Diablo III: Rekord ustanowiony – to oficjalnie najszybciej sprzedająca się gra na PC!

Jak poinformowali przedstawiciele Blizzarda, Diablo III jest najszybciej sprzedającą się produkcją na PC. W ciągu tygodnia od premiery rozeszła się w liczbie – uwaga! – 6,3 miliona egzemplarzy. Do tego 3,5 miliona kopii rozeszło się w ciągu pierwszych 24 godzin. Warto zauważyć, że nie uwzględniono w tych danych egzemplarzy sprzedanych wraz z rocznym abonamentem World of Warcraft, który nabyło 1,2 miliona osób. W rzeczywistości więc w ciągu doby od debiutu na krucjatę przeciwko Diabłu mogło wyruszyć aż 4,7 miliona graczy!
Co ciekawe, jeszcze na początku maja analitycy przewidywali, że Diablo III owszem, sprzeda się w liczbie 3,5 miliona egzemplarzy, ale na przestrzeni całego 2012 roku. W ciągu dwunastu miesięcy od premiery gra miała rozejść się maksymalnie w nakładzie 5 milionów kopi…Tymczasem okazało się, że wynik ten udało się osiągnąć o wiele, wiele szybciej.
Jak mówi prezes Blizzarda Mike Morhaime:
Jesteśmy podekscytowani faktem, że tak wiele osób z całego świata kupiło swoją kopię Diablo III i wskoczyło do rozgrywki w momencie premiery. Żałujemy także, że nie przygotowaliśmy się odpowiednio, by każdy doświadczył bezproblemowej rozgrywki. Chciałbym ponownie zapewnić, że robimy wszystko, by miliony graczy Diablo III mieli wspaniałe doświadczenie z tą grą. Chcemy również podziękować fanom za ich stałe wsparcie.
Jak dodaje:
Odnosząc się do dzisiejszego ogłoszenia, zdajemy sobie sprawę, że ustanowienie nowego rekordu otwarcia jest dużym osiągnięciem. Jesteśmy jednak bardzo dumni z opinii, które otrzymaliśmy od graczy z całego świata. Jesteśmy zadowoleni, że Diablo III spełniło wysokie oczekiwania graczy i czekamy na przyjęcie kolejnych użytkowników do Sanktuarium.
I niech ktoś powie, że na PC gry się nie sprzedają.
Czytaj dalej
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
-
Departament Bezpieczeństwa Krajowego USA używa Pokemonów, by promować deportację imigrantów....
-
Forza Horizon 6 i… w zasadzie tyle. Oto podsumowanie prezentacji...
-
Borderlands 4 na Switcha 2 opóźnione. Gra wymaga „dodatkowej pracy...
122 odpowiedzi do “Diablo III: Rekord ustanowiony – to oficjalnie najszybciej sprzedająca się gra na PC!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@mad0mat|Dobrą grę? Raczej zabezpieczenia które wymagają stałego połączenie z siecią… ;D
„Czas PC dobiegan konca”
reklama nad reklamami wszędzie + wieczny marketing fanatyków bilzzarda „flap flap” = tę milion sztuk .
Uncharted 2 może o takim wyniku pomarzyć 😉
Wprowadzane są „online passy”, ograniczenie aktywacji zakupionego produktu cyfrowego, a ceny w dniu premiery każdy zna. Jak już coś atakujesz to rób to z głową. |Od końcówki 2009, bodaj października sprzedało się U2 w okolicach 5.5 miliona, co przy tygodniowej sprzedaży diablo z sprzedażną łączoną 7.5 miliona wygląda bardzo biednie ;)Ps.|Obawiam się, że dla twórców i wydawców ilość sprzedanych kopii ma ogromne znaczenie.
Mam wrażenie że płacz o zabezpieczenia gry pochodzi od osób, które chcą sobie spiracić grę a nie mogą i przez to krzyczą jaki to blizz jest zły. Wolę mieć postać na serwerze i grać wszędzie tam gdzie mam dostęp do sieci i zainstalowaną grę. Bez kopiowania zapisów. A o dostęp do sieci w tych czasach naprawdę nie jest trudno. Poza tym kwestia postaci na serwerze wyklucza oszustów robiących postacie w programach, z super itemami 😉 Blizz bardzo dobrze robi.
Salips puknij się w główkę. Wszyscy się puknijcie w główkę, którzy lecicie kupić grę z zabezpieczeniami, które łamią wasze prawa konsumenckie.
Przyznam otwarcie – granie w pseudo-chmurze i wymagane połączenie z siecią zupełnie mi nie przeszkadza. Od premiery zdarzyło mi się tylko raz bym nie mógł zagrać, kiedy chciałem. Niewielka to cena za Dom Aukcyjny (spędzam w nim od około 30 minut do godziny po rozgrywce) i brak zhackowanych itemów/postaci, a do co-opa, który stanowi o prawdziwej miodności tej gry, i tak trzeba być połączonym. Wolę dopłacić te 50zł i czuć się traktowanym przez wydawcę i dewelopera z szacunkiem, niż olewanym – vide EA.
Popieram salips’a. O dobre połączenie internetowe w dzisiejszych czasach nie trudno, wyklucza to wielu oszustów, a o utrudnieniu spiracenia nie wspominając. Po prostu żal wam dupę ściska jak macie wydać półtora bańki na grę i tyle. A po grę na PS3 lecicie wybulić każde pieniądze i wam nie szkoda. Ten system cały czas idzie do przodu, to że na jego początkach miał kilka potknięć to jest norma przy początkach.
@NemesisTrudno, mieszkam w takiej okolicy w której nikt nie chciał założyć mi neta po kablu, jestem zmuszony korzystać z radiowego, nie narzekam chodź czasami grając niestety doświadczam konkretnych lagów ale gra jest tego zdecydowanie warta 😉 .
Wynik pewnie byłby jeszcze większy gdyby nie to że w sklepach brakuje kopii gry. 😛
Coloman – argumenty to Ty masz chłopie takie, że o kant rzyci idzie je roztrzaskać. |Aargh – Fanboj? Po prostu lubię Blizzarda. Nie mogę? 😉 Konsole? Co mnie obchodzą konsole? |,,Tak, tak, wszyscy, którzy narzekają na diablo 3 chcą ją spiracić, bo(lub) ich na grę nie stać.” – no sorry, ale tak to wygląda w waszych wypowiedziach, bo Blizz zastosował takie zabezpieczenia, że osobiście jako gracz ich w ogóle nie odczuwam, a gra wciąż nie została spiracona. To chyba sukces, nie? Oby D3 nigdy nie spiracili.
DRM to był w Assassins Creed jak wyszło, grało się lokalnie ale z potrzebą połączenia. W D3 jest po prostu gra sieciowa i tyle. Singla lokalnego nie ma bo stwarzałby pole do nadużyć na bnie. A zrobienie open i closed BN to kiepski pomysł jak widać na przykładzie D2.
Ludzie narzekają na te DRM’y, narzekają i narzekają… A założę się że 3/4 tych osób co to tak narzeka nie ma Diablo i chciałoby po prostu spiracić. Ja tam nie miałem żadnego problemu z logowaniem się do gry.
Ja mam net na kablu i niestety tekst „zostałeś usunięty z gry” pojawia mi się często (kiedy gram solo). Zdarzało się to nawet 5 razy pomiędzy jednym a drugim checkpointem. Jest to irytujące tym bardziej, że grając w inne gry (mmo) nie mam praktycznie tego problemu. W przypadku gry wieloosobowej nie zdarza się to tak często. Z tego co pytałem po znajomych to nie jestem osamotniony z tym problemem.
@Aargh|To nie jest gra singlowa, a połączenie z serwerami jest utrzymywane już od dawna w innych grach do zbierania statystyk itd. Żadna to nowość. Dajesz przykład konsol, wybacz ale tam polityka DLC jest masakryczna i dochodzi już do dokupywania postaci w bijatykach, czy map z poprzednich części (sic!), co według mnie jest dużo mniej uczciwe wobec klienta niż dane statystyczne/profile w chmurze.
@Aargh|Przykro mi ta gra to nie twój target i zamiast się tutaj wyżywać poszukaj gry z typowym dla ciebie singlem.
Świetny wynik
YEEEAAAAHHHH !!! Blizz rules !!! Barbarian Happy 😀 Tak jestem jedna z nielicznych osób ktora jak dotąd nie miała problemów z logowaniem od premiery. Co do ludków nie lubiących D III , o gustach sie nie dyskutuje :)Pzdro 2 U all.
Widzę, że wojna wciąż trwa. A mnie co raz bardziej zastanawia czy faktycznie to nagła troska o branżę czy zwykłe robienie smrodu aby przykryć fakt, że konsolowy Max Payne 3 jak na razie w sprzedaży dostaje wciry (3 miliony po tygodniu – ładnie, ale dalej tylko połowa tego co D3). Jakoś sobie nie przypominam bicia na alarm w przypadku Batmana: AC, chociaż miał bardzo nieładny online pass.
Rzeczywiście szybko się sprzedaje… dziś w moim mieście w ANI JEDNYM sklepie nie było Diablo… FUK!
Bo wszystkie wykupili pewnie