Counter-Strike: Global Offensive – zwiastun, gameplay i nowe informacje! [WIDEO]
![Counter-Strike: Global Offensive – zwiastun, gameplay i nowe informacje! [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/390f478e-34dc-4b66-afc5-21f32267c948.jpeg)
Redakcja serwisu Kotaku miała okazję przetestować próbną wersję Counter-Strike: Global Offensive. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że w grze pojawi się siedem klasycznych map z Counter-Strike 1.6 i Counter-Strike: Source – pięć przeznaczonych będzie dla trybu Bomb/Defuse, a dwie do Hostage Rescue. Wśród nich znajdą się Dust i Dust 2, Aztec, Nuke, Inferno, Italy i Office. Weterani serii mają rozpoznać każdą lokację, choć zostaną one odrobinę zmienione – np. obszary, gdzie można było się zgubić, zostaną zwężone.
W Counter-Strike: Global Offensive będzie można grać na dwa sposoby – w trybie Casual i Competitive. Pierwszy przeznaczony będzie dla początkujących graczy – w nim pieniądze nie będą najważniejsze, a nowe bronie będziemy mogli odblokowywać nie martwiąc się o wirtualną walutę. Dostępny będzie również czat głosowy obejmujący wszystkie biorące udział w rozgrywce osoby i to bez względu na obraną frakcję.
W wariancie Competitive zabraknie czatu pomiędzy drużynami, zbierane pieniądze będą przechodzić do następnych rund, a czas trwania każdej z nich zmniejszony zostanie z trzech do dwóch minut. Na potrzeby Counter-Strike: Global Offensive Valve uruchomi własne serwery, choć będzie możliwość postawienia własnych. Twórcy gry zaznaczają jednak, że tylko ich umożliwią stosowanie matchmakingu. Dzięki systemowi ELO w trybie Competitive gracze dobierani będą na podstawie własnych umiejętności, a kojarzenie uczestników zabawy w Casual oparte będzie na ich listach znajomych.
Według przedstawicieli Valve, wygląd sterowanych postaci będzie dopasowany do danej lokacji, ponadto każdy z modeli terrorystów i antyterrorystów ma się nie znacznie różnić od siebie. Wprowadzone zostaną również smugi po kulach, dzięki czemu będziemy wiedzieć, skąd prowadzony jest ostrzał.
W grze pojawią się także nowe bronie – m.in. granaty dźwiękowe i koktajle Mołotowa. Tak jak już pisaliśmy, te pierwsze wytworzą dźwięk, mylące przeciwnika, a drugie spowolnią naszych oponentów.
Valve potwierdziło, że w Counter-Strike: Global Offensive – podobnie jak w Portalu 2 – będą mogli ze sobą grać… posiadacze PC-tów, Maców i PlayStation 3! A ponadto, żeby uciszyć głosy narzekania, według których rozgrywka pomiędzy właścicielami komputerów, a konsolami wyposażonymi w pady nie miałaby sensu, twórcy gry ujawnili, że wersja na PS3 będzie obsługiwała nie tylko Dual Shocka 3 i Move’a, ale też… tandem składający się z klawiatury i myszy!
Przedstawiciele Valve wyjawili także, że beta produkcji rozpocznie się już w październiku i odbędzie się tylko na PC. Kody umożliwiające wzięcie udział w testach otrzymają uczestnicy targów PAX Prime i Eurogamer Expo, jednak w późniejszym terminie pojawi się możliwość dołączenia do nich innych graczy. Twórcy Counter-Strike: Global Offensive w trakcie trwania bety chcą prowadzić stały dialog z testerami, tym samym starając się dopracować sieciówkę. Np. to dzięki osobom, które miały okazję sprawdzić wczesną wersję gry, wprowadzono płatne w trybie Competitive i darmowe w Casual zbroje.
Counter-Strike: Global Offensive ukaże się w pierwszym kwartale 2012 roku na Steamie i w usługach Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network. A poniżej – pierwszy zwiastun:
Na deser – gameplay:
Czytaj dalej
178 odpowiedzi do “Counter-Strike: Global Offensive – zwiastun, gameplay i nowe informacje! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Sard- dobrze ujete
napaL, po za tym Valve w ogóle nie dodaje do swoich gier (z wyjątkiem DoD) celowania, więc dziwnym byłoby gdyby dodali w nowym CS’ie i podoba mi się to.
CS to gra dla hardkorów, ja nie kumam jak można w to grać, wieje nudą i sandałem
Dobra, powiedzcie mi jedno: czym to się różni od zwykłego CS 1.6, w którego rąbią moi kumple na lekcjach informatyki?
Ja bym jednak wolał żeby valve zaczął dodawać ADS bo w takie L4D 2 by się na pewno lepiej grało z celowaniem…
Zarąbisty pomysł z tą klawiaturą i myszką. Taką konsole to mógłbym mieć. A w ogóle to x360 chyba znowu pokrzywdzony bo jakoś sie nie doczytałem w newsie że na nim też będzie można grać międzyplatformowo?
Ale ja nie mam zamiaru nic zdziałać to ty cały czas wyzywasz ludzi a nie ja ile ty masz lat chłopie napisz po prostu o co ci chodzi bo jak widzę to do tej pory zrozumiał cię kondor9.
Jak poprawią wygląd postaci i broni to będzie dobrze. 🙂
Poprzednie CS-y opanowały trolle i neo, to jest nowa nadzieja.
@EvilScrappyCoCo i @Pointer669 – walka i wyzwiska nie mają żadnego sensu – dla EvilScrappyCoCo CS to wyznacznik hardkorowego podejścia do grania i E-sportu a dla Pointer669 CS to przeżytek i liczą się gry typu CoD. Tak samo będzie z milionami innych ludzi, jedni będą kochać konsole i simsy na facebooku a inni będą zachwycać się StarCraftem i grami na poziomie ligowym gdzie gra się o grube pieniądze. Mnie jedynie martwi to że wypowiadają się dzieci które kompletnie nie rozumieją tej gry.
Tutaj dopiero będzie trolli i dzieci neo jak możliwa będzie gra między platformowa, co do za uczciwość grać z gośćmi co mają auto aim…
Nie auto aim tylko wspomaganie celowania, które można wyłączyć. Auto aim masz w GTA -.-
Teraz ta multi-platformowość ma sens, bo gracze na PS3 będą mogli grać na myszy, więc nie będą tylko mięsem armatnim dla graczy PCtowych i „Maków”, bo to nie jest żadna tajemnica że na padzie celuje się po prostu trudniej niż na myszy.
Ale nazwanie kogoś trollem to nie wyzwisko, a szacunek dla powołania przecież =D
Wyzwiska i sprzeczki nie mają tu znaczenia, dla jednych CS to wyznacznik hardkorowej gry ligowej gdzie gra się o setki tysięcy dolarów, dla innych żałosna gra ery PC wolniejszych od dzisiejszych komórek. Jedyny problem jaki ja dostrzegam to że wypowiadają się tutaj dzieci które nie znają tej gry, jej mechaniki ani fenomenu i przez to rzucają mięsem na coś co jest prekursorem ich ukochanego CoD-a. @Pointer669 fakt było full auto z ak ale z metra a nie CoD gdzie ściągasz z full auto kolesi z 2 końca mapy.
matiyyy, problem w tym, że CS nie jest w żadnej mierze grą konsolową, bo wymaga zupełnie innych nawyków. PSowcom w tym wypadku nawet klawiatury nie pomogą :> A przycelowania nie ma, bo dzięki temu Makowcy mogą grać na swoich myszkach ;D
@voodoo1907 – chyba zwariowałeś, chyba w żadnej grze multiplayerowej na konsolach nie ma auto-aima, przecież to by nie miało sensu, auto-aim w multi to tylko PC jak cheater używa aim-bota ! Tylko w paru grach sieciowych na konsolach masz aim-assista, np. Red Dead Redemption.
Ogólnie smutno i słabo (walenie full auto z ak w biegu) to wygląda i wydaje się być odświeżonym trochę CSSem (w dodatku na tym samym enginie). Jedyna fajna rzecz, którą zaobserwowałem to arcziki.
@Angrenbor – wiele osób mających PS3 ma też PCta, i gra na nim, więc grać będzie umieć. Co do Macka, to niby czym się różnią myszki pod macka od PCtowych ? Też mają oba przyciski więc czemu niby gracze na Macku nie mogli by celować ? A przycelowanie w CS jest – w snajperce.
@matiyyy nie tylko w snajperce, np. w AUG też jest.
yyyyyy… strzelanie z AK47 W BIEGU? Nagle stracilem ochote na ta gre… I to mimo tych pomyslow w postaci obslugi klawiatury i myszy na konsolach. Mam tylko nadzieje, ze na srednim dystansie strzelanie z AK47 nie bedzie odbywac sie w stylu a la CoD/BF, bo bedzie to bez sensu.
@DeVxC – wiem, ze Cs nigdy nie byl Simem, bo gram w niego od ponad 5 lat. Na Arme 3 NIE czekam, bo z reguly ne gram w symulacje i nie oczekuje tego od strzelanki. Widze, ze Ty jednak w CS nie grales, wiec powiem Ci, ze w poprzednich odslnach CS strzelanie z AK47 w pelnym biegu bylo bardzo niecelne. Mam nadzieje, ze teraz wiesz o tej serii troche wiecej…
porównanie grafiki: http:www.youtube.com/watch?v=eA7juFxNOzE&feature=feedlik
Mogę powiedzieć tylko: ładne modele broni.
Nie jest przełomowa.. 🙁
Wydaje mi się jakby nie które dźwięki wzięli z Combat Arms, np. dźwięk rykoszetów itp.
Jak gra bedzie opierac sie tylko i wylacznie na walce 5 vs. 5 to nawet przez mysl nie przejdzie kupno tego. W cs 1.6 przestalem grac bo jak czlowiek przyzwyczail sie do tego ze jak strzela z bliska to rozplaszcza typa na scianie, a nie wchodze na serwer po pol roku strzelam pol magazynka z 5 metrow a gosciu zyje.
Ok przeczytałem wszystkie komentarze więc ja się wypowiem w prosty sposób.|1) Dlaczego grafika jest taka a nie inna ? – Ponieważ Vavle dawno temu oświadczało, że tworzą gry dla każdego gdzie grafika jest przyjemna dla oka a nie rewelacyjna, gdzie każdy będzie mógł pograć a nie bać się o sprzęt.|2) W cs’ie większych zmian nie można broń boże wprowadzać, ponieważ gra ma wyrobiony już swój klimat i styl grania. Małe prezenty starczają by zadowolić graczy lub uprzyjemnić im nowe godziny grania.
w koncu nowy CS po tylu latach
3) Rozwalanie budynków, i zasłon ? Zapraszam do Bf’a jak ktoś dobrze się wcześniej wyraził – COD, BF oraz CD to są 3 różne typu gier. COD to szybka akcja i strzelanie w biegu… , BF niestety też się zamienia w strzelanie w biegu (gram od vietnama jeśli ktoś nie pamięta) gdzie ostatnio zastosowali ten sam trik w BC2, lecz głębiej to opracowywanie taktyk i zabawa w pojazdach by móc się wyszaleć. CS to gra z cyklu samorealizacji tak naprawdę, gdzie liczy się bardzo opanowanie, nauczenie się strzelania oraz
opanowania (długo by wyjaśniać). Każdy z tych 3 wymienionych marek ma coś w sobie wyjątkowego i pod różne gusta ale nie oszukując się, CS jak na razie do dziś jest 1 z najtrudniejszych gier multi z akcją gdzie samo doświadczenie góruję nad bonusami (patrz bc2 [ tak nawet 1 lvl może być 1 na liście lecz nie zmienia to faktu, że ma trochę ciężej od ludzi z 50lvlem]). Tu liczy się taktyka i bardzo mocna współpraca. Ktoś wspomniał o to że rozgrywka jest taka sama – ja to ujmę kończąc tak…
To teraz bardziej przypomina Cod’a 4 x_X
Gra w piłkę to co to jest ? bieganie jak głupi za okrągłym przedmiotem i strzelanie w siatkę. Patrząc na to wydaje się głupie lecz jak się zrozumie zasady, pogra i nabierze doświadczenia to można to samo robić cały czas 😉 Tak widzę CS’a. Miłej lektury polecam.
Ale poważnie oni nie chcą zostawić tych tekstów z radia (fire in the hole mnie już doprowadza do szału)?!
dla mnie to jest CS:S z troszkę polepszoną grafiką nic nadzwyczajnego,jak kiedyś wyjdzie HL3 to pewnie dodawać będą do niego to ;P
Jesli mialbym opierac sie na suchych danych (podanych przez samych tworcow), to nie podoba mi sie patent ze smugami po strzalach, ktory ma pokazywac tor lotu pociskow. Od ponad 10 lat to skad i dokad leci pocisk okreslalo sie sluchowo. To m.in. dlatego w CS takie znaczenie ma dobry system dzwiekowy i umiejetnosc gry na sluch. Boje sie, ze to udogodnienie (w polaczeniu z kilkoma innymi, ktore niewatpliwie sie pojawia) moze niepotrzebnie zmienic gre w sposob, ktory zmniejszy znaczenie gry na sluch.
Nie przesadzaj CoD to nie jedyna gra w jaką gram owszem jestem jej fanem ale mam też BC2 czy nawet starsze tytuły a CS to dla mnie rzczywiście przeżytek i nic w nim hardcorowego nie ma. A jeśli chce pograć w jakąś hardcorowa gre to pogram sobie dajmy na to w ET (enemy territory) na serwerach typu PRO lub np. zwykły tryb hardcore w BC2 czy MW
Nawet pierwsza odsłona CoD: MW jest dużo bardziej hardcorowa od CSa
no robi wrażenie
@Pointer669 – zalezy co okreslasz mianem 'hardkorowosci’. Jakbys mial zagrac przeciwko ludziom z doswiadczeniem, a nie masie nastolatkow, to bys sie za przeproszeniem zesral, bo w takich warunkach CS (nawet CSS) stawia zdecydowanie wyzsze wymagania niz ET (ktorego tez mam i gralem w niego przez 3 lata). W CS nawet nie trzeba szukac serwerow typu 'rpo’ lub innych wynalazkow. Owszem, na zwyklym pubie trudno trafic na graczy, ale w google znajdziesz serwery stawiajace znacznie wyzsze wymagania.
EDIT: mialo byc 'pro’, a nie 'rpo’. I chodzi mi o wymagania zarowno wzgledem skilla, jak i kooperacji i obeznania z mapami.
Czy wy nie uważacie że bronie dziwnie wyglądają ?
Słabo,słabo zwyczajna próba odgrzania kotleta. Kasowo raczej dużego sukcesu nie odniesie hardcory od CS’a pozostaną i tak przy 1.6, a nowych graczy to to i tak nie przyciągnie ze względu na dużo ciekawszą konkurencje. Po prostu w tej grze nie ma nic co mogłoby do niej przekonać oprócz ewentualnie dosyć głośnego niegdyś tytułu. Szkoda bo miałem nadzieje na coś ciekawszego.
Szału nie ma. Wydadzą tanim kosztem, tanią grę o znanej marce, która sprzeda się ze względu na „CS” w tytule i niską cenę. Mogę się mylić, przecież to tylko jeden gameplay i garść informacji… ucieszę się jeśli wydadzą ambitną produkcję, która będzie miała do zaoferowania coś więcej niż nowe tryby rozgrywki i zabawę z konsolowcami (po co?).
@rebeliagamer – po co? To 'cos’ co sie nazywa postep. Cos, czego panowanie z EA i Acti (a konkretniej ich ksiegowi) odmawiaja graczom. Oczywiscie, nie nalezy sie spodziewac zadnej 'rewolucji’ juz na samym wejsciu takich rozwiazan, ale za rok lub dwa, kiedy inne studia zechca laczyc rozgrywke na roznych platformach moze to calkowicie odmienic wyglad rynku gier. Poza tym, jak ktos madrze powiedzial, CS jest po prostu inny i znajdzie swoich zwolennikow tak samo, jak jedni wola BF’a, a inni CoDa.
Broń wygląda strasznie biednie. Statyczna pozycja broni podczas biegu jest nierealna na maxa. Wygląda to wszystko bardzo słabo i nie pasuje do marki wielkiego CS’a.
CS 1.7|to samo z „nowszą” szatą graficzną|żenada |już wole zagrać w 1.6
@Fanatik – tylko, czy CS kiedykolwiek mial byc realistyczny? Pierwsza odslona faktycznie wydala sie wprowadzac powiew swiezosci w tym zakresie (wtedy sieciowki byly w stylu Quake i Unreala), ale celem tworcow nigdy nie byla realistyczna rozgrywka, a wzgledna prostota przy mozliwie jak najszerszych mozliwosciach taktycznych. A juz krytyka za to,ze bron sie nie rusza przy biegu? Naprawde uwazasz, ze jest to cos waznego, czego tej grze brakuje?
@Garik – nie kazdy chce sie meczyc z koslawa grafika i walczyc z ludzmi ktorzy maja ponad 8 lat doswiadczenia, jak to jest w CS1.6. Ta gra umozliwi walke poczatkujacym i nie bedzie razic grafika. Przy okazji moze pojawi sie kilka nowych rozwiazan, ktore uprzyjemnia rozgrywke. A warstwa technologiczna jest bardzo wazna. Dzwiek w CS1.6 jest tak slaby i archaiczny, ze az uszy bola. W CSS znacznie to poprawiono, ale zawsze da sie zrobic cos lepszego w tym zakresie. Tym bardziej, ze BF i CoD dzwiekowo kwicza.
Professor, zdecydowanie mogłaby się „ruszać” podczas biegu. GO będzie starym dobrym CS’em tylko z poprawioną grafiką i mapami. Wizualia powinny być bardziej dopracowane, bo i tak mało zmieniają.|Dla mnie lekka zrzynka kasy, bo Source jeszcze tak źle nie wygląda.