Cyberpunk 2077: Jeden z twórców przekonuje słuchaczy Polskiego Radia, że gry to nie zabawki [WIDEO]

Cyberpunk 2077: Jeden z twórców przekonuje słuchaczy Polskiego Radia, że gry to nie zabawki [WIDEO]
W ponad dwudziestominutowym wywiadzie możemy m.in. usłyszeć, że CD Projekt Red nie będzie bał się urazić naszych uczuć.

W mediach głównego nurtu (jak to się zwykło ładnie mówić) gry już od jakiegoś czasu nie są passé. Tzn. pewnie, wciąż zdarzają się takie przypadki (jak pan redaktor Kraśko i jego niechęć do e-sportu), ale dzięki ogromnemu sukcesowi trzeciego Wiedźmina do społecznej świadomości przebiła się wiadomość, coś w tej zabawie może być. A że przede wszystkim ogromne pieniądze, więc być może nie powinno się tej całej zabawy ignorować.

Nie dziwi więc zaproszenie Pawła Sasko, głównego projektanta wyzwań w Cyberpunku 2077, do audycji w Polskim Radiu dla Zagranicy. W rozmowie z Przemysławem Pawełkiem (notabene bardzo dobrze przygotowanym, co nie zawsze jest standardem przy tych tematach) próbował on przybliżyć „normalnym” ludziom, czym jest sam gatunek cyberpunk, ale także opowiadał sporo o Wiedźminie i ogólnie tworzeniu gier. W wywiadzie można znaleźć parę smaczków, a szczególnie ciekawie brzmi deklaracja, że przy nowej produkcji CD Projekt Red, w przeciwieństwie do reszty kultury masowej, nie będzie starał się uniknąć urażenia swoich odbiorców, a twórcy nie boją się się poruszać nieprzyjemnych tematów.

Cyberpunk 2077 będzie miał premierę 16 kwietnia 2020 na pecetach, PS4 i Xboksach One.

23 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Jeden z twórców przekonuje słuchaczy Polskiego Radia, że gry to nie zabawki [WIDEO]”

  1. Cyberpunk 2044 Kappa

  2. @down Future is Now

  3. I się wygadałem, że będzie prequel.

  4. O tak, wkładali wszystko co mogli …a nawet 2x więcej 😉

  5. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 17:02

    Jeśli chodzi o obrażanie, chodzi zapewne o dobrą grę sprzed czasów, gdzie jakiś beta soyboy i feministka razem obrażali się o wszystko i szukali więcej rzeczy, które ich „obrażą”, by móc się obrazić i zrobić protest i znowu pokrzyczeć sobie „Donald Trump to rasista, seksista!” (kij z tym, że zapomnieli protestować o grze). Dobrze, że C2077 nie będzie się cackał z uczuciami takich ludzi, a tu ich przykład: https:www.youtube.com/watch?v=dc8raTDzVB8

  6. @Fallschirmjager Bardzo zły przykład. Autor filmu, uprzedzony z marszu, tak się spina by obsmarować IGN-owców (którzy robią CoDMW genialną reklamę), że tylko czekałem kiedy się posra. Typowe reaction video kręcone pod publiczkę :/|…hm, ale może sam gościu jest przykładem środowiska? Czy wszyscy CoD-owcy to takie wieśniaki?

  7. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 19:27

    On sam nie jest Codowcem, on woli RPGi i relacjonuje wszelakiego typu, ale głównie gier, wieści. Z tym spinaniem się to znowu bym nie przesadzał. On raz potrafi się wkurzyć ale zazwyczaj jest wesołkiem, który obśmiewa wszelkie udziwnienia. Yong Yea (chyba tak) tak samo skrytykował IGN, mówi się zresztą: „you can’t spell ignorant without IGN”.|Poza tym każdy ma jakieś nastawienie, nie można nie mieć. Tzw. obiektywizm nie istnieje w opiniach, bo cały obiektywizm został podyktowany przez subiektywne odczucia.

  8. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 19:34

    @zadymek możesz zresztą poszukać opinii innych ludzi na temat tychże dziennikarzy, atakujących w większości ale także pewnie broniących, tylko co z tego, zobacz oryginalny materiał IGN i powiedz, czy argument, że dla kogoś gra jest zbyt realna i nie miałby zabawy przez to nie jest głupi a co najmniej przesadzony? Bo jest tam zadanie, gdzie trzeba obronić kobietę z dzieckiem i zastrzelić terrorystkę. Przy GTAV, gdzie można masakrować ludzi i policjantów, nie miał rozumiem zastrzeżeń? Amazing Lucas – kanał YT

  9. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 19:43

    To jest też oczywiście prawdą, że im bardziej media mówią, że gra jest nie teges, brutalna, kontrowersyjna i tego typu rzeczy, robią devom gry rzesze klientów. Czy było to zaplanowane ze strony IGN? Przy dzisiejszych czasach śmiem wątpić, może myśleli, że w ten sposób obsmarują grę, a zapomnieli o efekcie tłumu przyciągniętego realizmem i tzw. kontrowersją. Może akurat tego CoDa kupię, bo zapowiada się dobrze i nie mają agentek z protezami lepszymi niż sprzęt SASu.

  10. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 19:45

    Jeszcze jedno – zbyt realna – a VR to niby po cholerę jest? A jakoś nic im to nie przeszkadza.

  11. @Fallschirmjager|”Poza tym każdy ma jakieś nastawienie, nie można nie mieć. Tzw. obiektywizm nie istnieje w opiniach, bo cały obiektywizm został podyktowany przez subiektywne odczucia. |Ciekawe, że akurat o TYM wspominasz, bo twój gość jedzie po IGN-ach za subiektywizm 😉

  12. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 20:07

    Ale on nie musi, on nie jest dziennikarzem, on jest zaledwie komentatorem. Natomiast u dziennikarzy kiedyś panowała zasada, że oceniamy grę za jakość a nie przesłanie. Jeśli gra była dobrze zrobiona i angażowała graczy w przedstawioną w niej historię, to też było na plus. To był ten, załóżmy, obiektywizm. Dziś natomiast ma się wrażenie, że wszyscy przede wszystkim patrzą na przesłanie tej gry i jak ono koreluje z ich przekonaniami, a nie za to powinni oceniać grę. To tak jakby wstaw „znany aktor” nie dostał

  13. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 20:12

    Oscara, mimo że zagrał załóżmy lepiej niż jakikolwiek inny aktor na planecie, tylko dlatego, bo grał w filmie z pewnymi przekonaniami, przesłaniem etc. To tak jak Obama, który ogłosił, że Osama został zabity a w międzyczasie bombardował Bliski Wschód dostał nie wiedzieć z jakiej paczki Pokojową Nagrodę Nobla. To jak z Putinem, który wydobył antyczne amfory – z Andromedy widać było, że to przekręt jak i sama Andromeda. Żyjemy w czasach, gdzie gra dostała minusa, bo za dużo diversity (Far Cry 5). Wtf?

  14. Kurcze, to się nadaje na osobny post.|1. Opinie innych mnie nie tego, mam własną ;)|2. Sugerujesz, że casuale są gotowe na „jarring” akcję w casualowej serii? Jakiś „syndrom No Russian”?|3. Czy w GTA masz „akcję z czołówek” i w pewnym momencie na celowniku matkę z dzieckiem?|BTW Mam wrażenie, że tak jak „wieśmak” bez zastanowienia wskakujesz na platformę orkiestry. Lepiej to TY obejrzyj oryginalny materiał i wyrób WŁASNE zdanie. Może zauważysz, że, idk, IGN-y w rzeczywistości chwalą tę grę?

  15. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 20:28

    Może bez obrażania z tym wieśniakiem? Nie wchodzę na IGN, Kotaku, Polygon i temu podobne. Wchodzę na opiniotwórców na YT, którzy często mają rację – nie wiem, może to jest „Confirmation bias”, jak to mówią. Poza tym nikt nie mówi, że całe IGN jest złe, śmieją się z tych konkretnych 6 bodajże ludzi.|Co masz na myśli przez punkt 2, bo go kompletnie nie zrozumiałem. Co do punktu trzeciego, mamy psychola, który uprawia seks przed tv a potem miażdży mózg chłopakowi owej dziewczyny, porwanie, mordestwo lokatorki?

  16. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 20:34

    Chcesz powiedzieć, że to, co się odwala w GTAV jest jakoś mniej, nie wiem, „złe” niż komandosi, którzy wchodzą do domu, rozpoznają w mig (w końcu tego się uczą, SAS to SAS a nie Marines), że jest tu matka z dzieckiem i idą zastrzelić terrorystkę (zapewne lokatorkę) a ją wyprowadzają jeszcze zanim dochodzi do likwidacji zagrożenia? No nie wiem.

  17. @Fallschirmjager „Może bez obrażania z tym wieśniakiem? Nie wchodzę na IGN, Kotaku, Polygon i temu podobne. Wchodzę na opiniotwórców na YT, którzy często mają rację”|1. To nie było o tobie.|2. Pisałeś, jak to masz wrażenie, że wszyscy są tacy i owacy.|3. Raczej na pewno confirmation bias.|4. Ja też nie wchodzę na IGN itp. Ale i nie dołączam do tłuszczy by na siłę po nich jechać, jak to robi kolo z filmiku (Czy on ćpa?).|A pkt. 2 mówi: czy wykluczasz, że gracze mogą uznać nowe MW za kontrowersyjne?

  18. Co chcę powiedzieć.|Porównując z oryginalnym CoD4, wnioskuję, że jakiś przewrót w serii się tu dokonuje? Modern Warfare to durne, pompatyczne, plastikowe szczelando na uwięzi, z okazyjną tanią sensacją. |A tu się nagle przypętały „szarości”, dwuznaczność moralna i cywile na celownik. Realne miejscówki, brutalność (a kto wie czy nie cierpienie i amputacje!). Można by pomyśleć, że te IGN-owce to właśnie CoD-owcy, których cukierkowa seria nagle nabrała rumieńca. I są w szoku. Ale i zaciekawieni.

  19. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 22:18

    Ok, przyjmuję do informacji. Fajnie, że można z kimś tu pogadać wreszcie, kto nie używa tylko argumentum ad hominem, tylko chce dyskutować.|Chciałem tylko zaznaczyć, że w przeszłości wychodziły gry, gdzie cywile ginęli. A The Last of Us? Tu cywile giną jak leci, łącznie z (SPOILER) małą córką protagonisty (KONIEC SPOILERA), ludzie są jedzeni, mała dziewczynka dźga chyba kilkanaście razy (zrozumiałe zresztą) kolesia.|Co ja chcę powiedzieć.|Wychodziły o wiele gorsze gry w przeszłości i nikt nie szalał wtedy.

  20. Nie wiem. Może z jakiegoś powodu do nowoczesnowojennego FPS-a przykłada się inną miarę niż do apokalipsy zombie czy innego sf. A tu, jak wspomniałem, mamy zwrot w historii grzeczniutkiej serii o bohaterskich aliantach walczących ze ZUEM na świecie. Teraz kryształowi chłopcy strzelają do kobiet, wśród matek z niemowlętami itp. |Hipokryzja pełną gębą? OK. Ale akurat IGN facet robi to co sam im zarzuca. Ale co ja gadam, gość tak się uprzedził (czytanką), że nawet burczy na oczywiste pochwały!

  21. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 22:35

    W Falloutach miałeś dzieci, do 2 części można było je mordować, dopiero w Fallout 3 postanowiono, że nie wolno. W Falloutach masz właśnie odcienie szarości, masz możliwość skrzywdzić dzieci ale poprzez questy a nie sam z siebie (zazwyczaj dostarczenie dziecka właścicielom niewolników), więc nie wiem o co ta wielka chryja. Odcienie szarości (nawet dosłownie) masz w Falloucie. W Baldurze 2 części też. Jak bym się zastanowił, pewnie więcej bym sobie przypomniał. Także, what’s the deal? A „No Russian”?

  22. Fallschirmjager 9 sierpnia 2019 o 22:47

    Może po prostu będzie tak jak wtedy: chcesz ominąć misję? Tak – Nie. Okaże się, że ominie go 3/4 gry ;P|Zobaczymy. Mam nadzieję, że więcej twórców zaczną być bardziej śmiali (tylko nie jak Pitchford) i przestaną słuchać się „to mnie obraża!!!”. Boże, jak pomyślę co EA zrobiło ze wszystkimi twórcami (Dead Space, Red Alert) i że tylko oni mogą tworzyć Star Wars. Sezon ogórkowy trwa prawie cały rok. Dzięki obrażalskim mamy Young Blood – syf. Nie wiem w ogóle jak Bethesda w 2 miesiące straciła zaufanie. HOW?!

  23. A No russian to tania sensacja, o której wspomniałem. Mały epizodzik obliczony na zszokowanie (mediów).|Szukałem tego „jarred” gameply’u z MW, i nic. Dlatego wielce wspaniałomyślnie założę, że na E3 pokazali kolejną tanią sensację, która nie odzwierciedla tego czym MW będzie. Sami twórcy mówią, że będą i”tighter tactical moments” i „bigger moments” (i jako „freedom fighter”. Żal, że tego na E3 nie dali ;), ale nadal będzie to „fun game to play”. IGN-y pewnie oczekiwały fragmentu typu „fun game to play”.

Dodaj komentarz