
Dark Souls: Zremasterowana „jedynka” na PC, PS4, XBO i Switcha [AKTUALIZACJA] [WIDEO]
Jak donosi serwis Kotaku, najbliższe Nintendo Direct Mini (stream, podczas którego japoński gigant podzieli się informacjami o nadchodzących tytułach) zwieńczone będzie zapowiedzią zremasterowanej wersji Dark Souls na Switcha. Bedzie to pierwsza mobilna odsłona serii. Branżowy insider wspomina przy okazji, że to wcale nie switchowa wersja narzędzia tortur autorstwa FromSoftware będzie największą bombą nadchodzącego Directa.
Kilka godzin po streamie Nintendo gruchnie ponoć kolejna wieść – Dark Souls Remastered trafić ma również na pozostałe platformy, czyli PC, PS4 oraz Xboksa One. Tymi wersjami zajmie się inny wykonawca, a system oświetlenia i efekty specjalne podebrane zostaną z Darks Souls 3. Podniesiona ma także zostać maksymalna liczba jednoczesnych graczy w multi – do sześciu.
Dark Souls Remastered podobno ma sie ukazać w maju. Powołując się na swoje źródła, Kotaku wspomina rownież, że posiadacze Switcha prędzej czy później otrzymają wszystkie trzy odsłony serii.
[AKTUALIZACJA]
Informacja na temat switchowego remastera potwierdziła się. Nintendo podało datę premiery – 25 maja – i dodało, że gra zawierać będzie DLC Artorias of the Abyss, działać w wyższej rozdzielczości i oferować wyższy framerate. Opublikowano również zwiastun:
[AKTUALIZACJA 2]
Wersje na PC, PS4 i XBO też zostały już oficjalnie zapowiedziane. Podobnie jak ta na Switcha, ukażą się 25 maja, a wpakiecie dostaniemy DLC Artorias of the Abyss. Remaster zaoferuje następujące rozdzielczości:
- tryb TV: 1080p, 30 fps-ów
- tryb przenośny: 720p, 30 fps-ów

Czytaj dalej
62 odpowiedzi do “Dark Souls: Zremasterowana „jedynka” na PC, PS4, XBO i Switcha [AKTUALIZACJA] [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@KafarPL: „na moim 970/i5-4690k/8gb RAM często muliła i to na niskich detalach” bzdura. Ze 2,5 roku temu odpaliłem testowo na podobnej konfiguracji po zakupie 970-tki, grałem w fhd i nic nie cięło. Port był oczywiście tragiczny ale tyczyło się to sprzętu dostępnego (realnie) w momencie premiery. Ja miałem wtedy 8800 GTX i 15fps w Blightown przy zmniejszonej rozdzielczości. Na współczesnych kompach działa prawidłowo (oczywiście z wgranym fixem). Nie bawiłem się też z odblokowywaniem 60 fps po gra została
zaprojektowana do gry w 30 klatkach (jakieś problemy z drabinami i animacjami). Oczywiście w dalszym ciągu gra wygląda jak g* ale to mulenie na 970-tce to zwykła bujda.
Swoją drogą jakoś bez większych problemów przeszedłem tę pierwszą część Dark Souls (i to dwukrotnie, bo jeszcze NG+) na startym sprzęcie i w wybitnie niesprzyjających warunkach a dwójki (uważanej powszechnie za łatwiejszą) nie mogę zmęczyć. Może źle poszedłem z rozwojem postaci (dexterity, endurance, dual welding i generalnie jak najmniej ciężaru na sobie) ale mam problemy z Demonem Kuźni i Przegniłym. Wiadomo git gud i jakoś pójdzie ale jakoś nie mam tyle samo zaparcia co przy jedynce. Jak nie wychodzi to
porzucam grę na kila tygodni (miesięcy) a DS1 pamiętam jak tłukłem Ornsteina i Smougha przez jakiś tydzień 😀 aż w końcu ich zmęczyłem. W ogóle jedynka wydaje mi się lepiej zaprojektowana i z lepszym klimatem. Choć jest też brzydsza i pełna błędów – pomijając optymalizację to np. walka z Hydrą (jedną i drugą) to koszmar właśnie przez bugi i ciągłe wpadanie pod wodę. Droga do pewnej ukrytej miejscówki w głąb pnia drzewa i nasza postać blokująca się na każdej nierówności to samo.
Widzisz, dla ciebie to bzdura a dla mnie doświadczenie które miałem z tą grą na tym sprzęcie ¯\_(ツ)_/¯
Swoją drogą, co to niby ma znaczyć „Port był oczywiście tragiczny ale tyczyło się to sprzętu dostępnego (realnie) w momencie premiery” ? xd. To że pojawił się nowy sprzęt znacznie mocniejszy nie zmienia faktu że gra wciąż ma tragiczną optymalizację. To tak nie działa że zrobisz szrota który powinien działać miodzio a nie chce i po kilku latach odlepiasz łatkę „nagrody dla koszmarnej optymalizacji” tylko dlatego że pojawił się po latach sprzęt który wciągnie nosem tą grę bez żadnych poprawek wydajności 😀
No to może przyczyny należy szukać gdzie indziej? Syf w systemie, sterowniki, czy nawet taka głupota jak złe chłodzenie? Gra jest le zoptymalizowana ale nie aż tak, żeby muliła na GTX 970. Oczywiście z wgranym fixem.
Ja się zgadzam, że optymalizacja jest tragiczna i nie odlepiam żadnej łatki. Po prostu na ten moment (i dzisiejszy sprzęt ze średniej półki)gra jest całkowicie grywalna. W żaden sposób nie usprawiedliwia to twórców. Niestety są też gry, które mają ładnych parę lat i mulą w dalszym ciągu (jeśli nie bardziej). Przykład to chociażby Crisis który nie radzi sobie z wielordzeniowymi procesorami.
Mi tam gra działała spoko na GTX470 i dopiero potem przesiadłem się na GTX970, ale co ja tam wiem.
„Syf w systemie, sterowniki, czy nawet taka głupota jak złe chłodzenie?” – nie u mnie. Ja nie mówię że ona była niegrywalna (po łataniu fanowskimi patchami). Grać się dało ale co to było za granie…To że powiedziałem że muliła nie znaczy że chodziła tak przez 100% czasu xd. Nie, po prostu zależnie od lokacji lub działała w miarę dobrze albo po prostu crapowato
Git Gud. Po premierze DkS sprzedanych switchy zwiększa się (albo samych padów) xD
@KafarPL|Jeśli DS to taki słaby port, to port MGS 2 musi być… czymś co nigdy nie powstało (łolaboga, 3 lata temu na GPU AMD próbowałem w to grać. Gra świetna, ale brak obsługi nowych Shader Model zabija wygląd grafiki). Używasz GPU AMD?|Sterownik Radeon nie potrafi utrzymać taktowania GPU przy tej grze. Takty VRAM i GPU na max trzeba ustawić.