rek

Cyberpunk 2077: W multiplayerze pojawią się mikrotransakcje, choć nieagresywne

Cyberpunk 2077: W multiplayerze pojawią się mikrotransakcje, choć nieagresywne
„Celem jest takie zaprojektowanie monetyzacji, aby ludzie byli zadowoleni z wydawania pieniędzy”.

CD Projekt nie bez powodu zaskarbiło sobie przychylność fanów na całym świecie. Udane gry to jedno, ale wyjątkowo przyjazne klientom usposobienie (czego przykładem są słynne darmowe drobne DLC do Wiedźmina 3, ale także ograniczenie DRM-ów czy darmowa aktualizacja gier do wersji z konsol następnej generacji) sprawiło, że polskie studio jest jednym z najpopularniejszych developerów naszej branży. Stąd zapewnienia o braku mikrotransakcji w Cyberpunku 2077 przesadnie nas nie dziwiły. Inaczej prezentuje się sytuacja trybu wieloosobowego, który ukaże się najwcześniej w 2022.

Podczas konferencji prasowej po publikacji ostatniego raportu finansowego zadano pytanie o to, jak agresywna będzie monetyzacja multiplayera. Odpowiedział Adam Kiciński, prezes zarzadu:

Nigdy nie obieramy agresywnego nastawienia względem naszych fanów! Traktujemy ich uczciwie i przyjaźnie. Więc oczywiście nie, nie będziemy w tym agresywni, ale możecie spodziewać się wielu świetnych rzeczy do kupienia. Celem jest takie zaprojektowanie monetyzacji, aby ludzie byli zadowoleni z wydawania pieniędzy. Nie próbuję być cyniczny ani niczego ukrywać; chodzi o stworzenie poczucia wartości, podobnie jak w przypadku naszych gier dla jednego gracza – chcemy, aby gracze byli zadowoleni z wydawania pieniędzy na nasze produkty. To samo dotyczy mikrotransakcji: możecie się ich oczywiście spodziewać, a Cyberpunk to świetne miejsce do sprzedaży rzeczy, ale nie będzie to agresywne; nie zdenerwuje graczy, sprawi jednak, że będą zadowoleni – taki jest przynajmniej nasz cel.

Kiciński potwierdził też, że nowa gra Redów otrzyma serię darmowych DLC po premierze. Szczegóły na ich (a także większych dodatków) temat poznamy jeszcze przed premierą. Firma nie przewiduje także kolejnych opóźnień debiutu.

Cyberpunk 2077 na pecety, PS4 i Xboksa One zawita 19 listopada. Produkcja pojawi się też na konsolach następnej generacji.

Podczas konferencji poruszono także temat Wiedźmina 3 na PlayStation 5 i Xboksie Series X oraz mobilnego The Witcher: Monster Slayer. Nie zdradzono jednak niczego ponad to, co wiedzieliśmy do tej pory.

29 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: W multiplayerze pojawią się mikrotransakcje, choć nieagresywne”

  1. „Celem jest takie zaprojektowanie monetyzacji, aby ludzie byli zadowoleni z wydawania pieniędzy”.

  2. „We leave greed to others”, co?

  3. Stoi to troszeczkę w sprzeczności z obrazem szlachetnych Redów, ale z drugiej strony ten moduł wieloosobowy to w dużym stopniu oddzielna produkcja nastawiona tylko na multi, a nie pamiętam kiedy ostatni raz widziałem tego typu duży produkt bez mikrotransakcji. Kompletnie nie jestem zaskoczony.|Jeśli ograniczą się do kosmetyki, albo jeśli będzie miało to formę dużych, sensownych dodatków, to jestem jak najbardziej na tak.

  4. @down nawet gwent ma mikrotransakcje ale jest za to bardzo przyjazny grind

  5. Jeśli zrobią DLC jak w Destiny, że nie kupienie go wyklucza mnie z rozgrywki ze znajomymi, którzy je nabyli to ja podziękuję.

  6. hmmmm A czy oni czasem się nie przechwalali że ma w ogóle nie być mikrotranzakcij?

  7. Korpo to korpo. Nie chcę nic straszyć, ale czy tego nie przerabialiśmy? Blizzard, Bethesda… Nie mówię, że redzi są tacy sami i powtórzą błędy swoich poprzedników, acz mimo wszystko historia lubi się powtarzać.

  8. Nie wiem jak wy, ale Ja pamiętam czasy, kiedy na „seria darmowych DLC po premierze” mówiono „aktualizacje” 😛

  9. Jak to dobrze, że multi mi „loto” kompletnie.

  10. @fanboy w singlu mówili że nie będzie, o tym że w multi miały być mówili od początku|@ckm tylko ze podałeś akurat wydawców którzy mają dosyć agresywna politykę. Weźmy np Valve i tf2 albo cs. Kupujesz kosmetyki, które nie mają wpływu na rozgrywkę. Chcesz to możesz kupić klucz albo od razu z rynku i tyle. |EA np w BF2 (po zmianach) – chcesz skiny to albo kupujesz specjalna walutę albo grind. Ale nie ma to wpływu na rozgrywkę

  11. literalnie to jest cel każdego studia, które projektuje mikropłatności XDD|CDP jak zawsze z populistycznym bełkotem pisanym pod Graczy™ widzących w ich studiu mesjasza prawicowych, incelskich nerdów złorzeczących na gamingowe korporacje

  12. @ Twodo, ja nawet pamiętam swego rodzaju okres przejściowy w Call of Duty.|DLC z mapami do multi i Nazi Zombies w CoD: World at War były darmowe na PC, ale płatne na konsoli.|Nie mam pojęcia, kto na to wpadł xd. Później już niezależnie od platformy dawali płatne map packi.

  13. @w1ntermu7e Może nie pamiętam tych czasów tak dobrze, ale pamiętam że zarówno Bethesda oraz Blizzard nie miały tak agresywnej polityki kiedyś w porównaniu do czasów dzisiejszych. Znaczy Bethesda miała zbroję dla konia w postaci płatnego dlc w Oblivionie, ale była też przez graczy wielbiona pod niebiosa za swój dystans do siebie jakiego nie miała żadna inna firma ówcześnie w branży (Skyrim na lodówkę itd.). Chodzi mi o zmianę, która nastąpiła po czasie, którą prawdopodobną przyczyną była chciwość twórców…

  14. … Często zastanawiam się nad tym, czy redów nie spotka podobny koniec co Bethesdę i Blizzard właśnie. Nie powinniśmy się łudzić, że będą mieli takie same podejście do graczy za kilka lat, gdy zdobędą jeszcze więcej pieniędzy ze sprzedaży swoich gier oraz nie rozrosną się do rangi międzynarodowego molocha pokroju Ubisoftu lub EA, a nawet Sony lub Microsoftu.

  15. @down te zmiany były też trochę podyktowane zmianą ludzi w tych Markach, ale ogólnie masz rację. To że redzi chcą zarabiac to oczywiste, mają tak wyrobioną nazwę że myślę że takie lekkie mikropłatności im przejdą płazem, tylko żeby potem im nie odbyło

  16. No jak by jeszcze do singla dali to już by była przesada. W ogóle po cholerę robią multi? W wiedźminie jakoś nie trzeba było i tutaj moim zdaniem multi jest CAŁKOWICIE zbędny.

  17. @fanboyfpsow Wiesiek był przed erą multi GTAV i RedDead2 mutli. Ciekawie czy będzie coś na zasadzie właśnie z GTAV czy Destiny 2.

  18. Uwaga! Chwilę po tym jak @fanboyfpsow ogłosił że multi cyberpunka mu nie jest potrzebne twórcy skasowali projekt.|Ludzie którzy narzekają na mikropłatności w darmowym multi do cyberpunka chyba mają ujemne IQ. Nie wiem czy wiecie ale utrzymanie serwerów i opłacanie pracowników, którzy będą czuwać nad jego rozwojem kosztuje, nikt nic nie robi pro bono. Jestem pewien, że jak Redzi mówią o nieagresywnych mikrotranzakcjach to tak będzie. Czy to prawda przekonamy się sami.

  19. Myślę, że mikro transakcje w multi to dobry pomysł. Znam wiele ludzi, którzy pozostali przy grach jak League of Legends czy CS:GO ze względu na pieniądze wydane na skórki czy inne przepustki.|Najważniejsze, że te w multi Cyberpunka mają nie być agresywne, a samo ich istnienie nie oznacza od razu, że MUSISZ WYDAĆ NA NIE PIENIĄDZE, bo… no właśnie, BO CO? Jeśli będzie się wam podobać, to w nie grajcie, jak nie to nie grajcie. Mając mikro transakcje przynajmniej możecie wspomóc pieniężnie twórców.

  20. @fanboy tylko multi będzie odzielną grą. W ogóle co to za tekst że po co robić? 😀 żeby seria miała przyszłośc np 🙂

  21. Niech wpakują monetyzację do mp i zostawią mi single player. Życzę tylko fanom mp, żeby mikro transakcje nie wpływały na rozgrywkę ani nie sprawiały, że nie płacąc czują się gorzej.

  22. Chciwość zostawmy innym ! XD

  23. Ah tak, prawdziwi gejmerzy krzywiący się na słowa 'multiplayer’ i 'mikrotransakcje’ jeszcze przed premierą. Dzięki, ja poczekam aż gra wyjdzie, wtedy będę mógł spokojnie oceniać jak to wyszło redom.

  24. Screen dobrany idealnie 😛

  25. Ssanie pałki Redom bo redzi bez względu na chujowe decyzje czas zacz… A nie, już sie zaczeło

  26. Wow, ale sensacja. O mikropłatnościach w trybie multiplayer wiadomo już od jakiegoś roku.|Poza tym, kto normalny w tych czasach odpuściłby taką formę płatności? Gracze to najgłupsza grupa konsumentów, którzy łykną prawie wszystko co im firmy zarzucą.|Pozostaje tylko wierzyć Redom i liczyć, że nie powtórzą błędów Rockstar bo GTA Online to chyba najgorszy syf P2W w jaki grałem.

  27. Zastanawia mnie jak będzie wyglądał matchmaking w wykonaniu redów. Wiele firm sobie z tym nie radzi jak np Ubi

  28. Ubi nie radzi sobie z wieloma rzeczami

  29. @Dyzio19 Blizzard sobie też nie radzi (patrz hots gdzie ludzie o randze grandmastera trafiają na diamenty w teamie) i ea (niczym dziwnym nie jest spotkać w bf 5 drużyny z jednej strony napakowane samymi graczami z rangami 200+ vs druga strona z samymi rangami 50 w dół) w sumie dawno nie było gry, która dobrze by to rozwiązywała. Podstawowe pytanie czy mathmaking w ogóle będzie tu obecny. Narazie nie wiadomo jak ma wyglądać ten multi, kto wie, może nie będzie to pvp.

Dodaj komentarz