rek
27.07.2012
Często komentowane 21 Komentarze

Dishonored: Kilka informacji prosto od twórców i bonusy przedpremierowe [WIDEO]

Dishonored: Kilka informacji prosto od twórców i bonusy przedpremierowe [WIDEO]
Harvey Smith i Raphael Colantonio z Arkane Studios postanowili spędzić wczoraj trochę czasu na Reddicie i odpowiedzieć na zadawane im przez użytkowników pytania. Zdradzili sporo ciekawych szczegółów na temat Dishonored.

Jednym z ciekawszych pytań było: „Jaki był najbardziej dziwaczny pomysł, który został ostatecznie wyrzucony z gry?”, na co odpowiedź trochę zaskakuje: „Moc zmieniania się w dwuwymiarowy cień, który prześlizuje się po ścianach”. Nie wiem jak wy, ale ja bym zapłacił dużo za grę z taką opcją!

Ale przechodząc do konkretów:

Dishonored będzie dało ukończyć się bez zabijania, a trwać będzie 12-24 godzin w zależności od tego czy gracze zainteresowani będą zwiedzaniem, side-questami i tym podobnymi rzeczami. Nie należy spodziewać się jednak otwartego świata, a raczej tego, że każda misja do wykonania będzie mini-sandboksem z różnymi sposobami na jej rozegranie. Całość będzie dało się przejść bez zabicia ani jednego przeciwnika.

Nie należy się spodziewać jednak parkouru w stylu Mirror’s Edge – to nie gra w wolne bieganie, chociaż twórcy obiecują dosyć szeroką gamę umiejętności bohatera. Sprint, ślizganie się, wychylanie, wspinanie… niby całkowity standard, ale podczas przemieszczania się po dachach raczej nikomu nie będzie to przeszkadzać. Tym bardziej, że rozgrywkę urozmaicą też „supermoce”, które widzieliśmy chociażby na ostatnim trailerze „o uciekaniu”.

Systemy ulepszeń i umiejętności prezentują się zresztą bardzo ciekawie. Gracze będą mogli zbierać pieniądze, by ulepszać swoje bronie i gadżety, a także kolekcjonować „bone charms” (kościane amulety?) dodające bonusy do posiadanych mocy. Dzięki nim będzie można na przykład – jak określił to Harvey – być trochę dłużej szczurem. Tak, będzie można przejąć kontrolę nad szczurem! Pojawią się też runy – waluta, za którą kupuje się aktywne moce pokroju zaginania czasu i pasywne pokroju zmieniania wrogów w popiół po zabiciu ich.

Dishonored będzie mieć dwa główne zakończenia, a zależą one od tego kto przeżył do końca, a kto nie (czytaj: po której stronie się opowiedzieliśmy w trakcie rozgrywki). Różnice w zabawie będą jednak dla wielu graczy niemal niezauważalne i decyzje podejmowane przez w jej trakcie nie będą aż tak widoczne, jak chociażby w Wiedźminie. Zadania w misjach mają dostosowywać się do poziomu Chaosu i „zareagują na niego” generując np. więcej szczurów, więcej ludzi zarażonych plagą (weeperów), innymi dialogami i scenkami. Twórcom zależy jednak bardziej na tym, by gracze poczuli atmosferę, a nie oczekiwali RPG po ich, bądź co bądź, grze akcji.

Tymczasowo nie ma planów, by udostępnić graczom narzędzia do modowania Dishonored po premierze, ale przy popularności narzędzi do Skyrim nic nie jest wykluczone i prawdopodobnie – jeżeli gra zostanie dobrze odebrana – przedłużenie jej życia w ten właśnie sposób zostanie rozważone.

Tymczasem Bethesda ujawniła bonusy przedpremierowe dla osób, które zamówią Dishonored przed debiutem. W zależności od sklepu, w którym kupimy grę, zagwarantujemy sobie dostęp do jednego z czterech pakietów. Ich listę znajdziecie poniżej:

Game of Nancy & The Arcane Assassin Downloadable Upgrade Pack:

  • 72 karty tarota i instrukcja do gry w Game of Nancy
  • bonus do czasu działania mocy i zadawanych przez nich obrażeń
  • moc sprawiająca, że białe szczury są dla bohatera sojusznikami
  • bonus powodujący, że zjadanie białych szczurów zwiększa manę
  • posążek odblokowujący dodatkowy slot na modyfikację postaci
  • ukryta w grze książka
  • 500 dodatkowych monet
  • Shadow Rat Downloadable Upgrade Pack:

  • bonus zmniejszający hałas od stłuczonej szyby
  • zwiększa przybliżenie podczas zaglądania przez dziurkę od klucza
  • przedłuża czas pobytu pod wodą
  • posążek odblokowujący dodatkowy slot na modyfikację postaci
  • ukryta w grze książka
  • 500 dodatkowych monet
  • Backstreet Butcher Downloadable Upgrade Pack:

  • bonus do walki na miecze
  • bonus powiększający obrażenia od eksplozji butelek z whiskey
  • zmniejsza otrzymywane obrażenia od eksplozji
  • posążek odblokowujący dodatkowy slot na modyfikację postaci
  • ukryta w grze książka
  • 500 dodatkowych monet
  • Acrobatic Killer Downloadable Upgrade Pack:

  • bonus zwiększający poziom punktów życia dla zabójców atakujących z powietrza
  • bonus do unikania bełtów i strzał
  • zwiększona szybkość pływania
  • posążek odblokowujący dodatkowy slot na modyfikację postaci
  • ukryta w grze książka
  • 500 dodatkowych monet.
  • Niestety na razie nie wiadomo, czy powyższe bonusy i w jakiej postaci trafią do Polski.

    21 odpowiedzi do “Dishonored: Kilka informacji prosto od twórców i bonusy przedpremierowe [WIDEO]”

    1. Harvey Smith i Raphael Colantonio z Arkane Studios postanowili spędzić wczoraj trochę czasu na jednym z for internetowych i odpowiedzieć na zadawane im przez użytkowników pytania. Zdradzili sporo ciekawych szczegółów na temat Dishonored.

    2. „Tak, będzie można przejąć kontrolę nad szczurem!” No rewelacja! Co prawda było o tym wiadomo od pierwszych zapowiedzi rok temu, ale co tam!

    3. Fajnie widzieć, że twórcy gry wprost mówią czego w grze nie będzie, w porównaniu do innych którzy obiecują wszystko, a później dostajemy nic. Anyway, Dishonored – najabardziej wyczekiwana premiera tego roku.

    4. Z dwuwymiarowym cieniem byłoby chyba za łatwo.

    5. ”Zamów grę przed premierą w czterech różnych sklepach, żeby dostać pełną zawartość!”. Ludzie ludziom…

    6. Ten pierwszy pakiet jest już dostępny na Ultimie, więc reszta pewnie też trafi do pre-orderów w Polsce.

    7. To ja poczekam na Goty

    8. To żadne bonusy.

    9. na gram.pl ten pierwszy jest

    10. czekam na tą gre ale chyba nie kupie podczas premeiry wole poczekać na wersje goty tak samo jak skyrim.na deusa czekalem na zlota edysje i nie załuję wiec lepiej poczekać i mieć wszstko a nie mieć jakiś wybrakowany produkt tak samo z falloutami 🙂

    11. Czy ktoś zna piosenkę z pierwszego filmiku?

    12. Ach, sklepowe bonusy – najniżej jak DLC może upaść.

    13. @Jinno – To „Drunken Whalor” w autorskim wykonaniu. Ta wersja utwóru zawita pewnie dopiero na OST wraz z premierą gry.

    14. Sergeyevich 27 lipca 2012 o 14:54

      12-24 godziny? Błagam… |Miało się kupić pre-order. Teraz człowiek musi się naprawdę zastanowić nad kupnem.

    15. @Sergeyevich|Już 12 godzin to na obecne czasy całkiem dobry wynik. Znając siebie to pewnie będę tą grę męczył 24 😛 |A bonusy przedpremierowe powinny zniknąć z tego świata razem z ich gorszym kuzynem „DLC”

    16. Im więcej materiałów z tej gry widzę, tym mniej mam ochotę ją kupić. Rozumiem, że niewiele systemów walki wręcz w obecnych jest realistyczne, ale to… to jest takie… nie tyle złe, ale nie wiem, odstręczające? Wygląda to tak, jakby ostrze nawet nie dotykało przeciwnika. Albo ucinanie komuś głowy nożem/sztyletem wymagałoby co najmniej pół minuty niezbyt przyjemnej pracy, a nie jeden zamach i po kłopocie. No cóż, poczekam na recenzję i zobaczę, ale przed premierą nie kupię na pewno.

    17. Killer12345678910 27 lipca 2012 o 17:16

      miejmy nadzieję że cda da kiedyś tą gre

    18. Trzy pierwsze bonusy są mizerne reszta się powtarza. Za politykę dlc odpowiedzialny jest publisher w tym wypadku zenixmedia.|My polacy dostaniemy jako kraj drugiego świata pewnie tylko jedną opcję|Dla zainteresowanych wrzucę materiał o ucieczkach z dishonored:http:www.escapistmagazine.com/videos/view/trailers/6090-Dishonored-Daring-Escapes-Trailer

    19. Na gram.pl jest dodawane DLC „Backstreet Butcher”.

    20. Jak ja nienawidzę czegoś takiego – ludzie jeżeli zamawiam grę przed premierą to chcę mieć coś czego inni nie mają, a nie żeby mi się łatwiej przechodziło grę. (wyjątkiem może być coś a’la Hitman: Sniper Chalenge)

    21. Zapowiada się hiciorek.

    Dodaj komentarz