05.09.2011
Często komentowane 75 Komentarze

Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]

Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]
Serwis IGN opublikował pierwsze 45 minut gameplayu z mającego w tym tygodniu swoją premierę Dead Island. Film opatrzony jest komentarzem redaktorów portalu. W sieci pojawiły się także pierwsze recenzje najnowszej produkcji Techlandu. Uwaga - możliwe spoilery!

45 minut gameplayuDead Island znajdziecie TUTAJ i TUTAJ.

W ramach bonusu film pokazujący, co stało się z rodziną znaną z pierwszego, pamiętnego trailera:

Tymczasem amerykańskie sieci sklepów TargetWalmart już dzisiaj rozpoczęły sprzedaż produkcji Techlandu, pomimo tego, że tamtejsza data premiery wyznaczona została na dzień jutrzejszy, 6 września.

W sieci pojawiły się także pierwsze recenzje Dead Island. Są one jednak mieszane. Redakcja serwisu Eurogamer wystawiła notę 6/10, twierdząc, że głównym problemem produkcji Techlandu jest zaklasyfikowanie do konkretnego gatunku – gra była bowiem reklamowana jako horror, a jest RPG-iem z otwartym światem z elementami grozy. Recenzent narzeka także na fakt, że wybór konkretnej postaci na początku rozgrywki nie wpływa szczególnie na zabawę. Krytykuje również to, że kierując bohaterem specjalizującym się w posługiwaniu się bronią, nie mógł skorzystać z pistoletu dopóki nie osiągnął 10 poziomu doświadczenia, co – według niego – psuje efekt „immersji” gracza.

Dostało” się także oprawie graficznej, a w szczególności brzydkim modelom postaci. Redakcja serwisu uważa nawet, że krew widoczna na zombie wygląda tak, jakby… rysowano ją w Paincie. Ponadto twierdzi, że Dead Island jest kiepsko zoptymalizowane, a gra „krztusi się”, gry na ekranie pojawi się więcej niż dziesięciu nieumarłych. Problem sprawia też system walki wręcz, a w szczególności kłopoty z wykrywaniem kolizji. Według recenzenta, we znaki daje się brak opcji ręcznego zapisywania stanów rozgrywki, przez co nie można powrócić do wcześniejszych zadań.

Podobną ocenę – 3/5 – wystawił serwis Joystiq. W recenzji redakcja portalu wskazała na niedopracowany system walki wręcz, który co prawda sprawdza się w starciu z pojedynczym zombie, ale jest nieskuteczny w sytuacji, gdy jesteśmy oblegani przez kilkunastu żywych trupów. Ponadto dostępny kopniak rani tylko jednego z przeciwników. Podobny problem pojawia się w przypadku rzucania broniami – choć ponoć w Dead Island gracze są do tego zachęcani, to gdy jesteśmy otoczeni grupą nieumarłych, pozbycie się narzędzia raniącego tylko jednego zombiaka jest samobójstwem. Recenzent skrytykował również system kojarzenia graczy w sieciowej kooperacji. Okazuje się bowiem, że pomimo tego, iż zechcemy grać sami, w dowolnym momencie ktoś może dołączyć do naszej rozgrywki. Bez naszej wiedzy…

Pochwalono natomiast… oprawę graficzną. A w szczególności wygenerowaną na silniku Chrome Engine 5 dżunglę.

Znacznie lepiej Dead Island przyjęli redaktorzy IGN-u, którzy wystawili produkcji Techlandu ocenę 8/10. Do plusów zaliczono m.in. masę dostępnych zadań, możliwość indywidualizacji bohatera, system usprawniania broni, a także walkę wręcz, której opanowanie jednak zabiera trochę czasu. Pochwalono także długość kampanii dla pojedynczego gracza (jej przejście zajmuje ponad 26 godzin) oraz dźwięk, a w szczególności odgłosy wydawane przez zombie. Według recenzenta portalu, oprawa graficzna wygląda dobrze, ale problemy sprawiają doczytujące się tekstury.

Najwyższą ocenę – 9/10 – przyznał grze jednak serwis Team Xbox. Redakcja portalu chwali m.in. rozgrywkę, która byłaby idealna, gdyby nie fakt, że na opanowanie sterowania należy poświęcić trochę czasu oraz jej „żywotność” (do ponownej zabawy zachęcają m.in. eksperymenty z indywidualizacją postaci). Do plusów zaliczono także oprawę graficzną, w tym wygląd lokacji i modele zombie, choć zwrócono uwagę na pewne niedociągnięcia i błędy. Recenzentowi spodobał się również dźwięk oraz odgłosy nieumarłych.

W minusach znalazł się m.in. brak synchronizacji wypowiadanych kwestii z ruchem ust NPC-ów. Recenzję podsumowano stwierdzeniem, iż Dead Island jest „innowacyjną” grą z żywymi trupami – taką, jakiej do tej pory nigdy nie było.

75 odpowiedzi do “Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]”

  1. Serwis IGN opublikował pierwsze 45 minut gameplayu z mającego w tym tygodniu swoją premierę Dead Island. Film opatrzony jest komentarzem redaktorów portalu. W sieci pojawiły się także pierwsze recenzje najnowszej produkcji Techlandu. Uwaga – możliwe spoilery!

  2. Recenzent skrytykował również system kojarzenia graczy w sieciowej kooperacji. Okazuje się bowiem, że pomimo tego, iż zechcemy grać sami, w dowolnym momencie ktoś może dołączyć do naszej rozgrywki. Bez naszej wiedzy…to mnie najbardziej zmartwiło;/

  3. @ LoveFist|Co za problem. Wystarczy odłączyć kabel internetowy.

  4. Należałoby dodać jeszcze 8.5 od Gametrailers oraz 8.5 od włoskiego wydania Official PlayStation Magazine.

  5. Ci pierwsi napisali, że tytuł zapowiadano jako horror. Z tego co wiem twórcy właśnie mówili żeby nie brać tej gry jako horroru a jako grę akcji, survi z elementami horroru. Ale cóż… amerykańcy nie potrafią logicznie czytać ze zrozumieniem.

  6. Zapomniałem też o GameInformer, który także dał 8.5. Wychodzi na to, że Techland zmajstrował solidną produkcję. |PS. Przydałaby się edycja komentarzy.

  7. Widocznie Eurogamer zostało przekupione przez jakiś ludzi (konkurencja?) by dali im średnią ocenę

  8. moglby jutro ktos z was to kupuje playbox’a w tym newsie napisac jak CDA ocenilo ta gre

  9. @LoveFist nie trzeba kupować. Wystarczy iść do kiosku i znaleźć ocenę tej recenzji 😀

  10. Poza wyżej wymienionymi ocenę 8.5/10 wystawili goście z gametrailers.com 😉

  11. Przydałaby się jeszcze informacja na jakich platformach grali recenzenci.

  12. ocb rodzina z trailera a okno nie tkniete… na prawde czemu tworcy takie rzeczy pomijaja… a fajny smaczek mogl byc z tego.

  13. Eurogamer na Xbox 360. Btw. traktują ją jako low budget game i sięwkurzają, że kosztuje full price. Czyli dla nich to tania gra w stylu terrorist takedown i że nie jest warta pełnej ceny standardowej gry (60 $).

  14. Nadal nie wiem czy kupić tę grę!!!! AAAAAAAAAAA!!!!

  15. Recki widze różne, bynajmniej nie pomaga mi to w podjęciu decyzji, ale myśle, że ostatecznie poczytam recke od was kochane CDA i wtedy zdecyduje.

  16. wlasnie, ciekawe jak CDA ocenilo ta gre, ale w nowym numerze byla reklama playboxa i napisane tam bylo ze to najlepsza polska gra na konsole

  17. Oczywiście dema brak. To co mam zrobić? ściągnąć pirata by zobaczyć czy gameplay mi będzie odpowiadać? Jakieś inne porady? bo same video i recenzje mi nie powiedzą czy MOJEJ osobie będzie się dobrze grało.

  18. @KoichiSan – raczej nie ściągaj pirata, a przynajmniej nie mów o tym tutaj o ile nie chcesz od moderatorów wysokoprocentowego (20%) prezentu.

  19. @Alaknar nie mówię, że ściągnę. Tylko pytałem co zrobić. A może moderatorzy mają jakiś genialny pomysł?

  20. @LoveFist jeżeli tragiczny Call of Juarez: The Cartel dostał aż 6 to Dead Island dostanie pewnie 8+ albo 9

  21. Ja się najbardziej boję że to będzie jak Far Cry 2, tylko z zombiakami.

  22. a ja jestem ciekaw co jeszcze zrobia na silniku chrome . sa przeciez samochodówki strzelanki.

  23. Z tych wszystkich materialow nie da sie stworzyc jednego, klarownego wizerunku gry. Wynika za to jedno – gra jest w pewnym sensie powiewem swiezosci, jesli chodzi o gry z zombiakami. I tutaj duzy plus, bo oczekiwalem pewnego nowego podejscia. A czy gra warta uwagi to stwierdze na opiniach graczy, ktorym ufam bardziej niz redakcji gamespot, ign lub cda.

  24. Za brak ręcznego save’owania powinni odejmować 6 punktów z 10 już na starcie. Wstyd, żeby w dzisiejszych czasach gry tego nie miały.

  25. Parę miesięcy temu, w newsach, był krótki filmik z fragmentem (zawieszonej?) polskiej gry, w klimatach cyberpunkowych. Na filmiku było miasto przyszłosci nocą , wyglądające jak z Blade Runnera. Ktoś kojarzy co to za gra bo nie mogę znaleźć tego newsa.

  26. @shamar Hard Reset?

  27. Może u nas również gra wystartuje szybciej w takim razie ? Byłoby miło dostać przesyłkę we wcześniejszym terminie. A co do samej gry: z każdą kolejną informacją czuję się coraz bardziej zaintrygowany :]

  28. @buggeer – debilizm… niejedna gra tego nie ma

  29. Gostek z Joy’a ma żal, że nie można zdejmować kilkunastu truposzy jednym ciosem i machać nóżkami niczym Liu Kang. No i kto to widział żeby pozbawiony jakiegokolwiek oręża człek stawał się łatwą pożywką dla zombie? Skandal, musi „każual”, pożal się Boże redaktor, kapkę wysilić. Że też tacy ludzie w branży siedzą i wyrokują co dobre, a co złe.

  30. Napromieniowany 5 września 2011 o 12:21

    Kto widząc grafikę do newsa pomyślał że Szwagier wali francę wiosłem?

  31. Z tego co pamiętam nawet F.E.A.R nie miał ręcznego zapisywania stanów gry. I co z tego? Przynajmniej to zmusza gracza to skupienia się w podejmowaniu decyzji. A nie zrobię sobie save i zobaczę za rogiem, albo zabije tego wielkiego kolesia co ma wyższy lvl ode mnie ale warto spróbować w końcu save mam zrobiony…

  32. Bum to the door, death 😀

  33. Ja dla tej gry obstawiałem oceny rzędu 6-7, czyli póki co nie jestem zawiedziony. Byle nie było gorzej 😛

  34. Tylko żeby nie było jak z Duke Nukem Forever że miał być hicor a wyszło co wyszło. Mam nadzeje że średnie gry nie spadnie poniżej 70%

  35. @shamar – Afterfall?

  36. „Ponadto dostępny kopniak rani tylko jednego z przeciwników. Podobny problem pojawia się w przypadku rzucania broniami(…) pozbycie się narzędzia raniącego tylko jednego zombiaka” |- hehe co za debile.|Nawet Chuck Norris jak walił z półobrotu to do jednego oponenta. I nie wiem jak rzucona broń ma porazić paru zombiaków, chyba że to granat czy mołotov.

  37. Siemiatyczanin2405 5 września 2011 o 14:01

    Czekam aż wznowią prace nad Chrome’m

  38. A ja i tak chętnie zagram.

  39. @burakgalazka, w trailerach były pokazywane wybuchowe maczety i elektryczne maczety (które też wybuchały choć można było je później podnieść). Poza tym, ta gra od początku wyglądała jak kaszanka, nie ma się co dziwić słabym ocenom. Podobnie jak kolega pode mną czekam na Chrome’a 2. 🙂

  40. @Eurogamer Jasne, koleś który na wakacjach został zaatakowany przez chmarę zombiaków weźmie od razu do ręki pistolet czy innego kałasza i zacznie strzelać headshoty, choć wcześniej z bronią nie miał zbyt wiele wspólnego… Ach ci Hamerykanie :<

  41. @Senshin ale FAIL. Eurogamer jest z Europy ^^. W takim razie ach ci Brytyjczycy :<

  42. Przypominam 1 – tragiczna 2 – kaszana 3 – słaba 4 – trochę gorzej niż średnia 5 – średnia 6 – ciut lepiej niż średnia 7 – dobra 8 – bardzo dobra 9 – prawie ideał 10 – ideał

  43. Fajna Gra taki Left 4 Dead Made in Poland ;

  44. Polygamia wrzuciła recenzję. Ocena 2/5.

  45. No tak… czy na wyspie opanowanej przez zombi pieniądze w rzeczywistości były by ważne?

  46. No oceny pozostawiają wiele do życzenia :/

  47. TeamBox – 90/100|Game Informer – 85/100|AusGamers – 81/100|Meristation – 80/100|LEVEL – 80/100|Destructoid – 70/100|Joystiq – 60/100|Metro GameCentral – 50/100

  48. Zamówiłem pre-order, teraz tylko czekać na dostawę 🙂

  49. Wiecie… Recenzje takich zagranicznych mediów też mogą mieć sprawę polityczną 😛 i jestem przekonany że gdyby tą grę wypromowało/wyprodukowało np EA , Square Enix , albo inna angielska firma, to oceny byłyby lepsze. Wiadomo, gra nie jest zapewne grą doskonałą, ale z tego co ostatnio czytałem to oceny polskich gier są dość zaniżone przez angielskie serwisy 😛 . I nie jeźdźcie teraz po mnie , bo to tylko moje zdanie, nie każdy może uważać moją myśl za słuszną

  50. @Noxbi – ale tu nie chodzi o coś co ma rzeczywiście ranić obszarowo (bo Wybuchowa czy Elektryczna maczeta to zrani obszarowo). „(…)gdy jesteśmy otoczeni grupą nieumarłych, POZBYCIE się narzędzia raniącego tylko jednego zombiaka jest samobójstwem” – z wypowiedzi wynika że jeśli chcemy POZBYĆ się broni raniącej (czyli takiej której używamy a w ostateczności rzucamy/wyrzucamy np: pistolet/maczeta) tylko osobie szkodzimy. A jak taka broń ma niby ranić obszarowo? (chyba że się odbije 😛 )

Dodaj komentarz