Diablo III: Blizzard o poważnych zmianach w mechanice rozgrywki

Na oficjalnym blogu Diablo III Jay Wilson, producent gry, stwierdził, że rozumie argumenty graczy niemogących doczekać się produkcji. Jak jednak pisze:
Podczas prac nad Diablo III zwraca się nam uwagę, że za bardzo grzebiemy w systemach, że gra jest już wystarczająco dobra i powinniśmy ją wypuścić. Doskonale rozumiem tych, którzy tak twierdzą, ale uważam, że są w błędzie. Naszym zadaniem nie jest po prostu wydanie jakiejś tam gry, ale stworzenie kolejnej gry z serii Diablo. Nikt nie będzie pamiętał, że gra się opóźniła, tylko czy jest świetna. Wiemy, że uda nam się stworzyć wspaniałą grę, ale jeszcze nie osiągnęliśmy tego celu. W tej chwili kończymy i szlifujemy zawartość gry, ale przede wszystkim wciąż testujemy kolejne wersje niektórych głównych systemów gry.
W dalszej części wpisu Wilson podał kilka istotnych zmian, które zaszły w grach. Usunięto na przykład jednego z trzech rzemieślników produkujących różnego rodzaju przedmioty dla naszego bohatera – wieszczkę, która zajmowała się „enchantmentami”. Blizzardtłumaczy tę decyzję tym, że usługi oferowane przez tę postać nie różniły się niczym od systemu gemów i socketów. Niewykluczone jednak, że wieszczka dołączy do naszego bohatera w przyszłości, twórcy gry muszą jednak na nowo przemyśleć jego zastosowanie.
Z Diablo III wyrzucono też dwa artefakty, które pozwalały graczom przetworzyć zbędny ekwipunek – Kociołek Jordana (zamieniał przedmioty na złoto) i Kostkę Nefalemów (rozbijał niepotrzebne rzeczy na surowce). Developerzy tłumaczą, że ich wprowadzenie zmniejszyłoby korzyści płynące z odwiedzania miast i handlowania z ich mieszkańcami. Dlatego ich funkcję pełnić będzie teraz kowal – jeden ze wspomnianych wyżej rzemieślników. Jeśli udamy się do miasta korzystając z Portalu Miejskiego (który można aktywować klikając odpowiedni przycisk w interfejsie), będziemy mogli sprzedać u niego zbędny towar, lub przerobić go na surowce.
W pasku szybkiego wybierania piąty slot zastąpiono osobnym miejscem dla napoju leczącego. Z kolei statystyki naszej postaci wyświetlane są też w oknie ekwipunku, co pozwoli na błyskawiczne porównywanie plusów i minusów wymieniania noszonych przedmiotów.
Usunięto także zwoje identyfikacji, ale za to prowadzony przez nas bohater od początku zabawy będzie posiadał moc umożliwiającą podejrzenie statystyk znalezionych przedmiotów.
Wprowadzonych modyfikacji w Diablo III jest więc bardzo dużo, a Blizzard nie waha się usuwać rzeczy, które wcześniej zapowiadał z wielką pompą. Czy jednak są to zmiany na lepsze?
Czytaj dalej
67 odpowiedzi do “Diablo III: Blizzard o poważnych zmianach w mechanice rozgrywki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wole ciągnące się wypuszczenie niz kupić grę w dniu premiery i czekać pół roku na patche które łaskawie umożliwią rozgrywke.I do tego większość zmian wydaje się całkiem dobre i sensowne 🙂
Najważniejsze co powiedzieli to: „Zmieniamy system run, skili i czegoś tam jeszcze. Nie wiemy co jeszcze chcemy zrobić, ale grę wydamy gdy systemy te będą idealne” Czyli chcą zmienić podstawę gry, nie wiedzą jak narazie jak ale gręwydadzą jak to będzie działać. Czyli styczeń 2013 takie zmiany będą musieli przetestować tylko narazie nie wiedzą co.
Diablo 3 było grą gotową na na przełomie 2010/2011 później coś się stało w studiu i przerobili większość kluczowych elementów gry i dodając AH. Wypuścili betę, żeby ludzie powiedzieli jak zrobić grę. Nie było bety pvp, miał to być mniej istotny element gry ale system runiczny dający około 120-130 skilli aktywnych i kilkanaście pasywnych jak nic pasuję do trybu pvp, nad któym blizzard nadal myśli i pewnie nie wie jaki będzie miał do końca kształt jak prawie cała gra.
rabbit314 ignorancie, a moze zapomiales ze blizzard sam w wrzesniu newsa dal ze niestety plany wypuszczenia gry pod koniec 2011 poszly do piachu i gra nie wyjdzie w 2011? Moze zapomiales ze sam Jay Wilson powiedzal na blizzconie 2010 ze beta bedzie miala 3 akty. Dlaczego beta jest taka mala? Bo sie wyrobili z robota i mieli wydac gre na boze narodzenie! Zanim zaczniesz bredzic, wez wbij sobie na forum battle.neta i poczytaj (na polskich forach duzo sie nie dowiesz)
„Nikt nie będzie pamiętał, że gra się opóźniła, tylko czy jest świetna.” – o, yeah? ja już zapomniałem, że ma być coś takiego jak D3 (zieeew); nawet już mi się nie chce czekać…
Wyznaję zasadę: Jeśli dłuży Ci się czekanie, przestań czekać. Zapomnij o tym, zajmij się czymś innym. Works like a charm.
Mozna sie domyslac, w jakim kierunku beda szly te zmiany – dostosowanie Diablo 3 do casuali, aby jak najwiecej osob moglo zagrac oraz dostosowanie mechaniki rogrywki do konsol i nowego cudownego wynalazku – domu aukcyjnego.
Obawiam się tego ,że gra będzie trochę jak SWTOR dostosowana do casuali ,poziom trudności czy rozgryzienie gry będzie za łatwe. A diablo ma być trudne, hardkorowe ,jak nie będzie to cały ich trud tworzenia gry zostanie zaprzepaszczony ,każde ułatwienie w grze to krok w tył.
@Reality07 Ale Diablo to trzy (w tym wypadku podobno cztery) poziomy trudności. Piekło raczej nie będzie 'dostosowane do casuali’. Porównaj chociażby normal i brutal w SC2. Na normalu przysypiasz, a na Brutalu czasami nie wiesz za co się złapać.
Grudzień 2013 ? :PP
@CzlowiekKukurydza – przykład z SC2 jest chybiony. Tutaj nie chodzi o ustawienie danego poziomu trudności a zaimplementowane w grze mechanizmy, vide brak zwojów identyfikacji / miejskiego portalu. Poziom trudności nie ma tu nic do rzeczy.
10 lat robią grę i ją pucują, gdy przychodzi czas premiery to gra jest już przestarzała.
@Ferrou Ale póki poziom trudności będzie słuszny to jakoś da się przeżyć te 'nieskończone’ zwoje portalu i identyfikacji. Tak naprawdę to są tylko detale do których przyzwyczaisz się już pierwszego dnia.
@packman88|Grałem w betę, uwierz mi, ta gra nie jest przestarzała, za to czuć oldschool, każdy fan diablo z pewnością pokocha tą grę 🙂
@Ferrou wlasnie ze poziom trudnosci ma cos do rzeczy, poniewaz jedna ze zmian jest przestawienie atrybutow. Jak zmieniaja atryburty to zmieniaja loot, musza od nowa ustawic ich wzrost, bonusy itd. a z tym takze statystyki potworow musza byc dopasowane. No i oczyscie wzrost efektownosci loota i potworow zalezy od poziomow trudnosci a to tez trzeba zbalansowac.
na diablo III czekam juz dosc dlugo ale jesli bede mial pewnosc ze wypuszczona gra bedzie co najmniej tak dobra jak poprzednie czesci to potrafie byc cierpliwy ;]
Hmm…skoro Diablo III wyjdzie pewnie gdzieś za 0.5 roku, rok, to grę będzie można w końcu nabyć z 4 lata, kiedy cena spadnie do 120zł, hurra?