David Gaider (Baldur´s Gate, KOTOR, Dragon Age) odchodzi z BioWare

Po siedemnastu lat nadszedł czas na zmianę miejsca zatrudnienia. Wydaje się, że w pokojowych warunkach – Gaider wciąż dowcipkuje z byłymi współpracownikami, podkreśla też publicznie, że odszedł z własnej woli, firma zawsze traktowała go dobrze, a on sam szuka po prostu nowych wyzwań. Twierdzi, że ma już plany ma przyszłość (mniejsze erpegi? Kariera pisarska?), ale jeszcze nie czas na ich ogłoszenie. „Dziś jest dzień pożegnań i pakowania się”.
Gaider zaczął karierę w Bioware od bycia projektantem Baldur’s Gate 2 (zarówno podstawy, jak i dodatku), do którego dołożył swoje cegiełki w postaci dialogów z Aerie i Viconią. Następnie zajął się grą Neverwinter Nights i dodatkami do niej (w Hordach Podmroku odpowiadał za Valena i Deekina), jednocześnie pisząc na potrzeby gwiezdnowojennego Knights of the Old Republic postaci nieszczególnie charyzmatycznego Cartha Onasiego, bardzo charyzmatycznego HK-47 oraz Jolee Bindo. Miał gigantyczną rolę w tworzeniu uniwersum Dragon Age, budując podwaliny świata Thedas. W Origins jako główny scenarzysta odpowiadał za jedne z najważniejszych postaci (Alistair, Cailan, Morrigan, Shale, Duncan oraz Zevran), podobnie ważne obowiązki pełniąc przy drugiej części (reklamuje ją na zdjęciu otwierającym tekst – stworzył na jej potrzeby dialogi Cassandry, Meredith i Fenrisa). Wydał też w smoczym świecie serię komiksów i trzy książki.
Przed Inkwizycją Gaider usunął się z zespołu pracującego nad grami w Thedas, by zająć się nowym, tajemniczym projektem BioWare. Jego obowiązki jako głównego scenarzysty Dragon Age przejął Patrick Weekes (Jack, Tali, Kasumi oraz Mordin w serii Mass Effect, Żelazny Byk z Inkwizycji). Nie wiadomo, nad czym pracował przed odejściem z firmy Gaider i czy prace nad jego grą wciąż trwają.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “David Gaider (Baldur´s Gate, KOTOR, Dragon Age) odchodzi z BioWare”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Scenarzysta największych gier w dorobku studia postanowił poszukać zieleńszych pastwisk.
No nie jestem zadowolona. Cailan był ważną postacią, pfft. Shale była niedorobiona, a o Duncanie wiedziałam tyle co to że pojawiał się zawsze w intrach i że ginął w scence – za wiele to pisania nie wymagało. Bardzo jednak ubolewam skoro pisał i Zevrana – który (poza stereotypową Morrigan) był dla mnie jedynym zdatnym i ciekawym towarzyszem w Origins, i Fenrisa i ogólnie Meredith. Morrigan i Allistaira mam już potąd w kwestii serii – Inkwizycja już kompletnie ich zniszczyła jako postacie.
David Gaider to wybitny projektant brał udział w tworzeniu legendarnych gier chylę czoła, być możne jeszcze czymś zaskoczy graczy nowy projektem w przyszłości.
Z takim portfolio nie powinien mieć problemów ze znalezieniem pracy, mam nadzieję, że się w niej nie zmarnuje.
Niech go CDP-RED przejmie. 😀
Dorobek robi wrażenie.
Zaraz zaraz, to on w takim razie odpowiada za te elementy „gay’ish” w grach Bioware? Jeśli tak to balony w górę (uwaga , może zawierać dwuznaczność).
paveup |On się sam ujawnił jako homoseksualista na twitterze.
No w sumie do CD Projektu mógłby dołączyć:) byłoby więcej jeszcze lepszych gier od CD Projektu.