04.08.2011
Często komentowane 60 Komentarze

DICE: „Wydawanie nowych części Battlefielda co roku zabiłoby serię”

DICE: „Wydawanie nowych części Battlefielda co roku zabiłoby serię”
Seria Call of Duty rozwijana jest przez kilka ekip developerskich, dzięki czemu co roku ukazują się jej nowe odsłony, choć wielu graczy oskarża Activision o odcinanie kuponów od znanej marki. Czy tym tropem podąży EA wraz z Battlefieldem? W jednym z wywiadów przedstawiciele DICE stwierdzili, że "zabiłoby to serię".

Patrick Bach, producent wykonawczy Battlefielda 3, w rozmowie z serwisem GamerZines stwierdził, że wydawanie kolejnych odsłon serii co rok, by ją „zabiło”.

Naszymi celami biznesowymi nie jest wydawanie kolejnej gry co roku. Potrzebujemy czasu, żeby stworzyć produkcję, którą przy odrobinie szczęścia klienci polubią. Jeśli wydalibyśmy kolejną pełnoprawną część Battlefielda w następnym roku, oznaczałoby to, że mielibyśmy mniej niż rok na jej stworzenie. To z kolei znaczyłoby, że musielibyśmy mieć inne studio, które by ją zrobiło, przez co gra nie miałaby charakterystycznego sznytu od DICE i byłaby kopią produkcji, która dopiero co trafiła na rynek. Fuj, tylko nie to. EA nigdy nie zmusi nas do wydawania nowej gry każdego roku. Myślę, że to osłabiłoby wizję serii i robiąc coś takiego moglibyśmy ją zabić.

Bach zaznaczył jednak, że pewnego dnia „teoretycznie” możliwe jest zaangażowanie innego studia, które pomogłoby w rozwoju Battlefielda. Dodał jednak, że studiu DICE bardziej opłaca się wydawanie po roku dużych rozszerzeń, takich jak Vietnam do Battlefielda: Bad Company 2, niż pełnoprawnych gier.

Jak wyjaśnia:

Przy Battlefieldzie: Bad Company 2 zauważyliśmy, że jeśli spędzisz odpowiednio dużo czasu na robieniu rozszerzenia, takiego jak Vietnam, można stworzyć wystarczająco dużą zawartość, która sprawi, że gra będzie przypominała nową i świeżą. Dodatek był nie tylko zestawem map – składał się także z broni i pojazdów i dzięki temu nasza produkcja ponownie stała się świeża. Uważam, że to znacznie lepszy sposób na rozszerzenie doświadczeń graczy. To nie nowa gra, a modyfikacja starej i myślę, że to lepsze spojrzenie na serię niż próba wyciśnięcia z niej każdego możliwego grosza.

60 odpowiedzi do “DICE: „Wydawanie nowych części Battlefielda co roku zabiłoby serię””

  1. Seria Call of Duty rozwijana jest przez kilka studiów, dzięki czemu co roku ukazują się jej nowe odsłony, ale przez to wielu graczy oskarża Activision o odcinanie kuponów. Czy tym tropem podąży EA wraz z Battlefieldem? W jednym z wywiadów przedstawiciele DICE stwierdzili, że zabiłoby to cykl.

  2. hmm chyba nutka kpiny z serii CoD jest w wypowiedzi tego człowieka 🙂 wspomniano o klonach.. dlatego ja wole odpalić moje Modern Warfare 😀 jak dla mnie to „siorbią” coda jak się tylko da.. kilka mapek do multi na allegroszu kosztuje 6 dych… przesada?!

  3. ale praktycznie co poltorej roku to juz ok ? :>

  4. Cztery mapki do cod-a kosztują 40zł a tu jeszcze są nowe bronie, pojazdy oraz klimat.

  5. MrBulletproof 4 sierpnia 2011 o 06:23

    „Seria Call of Duty rozwijana jest przez kilka ekip developerskich” – myślałem na początku, że tylko Hut mógł coś takiego napisać. Seria cod jest co roku ZABIJANA. To nic innego jak po prostu kolejne misje tej samej gry i kolejne mappacki, całość przyozdobiona co roku wyższym numerkiem. A potem jeszcze każą dokupować mappacki do mappacków itd…

  6. Pewno, że co roku nie wydadzą. Kolejny Medal of Honor się ponoć robi i gry od EA konkurowałyby ze sobą… Osobiście nie miałbym nic przeciw przeplatance MoH-BF. Tylko niech to trzyma przyzwoity poziom. Jeśli chodzi o BF3, mam nadzieję, że i tu zrobią Vietnam. Uwielbiam zapach napalmu o poranku… 😉

  7. 2005 Battlefield 2|2006 Battlefield 2142|2008 Battlefield: Bad Company|2009 Battlefield Heroes|2009 Battlefield 1943|2010 Battlefield: Bad Company 2|2011 Battlefield 3|Wyglada na to ze dice juz „zabilo” battlefielda, bo nie licząc dodatków to tylko w 2007 nie wydalo zadnego.

  8. BFBC2 jest chyba z 2009? -.-

  9. Manch@ BC2 jest z marca 2010

  10. Ciekawe czy do przejścia multi w B3 potrzeba bedzie tyle czasu co w BFBC2.

  11. @plazma13 jak ty chcesz multi przejsc 😀

  12. @Qiubon, właśnie to chciałem napisać, choć dopisałbym jeszcze Battlefield Play4Free z tego roku.

  13. Wy to źle rozumiecie. Taki Bad Company to o wiele mniejsza gra niż taki BF 3. Patrzcie pod względem takim że BF2 wyszedł w 22005 a BF3 dopiero w 2011

  14. IPodałeś daty wydania i już myślisz, że udowodniłeś, że Dice zabiło serie. Jeśli tak myślisz to jesteś zabawny. Nad każda grą z cyklu prace trwały ponad rok zanim ogłoszono, że powstaje i zaczęto o tym mówić. A CoD jak zostanie ogłoszony tak powstaje więc najpierw zdobądź wiedzę a potem się nią popisuj bo wyjdziesz na hmmmm ”niemądrego człowieka”. Tak więc Dice robi swoje BF’y dłużej niż rok i dłużej niż trwa produkcja CoD’a. Dziękuję wracam spać.

  15. sorki 2005* (palec mi się omsknął)

  16. Szacunek dla kolegi poniżej. Wturlał się z łózka tylko po to aby kogoś objechać. I od razu wraca spać. |PS: niech Ci się lista broni przyśni do BF3 😛

  17. Jezeli ktos porownuje BFBC2 do BF3 to jest w bledzie. Jezeli przygniatala kogos zlozonosc BC2, wielkosc map i to ze dlugo sie gra jedna runde to zmartwi sie ze w pelnym BF jest jeszcze gorzej 😀 . W BF2 (w zalozeniu i BF3) to mapy sa wielkie i rozbudowane. Skoro sa samoloty to nie moze byc tak jak w BC2 ze smiglowiec sie „dusil” w tak malej przestrzeni. Grajac w BF2 kumpel sie pytal kiedy bede mu pomoc to standardowa odpowiedzial bylo 3-4min i czy przezyje do tego momentu. Ale jak to bedzie w BF3???!!!

  18. BF Heroes i 1943 to są jakieś po pierdółki a nie gry, poza tym BC2 wyszło na początku roku a BF3 wychodzi na końcu.

  19. Jeżeli w BF3 będzie zrąbany system trafień – patrz: niezabijający nóż czy cały magazynek (wolę nie wiedzieć, ile razy w ten sposób zginąłem), to ja zabij… eee… i tak nic im nie zrobię. ;/

  20. Ten kto podał tą listę z datami i dla niego to jest zabijanie serii to jest żałosny. Ostatni prawdziwy Battlefield wyszedł w 2005 roku. Po drodze był jeszcze BF2142 i BC2. Konsole i jakieś inne mniejsze gierki się nie liczą. BF jest grą PCtową. Nie liczyłbym też tych spin offów. W codzie faktycznie co rok jest pełnoprawna część gry a nie spin off. Ale zawsze się znajdzie THE BILL który nie potrafi czytać ze zrozumieniem.

  21. Przyznaję rację Bachowi. Nie można wydawać co roku nowej gry bo wtedy to było by to samo co wcześniej tylko jakaś tam inna fabuła i kilka nowości. Gdyby Battlefield był co rok to dla każdego by kupienie nowego battlefilda była norma bez podniecenia nowościami zawartymi w grze. Jeśli gra nie jest wydawana co rok to każdy z niecierpliwością na to czeka. Więc gra wydawana w dłuższych odstępach czasu bardziej przyciąga.

  22. Kadel zależy, czy dobrze celujesz,bo ciągłym ogniem trudniej kogoś zabić niż strzałami przerywanymi,co do noża to się zgadzam.

  23. Siemiatyczanin2405 4 sierpnia 2011 o 09:17

    Jest troche racji w tym… Jeżeli battlefield pojawiał by się co rok to marka zaczeła by się nudzić. Taki przykład to call of duty…

  24. @Kadel, czytajac wraznienia z wersji alpha wielokrotnie podkreslano, ze system detekcji trafien jest blizszy temu z CoDa i sytaucje kiedy dwie osoby padaja jednoczesnie, co w BC2 bylo norma, sa tu bardzo, bardzo rzadkie. Noz tez dziala nieco inaczej, bowiem trzeba go wperw samemu wyciagnac i uzyc jako broni, nie ma juz magicznego przycisku, ktory robi wszystko z automatu.

  25. Ostatnio tak rozmyślałem, i stwierdziłem, że CoD jest na multi grą RPG. Tam nie liczy się, czy ktoś do kogoś strzeli, tylko silnik gry robi symulację rzutu kostką, i stwierdza kto kogo zabił. I w BC2 zabijanie się nawzajem w tym samym czasie nie polegało na jakiejś siusiaczkowej detekcji trafień, tylko tam pocisk przebywał w jakimś czasie jakąś drogę, i jak dwóch snajperów strzeliło do siebie w zbliżonym czasie, to pocisk tego drugiego nie znikał w locie, co jednak miałoby miejsce w CoD.

  26. Battlefield: Bad Company 2 – poczatek 2010 roku|Battlefield 3 – jesień 2011|Nieeeee, wcale nie wydają co rok kolejnej części 😀

  27. Szwedo a Cod Mw i Cod Bo to te same gry? |Mw – 09 listopada 2007 ( data wydania w Polsce )|Mw2 – 10 listopada 2009 ( data wydania w Polsce )czyli zle, odcinajace kupony Activision robilo gre az dwa lata :O

  28. @Pietrek16 Cod: WaW 14 listopada 2008 ( data wydania w Polsce )

  29. @Lordexo14 Tylko jakbyś miał mózg to byś wiedział że BAD COMPANY 2 to spin off i to nie to samo co rdzenny Battlefield. Wystarczy też spojrzeć na cyferki by się tego domyśleć. Rdzennych Battlefieldów było 3. Hmmm ale co będę od matołków wymagał umiejętności liczenia do 3. Główne Battlefieldy wychodziły w 2001, 2005, i teraz 2011 roku. Jest masa czasu na nowy silnik i nowe pomysły. To zresztą też się sprawdzało, wystarczy spojrzeć na sukces obydwu Battlefielda 1 i 2 a teraz 3 zowni coda.

  30. Zresztą po cholerę społeczność Battlefielda krzyczy ze chce Battlefielda 3 a nie Bad Company 3? Bo nie chcą kolejnej konsolowo-casualowej kopii coda. Chcą prawdziwego Battlefielda do którego żaden cod się nie umywa.

  31. Fani krzyczą: NIE! dla 3D spotting, chcemy commandera(by był chain of command i zorganizowana walka), nie dla 50 fikcyjnych wojskowych levelów które się łatwiutko wbija i 50 level nic nie znaczy. W BF2 do dziś jest mało osób z maksymalnym 20 levelem. I wzbudzają takie osoby szacunek. NIE dla konsolowo-codowej casualizacji, nie dla corocznego battlefielda. To są PRAWDZIWI PRO GRACZE. Leją z góry na codową łatwiznę. Jak dotychczas tylko brak komandera jest niezrozumiałym pomysłem DICE i minusem.

  32. dragonrider01 4 sierpnia 2011 o 10:37

    W BF2 ciągle gra kupa ludzi i jeśli BF3 będzie podobny to też wystarczy na jakieś 5 lat. Zamiast odwalać co roku nowa część skupią się na rozwijaniu tej jednej co bardzo mi odpowiada 🙂

  33. World ar War i Black Ops też są spin off-ami. Uwierzcie… Infinity Ward=Prawdziwa marka Call of Duty. Teraz to Respawn Entertainment, i już raczej podobnych CoD’ów nie będzie, szkoda. Pozostaje Battlefield 3 dla prawdziwych fanów CoD.

  34. @ dragonrider właśnie tak. To jest właściwe myślenie. BF2 wyszedł w czerwcu 2005 a BF3 Wyjdzie pod koniec października 2011. To nawet więcej niż 5 lat. A jak ktoś do tego liczy BF1943 czy BF Play4Free to mu współczuję. Bad Company 2 to cóż.. można było pominąć.. ale fani się rzucili na to licząc że to będzie prawdziwy Battlefield… a jednak nie.. Bad Company jest rdzennie konsolowy… pierwsza część była tylko na konsole… stąd bardziej przypomina coda niż Battlefielda.

  35. Jak tylko Battlefield będzie się sprzedawał lepiej niż cod to EA będzie go doić tak samo jak Activision Coda i nie wierze, że Dice będzie miało dużo do powiedzenia. Jeszcze parę lat temu EA było „imperium zła” które doiło gracza na każdym kroku, a teraz to Ea dba o gracza i marke, to ciekawe jak Dragon Age 2 mógł powstać i dlaczego poganiali Bioware.

  36. @Qiubon oby jednak EA czegoś takiego nie zrobiło. Wiadomo że są na kasę nastawieni. Ale już branża po codzie ma nauczkę na przyszłość. Myślę, że nawet jakby EA wpadło na jakiś głupi pomysł to jednak DICE by się postawiło, zaprotestowali by. To są Szwedzi.. a Szwedzi to ogarnięty naród. Będą robić wszystko by BF4 wyszedł nieprędko.

  37. qiubon@ nie wierze żeby bf3 sprzedał się lepiej niz cod mw 3

  38. Ze k***a co?! Battlefield 1942 – 2002r. Battlefield Vietnam – 2004r. Battlefield 2 – 2005r. Battlefield 2142 – 2006r. Battlefield: Bad Company 2008r. Battlefield 1943 – 2009r. Battlefield: Bad Company 2 – 2010r. Medal of Honor – 2010r. Battlefield 3 – 2011r. W miedzyczasie wyszlo jeszcze 7 dodatkow. Hipokryci…

  39. Takeya to tylko kolejny który nie potrafi czytać ze zrozumieniem i liczyć do 3. Przedszkole się kłania.

  40. @Regnar ta modern warfare to też spin offy czyli powstały tylko 3 cody?

  41. @Hedrox – a co ma numeracja do rzeczy? Kolesie pisza, ze nie beda wydawac kolejnych pelnoprawnych czesci gier (bc2, 2142 czy 1943 nie byly pelnoprawne bo nie mialy odpowiedniego numerka? a gdyby je ponumerowac to bylyby „pelnoprawne”?) co roku, bo musieliby zatrudnic jeszcze jedno studio, gdyz by sie nie wyrabiali z tworzeniem kolejnych odslon co roku. A tu co? Nie dosc, ze w ciagu 9 lat stworzyli 8 czesci gry i 7 dodatkow, to jeszcze w miedzyczasie zrobili multi do MoHa i pelnoprawne Mirrors Edge.

  42. Nie były to pełnoprawne cześci. Nie wprowadzały wielkich zmian, nowego enginu. Bad Company to spin off. 2142 to tylko coś w rodzaju większego dodatku. 1943 nawet nie wyszło na PC i było właściwie BF1942 na wcześniej gotowym już silniku. Prawdziwych Battlefieldów było tylko 3 tak jak wskazuje numeracja. Multi do Moha to było robione „Aby zrobić” efekt jest znany. A Mirrors Edge to tylko single player i nowy pomysł na grę więc też proste, wystarczy wpaść na pomysł.

  43. Numeracja gry jest bardzo istotna. Wskazuje właśnie to z którą częścią gry mamy do czynienia. Dobrze to jest widoczne w przypadku np W40k Dawn Of War. Płatnych dodatków (i to samodzielnych) była masa ale główne części często nie wychodziły. Tu jest tak samo. Ale NAPRAWDĘ NIE WYMAGAM OD GRACZY CODA MYŚLENIA, i od hejterów i trollów też.

  44. Wiec powiedz mi, jaka roznice sprawdza tworzenie pelnoprawnego Battlefielda od jego spin-offu? Jest to tak samo zaawansowana produkcja w obu przypadkach – naprawde nie widze roznicy w nakladzie pracy w stosunku produkcji „BF3->BF4->BF5->BF6” a „BF3->BC3->Vietnam2->3142” – to nadal gry „stand alone” bedace osobnymi produkcjami – to nie Crysis Warhead/Fallout NV ze masz gotowe tekstury, modele, silnik itp i robisz drugi raz to samo.

  45. Jesli od numeracji tak duzo zalezy, to ja wspolczuje osobom ktore zakupily Prince of Persia, Medal of Honor i Aliens vs Predator zakupu reedycji gry w HD… Tak samo skladam kondolencje tym, ktorzy nie moga doczekac sie Tomb Raidera 5 (to nic ze w Angel of Darkness Lare wskrzeszono i dalej kontynuuje sie jej przygody).|Doprawdy, jaka ty widzisz roznice w fabule Battlefielda ze tak dobrze „rozrozniasz” jego czesci? Bo rozgrywka zmienia sie w kazdej odslonie – niezaleznie czy glowna linia czy spin-off.

  46. Bez przesady – 1943 skladal sie z kilku mapek na enginie FrostBite, wiec nie mozna go traktowac, jako pelnoprawna gre. To bardziej tytul na XBL lub PSN niz duza gra, o ktorych wypowiada sie Bach. Moze BF Heroes tez wliczacie do tej 'historii’ wydawniczej? No comment…

  47. OK Takeya ale BFBC@ nie zalicza się do Battlefielda jako takiego.

  48. @Takeya – znowu sie mylisz. 1943 NIE BYL tak samo zaawansowana produkcja, jak BC2. Tych gier po prostu nie mozna stawiac na rowni.

  49. Dzieki za wsparcie Professor(again) i Adorianu. Dodać można też, że BC2 nawet jak był zaawansowaną produkcją to nie jest to pełnoprawny Battlefield. I o to chodzi Bachowi. NIE WYDAJĄ CO ROK PEŁNOPRAWNYCH BATTLEFIELDÓW. A cody tak właśnie wychodzą. Każdy Cod jest sobie równy pod względem objętościowym i treściowym. Z Battlefieldami tak nie ma. Nawet uznając że Bad Company 2 jest dużą grą to i tak jest rozmachem dużo mniejszy od rdzennego Battlefielda. Rdzenne Battlefieldy wychodzą co 5-6 lat.

  50. To może żadnego Battlefielda nie można uznać za pełnoprawną grę? To że wolicie jedną część ponad inną nie znaczy że tylko ona jest pełnoprawna. Jeśli ma w nazwie Battlefield i jest z podobna do innych z serii to powinna się zaliczać.

Dodaj komentarz