18.04.2011
Często komentowane 65 Komentarze

Developer Crysisa 2: Konsole są hamowane przez brak pamięci, kolejna generacja musi mieć co najmniej 8GB

Developer Crysisa 2: Konsole są hamowane przez brak pamięci, kolejna generacja musi mieć co najmniej 8GB
Tiago Sousa, projektant odpowiedzialny za wizualną stronę silnika CryENGINE, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Digital Foundry/Eurogamer, w którym nazwał po imieniu to, co wśród developerów powtarzane jest od dawna. Konsole mają problem - jest nim zbyt mała pojemność pamięci przeznaczonej na obsługę grafiki.

Sousa nazywa rzecz wprost:

„[512 MB Xboksa 360 i 256 MB PlayStation 3] to o wiele za mało. Jeśli miałbym coś wytknąć Microsoftowi i Sony to byłoby to właśnie to. To [właśnie ograniczenia pamięci] sprawiają, że grafika [na konsolach] jest ograniczona. W kolejnej generacji platform do grania chciałbym zobaczyć minimum 8 GB”.

Na szczęście Sousa widzi też zalety konsol:

Słowa uznania należą się jednak [tym producentom] za to, jak wspierają optymalizację wydajności [gier na swoich platformach], za sprawą takich aplikacji jak PIX na Xboksie 360 i GPAD na PlayStation 3. Branża PC powinna się tego nauczyć. Dobrze widzieć, że bierze się za to Nvidia, ze swoim programem NSight, po raz kolejny podnosi poprzeczkę w tej dziedzinie. Obie [ konsole] mają też doskonałą dokumentację. Gdyby nie wsparcie obu producentów [konsol] i dostęp do ich narzędzi, nigdy nie wycisnęlibyśmy aż takiej wydajności z zamkniętej struktury tych urządzeń”.

65 odpowiedzi do “Developer Crysisa 2: Konsole są hamowane przez brak pamięci, kolejna generacja musi mieć co najmniej 8GB”

  1. Tiago Sousa, projektant odpowiedzialny za wizualną stronę silnika CryENGINE, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Digital Foundry/Eurogamer, w którym nazwał po imieniu to, co wśród developerów powtarzane jest od dawna. Konsole mają problem – jest nim zbyt mała pojemność pamięci przeznaczonej na obsługę grafiki.

  2. po co dwa razy ten sam news?

  3. Chyba 2 razy ten sam temat sie pojawił na stronie ;/ http:img543.imageshack.us/img543/6194/beztytuucu.jpg

  4. też tak mam:)

  5. Za lenistwo Cryteka ucierpią oczywiście nasze portfele 😀

  6. News jest podwójnie opublikowany z jednego prostego powodu. W ciągu paru godzin rozpocznie się tutaj kolejna edycja wojny konsolowo-pecetowej, więc lepiej zostawić 2 newsy co by się serwer nie przeciążył. =)

  7. Niech się teraz Crytek goni, za przeproszeniem. Powtarzanie tego samego (prawie) co DICE nie znaczy, że trafią do klubu 'Kochających Peceta’ i wszyscy zapomną jak bardzo Crytek ma ich gdzieś. O nie.

  8. Też bym chciał tyle zobaczyć i chętnie za to zapłacę : ).

  9. Było to na grrr.pl wcześniej. Obecnie PS3 i X360 mają tyle samo ramu, ale w ps3 są w 2 kościach.

  10. „grafika [na konsolach] jest ograniczona.”|Straszne, no to niech sobie jest. Teraz mi wytłumaczcie dlaczego grafika PCtowego Crysisa też jest ograniczona? Bo na PCcie można mieć 12 GB RAM, 3 karty graficzne po 1 GB RAM i sześciordzeniowy procesor? Ojej, komuś się nie chciało przepracowywać…? Biedactwa, też mi miłośnicy pecetów. Róbcie gry dalej, ale nie wciskajcie ludziom tych ideologicznych bredni.

  11. Czyli konsole są biedne, bo mimo optymalizacji grafika dalej jest najwyżej średnia, a PC jest be, bo nikomu nie chce się przy konwersjach pracować. Aha. Ciekawe ile jeszcze durnot trzeba usłyszeć, zanim się przyznają, że z graczy konsolowych po prostu łatwiej idzie wyciskać kasę, podczas gdy PC-towi marudzą.

  12. A może ktoświe kiedy wyjdzie ps4

  13. Narzekają na małą ilość RAM dla GPU. Chcą by wsadzili tam 8GB RAM dla samego GPU.|Kurczę, aż 8 GB?! NA SAMĄ GRAFIKĘ?! Kogoś chyba głowa rozbolała… Ja mam na karcie 2 GB i to jest już za dużo, to niby jak oni mają na słabej konsoli tyle wykorzystać.

  14. Obie konsole mają tyle samo ramu, tylko, że na Xboxie jest on nie zorganizowany, przez co jest mniej wydajny w porównaniu do PS3.

  15. A jakoś KZ3 wygląda na PS3 znakomicie. Oczywiste jest, że kolejna generacja musi mieć więcej ramu (jak i szybszy procek, układ graficzny, itp.), ale to nie znaczy, że z obecnej generacji się już nic nie wyciśnie. Tak się odróżnia dobrego programistę od leniwego programisty.

  16. Panie Tiago Sousa poprostu przyznajcie się że nie potraficie robić wersji konsolowych a nie ze konsole są za słabe jakoś killzone 3 wygląda lepiej na Ps3 niż wasz zakichany 🙂 Crysis na PC 🙂

  17. Pamiętam jak dziś 10 min. filmik o technologii Crytek’a i tam koleś pucował się , że nikt tak nie wykorzysta mocy konsol jak oni, że Crysis 2 zmiażdży wszystko a wyszla kupa.|Mało mocy na konsolach?? A God of war 3, Uncharted czy Alan Wake to co? |Crytek dał [beeep] z Crysisem na konsole i teraz szukają usprawiedliwień.

  18. Tak będą te konsole dusić że za niedługo będą je w azocie topić żeby pograć w Crysisa 4….|Wszyscy wiemy, że nowy PC i tak jest mocniejszy od „nowej” konsoli. Po co się oszukiwać?

  19. @lubo|No i nie zaczęła się woja PC-konsole 🙂 Póki co wszyscy tylko mówią, że z konsol da się jeszcze dużo wycisnąć (i mam szczerą nadzieję, że to prawda). Mogliby się znając optymalizacją gier na PC, bo jakoś taki ME2 potrafi odpalić chyba i na lodówce a wygląda całkiem przyzwoicie. Tak samo pierwszy crysis ma małe wymagania a wygląda świetnie. W zasadzie nie bardzo jest sens dalej inwestować w rozwój grafiki. Duże lepiej by było gdyby twórcy gier skupili się teraz na mimice postaci, AI, kreowaniu żyjącego

  20. …świata gry, fabule, destructible environment, fizyce, otwartości świata. Według mnie to te elementy powodują, że gra jest fajna a nie sama (choćby genialna) grafika. Najlepszym przykładem jest mafia 2, o której wszyscy mówią, że fabuła słabsza od jedynki, otwartość świata udawana a wszystko oskryptowane.

  21. Coldhell nie ma co sie oszukiwac jak ktos potrafi robić gry na konsole nie jak projektant Crysis 2 , czyli Killzone 3 , uncharted 3 , GoW 3 czy przepiękna Castlevania: Lords Of Shadow można spokojnie mieć przepiękna grafike przez dobre pare lat 🙂 choć grafika to tylko 10 % przyjemności

  22. (cholera, wysłałem bez dokończenia) |a mimo genialnej grafiki i dobrej fizyki nie jest to gra, która zostanie zapamiętana tak jak pierwsza część.

  23. @ozzy355 – KZ3 wygląda bardzo dobrze, ale nie tak jak Crysis 2 na PC na litość boską.|@wscieklypies – Zauważ, że lokacje w KZ3 są do bólu liniowe i pod tym względem przebija go tylko Bulletstorm. Trudno żeby otwarte (jak na obecne standardy) mapy w multiplatformowym Crysis 2 robionym od początku pod X360 wyglądały lepiej niż korytarze w ekskluzywnym KZ3. Zresztą ja mam Crysisa 2 na PS3 i zadowolony jestem bardzo. Przestań zrzędzić.|@Coldhell – A czy ktoś to neguje?

  24. lubro jesli grasz na samsungu 29 cali z 98′ to nie dziwne 🙂

  25. @Progeusz widziałeś Crysisa 2 na PS3? Bo ja twojego rozumowania nie rozumiem?! Gra wygląda bosko ale mogła by wyglądać jeszcze lepiej gdyby właśnie było więcej RAM’u a to konsole hamuje jak ten pan powiedział.

  26. Mnie tylko zastanawia czy te nowe konsole będą na tyle dobre, żeby wyświetlić grafikę na poziomie modów do gier PC, np. cinematic mod 10 do HL2, STALKER complete 2012 lub |Crysis Insane/Extreme Quality mod. Do zwykłych gier PC póki co nie ma powodu się odnosić, bo ich grafika jest ściągana w dół, po to, żeby nie odstawała za bardzo od konsol. Może Wiedźmin 2 coś pokarze, skoro jest robiony na PC, ale chyba nie ma co liczyć na szok jakościowy. BF3 zapowiada się na coś na poziomie STALKER complete 2009…

  27. Chyba mnie zraz coś pokarza za pisanie pokarze zamiast pokaże.

  28. Kwestia optymalizacji, ale co z tego kiedy z racji RAM`u cienie na konsoli tracą na jakości po 4 metrach a na PC po 40 metrach… to też widać 🙂 (cienie to tylko przykład, są jeszcze LoD, bump, particle itd itd.)

  29. buggeer Crysis ma teraz male wymagania, kiedy wychodzil byly duze, a poza tym Crysis 2 na PC jest lepiej zoptymalizowany od niego

  30. @Coldhell naprawdę nie, przykładów jest jeszcze dużo na przykład HDR, shadery i chyba nawet motion capture i tylko niewielką część technologi które są w tyle

  31. Dzisiaj mnie ta gra wkurzyła! Co chwile kasuje mi statystyki albo blokuje już wykupione moduły!

  32. Taa, taka ilość pamięci w momencie premiery to była krótkowzroczność, a właśnie w shooterach drażni mnie to, że pole walki to jeden niezbyt szeroki korytarz. W pierwszym Crysisie można było zajść od dowolnej strony, w drugim, mimo tych 'opcji’ cały czas prze się jedną ścieżką do przodu.|No właśnie, optymalizacja. Fajnie że wchodzi NSight, szkoda że użytkownicy Radeonów pewnie będą mieli problemy.

  33. @PornoRico, ale dlaczego wyskakujesz z PS3? Mówiłem o PCtach. Crysis 2 może i wygląda super, ale RELATYWNIE (biorąc pod uwagę staę premiery) wypada duuużo gorzej od jedynki. Rozczarowuje pod względem graficznym. Wygląda trochę lepiej niż na konsolach, w którzych narzekają na mało RAMu – na PCtach jest jego niemal nieograniczona ilość, a jakoś tego nie wykorzystali. Nikt im nie kazał robić konwersji konsolowego Crysisa, mieli go zrobić pod PCta i z tego miejsca przerabiać na konsolę (wg ich „polityki”)

  34. Sorry, ale tego newsa też już czytałem. Zawsze uważałem tą stronę za pierwsze źródło informacji, teraz to (prawie) pierwsze źródło informacji :/

  35. W sumie to jednak 2 na PC jest lepiej zaptymalizowana niż 1, która na tym samym sprzęcie działa odczuwalnie słabiej( detale max). Mimo to sama gra nie zachwyca. Owszem to solidny shooter, ale nie ma w nim nic anie rewolucyjnego ani powodującego opad szczeny. To tylko sequele z nieco lepszą grafą i mniejszą swobodą.

  36. Oby ktoś z Microsoftu, kto zajmuje się produkcją nowego xboxa, widział ten wywiad, albo go przeczytał.

  37. Ostatni jak przeczytałem ile PS3 ma ramu to się nieźle zdziwiłem myślałem że przynajmniej 1GB.|W sumie to nie jest tak mało bo na PC przecież jeszcze system sporo zżera.

  38. @Progeusz ok nie zrozumiałem na początku za co serdecznie przepraszam:/|Ale jak teraz zrozumiałem to ty z Crysis’a 2 chcesz zrobić prawdziwy benchmark, myślisz że każdy ma „12 GB RAM, 3 karty graficzne po 1 GB RAM i sześciordzeniowy procesor”? Ja może nie mam 3 kart ale inni mogą nie mieć ani 12 GB RAM, ani 6core procka/..

  39. @legoingr – początkowo xbox miał posiadać tylko 256mb RAM’u, ale Epic pokazał szefom Microsoftu screeny z Gears of War w wersji na konsolę z 256 i 512 mb i ta różnica spowodowała, że włodarze MS zdecydowali się dopłacić (podobno kosztowało to milion $) i zmienić architekturę konsoli.

  40. nareszcie ktoś to powiedział! Przecież wiadomo, że gry, które są głównie robione na konsole, na PC trafiają bardzo ograniczone, a mają większy potencjał do wykorzystania. Ale przez konsole d*pa…

  41. @PornoRico, nie chcę robić benchmarka. Chcę grę, która wnosi nowy standard graficzny do branży, tak jak to robił Far Cry i Crysis. To nie jest tak, ze Crysis miał przy premierze jakieś kosmiczne wymagania. Mógł go odpalić każdy z w miarę nowym PCtem. Po prostu odpalało się na niskich detalach, które wyglądały jak wysokie konkurencji, a po paru latach, gdy upnęło się kompa, można było wreszcie ustawić max detale i wciąż cieszyć się wyśmienitą oprawą graficzną 😉 Zaś dwójka… to raczej dopracowana jedynka

  42. dlatego wkurza mnie, gdy Crytek biadoli, ze konsole są za słabe na jego wspaniałą grę – nikt mu nie zabronił zrobić lepszej na PC, tam właściwie nie ma żadnych ograniczeń. Ale nie, zrobili jedynie port z konsoli : CryEngine3? nie widać tej trójki.Crysisa uwielbiam jako grę i wcale nie mam tu na myśli grafiki – miło, że jest zarąbista, ale mnie urzekł głównie gameplay. W dwójce też jest, ale brak skoku graficznego ciężko mi odebrać inaczej niż wypięcie się twórców na graczy PCtowych.

  43. dawid9876543121 18 kwietnia 2011 o 14:00

    @Wosq 2 nie jest zoptymalizowana lepiej niż jedynka. Po prostu mniejsze mapki, mocno okrojona fizyka i już gra chodzi płynniej bez zbytniej optymalizacji

  44. Nie wiedziałem że na konsolach jest tak mało pamięci:O|Teraz rozumiem dlaczego gry żrą maksymalnie tylko ok. 0,5GB. A nie na przykład pełne 2GB:/

  45. @dawid9876543121, można do tego jeszcze dodać, ze dżungla z ruchomymi liśćmi to co innego niż miasto, w którym budynki raczej nie falują ^^ /nigdy nie zapomnę ścinania drzewa serią z CKMa i przecinania go w pół kolejną jeszcze zanim upadnie na ziemię 😀

  46. @maciek X360 to zupełnie nie tak w kwestii Ramu X360 jest lepszy od PS3.|@ozzy teraz to żes jebnął! JużC2 na konsolach wygląda porównywalnie jeśli nie lepiej od KZ w dodatku oferując o wiele większą swobodę a nie korytarze. Co dopiero na PC? A co do tematu to nowe konsole powinny odstawic PC na 2-3 lata więc 8 gb ramu to troche mało chyba.

  47. obecnie standard to 4 Gb, to nowe konsole zawitają dopiero za dwa lata najpóźniej bo już obecnie core i7 na podstawce 1366 to już 6 GB wymaga.

  48. Ja od razu bym proponował 16 BG – przyszłościowo. Wtedy by nie było takiego problemu w przyszłości że konsole nie wyrabiają. Wogóle konsole powinny mieć wszystkie części znacznie lepsze i wydajniejsze.

  49. Moim zdaniem konsole nie są złe ale pc zawsze będzie o krok do przodu.

  50. Widzę temat idealny do biadolenia na konsolę 😀 Ciekawe kiedy to się skończy… Tak, konsole ograniczają rozwój grafiki, tylko czego wy oczekujecie od gier? Rzeczywistości? Jeżeli tak, to zachęcam odwrócić się w stronę okna, a najlepiej wyjść z domu. Straszne głupoty wypisujecie ciągłym „Konsole be”. Było wystarczająco dużo czasu, żeby pogodzić się z wyższością rynku konsolowego nad PC. Tak, grający na pecetach są często pomijani, przycinani na grafice itd. Pora to zaakceptować, zamiast pluć się co news 😀

Dodaj komentarz