DLSS 4 i mnóstwo naprawionych błędów. Indiana Jones and the Great Circle doczekał się ważnego patcha
Na liście usprawnień znajdziemy m.in. poprawki dotyczące psujących się questów.
W zeszłym tygodniu Bethesda poinformowała nas o tym, że już wkrótce Indiana Jones doczeka się kolejnej sporej aktualizacji. Wydawca gry przekazał, że wszystkie szczegóły dotyczące nowego patcha poznamy na dniach. Jak obiecali, tak też zrobili – niemal dokładnie tydzień po opublikowaniu tamtej wiadomości, Indiana Jones wzbogacił się o nowe możliwości technologiczne, a także pozbył się wreszcie wielu irytujących błędów.
Po pierwsze i najważniejsze, tak jak zapewniała Bethesda, do gry wprowadzono wsparcie dla DLSS 4, czyli najnowszej technologii Nvidii zwiększającej liczbę generowanych klatek obrazu. Podkreślono też, że aktualizacji doczekały się opcje DLAA oraz superrozdzielczość DLSS, które polepszają odpowiednio natywną i przeskalowaną jakość obrazu. Co ciekawe, nie jest to jedyna nowość w tym zakresie, bo patch dodaje również wsparcie dla nowszej wersji systemu generowania klatek AMD, czyli FSR 3.1. Analogiczna sytuacja spotkała technologię Intela, bo produkcja może teraz obsługiwać system zwiększania rozdzielczości XESS 1.4. Wsparcia doczekał się także path tracing, jeżeli chodzi o karty graficzne z układami AMD i Intela.
Aktualizacja udostępnia path tracing na obsługiwanych układach graficznych firm Intel i AMD. Aby korzystać z path tracingu, posiadany układ graficzny firmy Intel lub AMD musi obsługiwać sprzętowy ray tracing i mieć co najmniej 16 GB pamięci VRAM [...]. Należy pamiętać, że w miejscach, w których znajduje się dużo liści, takich jak Sukhothai, obniżenie jakości animacji roślinności poniżej poziomu »ultra« może zmniejszyć występowanie sporadycznego »wyskakiwania« cieni na wszystkich kartach graficznych wykorzystujących path tracing.
Natomiast co do samej rozgrywki, to twórcy dodali możliwość wykorzystania zestawów naprawczych bezpośrednio w ekwipunku. Oprócz tego wyeliminowano całe zastępy bugów i to zarówno tych wizualnych, jak i takich, które bezpośrednio psuły gameplay. Poprawiono na przykład błąd związany z niewłaściwym działaniem animacji postaci w niektórych scenkach czy nieprawidłowym wyświetlaniem się wody. Developerzy pozbyli się też mnóstwa bugów, które m.in. uniemożliwiały nam wspinanie się po drabinach, podnoszenie przedmiotów czy powodowały ich znikanie. Ponadto w trakcie gry nie powinny nas już tak często spotykać sytuacje, w których kamera zawiesza się w jakimś miejscu lub pozostaje w widoku trzecioosobowym.
Graczy na pewno ucieszy też wiadomość, że pozbyto się niektórych problemów, które uniemożliwiały ukończenie części zadań. Twórcy wyeliminowali również wiele irytujących crashy. Powinien nas również ucieszyć fakt, że poprawiono kilka błędów związanych z lokalizacją i dubbingiem. Pełną listę nowości i zmian znajdziecie natomiast na stronie Bethesdy. Warto jeszcze dodać, że developerzy poinformowali nas, iż w następnej aktualizacji wprowadzą do gry opcje modyfikowania interfejsu i wsparcie dla technologii renderowania włosów.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.