Diablo IV zaskakuje niskimi wymaganiami sprzętowymi. Szczegóły otwartej bety

Diablo IV zaskakuje niskimi wymaganiami sprzętowymi. Szczegóły otwartej bety
Jakub "rajmund" Gańko
Blizzard poinformował, jakiego sprzętu będziemy potrzebować, by przetestować Diablo IV w trakcie nadchodzącej otwartej bety.

Premiera Diablo IV coraz bliżej, a otwarte betatesty wręcz tuż za rogiem. W dniach 24-26 marca każdy chętny będzie mógł sprawdzić na własne oczy najnowsze dzieło Blizzarda. Na tych, którzy złożyli na nie zamówienie przedpremierowe, przyjemność ta będzie czekać nawet wcześniej: już w dniach 17-19 marca jako early access. 

Jeśli zamierzacie ogrywać Diablo IV na pecetach, z pewnością ucieszy was informacja o wymaganiach sprzętowych. Te są… zdumiewająco niskie jak na tytuł AAA wydawany w 2023 roku. Pamiętajmy jednak, że jak na razie dotyczą one wyłącznie nadchodzących testów i mogą jeszcze ulec zmianie w przypadku finalnej wersji gry.

Diablo IV – Wymagania minimalne

  • Procesor: Intel Core i5-2500K lub AMD FX-8100;
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon R9 280;
  • Pamięć: 8 GB RAM;
  • 45 GB wolnego miejsca na dysku SSD.

Diablo IV – Wymagania zalecane

  • Procesor: Intel Core i5-4670K lub AMD R3-1300X;
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon RX 470;
  • Pamięć: 16 GB RAM;
  • 45 GB wolnego miejsca na dysku SSD.

Blizzard zaznaczył, że jego najnowsze dzieło można uruchomić nawet na sprzętach niespełniających minimalnych kryteriów, wyposażonych w dyski HDD i zintegrowane karty graficzne, lecz nie bierze odpowiedzialności za wrażenia z takiej rozgrywki.

Twórcy poinformowali, że w ramach testów Diablo IV zostanie nam udostępniony prolog oraz pierwszy akt gry. Rozwój naszej postaci zostanie ograniczony do 25. poziomu. Musimy być też przygotowani na liczne błędy i niedoróbki, które mogą pojawić się w trakcie rozgrywki.

Co ciekawe, w ramach early accessu Diablo IV będziemy mieli do wyboru barbarzyńcę, łotrzycę oraz czarodziejkę. Jednak już w ramach otwartej bety dostaniemy także możliwość zagrania druidem oraz nekromantą. Wszystkie szczegóły znajdziecie TUTAJ. W międzyczasie możecie obejrzeć zapis wczorajszego streamu, na którym twórcy opowiedzieli m.in. o twierdzach i pancerzach.

https://www.youtube.com/watch?v=Zxfx-Vxuz7w

Przypominam, że premiera Diablo IV jest zaplanowana na 6 czerwca 2023 roku. Gra ukaże się na PC, PlayStation 4 i 5 oraz Xboksach One i Series X/S.

12 odpowiedzi do “Diablo IV zaskakuje niskimi wymaganiami sprzętowymi. Szczegóły otwartej bety”

  1. IMO, to wcale nie jest zaskoczenie. Gra wygląda jak mobilka…

    • IMHO, ani to ani tamto to nie jest zaskoczenie. Gry od Zamieci zawsze były zacofane technologicznie. A już szczególnie ta seria.

    • Yyyy, yy yyyy wut. Ja rozumiem hejtować Blizza, ale takie głupoty wypisywać to aż przykro się trochę człowieka co to pisze robi. Co do wymagań to fakt, że gra wychodzi na PS4 może sugerować, że Blizz z optymalizacją się przyłoży. Dwa tygodnie do bety <3

    • Wiecie, póki nie zobaczymy na własne oczy jak to wygląda to nie ma co oceniać, czy gra będzie „zacofana”. Żadne video na YT nie odzwierciedli autentycznych doznań.

      A nawet to cieszy, bo patrząc na wymagania dla PC zaczynam się zastanawiać, czy zagrać właśnie na blaszaku czy konsoli.

    • Nie ma o co stroszyć piór.
      Dla Blizz od zawsze priorytetem jest przystępność i ogólnie dotarcie do jak największej grupy odbiorców (optymalizacja? Niskie wymagania sprzętowe?), realizowanie założeń rozgrywki a nie wodotryski itp.
      Stąd Diablo 2 (2000) działa(ło) w 480p i klatkażu 25.
      Stąd szumna przesiadka serii Warcraft na 3D (2002) to zaledwie ograniczony ruch kamery i kanciaste modele na poziomie 1996, a Diablo III (2012) to „malowane” tekstury i efekty specjalne, oraz spłycenie rozgrywki pod casuali, przy jednoczesnym namnażaniu „zawartości”.

    • Nie no bez przesady Warcraft 3 wyglądał na 1999-2000 rok

    • GAFFU
      Co to za bzdury ? Przestań oglądać to na telefonie i obejrzyj sobie to na 4K 🙂

      ZADYMEK
      kolejny oświecony 🙂 W czym to jest zacofane ? Ludzie na prawdę zacznijcie oglądać trailery przynajmniej w HD a nie w 360p

    • @Dropson

      Gry nie widziałem na oczy, więc mogę co najwyżej bazować na nagraniu. A to jest na youtube, i w dodatku w 1080p.

      Pomyślmy:
      – potwory wspinające się po wodzie sugerują zapóźniony pathfinding. Na pewno to naprawią, na pewno…
      – bardzo jasne i równomierne oświetlenie mapy, pozbawione kontrastów itp. Nocne wybrzeże rozświetlane błyskawicami, tak? I to niby oznacza dominację niebieskiego w pierwszej połówce, jak w jakimś Gayblo 3?
      – a dalej dosłownie dwukolorowa mapa. Tutaj dominacja koloru zielonego i szarego. To już nie jest poziom Path of Exile po remoncie, to poziom Path of Exile!
      – w dodatku za sprawą prostackiego oświetlenia złoto wtapia się w tą szarość.
      – efekty ognia to okolice 2010.
      – grafika niby celuje w realizm, ale rysy postaci jakby komiksowe jednak. No i te plastikowe tekstury ubrań. Może to kwestia braku zdecydowania: realistycznie czy animkowo?
      – ale hej, można nosić zwierzaka w plecaku.
      – BTW Broń przyklejona do pleców. Co to, 2012?
      – Dobrze, że chociaż przedmioty quest’owe pojawiają się na plecach. Tylko dlaczego tak swobodnie manipulują ich skalą?
      – tylko w 1999 zachwyt będzie budzić częś…cząstkowa rozwałka otoczenia.
      – ale już czyste zażenowanie może budzić brak efektu „prześwietlania” otoczenia zasłaniającego postać.
      – jak rozumiem postać emituje światło w d**y? I to tak jasne, że podłoga wokół lśni jak pop…nie ważne. Anyway, poziom roku 2013.
      – a animacje to okolice 2005. Ale przynajmniej raz na ruski rok jakiś cios zostawia ślad na glebie (technologia z 1996).
      – czy mi się zdaje, czy tylko wybranie źródła światła generują cienie? Co z tymi niebieskimi latarniami?
      – woda jest płaska aż zęby bolą. Normalnie, dali falujący sprite i namalowali na nim efekty! Ciekawe czy bicie tafli wody produkuje jakieś efekty.
      – gościowi ze scenki w jaskini poskąpili pary z ust. Stare Tomb Raider’y miały ten efekt. Ale przyznam, że grafika scen kręconych w studio jest pierwsza klasa 😉

      A swoją drogą, zamiast paluszkiem pokazywać co gdzie jedzie grzybem, może po prostu zapytam: w czym wizualia w D4 są lepsze od PoE, które odświeżenie graficzne przeszło 3 lata temu? Już nie mówiąc o czymś takim jak Wolcen czy Lost Ark.

      tl;dr Jak dla mnie gra wygląda OK. Nie wątpię też, że gra niedostatki technologiczne nadrobi pomysłowością i interaktywnością. Ale trza być ślepym, by nie widzieć, że nie wygląda toto jak nextgen.

    • @DROPSON

      Obejrzałem w 4K, co jeszcze bardziej uwydoczniło koszmarność tej gry 😀 Jest gorzej, niż się zdawało w full HD 😐

    • CzlowiekKukurydza 4 marca 2023 o 22:42

      @Dropson

      Rozwiń w jaki sposób rozdzielczość 4K ma coś zmienić w 'mobilnym’ wyglądzie?

  2. To bedzie hit na miare Immortal…

  3. Testy beta rzeczywiście udowodniły, że wymagania ma małe. Ma się wrażenie „mobilności” tej gry, więc nie zdziwię się, jeżeli za rok lub dwa lata ogłoszą wersję mobilną – czego na razie nie robią, aby nie drażnić społeczności.

Dodaj komentarz