Devolver zajmie się tworzeniem gradaptacji filmów i komiksów. Partnerami m.in. Disney czy HBO
Devolver zamierza wydawać więcej gradaptacji większych i mniejszych marek poprzez nowe wydawnictwo – Big Fan Games.
Devolver zajmuje się głównie grami nie bazującymi na istniejących markach, choć są od tego wyjątki. Poprzez kupione w 2021 roku wydawnictwo Good Shepherd Entertainment wypuścił choćby gradaptację Johna Wicka czy Hellboya Web of the Wyrd. Wydawca widzi najwyraźniej potencjał w tego typu produkcjach i powołał do życia nową firmę, która ma się w nich specjalizować.
Big Fan Games, bo o nim mowa, jest wydawcą gier skupionym na wszelkiego typu adaptacjach stworzonych przez niezależne studia, czy to filmów i seriali, czy komiksów. Jego szefem został Lincoln Hershberger, weteran branży z 27-letnim doświadczeniem zdobytym m.in. w EA czy Westwood Studios. Towarzyszyć mu będzie Amanda Kruse na pozycji szefowej rozwoju biznesu, która pracowała w Good Shepherd Entertainment od 2019 roku, mając już doświadczenie filmowe i telewizyjne. Jak podkreśla, nie chcą, żeby Big Fan Games stało się Devolverem 2.0 (via Gamesindustry.biz).
Uwielbiam adaptacje, więc kiedy próbowaliśmy dojść do tego, w czym [jako Good Shepherd Entertainment - dop. red.] się specjalizujemy… Jesteśmy teraz częścią Devolvera, ale nie chcemy być Devolverem 2. Nikt nie może nim być, są bardzo oryginalni. […] Dlatego bardzo cieszyłam się proponując adaptacje, ponieważ to one są ekscytujące dla naszego zespołu.
Za idealny przykład wydawniczej współpracy Hershberger podał przypadek z zeszłorocznego Gamescomu. Dowiedział się z Kruse o developerach chcących stworzyć gradaptację ich ulubionej marki. Tak więc skontaktowali się z nimi, następnie uderzyli do właścicieli owej marki i teraz są bliscy podpisania umowy. Jest to jego zdaniem lepszy scenariusz niż odwrotny, gdy to firma posiadająca prawa do dzieła przychodzi do nich, ponieważ, jak tłumaczy szef Big Fan Games…
...wtedy ludzie patrzą na to, jak na zadanie do wykonania. A to nie nastawia cię do odniesienia sukcesu. O wiele bardziej ekscytująca jest sytuacja, gdy twórcy, którzy chcą wyprodukować tę grę, przychodzą do ciebie.
Kruse zaznacza, że będą pracować przede wszystkim przy markach, które nie mają obecnie kręconych kontynuacji seriali czy filmów. Sądzi, że dzięki temu unikną nacisku ich właścicieli na konkretny kierunek, jaki ma obrać gradaptacja pod dyktando za chwilę wypuszczanego dzieła. Obecnie Big Fan Games ma w produkcji 6 projektów rozłożonych po 3 na kolejne 2 lata, a celem jest wydawanie 4-5 gier rocznie. I nie muszą bazować na mało znanych pierwowzorach, ponieważ, według ich strony, partnerami wydawnictwa są m.in. Disney, HBO czy Dark Horse Comics.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.