25.11.2010
Często komentowane 140 Komentarze

Crytek: „PC wyprzedza konsole o całą generację”

Crytek: „PC wyprzedza konsole o całą generację”
Choć Crysis 2 tworzony jest także na konsole, w jednym z wywiadów szef studia Crytek przyznał, że PC jest znacznie potężniejszą platformą od Xboksa 360 i PlayStation 3. Według niego, komputery wyprzedzają konsole o „całą generację”.

Cevat Yerli, prezes niemieckiego Cryteka, rozmowie z magazynem Edge stwierdził, że konsole ograniczają kreatywność twórców.

Tak długo, jak istnieć będzie obecna generacja konsol, a my będziemy rozwijać PC-ty, coraz trudniej będzie wyciągnąć korzyści z obu platform jednocześnie. PC z łatwością o całą generację wyprzedza [konsole]. Wierzymy, że jakość gier, które ukażą się na X360PS3, poza Crysisem 2 oraz inymi grami na CryEngine, będzie ograniczona w stosunku do kreatywności ich twórców. Nie będzie można z nich [konsol] wycisnąć więcej soków” – tłumaczy.

Jak dodaje Yerli, nie można jednak oskarżać gier multiplatformowych za to, że nie osiągają swojego pełnego potencjału na PC.

Ja w ogóle myślę, że twórcy wciąż mają skłonność [do oskarżania produkcji wydawanych na wielu platformach]. Wiele osób nie uważa dziś PC-ta za duży temat; ich oczekiwania względem sprzedaży wersji pecetowych są znacznie niższe niż w przypadku gier konsolowych. Dopóki rynek PC nie wygeneruje porównywalnych dochodów [do tych z X360PS3], firmy nie będą zbyt dużo inwestować w edycję komputerową danej gry” – wyjaśnia. §

140 odpowiedzi do “Crytek: „PC wyprzedza konsole o całą generację””

  1. Choć Crysis 2 tworzony jest także na konsole, w jednym z wywiadów szef studia Crytek przyznał, że PC jest znacznie potężniejszą platformą od Xboksa 360 i PlayStation 3. Według niego, komputery wyprzedzają konsole o „całą generację”.

  2. …i dlatego mam tylko handhelda a nie next gena 🙂

  3. No tak każdy głupi wie , że PCty już wyprzedziły konsole. Oczywiście te lepsze pecety.|Widać , że Crytek coś tak kręci…Pewnie na konsolach Crysis 2 powalać nie będzie , nie graficznie , co zresztą twórcy kilka miesięcy temu obiecywali słowami , że będzie to ,,najlepiej wyglądająca gra na Każdej platformie”|Czyżby panowie z optymalizacją sobie nie radzili?|Brak im tych nieograniczonych sprzętowo potworów , PC?

  4. W domu mam obecnie i kochanego PC i x360, ale prawdę mówiąc konsole hamują rynek gier wydawanych na komputery ,są tego plusy i minusy (z mojej strony więcej minusów) do plusów należy pewnie dodać to że nie trzeba sprzętu zmieniać w takim tempie jak kiedyś. Minusy to każdy chyba wie jakie są 😛 causalizacje gier … wrrr no i te które są wypisane powyżej w artykule oczywiście 🙂

  5. ,,Choć Crysis 2 tworzony jest także na konsole, w jednym z wywiadów szef studia Crytek przyznał, że PC jest znacznie potężniejszą platformą od Xboksa 360 i PlayStation 3,,Jednym slowem… O RLY??!

  6. Przynajmniej o generację. Żadnej nowości nie powiedział 😉

  7. PC wyprzedza konsole o całą generację” – no skapa ale i tak lovciam mojego xboxa 360

  8. Wreszcie ktoś uznał wyższość PC-ów nad konsolami.

  9. Trudno się nie zgodzić. Konsole ciągną gry w dół, ale dzięki słabości konsol mój lapek udźwignie wszystko na high a może i czasem very high jeszcze przez co najmniej rok. Dla mnie grafika nie ma zbyt dużego znaczenia. Taka na poziomie Mass Effecta 2 czy Half-lifa 2 po aktualizacjach w pełni mnie satysfakcjonuje. Inna sprawa, że ciężko zdecydować się teraz na zakup konsoli, szczególnie dla kilku tylko gier (RDR, Uncharted 2, HR), kiedy za 2 lata można spodziewać się nowej generacji

  10. No i kwestia piractwa została poruszona, choć nie wprost. I trudno się dziwić, że rozkład sił PC/konsole tak wygląda. Też bym wolał ograniczyć możliwości produkcji jeśli jest mniejsza szansa, że mnie z tego okradną.

  11. ale jak wydawcy wypuszczają takie gry jak Brutal Legend i RDR wyłącznie na konsolach, to co poradzisz?

  12. Też mi nowinka, wystarczy spojrzeć na PRAWDZIWE możliwości DX10/11 i porównać je do konsol [czyli gier tj. Uncharted 2, Gran Turismo 5 God of War 3 (cóż, niestety na PS3 są najładniejsze gry)]. Gdyby wszyscy producenci gier na PC wkładali tyle pracy w oprawę co Crytek, kolejna generacja konsol już pukałaby do drzwi.

  13. No ale więcej w gry PC nie będą inwestować bo tam jest za duże piractwo, więc nic dziwnego że PC ma mniejsze dochody.

  14. Sposób jest prosty olać produkcje multi-platformowe i rozwijać gry wedle wymagani jakie oferuję PC

  15. Hmm, kogoś to zaskoczyło? Może ślepych fanbojów konsol. Od dawna wiadomo, że komputery (w tym konsole) to najszybciej rozwijająca się gałąź rynku, a przecież i X360 i PS3 wyszły lata temu. I wtedy, gdy wychodziły, istniały komputery dorównujące im możliwościami – tylko były bardzo drogie. Minęło jednak wiele czasu i teraz nawet PCty średniej kategorii, w cenie porównywalnej do konsol je przewyższają możliwościami. Ten cykl powtarzał się i będzie się powtarzał…

  16. @buggeer, „Taka na poziomie Mass Effecta 2 czy Half-lifa 2 po aktualizacjach w pełni mnie satysfakcjonuje.”, za wybredny to ty nie jesteś; analitycy krzyczą, że przez co najmniej następne 4-5 lat nie ujrzymy nowej generacji konsol, Move i Kinect mają wydłużyć czas życia obecnej generacji

  17. lubro naprawde jesteś beznadziejny

  18. Mam x360 i jak narazie jestem zadowolony bo moze pc są lepsze ale po co mam kupować kompa za 2000 jak mogę kupic x360 za 450zł a gry kupować taniej np tu na cdaction.pl. A poza tym dla mnie liczy sie radość z gry i jej przeżywanie a nie oglądanie zabrudzeń na czapce Nico Belica albo podziwianie pęknięć na zderzaku w jakiejs tam „ścigałce”. Kompa pewnie kupieza jakies 2,5 roku jak już będę zarabiał

  19. Co prawda to prawda, pan Yerli dobrze mówi..

  20. wielka oczywistość ale to w połowie wina mikrosoft cały czas walczy z japońskim sony konsolami .

  21. Szkoda tylko, że jedyna interesująca gra na PC to WOW (który jakoś wybitnie wymagający nie jest).

  22. Jeżeli chcemy, by PC było równie opłacalną platformą do grania co konsole – trzeba wyeliminować piractwo.

  23. ŁaŁ Dives teraz to zaskoczyłeś chyba każdego. Nie powiem WoW jest świetny, ale żeby od razu mówić, że nie ma żadnej interesującej gry to już przesadziłeś i to mocno.

  24. Wyślijmy konsole na Marsa! ;p

  25. Nie inwestują w pc, bo nie ma zysków, a nie ma zysków bo nie inwestują. I koło się zamyka, a najprościej zwalić na piratów.|A Dives jak zawsze popisał się swoją ignorancją.

  26. A ja ciągle zastanawiam się po co porównywać konsole do PC. Konsole przeważnie były tworzone by można było się rozsiąść przed telewizorem z padem w reku i grać. Co prawda można podłączyć komputer, ale to nie to samo. Ja osobiście mam PC, PS2 i pegazusa. Najczęściej gram na PC lub PS2. Pegazusa tylko czasami wyciągam by popatrzeć jak grali moi rodzice czy dziadkowie. Niektórzy mówią, że konsole ciągną gry w dół, a moim zdaniem jest inaczej. To ci co tworzą gry ciągną konsole w dół próbując zrobić coś grywaln

  27. -ego i na konsole i na PC. Moim zdaniem powinni zrobić jedną grę na PC, a drugą na konsole. Wtedy byłoby to mniej więcej wyrównane, a tak możemy połamać palce na sterowaniu w DMC za pomocą klawiatury.

  28. @Dives A nie słyszałeś o takich grach jak np. Dragon Age, Mass Effect, Diablo, nasz rodzimy Wiedźmin, Far Cry, Fallout i wiele, wiele innych? Rynek gier na PC nie ogranicza się tylko do Blizzardowskiego WoW’a. Reprezentuje sobą dużo więcej i jeśli myślisz, że tylko jedna gra jest warta „naszej” uwagi, to musisz albo nie mieć przyjaciół, albo musiała Cię nieźle jakaś cegłówka w główkę klepnąć…

  29. Powiedzcie mi co ta wyższa generacja daje, jeśli na PC nie potrafią stworzyć ładniejszej gry niż Uncharted 2 ? 🙂 |Do Killzone’a 3 oprócz Crysis’a na Ultra High też żadna gra z PC nie ma startu pod względem grafiki.

  30. a kogo to dziwi,pecety rozwijają się cały czas,a konsole wydawane są co kilkanaście lat

  31. @TargetZer0 – Bo nikt tego nie pilnuje tak jak Sony. Jeden Crytek ma ambicje miażdżyć grafiką na PC, cała reszta albo nie umie albo jej na tym nie zależy. Należy się pocieszać że cała reszta i tak jest niezła, a multiplaformy mają coś ekstra (pod względem grafiki) na piecach.

  32. „Dopóki rynek PC nie wygeneruje porównywalnych dochodów, firmy nie będą zbyt dużo inwestować w edycję komputerową danej gry”|Problem w tym, że w przypadku tytułów multiplatformowych premiera wersji PC jest zazwyczaj opóźniona (vide wszystkie części assassins creed). Pecetowe exclusivy wciąż potrafią generować bardzo pokaźne zyski, co udowodnił niedawno SC2.

  33. @Vantage|”a grałeś w Crysisa i mody do niego na PC? Nie? To pograj.”|Oczywiście że grałem, tu nawet masz moje SS’y z xfire, na dole tej strony http:www.xfire.com/profile/anamator/screenshots/ ( mapka nie jest z gry, tylko stworzona przez jakiegoś gracza i ze wszystkich które ściągnąłem to ta właśnie była najładniejsza ).Proszę Cię, nie odpowiadaj na pytania za mnie. I nie, nie zmieniłem zdania. |@Sergi|W sumie racja. Niezależność PCta ma swoje plusy i minusy. Tak samo jest z konsolami i faktem, że…

  34. są własnością Sony/Microsoft’u.

  35. @TargetZer0 – poważnie ? Gry z konsoli w rozdziałce HD Ready z 30 fps bez antyaliasingu tak ci się podobają? Dla mnie gry na konsoli wyglądają dosyć szpetnie już

  36. Nie wiem jak dla Was , ale dla mnie grafika ważna jest tylko przez jakieś 10 min. Normalnym jest , że pierwsze co wpływa na odbiór gry jest to co widzimy na ekranie. Jeśli przez ten czas gra nie odrzuci mnie jakimiś wyjątkowymi archaizmami , mocno poniżej standardów lub problemami z płynnością to dalej poprostu nie obchodzi mnie jej oprawa. Przyzwyczajam się do niej i dalej liczy się już tylko gameplay. Oczywiście fajnie jest jak gra jest bardzo ładna , dopracowana technicznie , ale ile można podniecać się teksturami czy efektami graficznymi? Godzinę , dwie?|A to jak wciągająca jest rozgrywka jaką oferuje tytuł napewno nie jest zależne od mocy sprzętu na którym działa.

  37. TargetZer0|Słyszałeś o czymś takim jak optymalizacja ? Gry PC mogły by chodzić dużo lepiej jak by się twórcy przyłożyli do optymalizacji… Nie robią tego bo są rozpieszczani przez twórców sprzętu… A na konsola mega-optymalizacja jest wymuszona tym że tam nie da się wymienić grafiki albo procesora…

  38. jak powstanie skuteczny (czytaj przynajmniej taki jak na PS3) system zabezpieczeń antypirackich nasz ukochany PC będzie olewany. Co z tego,że można na nim dużo więcej niż na konsoli jak im się to nie opłaca? Liczy się tylko kasa panowie. Czekam na jakiegoś exclusiva na PC który ostatecznie pokaże jego wyższość nad konsolami. Zresztą PC jest bardziej przydatny,samymi grami człowiek nie żyje,a komputer do nauki jak znalazł(muhaha ale żart mi wyszedł)

  39. A wiesz TargetZer0 że produkcja pod konsole jest kosztowniejsza i trudniejsza? Potrafić na PC to potrafią i to znacznie lepiej, tyko że nikt nie ma na to ochoty. Gry są coraz bardziej optymalizowane. Podoba ci się Killzone? To sobie pomyśl co to by było na PC. A trzeba pamiętać że Crysis to nie tylko piękna grafika ale i równocześnie system zniszczeń i wielkie obszary…

  40. TargetZer0 => Gra zrobiona TYLKO na PC-cie, przez dobrą firmę, z wykorzystaniem pełnej mocy PC-ta, zmiażdżyło by to Uncharted 2 i Killzone’a 3 razem wzięte! Zresztą już Crisis na ultra high ma ładniejszą grafikę niż powyższe dwa tytuły. A ile ma lat? Sporo. A że mało jest tytułów z naprawdę przepiękną grafiką na PC? To wina właśnie multiplatformowości. Dzisiaj mało która firma chce się bawić w zrobienie wielkiej gry na PC-ta, skoro konsole generują o wiele większe przychody.

  41. Tylko że to nie tylko kwestia grafiki SweetHardcore… Ale również np. symulacji fizyki, AI, ilości postaci na ekranie, efektów specjalnych… To wszystko może mieć naprawdę znaczący wpływ na rozgrywkę

  42. Żadna z tego Ameryka. O tyle lepiej, że w konsoli nie muszę zmieniać podzespołów 😛 .

  43. CE2 nie jest najładniejszy. Ale jest najbardziej zaawansowany i tyle. Zresztą widać to po CE3, który nie dorównuje mu do pięt, po prostu fizycznie nie możliwe jest wrzucenie na konsolę tylu obiektów ile na PC z kartą 1GB i 4giga ramu. Co pociąga za sobą ograniczenie w wielkości lvli i fizyce. A Uncharted może i wygląda ładniej, ale tak miało być z założenia – gra kolorowa, nawet przerysowana, jak taki Avatar – wszystko się świeci i błyska jak psu jajca. A CE2 to realizm, z szaro-burą dżunglą jak w realu.

  44. Konsole powoli zabija ich miniaturowa forma, przez co ich produkcja jest bardzo droga. Potrzebna jest rewolucja technologiczna, większe pudła, albo konsole totalnie staną w miejscu… Kiedy optymalizacja przestanie pomagać i skok jakościowy między PC a konsolami zacznie być naprawdę wyrazisty, to może zacząć się jakiś boom na PC. Może nawet długo to nie potrwa, bo teselacja już powoli robi swoje…

  45. @netrunner|Zabawny stereoryp.|@smd87,ApoX|Móc, a to zrobić to dwie całkiem różne rzeczy. Oczywiście, że PC MÓGŁBY, jednak jakoś nikt jeszcze tego nie zrobił.|”resztą już Crisis na ultra high ma ładniejszą grafikę niż powyższe dwa tytuły.”|Napisałem to wcześniej, napiszę jeszcze raz. Grałem we wszystkie 3 tytuły ( Crysisa na UH) i wciąż sądzę że Uncharted 2 jest najładniejszą grą kiedykolwiek zrobioną.|”(…) zmiażdżyło by to Uncharted 2 i Killzone’a 3 razem wzięte!”|Oczywiście, że tak tylko kto by..

  46. TargetZer0 – rozbijasz mnie offtopowymi wypowiedziami. Bo nie o najładniejszą grę się tutaj rozchodzi… Chodzi o zaawansowanie technologiczne. A to, że potężny engine i ładna gra nie zawsze idą w parze to musi być dla ciebie straszny szok, nie? Bo jak dla mnie np. Borderlands jest ładniejszy od Crysisa, ale czy to oznacza, że jest lepszy technologicznie? Nie. Bo nie o stylistykę tutaj chodzi tylko o technikę i programowanie właśnie. A taki KZ3 z cieniami obcinanymi tak, że nawet w pokoju 3×3 – to żal…

  47. to kupił ( wymagania, piractwo ).Tak więc posiadanie super ultra „high-end’owego” PCta mija się z celem i wychodzi na to, że „PC może, ale nie chce”. Ciężko teżpowiedzieć ” gra zrobiona na PC” bo możliwych konfiguracji mamy tysiące( setki tysięcy ?).

  48. Konsole ograniczają kreatywność twórców? Co za ściema. Twórcy mogą być kreatywni wykorzystując drobinkę potencjału sprzętu. Patrz: Minecraft i tysiące innych przykładów. Jak ktoś chce być kreatywny to na pierwszym gameboyu taki będzie.Powiedziałbym nawet, że czym gorszy sprzęt tym większa kreatywność twórców. Czym lepszy sprzęt tym więcej kasy idzie na zrobienie audiovideo, a więc nikt nie może ryzykować kreatywnym produktem, lepiej robić co rok to samo, byleby sprzedało miliony.

  49. @bimberoman17|Sęk w tym, że to zaawansowanie technologicznie nie niesie ze sobą nic oprócz efektów wizualnych ( fizyka, grafika, niszczenie otoczenia etc. ). Może im lepszy PC tym AI jest inteligentniejsze, a i więcej ciekawych wątków w fabule się znajdzie porównując do wersji konsolowej ? 🙂

  50. Areinu – konsole to zabawka na Zachodzie, przeznaczona głównie dla ludzi grających rzadko i w głośno promowane tytuły, a gry takie jak minecraft nigdy nie sprzedały by się na X360 czy PS3, bo jaki znudzony 40 letni menager po pracy chciał by pykać godzinę w takie „cuś” z dziwną grafą i brakiem określonych zasad? Ma być akcja, coś ma się dziać i ma to być w miarę proste – patrz CoD, czy nowy MoH.

Dodaj komentarz