Days Gone: „Jeśli kochasz jakąś grę, kup ją w pieprzonej pełnej cenie”
Scenarzysta i reżyser tytułu nie jest chyba zachwycony spóźnionym zainteresowaniem jego dziełem.
Po reakcjach graczy na informację, że Days Gone 2 nie powstanie, mogłoby się wydawać, iż pierwsza część była ogromnym hitem. Cóż, niestety wcale tak nie było, choć faktycznie odniosła największy sukces ze wszystkich dzieł studia. Zainteresowanie tytułem wzrastało zresztą z czasem, a jego popularności na pewno nie zaszkodziło pojawienie się w kwietniowym PS Plusie.
Ostatnie doniesienia – a raczej larum, jakie się po nich podniosło – niektórych odrobinę zdenerwowały. John Garvin, drugi z reżyserów i scenarzysta Days Gone, który podobnie jak Jeff Ross odszedł już z Bend, dał wyraz swojej frustracji na powszechne narzekanie na skasowania sequela. Zapytany przez Davida Jaffe'a, czy developerzy zauważyli znaczący wzrost liczby graczy po udostępnieniu w Plusie, odparł:
Mam opinię na ten temat, która może zainteresować twoich słuchaczy i prawdopodobnie niektórych z nich wkurzy. Jeśli kochasz jakąś grę, kup ją w pieprzonej pełnej cenie. Nie potrafię powiedzieć, ile razy widziałem, jak gracze mówią „tak, zdobyłem to na wyprzedaży, dostałem to przez PS Plusa, i takie tam”.
Przyznał oczywiście, że trudno oczekiwać, by gracze „kochali jakąś grę”, jeżeli jej jeszcze nie znają.
[…] ale nie narzekajcie, że gra nie dostanie sequela, jeżeli nie otrzymała wystarczającego wsparcia w momencie premiery. Wiesz, God of War sprzedał się w iluś tam milionach egzemplarzy w chwili debiutu, a Days Gone nie. Mówię to osobiście jako developer, nie pracuję dla Sony, nie wiem, jakie to liczby. […] Więc sądzę, że wzrost zainteresowania grą nie jest tak ważny jak to, czy kupiłeś grę za pełną cenę. Bo jeśli tak, oznacza to bezpośrednie wsparcie programistów.
Jednocześnie zdradził jednak, że jego decyzja o odejściu z Bend Studio nie wynikała z anulowania sequela Days Gone (zresztą z racji podpisanych umów nie mógł niczego takiego bezpośrednio potwierdzić). Proces produkcji „jedynki” był po prostu skrajnie wyczerpujący, a Garvinowi nie przypadł do gustu znaczący rozrost firmy w tym czasie.
Całego wywiadu posłuchać możecie tutaj:
Days Gone już niedługo wypróbować będą mogli także pecetowcy. Na Steamie i EGS-ie gra pojawi się 18 maja.