Cyfrowa historia. Przeżyjmy to jeszcze raz

Cyfrowa historia. Przeżyjmy to jeszcze raz
Avatar photo
"Sam Goldman"
Zobacz kolejną prelekcję z CD-Action Expo 2025.

Gry wideo, historia i nauka to dziedziny, które coraz częściej się przenikają. Kilka lat temu do szkół zawitało This War of Mine i z pewnością to dopiero początek – interaktywność gier sprawia, że przyswajanie wiedzy może być bardziej atrakcyjne i oddziaływać na wyobraźnię młodzieży lepiej niż ściany tekstu w podręcznikach.

Przedstawiciele Centrum Szyfrów ENIGMA i Instytutu Pamięci Narodowej twierdzą, że historię da się popularyzować nie tylko z użyciem podręczników. Wiedzą o tym zresztą z autopsji – pierwsza z instytucji słynie z multimedialnych projektów, sławiących złamanie Enigmy przez polskich naukowców, druga sfinansowała dostępne na Steamie Grę Szyfrów oraz Lotników.