Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]
![Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/f4577813-23d3-49ac-ae6a-b5c5d570a845.jpeg)
45 minut gameplayu z Dead Island znajdziecie TUTAJ i TUTAJ.
W ramach bonusu film pokazujący, co stało się z rodziną znaną z pierwszego, pamiętnego trailera:
Tymczasem amerykańskie sieci sklepów Target i Walmart już dzisiaj rozpoczęły sprzedaż produkcji Techlandu, pomimo tego, że tamtejsza data premiery wyznaczona została na dzień jutrzejszy, 6 września.
W sieci pojawiły się także pierwsze recenzje Dead Island. Są one jednak mieszane. Redakcja serwisu Eurogamer wystawiła notę 6/10, twierdząc, że głównym problemem produkcji Techlandu jest zaklasyfikowanie do konkretnego gatunku – gra była bowiem reklamowana jako horror, a jest RPG-iem z otwartym światem z elementami grozy. Recenzent narzeka także na fakt, że wybór konkretnej postaci na początku rozgrywki nie wpływa szczególnie na zabawę. Krytykuje również to, że kierując bohaterem specjalizującym się w posługiwaniu się bronią, nie mógł skorzystać z pistoletu dopóki nie osiągnął 10 poziomu doświadczenia, co – według niego – psuje efekt „immersji” gracza.
„Dostało” się także oprawie graficznej, a w szczególności brzydkim modelom postaci. Redakcja serwisu uważa nawet, że krew widoczna na zombie wygląda tak, jakby… rysowano ją w Paincie. Ponadto twierdzi, że Dead Island jest kiepsko zoptymalizowane, a gra „krztusi się”, gry na ekranie pojawi się więcej niż dziesięciu nieumarłych. Problem sprawia też system walki wręcz, a w szczególności kłopoty z wykrywaniem kolizji. Według recenzenta, we znaki daje się brak opcji ręcznego zapisywania stanów rozgrywki, przez co nie można powrócić do wcześniejszych zadań.
Podobną ocenę – 3/5 – wystawił serwis Joystiq. W recenzji redakcja portalu wskazała na niedopracowany system walki wręcz, który co prawda sprawdza się w starciu z pojedynczym zombie, ale jest nieskuteczny w sytuacji, gdy jesteśmy oblegani przez kilkunastu żywych trupów. Ponadto dostępny kopniak rani tylko jednego z przeciwników. Podobny problem pojawia się w przypadku rzucania broniami – choć ponoć w Dead Island gracze są do tego zachęcani, to gdy jesteśmy otoczeni grupą nieumarłych, pozbycie się narzędzia raniącego tylko jednego zombiaka jest samobójstwem. Recenzent skrytykował również system kojarzenia graczy w sieciowej kooperacji. Okazuje się bowiem, że pomimo tego, iż zechcemy grać sami, w dowolnym momencie ktoś może dołączyć do naszej rozgrywki. Bez naszej wiedzy…
Pochwalono natomiast… oprawę graficzną. A w szczególności wygenerowaną na silniku Chrome Engine 5 dżunglę.
Znacznie lepiej Dead Island przyjęli redaktorzy IGN-u, którzy wystawili produkcji Techlandu ocenę 8/10. Do plusów zaliczono m.in. masę dostępnych zadań, możliwość indywidualizacji bohatera, system usprawniania broni, a także walkę wręcz, której opanowanie jednak zabiera trochę czasu. Pochwalono także długość kampanii dla pojedynczego gracza (jej przejście zajmuje ponad 26 godzin) oraz dźwięk, a w szczególności odgłosy wydawane przez zombie. Według recenzenta portalu, oprawa graficzna wygląda dobrze, ale problemy sprawiają doczytujące się tekstury.
Najwyższą ocenę – 9/10 – przyznał grze jednak serwis Team Xbox. Redakcja portalu chwali m.in. rozgrywkę, która byłaby idealna, gdyby nie fakt, że na opanowanie sterowania należy poświęcić trochę czasu oraz jej „żywotność” (do ponownej zabawy zachęcają m.in. eksperymenty z indywidualizacją postaci). Do plusów zaliczono także oprawę graficzną, w tym wygląd lokacji i modele zombie, choć zwrócono uwagę na pewne niedociągnięcia i błędy. Recenzentowi spodobał się również dźwięk oraz odgłosy nieumarłych.
W minusach znalazł się m.in. brak synchronizacji wypowiadanych kwestii z ruchem ust NPC-ów. Recenzję podsumowano stwierdzeniem, iż Dead Island jest „innowacyjną” grą z żywymi trupami – taką, jakiej do tej pory nigdy nie było.
Czytaj dalej
75 odpowiedzi do “Dead Island: 45 minut gameplayu i pierwsze recenzje! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Liczyłem na trochę wyższe oceny, wstrzymam się więc z zakupem premierówki na jakiś czas, poczekam jeszcze na ocenę z innych polskich portali. Tym bardziej że na oku jest o wiele lepsza gra 😛 , którą mam zamiar kupić w tym miesiącu (Deus Ex oczywiście 🙂 ).
Po ostatnim CoJ miałem obawy co do Dead Island
średnia 7.5 to nie tak źle:)
W sumie szału nie ma…
Jestem w ciężkim szoku, bo spodziewałem się dużo niższych ocen.
Może ta dziewczynka wyleciała przez telewizor, w końcu szyba jest pancerna 😀
@rumbur – dokładnie. Szału nie ma ale wygląda fajnie. Poza tym to chyba pierwsza Polska gra o zombie, a ja jestem fanem takich gier. Ciekawe jaka będzie cena…
eee Eurogamer pozdrawiam, tylko jak ma sie kopnac 2 osoby naraz, rzucic nozem w 2 osoby i jak jakis gosc ktory przyjechal na urlop i kalacha na oczy nie widziel ma zabijac z niego zombiaki na pierwszym poziomie, LOL LOL LLLLLOOOOOOOLLLLLLLL. Jak zrobia ludzie gre, ktora jest realistyczniejsza od innych (po prostu idzie wbrew rynkowi) to juz xle i nie dobrze. Przeczytam recke CDA 250 zl mam to na dead island i battlefield 3 spokojnie wystarczy.
A ja kupie, może nawet premierówke, bo nie drogi jak na dzisiejsze standardy ;D
@ravvcio masz rację. Te „błędy”, które oni wytknęli to po prostu hmm elementy nadające grze realistyczność.
ups to miało być do qweas123.
Jeśli chodzi o wytykanie grze takich rzeczy jak kopanie tylko jednego przeciwnika jest śmieszne… to znaczy nie wiem, nie wiem jak u nich tam jest u recenzentów, może mają takie duże stopy i mogą kopać dwóch naraz. 😉 Ale martwi mnie wspomniana optymalizacja i te doczytywanie się tekstur.
Wybaczcie ale te minusy są wyssane z [beeep]. No chyba, że ktoś mnie nauczy kopać 2 osoby na raz, rzucać nożem do kilku osób jednocześnie i jeżeli ktoś da mi kałacha a ja momentalnie zostanę snajperem. Obserwuję tą grę od bodajże 3 lat wtedy jeszcze miała być grą survivalową z zombi w tle więc (wybaczcie pewnie spłonę za to w piekle) HELOOOOOOOOOŁ (Boże jak mi wstyd). Martwi mnie jedynie ta słaba optymalizacja bo przy Witcherze 2 mój PC trochę się krztusił. A o bug z Co-Opem się nie martwię bo pojawi się patch
Jak w survivalu można narzekać na brak amunicji!? Dlatego nazywamy to survival! Masz ograniczone środki by sobie z czymś poradzić i tylko tyle, nie zaś skrzynkę z amunicją do CKM-u i miotacz ognia na pierwszym lvl… Co do kopania w kilka osób naraz: nie ma się co dziwić, kiedy ludzie są przyzwyczajeni do wywijasów w PoP-ie lub innym God of War czy DMC i dla nich coś takiego jest normalne.
Oceny mnie cieszą. Oby jak najwięcej takich szło w stronę bękartów RPG+FPS – niech giną. Jak dla mnie wszystkie dotychczasowe gry tego typu to porażka i potwarz dla gatunku strzelanek. I dla poziomu fabuł w grach komputerowych również. Vive le Quake, a Fallouta pomścimy 😉
@Cameliosso czyli według ciebie Stalker to porażka?
Fajnie by było jakby ktoś inni developerzy robili grę na jakimś polskim silniku…
Fajnie tylko że gameplay prowadzi głupia amerykańska blondyneczka i gej.
@Behemot777 No cóż dziś takie gry odnoszą sukces i właściwie od Stalkera czy FEAR się to potoczyło wszystko, ja sam uważam Stalkera za serię średnią. Gdy zagrałem w Bioshock bo tam myślałem że rozwinie się to wszystko w fajnym kierunku, jak Deus Ex czy Systemshock ale … Sukces Mass Effecta moim zdaniem wprowadził erę „takiesobizmu” w gatunku. Zaczyna w tym wszystkim brakować mi jakiejś esencji, jaka np. była w Kingpinie czy Soldier of Fortune. A jednocześnie nie są to tak dobre rpg jak Might&Magic jednak.
Tak. Najwyraźniej to był Hard Reset. Co mnie zbiło z tropu bo grzebałem po grach, które nie miały wyjść a HR najwyraźniej ma się dobrze. Dzięki wszystkim za info… naszukałem się tego od cholery, nawet pzregrzebywałem historie na YT.
PCbox – blondyneczka? … oj oj oj… wogóle nie masz pojęcia o czym mówisz 🙂
@ lordmaciekp|cholera… oże to rzeczywiscie był Afterfall . Ta skleroza.
Z tym narzekaniem na kopanie to jest śmieszne… A w Deus Ex możesz rzucić wielkim śmietnikiem w kilka osób a i tak tylko jedna nim oberwie – to dopiero jest paranoja (tylko w drugą stronę), ale jakoś nikt nie płacze…
nie wiem czy moge to tu napisac SPOJLER – – – ocena w PLaybox SPOJLER 9 SPOJLER, zeby nie bylo:)
Eee przeważnie jednym kopniakiem rani się jedną osobę:) Ale recenzent:/ ale zgodzę się że animacje kopania ,krew i postacie są średnie 🙂 czekam na recenzję w CDA:)