Do przegadania: EA – „Trudno wyobrazić sobie PS4”

W wywiadzie udzielonym serwisowi CVG Gibeau stwierdził, że trudno mu sobie wyobrazić, co firmy Microsoft i Sony mogłyby wprowadzić w swoich nowych konsolach. Jak mówi:
Trudno mi sobie wyobrazić, co mógłbyś robić z PlayStation 4. Grafika wyświetlana jest już w 1080p, jesteś podłączony do internetu… Można przyspieszyć połączenie z siecią, dodać więcej polygonów i trochę poprawić grafikę… ale jakim kosztem? Interesujące będzie móc zobaczyć, co Microsoft i Sony o tym myślą, ale wygląda na to, że klienci są zadowoleni obecnych konsol, a my jesteśmy szczęśliwi mogąc robić gry na X360 i PS3.
Jak dodaje:
Sposób, w który branża działa przy przesiadce z jednych konsol na drugie już nie funkcjonuje. <Żyją> one znacznie dłużej, możliwości sieciowe sprawiają, że klienci mogą porozumiewać się z pozostałymi graczami inaczej niż w czasach PS1 i PS2. Myślę, że era wielkich, nagłych zmian w branży konsolowej, kiedy jedna przewyższała drugą i wszystko zmieniało się z dnia na dzień, jest już za nami.
Gibeau uważa, że developerzy wciąż mogą wyciągnąć z X360 i PS3 bardzo dużo. Jak wyjaśnia:
Jedną z rzeczy, która nam się podoba, jest fakt, że technologia jest stała i niezmienna i wierzymy, że wciąż jest jeszcze wiele rzeczy, które można zrobić na tych platformach… nie wycisnęliśmy jeszcze wszystkiego z ich mocy, o czym przekonacie się grając w Battlefielda 3. Za pomocą technologii Frostbite 2 można dokonać naprawdę interesujących rzeczy, których nikt wcześniej nie zrobił, a przecież jeszcze nasi rywale przygotowują coś świetnego.
Jak dodaje:
Chciałbym, aby obecna generacja trwała nieco dłużej. Nie widzę, żeby klienci domagali się nowych platform. Są szczęśliwi ze swoimi X360 i PS3.
A jak wy wyobrażacie sobie nowe konsole? Naszą wizję przyszłości możecie poznać TUTAJ.
Czytaj dalej
90 odpowiedzi do “Do przegadania: EA – „Trudno wyobrazić sobie PS4””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Niektórzy uważają, że nowa generacja konsol – w tym PlayStation 4 – jest już potrzebna i branżowi giganci powinni rozważyć jej wprowadzenie. Nie zgadza się z tym Frank Gibeau, szef EA Games, który uważa, że trudno mu sobie wyobrazić, jak takie PS4 mogłoby wyglądać.
Zgadzam się w 100% ze wszystkim.|Bardzo dobrze powiedziane.
A ja się nie zgadzam 🙂
Jak dla mnie PS3 i X360 brakuje tylko RAM-u, a i tak (jak pokazuje np. Uncharted 3) wciąż mogą wyglądać świetnie.
Puki ta generacja konsol będzie trwać, dopóty będę mógł grać w nowe gry na swoim blaszaku, a nowa generacja znowu by mnie zostawiła w tyle.. Jednak z drugiej strony, takie decyzje wg mnie blokują rozwój nowej technologii, a raczej wprowadzania jej na rynek, w takim razie się wstrzymuję z opinią.
Kolejny typek co chce wyciskać kasę na maksa ze wszystkiego dopóki się nie spali. Gdzie on ma te 1080p w grach chyba tylko w nielicznych i śmieszny jest jak tylko lekko grafika się poprawi, niech se popatrzy jaki był skok między PS2, a PS3. Te ciągłe gadanie, ze jeszcze 100% możliwości nie wycisnęli z konsol jest śmieszne. 😛
1. Kontrolery połączone z kontrolerami ruchu.|2. Wszędzie panele dotykowe, czujniki ruchu itp.|3. Możliwe do kupienia z dedykowanym TV 3D|4. Do gry potrzebne połączenie z internetem.|5. Wymienność platform.|6. Przeglądarka internetowa.|7. Dużo szklanych elementów.|8. Jak najcieńsza budowa, co z tego, że jest wielkości bloku A2?
„technologia jest stała i niezmienna” rolf
Ope5, połowa tego co wymieniłeś nie jest bezpośrednio funkcją konsoli. A to jak konsola będzie WYGLĄDAĆ to mi totalnie powiewa i wisi. 😉 A co ja dodam….miałem PS3, mam Xboksa, prędzej lub później zaopatrzę się w Kinecta…i więcej mi do szczęścia zuupeeełniieee nie trzeba. Gry mają być grami…rozrywką…większej rozrywki nie wiem czy jest mi w stanie dać wirtualna rzeczywistość. Nie ważne jak będzie wyglądać. A tylko to można [chyba….] jeszcze widocznie zmienić.
hm…. a swoje PS3 dostałem dopiero 2 tygodnie temu…
Patrząc na Uncharted 3 czy Gearsy 3 mam ochotę buchnąć śmiechem na kolejne teksty o ”zomg potrzebnej nowej generacji”. Tekstury, detale, oświetlenie nie jest ważne. W kwestii oprawy wizualnej ważny jest styl i concept. Dlatego nawet niewielkie gry z PSN czy Live (ostatnio Outland) robią na mnie większe wrażenie niż wymaksowany Crysis. Deal with it.
W saperze to dopiero grafika jest. Styl i concept ma [beeep]iaszczy. 😀
Już dawno stwierdziłem, że lepiej będzie jak tak generacja potrwa jeszcze kilka lat. Tak będzie korzystniej dla wszystkich, deweloperzy mogą tworzyć gry na platformy które dobrze znają, producenci konsol nie muszą inwestować w nowy hardware, a gracze mogę przeznaczyć swoją kasę na gry, zamiast „bardzo potrzebną” nową konsolę. Tylko kilku nerdów będzie płakać „kupiłem nową kartę graficzną za 5000zł i nie mam w co grać”, jak widać wszystkim oni wiszą.
@lubro: To, że mało wymagające gry mogą ładnie wyglądać przez oprawę artystyczną jest dla Ciebie powodem, żeby nie rozwijać technologii i zostawać przy starym sprzęcie? Niedługo wyjdzie na to, że smartfony przebiją graficznie konsole tej generacji. 😛
@kuba929178129 – Niech przebiją. Wolę, żeby developerzy skupili się na rozwoju scriptwritingu, designu poziomów, wprowadzili pierwsze od kilku lat nowości w trybach sieciowych, przeznaczyli więcej czasu na optymalizację i coś tak prostego jak balans poziomów trudności, żeby ”bardzo trudny” nie był kpiną. Realistyczna animacja wypadających łusek z karabinu czy efekty cząsteczkowe to może i technologia. Jednak mnie, normalnego gracza, to nie obchodzi.
Oj, Gibeau, móisz że konsole mają to full hd ale wasz najnowszy batlefield będzie się w tej rozdziałce ksztusił. Jeśli pójdziecie ta drogą dalej to będzie niestety stagnacja. Ale jeśli się pojawi nowsza generacja to i tak wiadomo że wasza śpiewka się zmieni:)
Design poziomu to też grafika cwaniaczku xD Im bardziej szczegółowe tym bardziej obciąża. 😛
skoro frostbite 2 jest taki super i jeszcze dużo nie osiągneli to dlaczego nie mogą dać na konsole 60klatek na sekundę? na komputerze to jest normalne że tyle wyciągniesz w dwa sposoby, konfigi na low albo na high w drugim przypadku trzeba mieć dobrego kompa
@Revendell – Chcesz przez to powiedzieć, że obecnie jest chodzi o projektowanie lokacji jesteśmy na szczycie i jest coraz lepiej? Nope.jpg. KAŻDY jRPG z PSX ma lepsze poziomy niż te z DA2. Shootery to obecnie korytarze. Pierwszy naprawdę dobry desing ma nowy Deus, który przez fanatyków tekstur jest krytykowany za słabą jakość oprawy.
Jak by wyglądało PS4? Może tak: http:www.crydev.net/viewtopic.php?f=308&t=71027 a może tak: http:www.dsogaming.com/editorial/gta-4-looked-great-with-icenhancer1-3-guess-again-cause-these-screenshots-will-leave-you-speechless/ Osobiście czekam na realistyczne odwzorowanie deszczu i wiatru w grach – obecnie większość gier dzieje się na obszarach bezwietrznych i bezchmurnych, włosy bohaterów są specjalnie krótkie a ubrania sztywne lub obcisłe żeby nie falowały – nawet w Samarytaninie nie było wiatru…
@lubro|Jak już to Super Mario Bros. ma najlepsze poziomy 🙂
Jak dla mnie nowa generacja to koniecznosc.| |Tragiczne tekstury, kanciaste grafiki, ograniczenia zwiazane z budowa poziomow, zanizona liczba skryptow – ai & dynamic events. | | |Wiele, mozna zmienic naprawde co nie znaczy, ze gry nagle stana sie lepsze 🙂 | | |Generalnie dla graczy z ambicjami i tak jest PC. | |W sumie to roznica jest pomiedzy konsolami i PC bliska czasow nfs MW i ps2vsPC.| | |Ale fakt grafika nie jest najwazniejsza a podejscie „mas” do rozrywki jaka jest granie a to niestety kuleje 🙁
@Adagez moim zdanie w AC1 chmury, a szczególnie cienie przez nie rzucane, były odwzorowane świetnie
Jak dla mnie implementacja dodatkowych silnikow i ich dopracowanie daloby swietne efekty – mafia2.|I w ogole cos te gry ostatni slabe sa pod wzgledem realistycznych efektow np. pogodowych etc.
Wystarczy spojrzeć na uszy bohaterów, żeby zobaczyć na jakim etapie jest grafika. W niektórych grach wciąż są to tylko płaskie tekstury LOL
Moim zdaniem to ostatnio generalnie nie chodzi nawet o grafikę, tylko o grywalność tytułów. Lepsze gry dają rozrywkę na kilka godzin, a tych gorszych jest multum.
Ja na odtrutkę kupiłem sobie PS2 i nie mogę się od niego oderwać;) Poziom graficzny dzisiejszych gier mnie całkowicie na X360 zaspokaja.
1080p xD dobre sobie, polowa gier leci w 720p i nie ma AA ani nic co by moglo konkurowac z grafika na PC, mala pamiec ram juz zaczyna o sobie przypominac, a o braku innych kontrolerow niz sygnowane to nawet nie chce wspominac (kiedy JAKAKOLWIEK klawa + gryzon bedzie dzialac z konsolami??).| |Przez takich ludzi technologia jest spowalniana bo chca w nieskonczonosc sprzedawac stary crap -_-
http:www.youtube.com/watch?v=n2gzRQ5f3No
znaczy i tak wlasciwie wspomnialem ;P
Ja już lepszych konsol nie mogę sobie wyobrazić. Mamy JUŻ super-grafikę w Hd (na Pc też), sterowanie ciałem (Kinecti, Move). 3D to kicha, więc nie chciałbym grać w trójwymiarze. Ja bym udoskonal obecne konsolę (i PC).
@maxyman42 od zawsze ludzie mówią to samo, a jak wychodzi coś nowego to są w szoku.
Chciałbym żeby ta generacja potrwała jeszcze przynajmniej 3 lata. Pozwoli to mi spokojnie nacieszyć się moją „PS-trójką”, którą posiadam dopiero niecałe pół roku. 😛
@Aargh – grałeś w Crysis Warhead? Moim zdaniem to świetna gra ze świetną grafiką.
Jak są tacy cwani, to niech zrobią port ARMY 3 albo którejkolwiek innej części na obecne konsole. Powodzenia. 🙂
Mafia 2 była IMO bardzo fajna. Może krótka, może wydawca poleciał w kulki wycinając misje poboczne, ale klimat mnie po prostu wessał. Noc, zaśnieżone ulice, panorama miasta, lata 40-te… to jest to. Nie mogę doczekać się trzeciej części.
W tym kierunku gry powinny właśnie iść teraz. Technologia technologią, ale w grach liczy się dla mnie to coraz mniej. Znaczenia nabrała za to warstwa artystyczna, fabuła, budowanie klimatu. A na to wystarczy póki co obecna generacja…
Dobra dobra ale kurde jestem akurat typkiem, ktory na szczegoly zwraca uwage a szczegolowosc dzisiejszych gier to raczej mit i zamiast isc do przodu stoi w miejscu.| | |Wiekszosc gier nadal ma daleko do rzeczywistosci ze wzgledu na tekstury niskiej jakosci.| | |Zagrajcie sobie w gt5 no to juz naprawde smiech jesli chodzi o otoczenie.|Ech co by nie powiedziec to stanie w miejscu nigdy jeszcze nie bylo akceptowane w tej branzy i nie powinno byc. | |Postep wszedzie, nawet na PC jak dla mnie minimalny od lat.
@Aargh|KoweKowi pewnie chodziło o taką wersję na konsole, która będzie zawierała wszystkie wodotryski graficzne z PC. To już nie jest możliwe chociażby ze względu na Dx 11.
Najpierw walą ograniczenia do konsolowej wersji względem PC, a zaraz mówią, że z konsol można wycisnąć jeszcze bardzo wiele.
Moim zdaniem dążenie do grafiki coraz bardziej przypominającą rzeczywistość jest zgubne dla branży, a wiele tytułów w tym kierunku idzie. Coraz mniej gier buduje dobry klimat i zaskakuje pomysłowością. Moim zdaniem gry nie powinny dążyć do jak najlepszego wyglądu tylko powinny tworzyć swoją własną fantastyczną grafikę, to jest tak jak kupowanie pizzy w pięknym opakowaniu ale o słabym smaku, ja wolę pizzę w gorszym opakowaniu ale o lepszym smaku. 😉
Ludzie są zadowoleni, a jak by zobaczyli cuda na nowych konsolach za rok czy dwa to by uważali PS3 i X360 za relikty. Powinni popracować nad nowymi konsolami o wydajności wyższej niż PC które będą w dniu premiery. Potrzebny jest nowy kontroler mający więcej funkcji i będący ergonomiczny. Teraz w grach na konsole świat jest statyczny, mało interaktywny itd. Przez to, że konsole mają za mało moc obliczeniowa. Wszystkie gry są nastawiona na akcje, lecisz tunelem A->B lub mapa 4×4.
Chodzi po prostu ot to, że PS3 i X360 nie zarobiły jeszcze na siebie, gdyż koncerny dość długi czas dokładały do każdej sztuki.
mef666 z tym komentarzem to się trochę ośmieszyłeś : „W sumie to roznica jest pomiedzy konsolami i PC bliska czasow nfs MW i ps2vsPC.” Proszę tutaj masz porównanie wersji z 1szego xboxa (czyli tak samo wyglądał MW na ps2) i xboxa360 (czyli poziom z full detali z wersji pc) – http:www.youtube.com/watch?v=ZJkaCrJnCXE&feature=related. No sorki ale różnica jest wielka, od razu rzuca się w oczy i widać, że na starszej konsoli detale są jak coś w stylu low….
A teraz z drugiej strony tegoroczny Dirt 3 – http:www.youtube.com/watch?v=E6SPYjvz1Ug. Sory ale tu na pierwszy rzut oka różnice nie są specjalnie widoczne. Dopiero po większym przyjrzeniu się można zauważyć trochę lepsze tekstury w wersji pc ale różnica nie jest kolosalna i tak rzucająca się w oczy jak w pierwszym przypadku tak więc zanim coś napiszesz następnym razem to przemyśl to proszę czy masz na to odpowiednie argumenty.
Gibeau uważa, że developerzy wciąż mogą wyciągnąć z X360 i PS3 bardzo dużo. <- szkoda tylko, że obecnie jajakolwiek poprawa tekstur czy czegokolwiek innego nie wchodzi w grę, bo gra będzie szarpać - konsola nie utrzyma płynnego obrazu.
Najpierw niech wcisną 100% mocy z PS3 a potem myślą o PS4.
Uncharted 2 już wycisnął max 100 % ND samo tak mówiło
„my jesteśmy szczęśliwi mogąc robić gry na X360 i PS3.”|Tia, to ci sami ludzie, którzy robili fify na pc z grafiką z ps2…
@maciej2801 – to sie nazywa reklama. axe też mi mówiło że sie od panienek nie odgonie…