Death Stranding: „Fani gier Hideo Kojimy nie będą rozczarowani” mówi… Kojima; wyciekła też prezentacja z Gamescomu [WIDEO]

Death Stranding: „Fani gier Hideo Kojimy nie będą rozczarowani” mówi… Kojima; wyciekła też prezentacja z Gamescomu [WIDEO]
Pytanie „a co z pozostałymi?” nasuwa się samo.

Wielu z nas nie może doczekać się już listopada. Jedni liczą, że dostaną wtedy najlepszą grę legendarnego autora Metal Gearów, który pierwszy raz dostał zupełnie wolną rękę przy tworzeniu swojej nowej produkcji, drudzy – że zobaczą upadek najbardziej przereklamowanego z developerów naszej branży. Jak by się to nie zakończyło (trzymajmy jednak kciuki za pierwszy scenariusz), Death Stranding będzie faktycznie ważnym sprawdzianem dla Hideo Kojimy.

Oczekiwania są ogromne, z czego on sam doskonale zdaje sobie sprawę. Inna rzecz, że niekoniecznie sobie coś z tego robi – gamescomowy zwiastun był w końcu nieco… trollerski. Nie każdemu puszczono by przecież płazem podlewanie grzybów moczem i spotykanie prowadzącego konferencję Geoffa Keighleya jako główny punkt programu nocy otwarcia targów (okej, pokazano nieco więcej, ale dobrze wiecie, co zapamiętaliście najlepiej). Jednocześnie Kojima w rozmowie z niemieckim 4Players sugeruje, że w grze otwarty świat będzie świetnie komponował się z fabułą. Zresztą zagadnienie tego pierwszego bardzo go zajmuje:

Po doświadczeniu gry akcji w otwartym świecie nie możesz po prostu wrócić do innych rzeczy. Myślałem tak ze względu na interaktywność. Oczywiście istnieją inne sposoby na stworzenie gier. Przykładowa gra liniowa. Ale nie mogę do tego wrócić po tym, jak doświadczyłem świata w dużej skali w jednej grze. Problemem jest technologia. Oczywiście z jej punktu widzenia trudno jest stworzyć otwarty świat. Gracz ma najwięcej swobody właśnie w grze z z otwartym światem – nigdy nie masz więc pewności, co zrobi. W tym kontekście opowiadanie historii jest największym wyzwaniem takiej produkcji. Ponieważ wolności jest coraz więcej, oznacza to, że historia czasami cię rozprasza.

Przyznaje też, że ostatni Metal Gear był próbą zrobienia czegoś innego.

Tak więc w Phantom Pain zrobiłem pewien eksperyment. Rozpoczyna się liniowo, a gdy tylko świat się otwiera, historia na swój sposób zanika. Niektórzy fani Hideo Kojimy nie byli zadowoleni z faktu, że fabuła została zepchnięta na dalszy plan, ale zrobiłem to w pełni świadomie.

Jednocześnie developer uspokaja wszystkich tych, których „piątka” od siebie odrzuciła.

Przy Death Stranding największym wyzwaniem i największą przeszkodą było co innego – to gra z otwartym światem, ale jednocześnie nie chcemy zmniejszać znaczenia historii. Z tego powodu fani gier Hideo Kojimy nie będą rozczarowani.

Jeżeli nie możecie się już doczekać premiery, może zaciekawi was fragment gamescomowej prezentacji, którą ktoś ukradkiem nakręcił. Jakość fatalna, ale:

Death Stranding wyjdzie 8 listopada na PS4.

14 odpowiedzi do “Death Stranding: „Fani gier Hideo Kojimy nie będą rozczarowani” mówi… Kojima; wyciekła też prezentacja z Gamescomu [WIDEO]”

  1. Co za gówno nic się nie dzieje tylko same dialogi… Dajcie spokój… Nie napalam się, ładna grafika i specyficzny klimat to nie wszystko

  2. Nudny jak flak walking symulator z filmikami jak od Hideo Kojimy? Nie ironicznie dokładnie takiej gry się spodziewam i taką grę chcę. 😀

  3. Gdy już wydawało się, że ego Hideo Kojimy osiągnęło apogeum, ten zaczyna zwracać się do siebie w trzeciej osobie. No cóż… W każdym bądź razie, jeśli „wielki” Hideo ma problemy z otwartymi światami i twierdzi, że na przeszkodzie stoi tu technologia, to niech choć na chwilę opuści strefę komfortu i spojrzy na „plebejuszy” z Zachodu, np. taki Ubisoft. Mógłby się zdziwić na ile stać studia złożone z szarych deweloperów pozbawionych przewodnictwa Prawdziwego Geniusza i Żywej Legendy Branży w jednym.

  4. Nie jestem fanem Kojimy a gra jest absolutnie nieciekawa.

  5. Fabuła będzie dobra. Ale cała reszta, mnie odepchnie na kilometr:/ Tak coś czuję. Oceny pewnie będą się wahać od 6-10

  6. Wyczuwam przereklamowane dziwactwo. Już wiem, że grać w to nie będę.

  7. Jak do tej pory chyba wszystko od tego gościa było pisane dla jaj (nikt mi nie wmówi, że MGSy są na poważnie), więc myślę, ze po zapaleniu wazonu z kumplami będzie tytuł jak znalazł. Nawet nie liczę na dobry gemplej bo się nie zapowiada nawet.

  8. dwa razy nawet :/

  9. Gra nawet nie wyszła ale już widzę po opiniach wielu ekspertów w komentarzach że na pewno będzie niewypał. Szkoda, cieszyłem się widząc coś oryginalnego, ale w takim przypadku chyba po prostu kupię sobię Call of Assassin 16, tam przynajmniej wiem co dostaję.

  10. @Nezi23|Nie marudź. Życzę nam wszystkim, by najnowsze Wielkie (a jakże!) Dzieło Hideo Kojimy (created and directed by Hideo Kojima) okazało się być godne tych wszystkich peanów jakie bez cienia wątpliwości znajdą się w co drugiej recenzji oraz, ma się rozumieć, przemówieniu Keighleya na tegorocznym TGA. Serio. Inna rzecz, że szczerze w to wątpię, a bajdurzenie egomaniaka niepoparte żadnym sensownym gameplayem nijak nie rozwiewa piętrzących się obaw. Ale hej, na pewno nie zabraknie cutscenek!

  11. @Shaddon Dużo beznadziejnych gier jest wnoszone na piedestały, także nawet jeżeli DS okazał się niewypałem a i tak dostanie mocne oceny, to będzie po prostu kolejnym tego przykładem. Nie twierdzę że DS będzie grą świetną, czy nawet dobrą, piszę tylko że na tle tak wielu teraz wydawanych powtarzalnych, odgrzewanych kotletów prezentuje się unikatowo. Szkoda tylko że tyle osób jest gotowych tak szybko hejtować grę która jeszcze nie wyszła i pokazała nam na razie tak mało. Najwidoczniej teraz taka moda.

  12. @Nezi23 tak samo dużo osób już twierdzi że to będzie goty i Mesjasz gejmingu 🙂 równowaga musi być. Mnie osobiście nie jara DS ani trochę, ot symulatorek chodzenia, ciekawy równie jak symulator trawy 🙂

  13. czyli tak jak myślałem, gra dla „swoich” zapatrzonych w niego i jego produkcje, dla reszty – dziwadło

  14. Konferansjer:|- Panie i panowie, przed Wami User, który wygłosi komentarz na temat nadchodzącego dzieła Hideo Kojimy!|Gromkie brawa.|Zapada cisza, User wychodzi na mównicę.|- Khy-khy… Nie interesuje mnie twórczość Hideo Kojimy i wiem już że nie zagram w Death Stranding.|User po skromnym skinięciu głową w stronę publiczności schodzi z mównicy. Gromkie brawa.

Dodaj komentarz