Dead Space Remake: Ujawniono pierwsze szczegóły
Remake pierwszego Dead Space’a to „list miłosny do fanów”. Tak przynajmniej zapewniają przedstawiciele EA Motive. IGN rozmawiał z Philippem Ducharme (starszy producent) i Romanem Campos-Oriolą (dyrektor kreatywny) o najnowszym przedsięwzięciu kanadyjskiej ekipy. Z uzyskanych informacji wynika, iż szybkie dyski SSD nowych konsol pozwolą na budowanie odpowiedniego doświadczenia, wpłyną pozytywnie na szeroko pojętą immersję.
Wszystko dlatego, że można grać bezproblemowo i płynnie od ekranu startowego do napisów końcowych. Tym samym programiści rezygnują z klasycznych ekranów ładowania. Nie zabraknie wsparcia dla dźwięku 3D, który wzbogaci nasze doznania; podkręci klimat i atmosferę grozy. Lepsza immersja to też minimalistyczny interfejs użytkownika. Ten zresztą pojawił się już w oryginalnej grze.
Jak już wiemy, przygody Isaaca Clarke’a zostaną „przebudowane od podstaw”. Wszystko zaczęło się od analizy pierwotnego projektu poziomów z oryginalnego Dead Space’a. W pierwszych koncepcjach pojawiły się elementy, które ostatecznie nie trafiły do premierowego buildu z 2008 roku. Ograniczenia techniczne lub inne kwestie wymusiły wprowadzenie zmian. Motive może teraz przywrócić niezrealizowane pomysły i jednocześnie znacząco ulepszyć znaną nam zawartość.
Campos-Oriola odniósł się do realizowanego procesu:
Pod względem grafiki, dźwięku, rozgrywki i pozostałych elementów – odbudowujemy wszystkie te zasoby. Nie przenosimy ich, to nie jest podbijanie rozdzielczości starych tekstur czy dodawanie kolejnych wielokątów do modelu. Naprawdę przebudujemy wszystkie te elementy, stworzymy na nowo wszystkie animacje i tak dalej. W aspektach fabularnych… Dla nas podstawą jest historia pierwszego Dead Space’a. Tak więc domyślnie to jest kanon. Ale są też pewne ulepszenia, które chcemy wprowadzić do tej historii. I nie chodzi nam tylko o proste usuwanie rzeczy, które tak naprawdę nie działały w oryginale. Bardziej zależy nam na zmianach bazujących na tym, co nastąpiło później [w Dead Space 2 i mediach pomocniczych, takich jak filmy animowane i nie tylko – dop. red].
Natomiast Ducharme rozwiał ewentualne obawy fanów oryginału:
Mimo wszystko chcieliśmy upewnić się, że ulepszenia, które wprowadziliśmy, znajdują się w DNA tego, czym jest Dead Space.
Producent poruszył również wątek korzystania z kontrowersyjnych mikrotransakcji:
Uczymy się też na błędach, dlatego też nie wprowadzimy do naszej gry mikrotransakcji.
Dead Space Remake pojawi się na PC, PS5 i Xboksie Series X/S (najprawdopodobniej) w 2022 roku.
Czytaj dalej
-
Dwie skromne produkcje o przetrwaniu do odebrania za darmo na Epic Games Storze
-
Borderlands 4 sprzedaje się znakomicie. Analitycy przewidują 2 miliony...
-
Valve wprowadziło nowy sposób zdobywania skórek w Counter-Strike’u 2. Nie są to standardowe...
-
Famitsu oceniło Silent Hill f. To najlepszy Silent Hill w historii?
15 odpowiedzi do “Dead Space Remake: Ujawniono pierwsze szczegóły”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
A więc Lootboxy?
Ah, dobrze jest żyć w czasach gdzie brak mikro transakcji to punkt marketingowy którym trzeba się chwalić. Jeszcze niech tylko potwierdzą że nie ma grindu w pindu i będzie ok gra!
Uwierzę jak zobaczę. A kupię jak wyjdzie Dead Space 3 i się okaże że nie posiada miktrotransakcji i innych „uleprzeń”. Zrobili z horroru looter-shooter w coopie. Trójka jest spartolona u samych podstaw.
@paintball_X Bo trójka jest produktem niedokończonym.
EA zabiło Dead Space’a swoimi durnymi pomysłami (bo myśleli że sprzeda się 10 razy lepiej) a potem rozwiązała studio które stworzyło tą serię a teraz próbują się przymilić fanom robiąc remake…Może i nawet bęzie dobry ale ja im za to nie zapłacę ani grosza.
@DarkTag – hear hear, EA zabiło tę serię, a teraz próbuje robić pieniądze na jej odtrupieniu. Nie warto im dawać pieniędzy.
Nie EA tylko Visceral Games. Jedyny udział EA w całym przedsięwzięciu to wymuszenie mikrotransakcji i zrobienie z trójki looter-shootera.
Bracie, EA podjęło decyzję o mikrotransakcjach, postawiło nierealne cele sprzedażowe, a kiedy gra tych oczekiwań nie spełniła, odesłali całe studio do projektowania Battlefielda, który jako FPS nie pasował ani trochę do portfolio i umiejętności Visceral. Kiedy ten projekt oczywiście też się nie udał, rozwiązali studio, zatrzymując dla siebie prawa do marki. Visceral i DS były ofiarą agresji i chciwości EA, nie odwrotnie.
Kolejny nikomu niepotrzebny rimejk. Oryginał ma się świetnie.
@AgnieszkaWojak Co jak co, ale fabularne nieścisłości z Dead Space Downfall, czasami średni pacing i dość fatalny pacing otwarcia aż proszą się o poprawę. Nie mówiąc o bardzo przestarzałych modelach i ogólnych problemach technicznych przy graniu na myszce i klawiaturze. Ba, pierwszy nekromorf potrafi się nie pojawić, bo gra nie ma capowanych klatek na 60 i gubi się, kiedy ma więcej. Fajnie, że DS 1 dostanie remake, bo nie oszukujmy się, bez Glen Schofielda to nie wróżę im sukcesów z Dead Space’em.
w to mi graj
EA chciało z Dead Space zrobić drugiego Mass Effecta, epicką kosmiczną epopeję z wielgachnym czymś zagrażającym wszystkim. Możliwe że jakby Mass Effect 3 wyszedł rok czy 2 później to też by wyszedł taki szrot, bo już wtedy było widać w jakim kierunku to idzie, tylko epicki nadęty bełkot jeszcze do ME w jakimś stopniu pasuje i ma inne elementy co to balansują. W survival horrorze jak usuniesz i survival i horror to nic nie zostanie
@paintball_X wydaje mi się że EA nie spodziewało się że DS tak dobrze się przyjmie więc pierwsza część Visceral mogło zrobić po swojemu, a EA jak zauważyło że jest z tego pieniądz to postanowili doić. Tacy Januszem biznesu co chcą duże zyski najniższym kosztem
@Veldrim wydanie Mass Effect 3 było mocno problematyczne, gra została bezczelnie pocięta na dlc przez to podstawowa wersja bez dodatków wypada słabo, wracając do Dead Space Remake jeśli by dodał nie wykorzystaną zawartość to by poprawiło znacznie odbiór gry i dlaczego Mass Effect Legendary Edition nie dodaje nie wykorzystanych dialogów czy zadań tylko głównie ulepszał oprawę graficzną, ulepszenie sterowania czy zmniejszenie poziomie trudności to nie wystarczy aby rozgrywką wciąż była wciąż świeża.
Czyli jednak Remake… Ostatnio przeszedlem 1 i lekko juz widac, ze ten tytul powstal 13 lat temu mimo to czy kupie odswiezona wersje? ¯\_(ツ)_/¯ Poczekam na recenzje i zobacze…