Dead Island: Wersja ze Steama jest testową edycją… z Xboksa 360? [UPDATE]
![Dead Island: Wersja ze Steama jest testową edycją… z Xboksa 360? [UPDATE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/e17c3a36-d29f-43d3-9541-29380c1f9f38.jpeg)
Jak wynika z kodu XML Dead Island w wydaniu, które pojawiło się na Steamie, gra jest testową wersją pochodzącą z Xboksa 360. Taką, która nie powinna ujrzeć światła dziennego. Niestety najprawdopodobniej przez pomyłkę opublikowano ją na platformie Valve.
Oto fragment wspomnianego kodu XML:
< G a m e C o n f i g P r o j e c t n a m e = " D e a d I s l a n d D i s c X b o x 3 6 0 " t i t l e N a m e = " D e a d I s l a n d D i s c X b o x 3 6 0 " p r o j e c t V e r s i o n = " 1 . 0 0 . 0 9 3 4 . 0 " s c h e m a V e r s i o n = " 1 . 0 8 . 0 0 0 0 . 0 " v a l i d a t e A g a i n s t = " . . . . . . . . . . U s e r s t e c h l a n d A p p D a t a L o c a l M i c r o s o f t X b o x L i v e 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r . . . . 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r . . . . 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r . . . . 4 B 4 D 0 7 D F . p a r t n e r D e a d I s l a n d . x l a s t " c l a s s i f i c a t i o n = " B a s e G a m e " t i t l e I d = " 0 x 4 B 4 D 0 7 D F " m u l t i p l a y e r = " t r u e " t i t l e T y p e = " 1 " a r n = " 0 x 5 5 E 2 C 5 D 2 F 1 4 A F 9 " >
Użytkownicy Steama sugerują, że właśnie zła wersja Dead Island może być powodem wielu błędów, które znalazły się w grze. Przedstawiciele Techlandu w rozmowie z serwisem Eurogamer oświadczyli, że zbadają całą sytuację. Jak mówi rzecznik prasowy studia:
Techland obecnie bada tą informację [o złej wersji] i zrobimy wszystko, co tylko możemy, aby upewnić się, że każdy będzie mógł bawić się grając w swoją kopię Dead Island. Deep Silver bierze udział w każdym procesie związanym z wydawaniem gier i kolejne szczegóły w tej sprawie zostaną ujawnione przez wydawcę.
[UPDATE]: Przedstawiciele Deep Silver w rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun oznajmili, że „finalna wersja gry powinna ukazać się jeszcze dzisiaj„. Natomiast na oficjalnym forum produkcji użytkownik o pseudonimie Gadwyn podający się za pracownika wydawcy, stwierdził, że zapowiedziany dzisiaj patch powinien naprawić problem ze złą wersją Dead Island. Jak pisze:
Z tego co wiem, planowana na dzisiaj łatka powinna usunąć opcje dedykowane developerom. Nie mogę niestety powiedzieć, jak to wpłynie na samą grę.
Czytaj dalej
29 odpowiedzi do “Dead Island: Wersja ze Steama jest testową edycją… z Xboksa 360? [UPDATE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzisiaj ma miejsce amerykańska premiera Dead Island. Niestety nie obyło się bez pewnych zgrzytów – wiele bowiem wskazuje na to, że wersja gry, która trafiła na Steama jest edycją… z Xboksa 360!
ale jaja
W jaki sposób testowa wersja z X360 miałaby działać na PC?
Kiedyś byłoby to żenujące, ale teraz wszyscy już się przyzwyczailiśmy do podobnych wpadek, prawda?
@MantroX – dobre pytanie. W ogóle jak można tak zje… zepsuć premierę gry?! Bez jaj…
Widzę, że plotki okazały się prawdziwe i wersje z X360 już działają na PC. Nie trzeba nawet nowego Windowsa. Lolwut. Powód słabej jakości Dead Island to wina Techlandu, który po raz kolejny spieprzył swoją grę, a nie tego, że Steam dostał wersję z X360.
Czyli wynikałoby z tego, że soft x360 to tak naprawdę trochę zmodyfikowana winda…
Raczej techlandowi nie chciało się pracować nad wersją PC i tylko zrobili byle jaki port na PC. Gdyby było inaczej już dawno by przeprosili i obiecali wrzucenie dobrej wersji oraz jakieś darmowe DLC. To chyba większy fail niż problemy z serwerami po stronie CDP Red.
@Gurthang – jak można zwalić premierę gry? Zapytaj CDProjekt 🙂
Dlaczego tutaj nie widzę żadnej flagi? Dlaczego?
@Arct2 Soft xboxa 360 JEST trochę zmodyfikowaną windą – Windowsem 2000/Millenium jesli chodzi o ścisłość. Myslałem że do tej pory wszyscy się już o tym dowiedzieli…
Pewnie kody im się pomieszały, jakaś część wersji xboxa pojawiła sie w wersji PC. Po prostu żadna gra na xboxa360 nie ruszy na PC. Wiem (nie testowałem tego jakby co, tylko interesowałem się), że np GTA VCS Z PS2 LEDWO co rusza na BARDZO dobrym kompie (oczywiście na emulatorze), więc jak gra najnowszej generacji ma działać na PC? Chyba, że Techland szykuje nam jakąś wielką rewolucję.
LUBRO swieta racja.
@cortes Uważaj, bo ci jeszcze, oprócz nerwów, puszczą zwieracze. I zaprzyjaźnij się ze słownikiem ortograficznym. Interpunkcją, zresztą, też.
Jedno słowo „żenada”
@Agadez: Nie jest. Mylisz fakty, można było po pewnych modyfikacjach zainstalować bodajże Win Me na pierwszym Xboxie. Xbox 360 oparty jest na architekturze PowerPC, w zwykłych komputerach używa się x86 i na taką został napisany Windows. Aktualnie MS trudzi się z portowaniem Win8 na ARM, więc wątpię aby w przeszłości męczyli się z portem na PowerPC. Według mnie jest to zupełnie inny od Windowsa system, dedykowany. Przeportowano jedynie DirectX.
Gry z X360 nie będą działać bez modyfikacji na PC, ze względu na architekturę procesora właśnie. Nie podniecałbym się tym za bardzo. Po prostu Techland lub wydawca ma bałagan w plikach i się jeden XML zaplątał. To tylko konfiguracja, żadnego kodu gry w tym nie ma.
Jak można wydać wersje testową z jednej platformy jako wersję finalną na innej platformie? Przecież nie jest to ich pierwsza gra. I do tego zamiast ją usunąć i wydać poprawną wersje ( jeżeli takowa istnieje w co zaczynam wątpić) to próbują patchować ten bałagan. Nie dziwne, że gry z Polski w dalszym ciągu nie są traktowane poważnie. Jak można traktować poważnie studio, które popełnia tak podstawowe błędy… Żenada.
E tam, drobna wpadka. Bałagan w plikach to normalna rzecz przy tworzeniu gry, często na finalną płytkę, czy dystrybucję trafiają jakieś śmieci. A z tego co widzę to chyba jakieś dane potrzebne do |katalogowania w xBoxLive (takiej przestrzeni nazw Steam nie powinien móc nawet zrozumieć). Po prostu zapomnieli (albo im się nie chciało) wywalić z plików do wersji PC.
zompi, tez tak mysle, a z tego taka afere robia -,-
@mad0mat – naucz sie czytac, bo robisz z siebie idiote. „Deep Silver bierze udział w każdym procesie związanym z wydawaniem gier i kolejne szczegóły w tej sprawie zostaną ujawnione przez wydawcę.” Znaczy to ze to jest wina Deep Silver a nie Techlandu …
Maxik777 – nie tylko DXa. Właściwie to gry z Xboxa można wypuścić na PC zmieniając tylko ustawienia kompilatora – wszystkie niezbędne biblioteki są standardem na PCtach z nowymi Windowsami. Ofq. będą zgrzyty przy sterowaniu (xbox nie ma klawiatury 😉 ) ale jak pokazują żenujące porty typu From Dust – da się ten problem szybko usunąć implementując jakąś żałosną namiastkę obsługi K+M.
@SkywalkerPL: Nie byłoby tak łatwo. Gry na X360 są pisane pod konkretne 3 rdzenie, z konkretną ilością pamięci konkretnego typu i konkretnym GPU. Przeportowanie z Xboxa na PC jest na pewno prostsze niż z np. PS3 na PC, ale wątpię aby ograniczało się do przekompilowania tego samego kodu na inną architekturę CPU.
http:www.facebook.com/deadislandplDla wszystkich zainteresowanych. Rzeczywiście wersja na STEAM, która była dzisiaj dostępna w US była wersją testową. Problem nie leżał po stronie Techlandu ponieważ to nie developer uploaduje wersję gry na STEAM. Niemniej po błyskawicznej interwencji, udało się uploadować ostateczną wersję PC. Sprawa trwała tylko kilka godzin niemniej bardzo przepraszamy naszych fanów za problemy i niepotrzebny stres. Oczywiście wszystko jest już ok 🙂 Miłego grania ( u nas od piątku 🙂
No to pojechali…:P ale co tam, co z tego…wypite mam dziś troszkę…
No to mimo wszystko mała buba. Wydać wersję testową xD
Jak slysze ze TECHLAND nie mial z tym nic wspolnego panie carloSS to zastanow sie co mowisz czlowieku,STEAM sprawdza tylko wersje na swojej platformie czy jest zawirusowana czy dziala a nie czy jest wersja z x360.Mnie to pachnie oszustwem tech sie nieprzemeczal dal wersje testowa z konsoli na peceta i zanim wyszla to juz wydawal patcha,kto wydaje patcha zanimgra wyjdzie nikt to znaczy ze wiedziedzieli,Przyklad DS3 jest gra zrobina pod peceta a te paly dali port z konsoli bo jest prosciej i szybciej.
@cortes Jest też ktoś taki jak wydawca…. użyj czasem głowy…
W internecie pojawił się fajny komiks odnośnie tej sytuacji: |http:penny-arcade.com/comic/2011/09/07 🙂