Digital Foundry zbadało, czemu niektóre gry działają lepiej na PS5, skoro XSX jest podobno mocniejszy

Od premiery najnowszych konsol minęły prawie cztery lata, ale przed ich debiutem Xbox Series X był reklamowany jako najmocniejsza konsola na rynku. Dlaczego zatem gry często działają lepiej na PlayStation 5? Na to pytanie starają się odpowiedzieć dziennikarze z serwisu Digital Foundry.
Alex Battaglia twierdzi, że gry działające na Unreal Enginie 5 lepiej wykorzystują możliwości Xboksa Series X, a silniki zastosowane np. w Resident Evil 4 Remake, Call of Duty: Black Ops Cold War czy w Grand Theft Auto 5 mogą być bardziej wydajne na konsoli Sony z powodu wyższej częstotliwości taktowania PS5. Dziennikarze podkreślają, że Series X ma przewagę, jeśli chodzi o implementację zmiennej częstotliwości odświeżania, co np. w Elden Ringu ma wpływ na płynność i stabilność rozgrywki.
Kompilator shaderów PS5 jest niezwykle szybki i zoptymalizowany. Pozwala on lepiej wykorzystać chip, co przekłada się bezpośrednio na działanie gier. Oczywiście sprzęt Microsoftu jest wyposażony w podobne rozwiązanie, ale programistom zwyczajnie bardziej odpowiada sposób, w jaki zostało to zaimplementowane na konsolach Sony. Interfejs API PlayStation 5 również wydaje się być dość szybki, szybszy niż to, co Microsoft robi z DirectX.
Czytaj dalej
-
Premiera Terminator 2D: No Fate opóźniona. Powodem problemy z zawartością edycji...
-
„Skyrimowa babcia” znów kończy karierę. To ma być definitywny koniec jej...
-
Twórcy Resident Evil Requiem mają wątpliwości, czy ich gra straszy....
-
Powstaje nowa gra ze świata „Władcy Pierścieni”? Szykuje się konkurencja...