Diablo IV i Overwatch 2 opóźnione. Blizzard uważa, że obie gry skorzystają na dłuższym okresie produkcji
Z najnowszego raportu finansowego wynika też, że Diablo II: Resurrected pobiło pod względem sprzedaży w pierwszym tygodniu wszystkie dotychczasowe remastery spółki.
Wszyscy doskonale wiedzą, że sytuacji w Blizzardzie daleko do ideału. Wizerunek firmy pogarszał się od lat, ale prawdziwy kryzys przyniosły dopiero wydarzenia z ostatnich miesięcy. Pozew o dyskryminację i molestowanie zwrócił uwagę branży na problemy studia, a Activision Blizzard niedługo później zainicjowało szereg działań mających na celu poprawę sytuacji w spółce.
Wiadomo jednak, że najlepszym ratunkiem dla Zamieci byłby powrót do dawnej formy, kiedy to jej nazwa sama w sobie była gwarancją jakości. Stąd na nadchodzących produkcjach spoczywa ogromna odpowiedzialność i w związku z tym firma doszła do wniosku, że potrzebuje nieco więcej czasu na ich dopracowanie. Przy okazji udostępnienie najnowszego raportu finansowego ogłoszono więc:
Podczas pracy z nowym kierownictwem Blizzarda i w ramach zespołów odpowiedzialnych za konkretne marki stało się jasne, że część zawartości Blizzarda planowanej na przyszły rok skorzysta na dłuższym czasie prac, aby osiągnąć pełnię swojego potencjału. Chociaż nadal planujemy dostarczyć znaczną ilość treści z Blizzarda w przyszłym roku, w tym momencie planujemy premierę Overwatch 2 i Diablo IV później, niż pierwotnie zakładano. To dwa z najbardziej oczekiwanych tytułów w branży, a nasze zespoły poczyniły ogromne postępy w kierunku ich ukończenia w ostatnich kwartałach. Wierzymy jednak, że danie zespołom dodatkowego czasu na ukończenie produkcji i dalsze zwiększanie zasobów twórczych w celu wspierania tytułów po premierze sprawi, że te gry będą zachwycać i angażować ich społeczności przez wiele lat. Decyzje te odsuną w czasie wzmocnienie finansów, którego spodziewaliśmy się w przyszłym roku. Jesteśmy jednak przekonani, że jest to właściwy kierunek działania dla naszych ludzi, naszych graczy i długofalowego sukcesu naszych marek.
Choć do tej pory żadnej daty premiery oficjalnie nie ogłoszono, spodziewaliśmy się, że Overwatch 2 zadebiutuje na przełomie wiosny i lata przyszłego roku.
Pomimo wpływu na wizerunek wydarzenia z ostatnich miesięcy niekoniecznie zaszkodziły wynikom finansowym spółki. Gry Activision (przede wszystkim seria Call of Duty na wszystkich platformach) w minionym kwartale mogły pochwalić się 119 milionami użytkowników miesięcznie. Oddział ten zaliczył jednak jednocześnie spadek przychodów o 17% względem 2020.
Produkcje Blizzarda przyniosły zaś o 20% wyższe przychody niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. To jednak zasługa premiery Diablo II: Resurrected – firma pochwaliła się, że tytuł pobił pod względem sprzedaży w pierwszym tygodniu wszystkie dotychczasowe remastery wydawcy. Łącznie między czerwcem a wrześniem przy grach studia swój czas spędzało co miesiąc 26 milionów osób.
Narzekać nie może również mobilne King, którego produkcje mogły pochwalić się wynikiem 245 milionów graczy co miesiąc. Dzięki wzrostowi przychodów o 22% względem 2020 oddział pobił też swój kwartalny rekord – jest to rzecz jasna zasługa niezmiennie popularnego Candy Crush.
Całe Activision Blizzard w trzecim kwartale 2021 osiągnęło przychody w wysokości 2,07 miliarda dolarów (wzrost o 6%) przy zysku operacyjnym 824 milionów dolarów.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.