Diablo IV: Obszerne fragmenty rozgrywki [WIDEO]
![Diablo IV: Obszerne fragmenty rozgrywki [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/82146177-921f-4b0f-a725-25f3fcc6ca50.jpeg)
Pokazano między innymi ekwipunek i drzewko talentów.
Nie sposób stwierdzić, ile jeszcze będziemy czekać na nowe Diablo, ale na BlizzConie dostępne było demo wczesnej wersji, więc w sieci pojawia się coraz więcej filmików z rozgrywką. Warto rzucić okiem na przykład na ten opublikowany na kanale Bluddshed. Widać na nim w akcji każdą z ujawnionych na ten moment klas, a więc barbarzyńcę, druida i czarodziejkę. W okolicach 19:20 można spojrzeć na ekwipunek, 22:35 to okno zdolności, zaś 22:56 drzewko talentów. Siłą rzeczy nie jest nam dane zobaczyć zbyt wielkiego wycinka zapowiadanego otwartego świata, ani tym bardziej poznać tajemnic nieliniowej fabuły, ale obietnica mrocznego klimatu wzorowanego na „dwójce” wydaje się mieć solidne podstawy.
Czytaj dalej
44 odpowiedzi do “Diablo IV: Obszerne fragmenty rozgrywki [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pokazano między innymi ekwipunek i drzewko talentów.
Gra według Blizzarda nie jest nawet „Blizzard close” więc możey się spodziewać co najmnie 2 lat czekania jak nie więcej. Jedyny powód dla którego pokazali ten build i dali ludziom zagrać to fakt że obrywali gównem z każdej strony.
Pokazali ze względu na udziałowców. Po ostatnim BLizzcomie akcje spadły masa negatywnych opinii.|Pokażemy, że robimy D4 akcie poszybowały. Udziałowcy są happy, karawan jedzie dalej. Mobilki nie potrafili zrobić przez ponad rok.|Na następnym BLizzcomie, nie będzie nowych wieści. Gra w produkcji, będziemy mieli co pokazać to pokażemy. Jak im się wizja nie zmieni gry to będzie pewnie 2022.
Czy to aż takie ważne czemu zaprezentowali D4? Po wpadce z Immortal pół świata pluło i wrzeszczało, że lepiej by zapowiedzieli czwórkę zamiast babrać się w mobilniakach. Teraz zapowiedzieli D4 i w co trzecim komentarzu na rozmaitych forach można przeczytać coś w stylu „tylko dla tego pokazali, bo ich gównem obrzucili” No kurna raczej na pewno dla tego. Ale to waszym zdaniem źle czy dobrze, bo już nie nadążam.
Za cukierkowe i za mało mroku. Smutne co Blizzard zrobił z tą marką.
Nie ma naramienników, czyli gra odpada w przedbiegach.
@korinogaro @Wcogram niech robią nawet 5 lat. Ważne że pokazali koncept tego jak to ma wyglądać i w jakim to ma być klimacie. Ja osobiście jestem na hype i nie mogę się doczekać, klimat z gameplay jest znakomity.
@Wcogram Na następnym Blizzconie zapewne spróbują polecieć remasterem Diablo 2. Sprajty w wyższej rozdzielczości zrobić łatwo w porównaniu z przeniesieniem gry 3D na nowy silnik. Na koniec prezentacji dorzucą 'soon’ i ludzie oszaleją, nie zdziwiłbym się jakby Blizzcon 2020 był jednocześnie dniem premiery owego remastera. Wg mnie muszą w końcu coś rzucić graczom, a nie tylko 'pracujemy nad X’, 'pracujemy nad Y’, 'X i Y wyjdą jak wyjdą’, itd.
@CzlowiekKukurydza Z tego co pokazali w podręcznku dołaczonym do premierówki mieli nie tylko sprite’y w wysokiej rodzieczości ale i [prawdopodobnie] modele 3D. Jeśli tak , to starczyłoby zmodernizować silnik ździebko, znaczy nie tak jak w LoD tylko na serio, i voila.|Ale wolałbym Diablo II przeniesione 1:1 na nowy silnik.
Cóż, gamepla, widać, czerpie ździebko z Dragon’s Dogma (dash, podpanie wrogów Ingl…fireball-em, latanie a aurą elementarną i kombinacje), tyle, że z lootem z Diablo, no i postać maga nie jest aż tak wystawiona na taki (i nie ssie ;). Ciekawe czy umiejki też będą miały kilka poziomów mocy.
@zadymek Na filmiku masz cyfry przy umiejętnościach, a co więcej jednym z pierwszych legend jaka mu wypadła to pierścień dający +1 do używanych umiejętności
@Aqwet Nie chodzi mi o podnoszenie mocy umiejętności, tylko możliwość używania różnych wersji tej samej umiejętności. Coś jak w Gothic, gdzie można rzucić fireball od razu albo go podładować. Albo lepiej, jak w Kingdom’s of Amalur, rzucasz błyskawicę albo podładowujesz i rzucasz pole błyskawic.
@zadymek Też był taki przypadek. Ale tu raczej będzie po staremu. Na filmiku masz różdżkę kuli ognia, która zamiast 1 wali 3 z mocą 54%. Nie wydaje mi się, aby dali kilka wersji tej samej umiejętności jako użycie, a jako modyfikator z przedmiotu
Nigdy nie grałem w Diablo. Może mi ktoś powiedzieć, czy tę czarodziejkę można zmienić na faceta? Albo wygląd barbarzyńcy na białego kolesia? Czy one są z góry przypisane?
@ja0lek Tak będziesz mógł sobie wybrać czy chcesz grać facetem czy kobietą. Do tego dochodzi wybór wyglądu np. na Blizzconie były dostępne 4 warianty wyglądu barbarzyńca w tym i biały mężczyzna.
@saborcat dzięki bardzo za odpowiedź 😉 Trochę wstyd, że w to nigdy nie grałem 😛 Może najpierw Trójkę wypróbuję…
@ja0lek Zależy, jak to rozwiążą fabularnie, „narodowość” postaci była powiązana z archetypem klasy i jej pochodzeniem, w dwójce była czarodziejka z klanu Zan Esu, który kształcił głównie kobiety, w trójce można było wybrać sobie płeć, bo czarodziej należał do klanu Vizjerei, gdzie panowała koedukacja, itd. koloru skóry raczej nie zmienisz, chociaż, kto wie, za dwa lata dyżo się może zmienić.
ups, faktycznie, nie spojrzałem, na ten nowy materiał, da się teraz zmienić i kolor skóry, jest multi-kulti pełna gęba 😉
Z dzisiaj: Będziemy wybierać płeć, fryzurę, kolor skóry, blizny, a nawet tatuaże.
Wygląda na to, że główna mapa nie jest generowana.
@mapokl – no szkoda, pewnie będzie jak w trójce czyli stała mapa z co najwyżej losowo zmienianymi drobnymi elementami typu raz masz wejście do bonusowego lochu raz nie masz, raz jest w danym miejscu mały obóz wrogów a raz go nie ma. IMO całkowicie losowo generowany overworld jest lepszy bo znacznie zwiększa chęci ponownego ogrywania…chociaż nie wiem czy z drugiej strony ma to takie znaczenie jak w D3 następne postaci i tak ogrywało się w adventure mode a nie story mode.
Dlaczego nie ma naramienników 🙁
PoE ma za to giga minus że nie udostępniają losowych map nowym postaciom jak już raz zaliczysz kampanię. Zbyt nudna i zbyt durna żeby mi się chciało innymi klasami przechodzić ją po raz drugi. Dlatego też ograłem raz i dałem sobie spokój jak zobaczyłem że następnymi postaciami nie mogę ogrywać losowych map z losowymi zadaniami vide ten adventure mode z D3
Wygląda prawie tak samo jak Lost Ark xd
Czy ktoś zamiast cofnąć zegar o godzinę cofnął go o 20 lat? To moje jedyne wrażenie z tych gampleyów. Aha, a ten na górnym zdjęciu to syn Apocalypse`a?
Co do mapy świata. Na panelu o Lore pokazano wycinek gry w której dzieje się Blizzconowe Demo i tak na oko jest to 1/20 obecnego świata gry. Mamy bez ładowań przemierzać teren od ojczyzny Druidów aż po Kurast. Nowe tereny jak i klasy będą dodawane w DLC, podstawka ma zawierać 5 klas i cap lv na 40 poziomie. Wyższe capy lv będą dodawane w dodatkach. I jeśli o fabułę chodzi. Za fabułę Diablo 4 odpowiada Sebastian Stępień – nasz ziomek z CDP. To on dał pomysł na nieliniową opowieść
Naramienniki będą – póki co nie są zaimplementowane, wszystkie systemy są work in progress. Podstawą do buildu mają być boostowane skill pointami umiejętności jak w D2, drzewka pasywów, słowa runiczne, legendarne afixy zmieniajace działanie skilli oraz przedmioty mityczne które mają padać bardzo rzadko i być najpotężniejszymi przedmiotami w grze. Chcą połączyć system rozwoju z dwójki wymieszany z dobrymi featurami trójki co jak dla mnie jest na plus. Podziemia również będą mogły być boostowane, gra ma
skanować nasze postępy w danych lochu i jeśli uzna że za dobrze sobie radzimy ma zacząć nam utrudniać życie – przynajmniej tak to opisano. Podali też coś odnośnie poziomu gniewu u poszczególnych stworów np. szkielety które mucimy raz po raz z czasem mają zyskać na zajadłości, pojawiać się ich nowe wersje jak np balisty które prują co raz to mocniejszymi pociskami oraz np. będą próbowały przywołać swojego szefa. Ciężko to póki co opisać, polecam zapis z panelu
I jeszcze odnośnie powrotu starej gwardii. Potwierdzono Duriela który był widoczny na zwiastunie. Oczywiście Lilith i Inarius też. Padło pytanie czy będzie Diablo, odpowiedzieli opowieścią z końca RoSa dodając, ze skoro widziecie Duriela…i uśmiech. Więc można liczyć na ponowne pojawienie się Mrocznej Trójcy i pomniejszych. Pewnie niektórzy z nich jak Duriel będą World Bossami. I tak, jeśli nadziejemy się Durielowi na szczypce zabije nas w momencie. Bossom można też np złamać kończynę co wyłączy z walki
jakąś daną część jego ciała którą do tej pory atakował. W sumie to tyle póki co
Myślę że po raz pierwszy Diablo nie będzie na start. Też chyba w tej samej odpowiedzi padło stwierdzenie że skupiamy się na Lilith i ona będzie główną osią fabuły. Diablo oczekiwałbym w dodatkach.
Zapowiada się fajnie, tylko szkoda, że tak późno się za to zabrali, bo zapewne prace zaczęli dopiero po dramie z Diablo Immortal, co zresztą widać po samym gameplayu – wiele assetów jest wziętych z D3 więc to placeholdery 😉 Jakby wzięli się za to z rok – dwa wcześniej to z pewnością byliby w lepszej sytuacji. Teraz PoE i Lost Ark będzie dla nich trudnym konkurentem. No i trochę niepokoją mnie te „dodatki” bo mogą nimi srać do przesady, a tanie pewnie nie będą, jak to u Blizzarda…
@Bluearga|Grę zaczęli robić w 2017 roku, wtedy uformował się nowy team. Jest to całkowicie nowy silnik graficzny więc o assetach z D3 nie ma mowy co zresztą widać gołym okiem. W zeszłym roku nie pokazali nic bo tak na dobrą sprawę nic nie mili poza gotowym już silnikiem i art workami. Prace nad fabułą zaczeły się w momencie przejścia Stępnia do Blizzarda a to co widzieliśmy na pokaznie powstawało w sumie rok. Nie spodziewałbym się premiery nowego Diablo wcześniej niż koniec 2021 roku
@Bluearga|Mają być dodatki pełnoprawne jak ROS a przez konstrukcję gry będzie można też dodawać content w patchach. A czy PoE będzie konkurentem dla D4 to wątpie – na D4 czeka cały świat, w PoE grają ludzie którzy zawiedli się na D3 i formuła PoE im spasowała, reszta od PoE się odbiła i czeka jak np ja na Diablo. Co do Lost Ark – Lost ark wygląda epicko ale to koreańskie mmo RPG które nie każdemu przypasuje przez design i wygląd
Wiele ludzi już odchodzi od PoE bo są zwyczajnie znudzeni, inni się odbili bo zbyt przytłaczające. Natomiast jeśli chodzi o Lost Ark to nie jest gra jakiej chcieliby fani Diablo, jest to mmo rpg które jeszcze bardziej idzie w stronę Diablo 3 niż jej poprzedników. Polecam zobaczyć gameplay zamiast bazować na starym trailerze|https:www.youtube.com/watch?v=zWsoAR41UJY
@Windcaller A co było takiego diablowego w starym zwiastunie LA? IMO Zawsze wyglądało jak typowy koreański chłam.
@zadymek nie wiem, pytaj tych, którzy twierdzą że LA to konkurent dla Diablo
Szerszy opis z paneli: https:www.gram.pl/news/2019/11/03/blizzcon-2019-pozostale-informacje-dotyczace-diablo-iv-ktore-padly-podczas-paneli.shtml
Lost Ark ma gejowski azjatycki klimat, kobiety, a raczej dziewczynki z nadnaturalnym biustem, zbroja typu „stringi” i faceci w nażelowanych cudacznych fryzurach i koszulkach w serek. Właśnie ten styl odrzucił mnie od Black Desert. W Diablo mamy klimat dark fantasy mroczny i ciężki przeznaczony dla bardziej dojrzałego odbiorcy.
Jak porównałem D4 to Lost Ark to chodziło mi raczej o animacje, efekty i prace kamery. Wyglada tak samo. Nie mówię o tym jak wyglada cały endgame, itemizacja itp. Ale walka wydaje się być prawie identyczna
Mam nadzieję, że nie będzie tak upośledzone jak D3
Ooo, Darkseid w uniwersum Diablo? Niestety po tym materiale hype poszedł na rokse. Znów stawiają na nieczytelne, nieprzejrzyste okienka zamiast prostote. Czemu nie zrobić takiego ekranu ekwipunku jak w Diablo 2 czy Heroskach 3? Wszystko fajne, przejrzyste. Wiem, że to wczesny build, ale no szanujmy się.
Juz widze te postacie na jednorozcach i innych bzdetach psujace mrok gry. Diablo bez trybu solo jest bez sensu.
Czas pokaże co z tego będzie. A teraz idę pograć w Grim Dawn.