07.07.2011
Często komentowane 60 Komentarze

Crysis 2: Porównanie wersji DX9 i DX11 [WIDEO]

Crysis 2: Porównanie wersji DX9 i DX11 [WIDEO]
Łatka dodająca obsługę pakietu DirectX 11 do Crysisa 2 jest już dostępna od ponad tygodnia, więc szczęśliwcy, którzy posiadają odpowiedni sprzęt już "się napatrzyli". Ci, którzy na razie nie mają na to szans, mogą rzucić okiem na materiał przygotowany przez serwis IGN, zestawiający ze sobą wersje DX9 i DX11 produkcja studia Crytek.

Dziewięciominutowy materiał o różnicach między wersjami DX9DX11 gry Crysis 2.

60 odpowiedzi do “Crysis 2: Porównanie wersji DX9 i DX11 [WIDEO]”

  1. Łatka dodająca obsługę pakietu DirectX 11 do Crysisa 2 jest już dostępna od ponad tygodnia, więc szczęśliwcy, którzy posiadają odpowiedni sprzęt już „się napatrzyli”. Ci, którzy na razie nie mają na to szans, mogą rzucić okiem na materiał przygotowany przez serwis IGN, zestawiający ze sobą wersje DX9 i DX11 produkcja studia Crytek.

  2. bukazmuminkow 7 lipca 2011 o 06:15

    Zmainy są na tyle pierdułkowate, że na pewno nie upgrejtuje kompa dla tej gry, żeby grać w ultra high ;]

  3. Wszystko fajnie. Tylko że grając na dx9 w full detalach na radku 5870, 4Gb ramu, Intel Core i7, gra mimo przewiewnej obudowy przegrzewa mi kompa. Boję się myśleć co będzie jak zaimplementuję dx11.

  4. Jak widać, trzeba nas długo przekonywać ,że dx11 to coś więcej niż tylko kosmetyka. A tak to niestety wygląda. Człowiek pochłonięty walką, nie ma szans zobaczyć tych drobiazgów.

  5. @Michel1978 Masz rację. Spodziewałem się czegoś więcej. Jeśli w takim tępie to będzie postępowało to ja idę spać. Obudźcie mnie jak wydadzą dx22 🙂

  6. Dziwne, że jeszcze nie ma zapowiedzi kart graficznych z DX12, ale w końcu się doczekamy 🙂

  7. hej na jakich mi pujdzie przy RADEON HD 5670|4GB RAM|AMD X4 3GHZ

  8. Szczerze mówiąc, bez dokładnego porównywania wersji i przyglądania się każdemu detalowi, różnic niemal się nie zobaczy. Owszem, woda wygląda pięknie, cegły wreszcie mają fakturę, ale w trakcie normalnej gry i tak się na to nie zwróci uwagi. Jak dla mnie DX11 to wciąż tylko i wyłącznie bajer, nic więcej.

  9. Nie widzę żadnej różnicy. A jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?

  10. igorlino13579 7 lipca 2011 o 07:08

    W pewnej chwili pomyślałem ze mi sie filmik zacina

  11. Na oficjalnym trailerze od Crytek zmiany były znacznie lepiej wyeksponowane 😉

  12. Panowie.. W końcu cegły nie są płaskie.. A każdy PRO jak gra na hardzie najpierw ogląda powieżchnię budynków.. No wiecie ;D Naprawdę.. Super cegły..I wydam kasę na nową kartę graficzną żeby zobaczyć lepsze cegły?!

  13. Malkontenci , a kto was zmusza do korzystania z DX11 ? 😀

  14. Ukończyłem grę na Dx9 i Dx11 🙂 Rożnica jest kolosalna w jakości wyświetlania grafiki i efektach jakie widzimy na ekranie 🙂 Jeśli będę przechodził grę ponownie to zapewne własnie na Dx11 (lepsze wrażenia)

  15. Osobiście dla mnie to są detale które naprawde ciężko za uważyć. Angrenbor ma racje jak na raze to bajer i tyle.|@BUUNEK Słaba ta maszynka może średnie detale.

  16. @jacu to może być wina za słabego zasilacza ja pamietam jak miałem GTX275 AMP! Edition to przy crysisie 1 na max detalach w Full HD komp się wyłączał ponieważ ta karta potrzebowała bardzo mocnego zasilacza skończyło się na 800W bo mniejsze nie dawały rade za to przy obecnej grafie 800W to aż nadto. Pomyśl nad tym.

  17. Jest jak myślałem, w czasie normalnej rozgrywki różnica jest niezauważalna. No chyba, że ktoś w czasie gry zatrzymuje się i podziwia tekstury na krzaku.

  18. Niezauważalne, nieopłacalne, niepotrzebne.

  19. Ja przeszedłem całego crysisa 2 na maksymalnych dx9 i gra wyglądała całkiem ładnie a z tego co widzę różnica pomiędzy dx9 a dx11 nie jest taka duża więc pozostanę przy dx 9

  20. @Pointer669: karta. Sam mam Radeona i muszę powiedzieć, że komp się grzeje dość mocno. Ale nie przeszkadza to aż tak bardzo

  21. Zgadzam sie z KalemVor

  22. Meh, późno, mała różnica i mało klatek na kartach ATI. Chyba wrócę do pierwszego Crysisa z ładniejszymi mapami.

  23. Wszystkie DX’y powyżej 9.0, to czysty chwyt marketingowy – muszą być jakieś nowsze bajery, żeby karta i nowy Windows się sprzedały.

  24. Samaelvonhell 7 lipca 2011 o 08:45

    I tak najlepsze jest, że wielu osobom patch 1.9 zaowocował bugiem dzięki któremu nie mogą załadować saveów i kontynuować od checkpointów po śmierci. I kto szybko naprawił buga? Grupa Reloaded lol, a link do crackfixa wisi chyba jeszcze od paru dni na oficjalnym forum Crysisa którego najwidoczniej nikt nie moderuje ;]

  25. Może na filmie nie zauważalne ale jeśli samemu doświadczy się grę na DX11 to widać różnice.

  26. Lecz i tak Crysis 1 + mod graphic itp i gra wygląda 100% lepiej niż miejska dżungla.

  27. @KalemVor|Rzeczywiście, niezauważalne i nieopłacalne. Ale czy niepotrzebne? Jakby spojrzeć na poprzednie directX’y, to właściwie żadko który wnosił zupełnie nową jakość, większość jedynie nieco poprawiała wygląd względem poprzedniej części. Dzisiaj patrzymy na np. tesselację jedynie przez pryzmat zmniejszenia liczby klatek o kilkanaście (-dziesiąt) procent. Ale zapewne za kilka lat będzie to standard podobnie jak antyaliasing, czy inne filtrowanie filtrowanie anizotropowe.

  28. Właśnie z niewielkich cegiełek powstaje coraz to lepsza grafika, a oczekiwanie, że niewielki patch sprawi, że gra będzie wyglądać 100 razy lepiej (i pewnie jeszcze nie pogorszy prędkości działania gry) jest po prostu bujaniem w obłokach. Za parę lat dojdzie pewnie jeszcze kilka takich „niezauważalnych” dodatków do grafiki, dodatkowo zwiększy się wydajność sprzętu i nikt nie będzie sobie w stanie wyobrazić, jak można było wcześniej bez tego wszystkiego grać.

  29. @Carroy – A jak wydawałeś kasę żeby zobaczyć „fajną wodę” w Morrowindzie to nie było ci żal?;p

  30. Różnice są ale mi to niepotrzebne ;P @Vantage Tak XP to najlepszy system na świecie , dopóki będą na niego nowsze gry dopóty ja go nie zmienie :]

  31. @Erkinoos: Jeżeli uważasz że XP to najlepszy system, to nie używałeś czegoś na podstawie jądra Linux(Ubuntu, Fedora, OpenSuse – te najpopularniejsze), albo chociażby Win 7.

  32. Chwila… oświećcie mnie! Czy w takim razie C2 w dniu premiery nie obsługiwał Dx10?? 0.o

  33. @erkinoos czyli do października kiedy to wyjdzie BF3 😉

  34. @Vantage – Rozwój to HDR, Ambient Oclusion, Light Shafts etc., a DX to tylko ładne opakowanie, w którym pod pozorem rozwoju M$ wciska ludziom ciemnotę.|Zgadzam się, że rozwój jest konieczny, ale nie na zasadzie „nowa karta i nowy system co roku, bo inaczej nawet tego nie uruchomisz”.

  35. Żenada. Dalej DirectX 9 górą. 11 różni się jedynie szczegółami (cienie, światła, odbłyski itd.) co dla przeciętnego gracza nie ma tak naprawdę równiczy. Nie rozumiem podniecenia tych panów. 11 to zwykłe wyciąganie pieniędzy od graczy.

  36. @erkinoos Gwarantuję – posiedź chociaż dzień na Win7, to zmienisz zadanie 🙂

  37. @Xenny myśle że się mylisz ja mam W7 i osobiście miedzy nim a XP nie widzę jakiejś mega różnicy po za tym że jest trudniejszy w opsłudze dla poczatkujacych nawet zmiana głupich rozmiarów ikon jest zagmatwana. A tak to mi nie przeszkadza mam W7 bo szkda żeby się sprzet marnował na XP.

  38. A DX10 wszyscy olewają. Po kiego grzyba w ogóle ta dziesiątka była? Zreszta mnie to rybka. Od stycznia 2009 mam Radeona 4870, który w dalszym ciągu daje radę i do najbliższej wiosny jeszcze posłuży. Nie potrzebna mi nowa karta, tylko po to, by cieszyć się wypukłościami cegieł. Jakoś mnie to nie podnieca, ale co kto lubi 🙂 |Nie grafika, a sama gra, stopień rozbudowania, jej złożoność są tak naprawdę istotne drodzy bracia (i siostry) gracze. Ot co.

  39. TotalBiscuit zrobił coś takiego już tydzień temu.

  40. Lol, ja grałem nawet na 800×600 to byłem pod wrażeniem na high, a ci dodają jeszcze takie coś…|Nie wiem po jakiego groma. Tylko dlatego chciałem grać na wyższych, że w multi zmniejszały się moje szanse.|Crysis 2 pod względem grafiki jest chory. Nie łaska dodać „medium” do opcji grafiki?|Ci ludzie pogubili się w pracy. Myśleli, że każą im zrobić benchmark, a potem się zorientowali, że coś jest nie tak i przerobili to na grę…

  41. Różnice raczej kosmetyczne, wyjątkiem są wszelkie wypukłe powierzchnie (np. mur) na których widać faktycznie duża różnice.

  42. @oZo widać nie masz odpowiedniego kompa…|DX10 było porażką i to jest fakt, ale DX11 wprowadza naprawdę dużo i widać różnicę.|Teselacja jest w pewnym sensie przełomem, wystarczy włączyć właśnie Crysisa 2 na maxa w Dx9 bez niej i DX11 z nią.|Różnica jest znacząca-dzięki temu programiści nie muszą każdej cegiełki modelować, tylko zapuszczają skrypt i wszystko jest bardziej realistyczne.|Ta opcja to przyszłość i już niedługo mam nadzieje, będzie w każdej grze, bo zwiększa to jakość grafiki niesamowicie.

  43. Aha i ci co piszą „że to tylko kosmetyka”- a czego innego się spodziewacie po grafice?|Że nagle będą wklejać tekstury wycięte z rzeczywistości?

  44. różnica wody w D9 a D 11, wydaje się że w D11 jest bardziej wzburzona :

  45. @dusiciel11|Bzdury wypisujesz, już od dobrych kilku lat znane są techniki, które umożliwiały uzyskać efekt podobny do tesalacji. Tesalacja obena w benchmarkach jest raczej nieosiągalna dla chociażby paralax mappingu, ale jak na razie w grach spokojnie można stosować starsze techniki i uzyskiwać efekt trochę gorszy, acz porównywalny z tesalacją stosowaną w grach pod DX11. Poza tym DX10 było rewolucją, a nie DX11, więc nie wypisuj głupot.

  46. To DX10 zniósł ograniczenie w postaci ilości wielokątów w danej scenie, m.in przez wprowadzenie jednolitych jednostek wykonawczych, dzięki temu w grach można zbudować scenę, nieograniczoną możliwościami architektury karty graficznej.

  47. @dusiciel11 Teselacja wcale nie jest przyszłością. Może i prezentuje się świetnie, ale zużywa bardzo dużo mocy obliczeniowej

  48. dusiciel11. Kto tu ma nieodpowiedniego kompa to nie będę się kłócił. Najważniejsze że Wiedzmin 2 chodzi mi płynnie na ultra detalach. I tak jak powiedział wcześniej eustachy80 najważniejsze jest rozbudowanie i złożoność samej gry by dawała jak największą frajdę. Nie kupie gry tylko dlatego że ta gra ma extra cegły. ŁaŁ!!!

  49. Jestem wyczulony bardzo na grafikę, chociaż nie uważam jej za najważniejszy aspekt gry, zwłaszcza w grach RPG. Ale za tę wodę i teselację gruzów oraz ścian należy się Crytecowi pochwała.

  50. Oj lipa. Moment kiedy podnosi skrzynkę na listy. W Dx9 jak to w Dx9 skrzynka nie ma gładkich łuków/zaokrąglenia krawędzi tylko kwadraty. To samo z wszelkimi kołami, są zawsze kwadratowe. Wydawało mi się, że DX11 miał to naprawić. Kiedyś nawet pamiętam widziałem filmik który wygładzał krawędzie koła, gdzie koło było gładziutkie i było rzeczywiście kołem a nie jakimś przypominającym koło wielokątem.

Dodaj komentarz