8.06.2023, 11:00Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077 na Macu dzięki emulatorowi

Tę i inne gry będziemy mogli odpalić na MacBooku, korzystając z narzędzia właśnie zaprezentowanego przez Apple’a.


Antoni „Darkling” Antoszek

Nie ukrywajmy – nie licząc kilku chlubnych wyjątków, grania na Macu od dawna nikt nie traktował i nie traktuje poważnie. Teraz może się to jednak zmienić: jak podaje The Verge, Apple udostępniło użytkownikom Game Porting Toolkit, emulator działający analogicznie do Protona obsługiwanego przez Valve. Narzędzie pozwoli na uruchomienie gier przeznaczonych dla Windowsa na MacBookach.


Problemy z optymalizacją

By zainstalować emulator, należy wejść na stronę Apple Devloper, zalogować się swoim Apple ID i pobrać umieszczony tam instalator Game Porting Toolkit (firma informuje nas, że program wciąż jest w becie). Uruchomienie gry w ramach narzędzia nie modyfikuje jej – działa ona w taki sposób, w jaki działałaby na Windowsie. Nie staje się więc ona portem ani nie dostosowuje się do naszego urządzenia, co sprawia, że przy graniu mogą pojawić się problemy techniczne, w tym bugi i kłopoty z wydajnością. Istotnie, Apple podkreśla, że narzędzie aktualnie służy w większym stopniu do oceny działania gry, zanim jej port będzie zmodyfikowany, by oficjalnie działać kompatybilnie z MacBookiem.

Mimo tych zastrzeżeń użytkownikom Reddita udało się już uruchomić Cyberpunka 2077 na MacBooku Pro z procesorem M1 i 16 GB RAM-u. Choć wydajność gry utrzymywała się na nieszczególnie imponującym poziomie stałych 15 FPS, produkcja działała w ustawieniach Ultra. Jeśli wierzyć wspomnianemu kontu na Reddicie, Game Porting Toolkit pozwala również na uruchomienie Elden Ringa.


Przyszłość grania na Macu

The Verge wskazuje, że przygotowanie portów gier z Windowsa na Maca nie jest dla programistów łatwym zadaniem – debugowanie gry i optymalizowanie jej pod system Apple’a to długa i żmudna praca. Główną zaletą Game Porting Toolkit może być więc ułatwienie testowania produkcji na sprzęcie z logiem nadgryzionego jabłka – jeszcze przed pracą nad portem programiści będą mogli zorientować się, jakie problemy przede wszystkim będą wymagać naprawy. Wprowadzenie tego narzędzia przez Apple’a może być ważnym krokiem w długiej drodze do komfortowego grania na Macu.


Czytaj dalej

Redaktor
Antoni „Darkling” Antoszek

Moim ulubionym zajęciem związanym z grami jest notoryczne umieranie w Dead Cells. Interesują mnie nowe technologie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszystko, co było na ich temat do powiedzenia, napisał już Philip K. Dick. Lubię robić kawę, filozofować i obserwować swojego kota.

Profil
Wpisów248

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze