7
13.12.2016, 12:30Lektura na 1 minutę

Dlaczego nie dostaliśmy Dooma 4? [WIDEO]

Pomiędzy Doomem 3 i tegorocznym znakomitym rebootem serii upłynęło aż 12 lat. Co się stało, że id Software zdecydowało się wyrzucić do kosza zapowiedzianego w 2008 roku Dooma 4?


Daniel „CormaC” Bartosik

Dowiedzieć się tego można z poniższego dokumetu o kultowym FPS-ie, ale służę też telegraficznym naświetleniem tematu. W skrócie: w odczuciu twórców "czwórka" bardziej przypominała "Call of Doom" niż rasowego Dooma. Była bardziej filmowa, wprowadzała rozbudowaną fabułę (napędzaną skryptami) i więcej postaci niezależnych, starała się lepiej budować świat, a jej akcja rozgrywała się na Ziemi. W pewnym momencie, na zaawansowanym już etapie produkcji, developerzy stwierdzili, że choć gra zapowiada się obiecująco, nie jest to Doom, jakiego oczekują fani serii. Przypomnijmy, że w 2014 roku Tim Willits tłumaczył decyzję o zaprzestaniu produkcji tym, że "czwórka" nie miała duszy.


Czytaj dalej

Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1229

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze