Divinity: Fallen Heroes – Prace nad grą zostały zawieszone
Larian i Logic Artists pójdą własnymi drogami.
Jeśli podobało wam się Original Sin 2 i czekaliście na zapowiedziane wiosną Fallen Heroes, mam dla was złe wieści. Cisza jaka panowała wokół gry okazała się złowróżbna. Nie dość, że z planowanej na przyszły miesiąc premiery nici, to jeszcze nie wiadomo, kiedy ona nastąpi. Larian ogłosiło, że zarówno dla nich, jak i dla współpracującego z nimi studia Logic Artists, od jakiegoś czasu było boleśnie jasne, że przy obecnym nakładzie sił i środków ukończenie projektu na odpowiednim poziomie jest zwyczajnie niemożliwe. W efekcie podjęto decyzję o bezterminowym zawieszeniu prac nad grą.
Larian zamierza zaangażować wszystkie swoje siły w Baldur’s Gate 3, zaś Logic Artists powróci do kolejnej odsłony cyklu Expeditions. Oba studia przepraszają zainteresowanych i wyrażają swój żal z powodu tej decyzji, ale Larian zapewnia, że zawieszenie Fallen Heroes nie oznacza, że tytułowi całkowicie ukręcono łeb i w przyszłości z pewnością się go doczekamy.
On behalf of Logic Artists and Larian, we'd like to share with you the following message about Divinity: Fallen Heroes https://t.co/5olRAClvw4 pic.twitter.com/JV8vov8jn7
— Larian Studios (@larianstudios) October 15, 2019
Przypomnijmy, że Fallen Heroes miało w większym stopniu niż Original Sin 2 skupiać się na walce. Podróżując znanym z „dwójki” okrętem, mieliśmy zwiedzić najróżniejsze zakątki świata w tym między innymi ojczyznę Czerwonego Księcia. Zarówno on jak i reszta wesołej kompanii ze Zwierzem i Loshe na czele, ponownie stawiliby się na służbę, ale istotną rolę planowano też dla zwykłych żołdaków. Maluczcy rozwijaliby się na zasadach zbliżonych do głównych postaci, a ich strata w boju byłaby poważnym ciosem dla naszej machiny wojennej.
W planach było też między innymi dodanie broni palnej oraz nowych „żywiołów” wpływających na pole bitwy. Mimo nacisku na okładanie się po buźkach zwolennicy fabularnych rozterek również nie zostaliby pozostawieni na lodzie i mogliby podjąć kilka decyzji, które „wpłynęłyby na los całego świata”.
Decyzja o zawieszeniu Fallen Heroes zasmuci wielu fanów gier taktycznych, ale z drugiej strony, jeśli dzięki temu Baldur’s Gate 3 i nowe Expeditions zyskają na jakości, a Upadli Bohaterowie nie zostali na dobre złożeni do grobu i kiedyś jednak nas odwiedzą (może jednak w nieco bardziej fabularyzowanej formie?), to może jednak dobrze się stało?
Czytaj dalej
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.