Crysis 2: Tryb DX11 już dziś, edytor map pojutrze [WIDEO]
![Crysis 2: Tryb DX11 już dziś, edytor map pojutrze [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/a026c187-398a-44f1-a617-5af82899ea16.jpeg)
Zgodnie z obietnicą Crytek opublikowało dziś długo oczekiwaną paczkę do Crysisa 2 wprowadzającą do gry obsługę DirectX 11. Ujawniono również, że w najbliższą środę ukaże się edytor pozwalający tworzyć własne mapy.
Od dzisiaj posiadacze Crysisa 2 oraz kart graficznych zgodnych z DirectX 11 mogą pobierać łatkę wprowadzającą obsługę bibliotek do gry. Znajdziecie ją w TYM miejscu. Poniżej natomiast możecie obejrzeć zwiastun prezentujący nowe „bajery” graficzne:
Przedstawiciele Cryteka poinformowali również, że pojutrze, 29 czerwca, ukaże się edytor pozwalający tworzyć własne mapy.
Czytaj dalej
115 odpowiedzi do “Crysis 2: Tryb DX11 już dziś, edytor map pojutrze [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
nie wszystko co nowe w patchu wymaga DX11 o dziwo dx9 widocznie obsługuje|Contact Shadows|Realtime Local Reflections|Added support for Higher Res Textures Package|Improved Tone Mapping
Anonim666 wiem bo gralem w C2 na nowym patchu i naprawde dobrze sie gra. Teraz sciagam High Res. zobaczymy czy to cos da 😉
@Xarads995 tak tylko jakby komuś nie chciało się czytać pozostałych postów poza tym jutro będą zapewne filmiki porównawcze użytkowników to wtedy będzie wiadomo co do wzrostu wymagań zastanawiam się czego co niektórzy się spodziewali.
jutro na pewno będą pierwsze testy z kartami więc na pewno wszystko się wyjaśni sprawie wymaganego sprzętu
chociaż jak pamiętam pierwsze testy metro 2033 w dx11 rok temu to aż szczęka mi opadła
fajnie, tylko co to oznacza dla posiadaczy słabszych kompów z XP’kiem, jak ja? ;p
O MAMUSIU!! 1:05 przyjrzyjcie się… Normalnie jak zdjęcie wyszło… Już się boję co to będzie z CryEngine 4 😀 sprzęt który to uciągnie będę miał za jakieś 3 lata xD
Kurde no a mi ledwo na minimalnych na dx9 działa… :/ A to wygląda po prostu PIĘKNIE. Takiej grafiki w grach to ja nigdy przedtem nie widziałem. Czas chyba zarobić na lepszą maszynę. 😛
CryEngine 4? Chcecie wiedzieć? Będzie dodana technologia raytracingu….czyli innymi słowy pospadacie z krzeseł. btw. te teksturki wyższej rozdzielczości są dla 64 bitowych systemów tylko? bo na stronie CRYTEKA tak pisze. ocb? powiedz mi ktoś?
TO JEST PORNO! szkoda ze tylko 720, w 1080 mogli zrobic filmik ale pewnie nie ma takiej maszyny ktora przy 1080 i nagrywaniu filmu ma dobry fps.
Hmm Edytor do tworzenia nowych map. Hmm zmienie kartę dodam RAM i C2 wejdzie 😉
@czapel007 – Myślę że przeskok nie będzie aż taki duży, po prostu kilka funkcji zostanie zebranych „do kupy”. Niemniej chętnie to zobaczę (zwłaszcza że w Blenderze trwa to sporą chwilę obecnie 😛 ).|Co do tekstur – Pewnie mają tak duży rozmiar, że żeby je zaadresować trzeba 64-bitowych słów. Ale to tylko moja interpretacja, nie wiem jak jest naprawdę.
Ja jestem po testach. Moje GTX460 w SLI chodzą dokładnie tak samo w DX9 jak DX11 ;p Właśnie montuje gameplay 🙂
AMD Phenom II B50 X4 3.4 GHz|Radeon HD 6950|4 GB Ramu|U mnie juz wolno chodzi o dziwo. Jak wlacze wszystko na ekstremalne i directx 11 to jak robi sie zadyma to schodzi juz ponizej 30 klatek, u was tez tak jest?? Myslalem ze karta za ponad 1000 zl da sobie z ta gra rade a jednak chyba nie 🙁
Wysokiej jakości tekstury zajmuj w pamięci GPU od 980 do 995MB
jakie macie sprzety bo u mnie masakrycznie spadla wydajnosc o jakies 20-30 klatek, wczesniej na ultra nieschodzilo mi ponizej 50-150 klatek teraz mam 23- 60.??
lol Pograłem z 2h i przed wyłączeniem z ciekawości spojrzałem, proces Crysis 2 zajmował ponad 3,7GB !! (w pierwszych minutach zajmował powyżej jednego). Z systemem i wszystkim ponad 5 GB zajęte…
Nom ładnie to wszystko wygląda żeby nie rzec zaje… hehe tylko z tego co widze niżej w opisach to deklarowany wzrost wydajności dla DX11 to chyba jakaś ściema… dziś kumpel pokazał mi na swoim iPhonie dwie gry: Fifa 11 i Need for speed hot pursuit, gierki robią tak kolosalne wrażenie i jednocześnie działają tak płynnie, że nie potrafię zrozumieć czemu wcale nie tak supwer fotorealistyczna gra jak nowy Crysis dostaje czkawki na pecetach z 4 (CZTERO!) rdzeniowymi procesorami i nowymi kartami graficznymi…
… na pokładzie. Sorry ale przestało mnie bawić wydawanie pieniędzy na coraz to „wydajniejszy” hahahahhaha jak to brzmi WYDAJNIEJSZY sprzęt – pytam pod jakiem względem skoro gra która od ponad kilku lat jest produkowana na jak by nie patrzeć starszych technologicznie maszynach bezczelnie mi klatkuje… wybaczcie ale nabijać w butelkę to można frajerów (sam bylem takim przez dłuższy czas) ale jeśli ten rynek ma tak głębokie kieszenie to niech szukają sponsorów gdzie indziej… ja odpadam
phhi prawie nie widac roznicy, zobaczcie sobie to: http:www.youtube.com/watch?v=pEHtzSz8FT0 TO JEST DOPIERO GRAFA!
Z tą wydajnością to jednak nieco przesadziłem 🙂 W DX11 (1080p) mam średnio o 20 klatek mniej niż w DX9 🙂
„graczdari91” a jaki masz sprzet?? Widze ze nie tylko ja mam po 20 klatek spadku wydajnosci. Bede musial zmniejszyc ustawinia bo ze wszystkim na full juz nie da sie normalnie grac na moim sprzecie.
niezle , ja to gralem na naj naj naj naj najnizszych , ale i tak rogal na papie ze moglem pograc na moim sprzecie.
Mam pytanie. Dla tych którzy nie mają karty graficznej kompatybilnej z DX11 to są jakieś graficzne nowości i ulepszenia ? czy to wszystko co powyżej zaprezentowano jest tylko na DX11 ?
E tam, takie rzeczy były już w Stalker CoP, więc to z Crisisa 2 na mnie wrażenia nie robi. Ogólnie Stalker bardziej mi się podoba 😛
oktawian – i5 @4,8GHz, 8GB Ram i GTX460 1GB w Sli po OC 🙂 tak lakonicznie. Wedlug benchmarka – srednio 46 fps, w DX11 + 1080p. W DX9 jest to 66 fps.
Pięknie wygląda. Teraz zostaje mi czekać na upgrade komputera…
E tam, macie jedynkę 😛 |http:www.youtube.com/watch?v=meOTouJ63Rw&feature=feedu
No fajnie fajnie ale na mnie największe wrażenie wywarła muzyka:) Miód dla uszu:D
@DeMola możesz co najwyżej ściągnąć paczkę lepszych textur. Ale tak jak napisano, katy graficzne klasy Hi-End typu GTX480 powinny uciągnąć Crysisa 2 na ultra w granicach 35 fps – problem polega na tym że podczas walki z kilkoma przeciwnikami na otwartej przestrzeni to spadki mamy do 25 fps albo i niżej. Ja się cieszę ze nareszcie nie mam problemów z moimi dwoma radeonami HD5870 – gra przestał mieć bugi graficzne i na reszcie mogę wykorzystać 100% potencjału jaki drzemie pod obudową mojego PC
A muszę przyznać że gra wygląda tak jak miała wyglądać w dniu premiery! Wczoraj grałem dobre 4 godziny w singla i muszę przyznać ze zabawa jest przednia, przy 1080p ultra setingu i AAx8 to Crysis ocieka [beeep]istością – jednak muszę zredukować ustawienia do multi bo granie przy 40 fps jest dość trudne (widać te mikro lagi i ścinki). Mam pytanie, czy w Crysisie 2 jest Benchamark jak w Crysisie 1?|Sprawdzam fps przy pomocy frapsa ale benchamrk dał by bardziej miarowe wyniki.
@Xarads995 Czy ja napisałem, że błyszczący Crysis 2 wygląda źle? Nie, miałem na myśli to, że poza tym, że się błyszczy to szału nie ma moim zdaniem i gra nie wygląda przesadnie lepiej od tego co pamiętam z multiplayerowego dema. Jedynie woda i na upartego nowe ślady po pojeździe zrobiły na mnie duże wrażenie.
wy chyba wszyscy cierpicie na jaskre skoro nie widzicie zmian to prawie 2 giga danych w zwiazku dx11 po zainstalowaniu odpalam i masakra tak crisis 2 mial wygladac od poczatku to zupelnie inna gra oczywiscie pod wzgledem wizualnym piszecie ze tylko woda sie zmienila albo slonce i nic wiecej mam propozycje piszcie moze jakie macie karty graficzne to wiele wyjasni ja gram na gf 590 dwa rdzenie 1024 jednostki teksturujace i oczywiscie wszystko to co daje dx11 wyglada jak film nie gra dzieki panie za dx11 poz.
Da się uruchomić grę w DX9 po tym patchu? Próbowałem ale bezskutecznie.
chciałbym zapytać ile bym miał fps przy Zotac 470 AMP!
Oczywiście, że się da uruchomić grę na DX 9 po patchu. Dla wszystkich którzy nie mają karty z obsługą DX 11 – Patch 1.9 dodaję opcje Ultra które można uruchomić na DX9, ponad to na DX9 możemy również ściągnąć High Texture Pack ze strony Cryteka.
Nawet gdyby miał kartę z DX11 (obecnie mam z 10.1 bo i tak prawie nie gram w nowe gry) to nie zawracałbym sobie głowy instalowaniem tego i ściąganiem dodatkowych tekstur. Crysis 2 jest tak nudny, że szkoda czasu żeby odpalać go drugi (a nawet pierwszy…) raz. W przerywnikach tylko 'suit to, suit tamto’, w grze niewidzialne ściany – nie mogę polecieć na mordę z balkonu bo gra nie pozwala. Nudy na pudy, nigga.
W końcu wygląda to tak jak trzeba.
Mam pytanie. Czy u was jak włączycie dx11 to też zmienia się odświeżanie obrazu?
odświeżanie obrazu to przecież wartość monitora, zazwyczaj 60 hz (60 razy na sekundę). Ale jeśli chodzi Ci o fps (frame per second – klatki na sekundę) to owszem przy zmianie trybu dx9 na dx11 jest znaczący spadek wydajności (średnio o 20 klatek – przy kartach rzędu gtx480/hd5870) a włączenie super textur powoduje kolejne spadki – i tak na tx480 lub hd5870 w singla pograsz w granicach 30 fps. ale w multi NFW (no fucking way), gra staje się płynna na gtx580/6970 – 40fps ale to też za mało dla multi.
Gra działa dobrze dopiero na kombajnach wyposażonych w 2 karty rzędu hd5870/gtx480 or better, lub 2 rdzeniowych brykach poziomu gtx590/hd6990 ale to sprzęt za kilka tysięcy zł i przeciętnego nastolatka na to nie stać. Od razu mówię ze gra na Hd5770 lub gtx460 czyli kartami z segmentu mid – nie działa – mamy w granicach 20 fps i to bez strzelaniny w pomieszczeniach, na zewnątrz podczas walki z cepidami spadki do 11 fps 😛 ps. żeby pociągnąć dx11 i uber textury trzeba mieć grafikę z minimum 1,5 giga ramu 😛
U mnie odświeżanie w crysis 2 dx9 jest 75hz lecz kiedy włączę dx11 odświeżanie zmienia się w crysise na 59hz i grafika gorzej wygląda.
I tak oto graficznie rządzą trzy gry: 1. To Crysis (z dodatkiem Warhead), która wymiata wciąż, a i już wymaganiami nie odrzuca. 2. Crysis 2, które dopiero po dorzuceniu trybu DX 11 i tekstur High Res wymiata, ale już kompa trzeba mieć naprawdę nie lada sprzęt, by to wszystko w Full HD z AAx8 udźwignąć (2,5 kafla CO NAJMNIEJ trzeba wydać). 3. I jest… Wiedźmin 2 😀 . Ta gra ośmiesza oba benchmarki Crytek’a (dla mnie, za co fani FPS’ów pewnie się oburzą, te gry są nudne, po nagraniu się w sporą liczbę…
@sebaomar nie wiem ja mam autorun configa skonfigurowanego w którym podałem wymuszenie vsync 60hz bo tyle mój monitor obsługuje, poza włączeniem dx11 musisz w opcjach zaawansowanych musisz poprzestawiać ustawienia z extream na ultra żeby zobaczyć różnice. Zobacz czy też nie zmieniło Ci rozdzielczości – może to jest wina (pacz ustawił ci jakąś default i nie zauważyłeś.)
…strzelanek pierwszoosobowych Crysis’y do zaoferowania poza grafiką nie miały w zasadzie nic, ot, jakiś tam super kombinezon i modyfikowanie broni, które jednak dla mnie rozgrywkę OSŁABIAJĄ (grałem na Normalu i czułem się z tą regeneracją, jakbym strzelał do tarcz, na Hard’zie dopiero jakieś wyzwanie jest). Geralt nie potrzebuje Windows’a 7, by wyglądać ślicznie (HDR i Motion Blur w tamtej grze działają cudnie i nie są przesadzone, jak w grach Crytek’a), a Ubersampling – też bez DX 11 – to next-gen AA .
@princefan 2,5 kafla chyba na samą kartę grafiki 😀 Crysis 2 da się grać komfortowo w pełnej krasie dopiero na sprzęcie za 5 k zł i więcej. Ale co do tego ze Crysisy i wiedzmin są super to się zgodzę, dorzucę do tego Shogun 2 total war w dx11 po prostu miażdży – grafika na poziomie crysisa w strategi – tego jeszcze nie było!
Mam Radeona 4870 512MB max detale AAx2 dx10 50-60fps 1650x 1080.
Aha, i jeszcze – Wiesiek 2 tak naprawdę nie ma wymagań wielkich – gra na patch’u 1.2 no moich 2 GB DDR2, niekręconym Athlonie II X2 250 i 512 MB’owej HD5770 w 1280×1024 ustawiona na Ultra z włączonym AA, a wyłączonym US trzyma 30 FPS, a tekstury i generalnie wszystko wygląda wtedy lepiej niż w Crysis’ie 2 bez patch’a DX 11 (dopiero po patch’u i dodaniu tekstur jest on graficznie troszkę lepszy, ale i wymagania są większe). A że nasz polski RPG nie potrzebuje do takiego wyglądu nowego DirectX – to już coś.
Kondor9 – no właśnie, a co do filmowości – w pewnych momentach tą Crysis 2 faktycznie teraz osiąga, ale to też dlatego, bo jest osadzony w bliskich nam realiach. Sądzę, ze FPS oparty na RED Engine byłby niewiele gorszy, co tylko świadczy o ogromie wysiłku CDP Red (i Wiedźmin 2 spokojnie będzie najładniejszym RPG’iem roku, jeśli nie najlepszym, bo Skyrim na PC będzie konsolowym portem, co tylko świadczy o uproszczeniu rozgrywki i ograniczeniu możliwości graficznych).
Uberpróbkowanie wymaga kosmicznej mocy obliczeniowej, nawet na moich 2 radeonach hd5870 mam 35-45 fps w wiedźminie z uberpróbkowaniem w 1080p. Zresztą jak pewnie większość zauważyła gry typu crysis czy wiedzmin nie potrzebują AA ze względu na ilość szczegółów i przeznaczenie tych gier do wysokich rozdzielczości. Co prawda w niskich rozdzielczościach i starszych grach widać było mnóstwo zębów i krawędzi, to w 1080p i dżungli crysisa zobaczymy to tylko jak się chamsko przypatrzymy.