyba oznaka zbliżającego się końca świata.. xd

  34. dowód ? Jeśli nawet e-sportowcy mówią, że mapy wyglądają „pięknie”, to raczej na silniku source nie zostało to wykonane. A source to po prostu odświeżona wersja goldsourca… To musi być jakiś nowy silnik graficzny.

  35. a propo „każualowych” trybów gry – z racji „konsolowości” tytułu zapewne będzie tryb z respawnem podczas rundy (team deathmatch albo jego wariacja np. z ograniczoną ilością żyć), czy chociażby klasyczne zajmowanie punktów na mapie (domination). To są tylko moje domysły, ale jak myślę o „każualowych” trybach gry to właśnie jako pierwsze przychodzi mi do głowy. Za to wykorzystanie granatów dźwiękowych przypomina mi Black Opsa (tam niestety nie bardzo się sprawdzały, ale wiadomo, tam teamwork nie jest…

  36. …za bardzo potrzebny). Tak czy inaczej myślę, że warto poczekać…@ema|ta a modern warfare 2 jest genialne, zbalansowane, perfekcyjne i w ogóle nie można na niego narzekać, bo widzę, że zacząłeś grać w fpsy od mw2, a CS’a nie trawisz, bo tam trzeba więcej z drużyną chodzić i w ogóle… A i lvli nie ma, toż ci dopiero…

  37. @ema o mało się piwem je zachłysnąłem jak twojego posta przeczytałem

  38. Liczę na nową…bardzo dobrą grafikę…inaczej nie kupuję,bo jest masa lepszych gier o takiej grafice i grywalności i to jeszcze darmowe;)

  39. Jak nie dodadzą patrzenia przez celownik to mogę spokojnie zostać przy klasycznym cs’ie i innych ciekawszych tytułach.

  40. hm raczej nie kupie wole mw2 ale nigdzie nie moge go znalezdz w zadnym sklepie 🙁 a cs 1.6 pewnie tylko grafika sie ruzni od nowej odslony cs-a i obrazeniami moze nowe mapki

  41. hm ema to ma jakies kompleksy bo chyba go w cs-a rozwalali i mial staty 0/30 choc niema raczej tylu rund no na rosyjskim widzialem 5000 rund hehe

  42. @ema, myśl co piszesz, bo możesz nieumyślnie spowodować śmierć (piotr3k, masz szczęście że żyjesz) 😀 .|A tak na poważnie, każdy kto lubi cs-a i tak kupi GO, więc nie ma problemu, grajcie sobie w COD-a, który wychodzi „nowy” co roku, a taki CS ma już 10lat, i ludzie dalej grają, ja sam gram w CS:S, bo wkurza mnie czułość myszy w cs 🙂

  43. aha, @Pierog321|Nie dodadzą, bo CS jest wyjątkowy właśnie dzięki temu że przyżądów nie ma ( oprócz AWP i autolam)

  44. @symekoo7|poza tym znowu byłby wyścig, kto pierwszy przyceluje i czy się w ogóle to robić opłaca… Przykładem takiego „niedopracowanego” ADS’u jest Alliance of Valiant Arms, w którym celność przy ADS’ie była gorsza niż z biodra… A jak to schrzanią to powodzenia w pisaniu połowy gry od nowa…

  45. Poza tym pozwolę sobie napomnieć, że jak ktoś posiada Garry’s Mod’a to pewnie wie, że jak zespawnuje się dowolną broń z CSS to jest w niej możliwość przycelowania.|Kto ma niech sprawdzi jak to wygląda, i sami powiedzcie, czy warto.

  46. co jak co ale pompa zabija czasami z bardzo duzych odleglosci 1 strzalem w glowe znaczy nawet nie trzeba celowac czasami bo ma taki rozrzut 😀

  47. Może być ciekawe..

  48. Niestety, ale grywalności to takiej jak podstawowy CS nie zachowa tym bardziej, że pracować ma pod zaktualizowanym Source’m. Nie rozumiem ich – wystarczyłoby wrzucić nowe porządne ekstury, system śledzenia statystyk, łatwiejsze zarządzanie serwerami itp do starej poczciwej 1.6.

  49. @Nocturn|Ale wtedy nie zarobią :”)

  50. Uuu 😀 Coś fajnego 😀 czekam z niecierpliwością 😀

Dodaj komentarz