29
21.03.2023, 14:45Lektura na 2 minuty

Diablo IV: Schematyczne lochy i biurowy font obiektem kpin graczy

Pamiętacie klimatyczny, gotycki font towarzyszący serii Diablo i nadający jej charakteru? Zgadza się, już go z nami nie ma.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Zacznijmy od pierwszej bolączki trapiącej betę najnowszej odsłony symulatora mordowania zastępów demonów, nieumarłych i innych pokrak maści wszelakiej. A są nią...


Nudne i powtarzalne podziemia

Pierwsza faza betatestów już za nami, więc trudno się dziwić, że w sieci pojawiło się wiele głosów osób nie do końca zadowolonych z tego, jak prezentuje się obecna wersja Diablo IV. Jednym z najpoważniejszych zarzutów jest schematyczność podziemi, które pomimo tego, że w założeniu generowane są proceduralnie, mają niemal identyczne ułożenie w każdym z przypadków.

Zaczynamy na dole mapy, wybieramy jedną z odnóg i idziemy ubić wielkiego, złego i brzydkiego bossa mieszczącego się w samym centrum lokacji. W tym miejscu warto przypomnieć, że mapy konstruowane w sposób losowy obecne były także i w Diablo III, jednakże w ich przypadku powtarzalność aż tak nie raziła graczy. Kolejnym fantem, który nie daje spać po nocach fanom serii, jest interfejs omawianej produkcji, a konkretnie – wykorzystany w wielu miejscach font.


Arial z piekła rodem

Tradycyjny, gotycki font wpasowujący się idealnie w stylistykę gry i nieburzący immersji został zastąpiony przez krój wyrwany żywcem z arkusza kalkulacyjnego. Jeśli więc większą część dnia spędzacie na wgapianiu się w Excela lub Worda i liczycie, że podczas rozgrywki w Diablo IV będziecie mogli zapomnieć o prześladującym was na każdym kroku pakiecie biurowym Microsoft Office – mam złe wieści.

Pomimo tego, że klimatyczny font wciąż jest gdzieniegdzie widoczny, tak jego obecność na ekranie została zredukowana niemal do minimum. Zarówno nazwy wypadających przedmiotów, jak i wszelkie opisy stworzone są z wykorzystaniem generycznie wyglądającego bezszeryfowego fontu pozbawionego jakiegokolwiek wyrazu.

Czy Blizzard weźmie sobie do serca problemy z Diablo IV, na które zwracają uwagę gracze i postanowi coś zmienić w swoim dziele? Nie wiem, acz się domyślam.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze