rek
23.11.2011
Często komentowane 22 Komentarze

Doom 3: Kod źródłowy nareszcie dostępny

Z pewnymi opóźnieniami związanymi z prawnymi zawirowaniami, ale jest. Id Software opublikowało kod źródłowy Dooma 3, z którego mogą korzystać wszyscy bez ponoszenia jakichkolwiek opłat.

Kod źródłowy Dooma 3 – zawierający tylko „rdzeń” gry i nie pozwalający jej uruchomić – możecie pobrać z TEGO miejsca.

22 odpowiedzi do “Doom 3: Kod źródłowy nareszcie dostępny”

  1. Po co wrzucaja skoro odpalic nie mozna 😀

  2. Żeby zrobić własną grę.

  3. @Sermaciej zmiażdżyła mnie Twa odpowiedź 🙂

  4. W koncu panowie z Activision beda mogli zmienic silnik w kolejnym Call of Duty 😉

  5. Nie ma tam dołączonych danych gry, czyli modeli, dźwięków, tekstur, map, podmieniając je będziemy mieli własnego dooma 3 ;>

  6. Fajnie, na id tech 4 można jeszcze ciągle zrobić w miarę sensownego FPS-a. Liczę teraz na wysyp działających na tym silniku produkcji indie.

  7. Pisałem jeszcze wczoraj w newsie na temat Rage. Są to pliki źródłowe, coś jakby sam engine. Całość jest udostępniona na licencji GPL3. Jeśli ktoś będzie chciał będzie mógł teraz stworzyć własna produkcję (oczywiście na zasadach zawartych w licencji) nie wymagającą Dooma 3 do działania. Na tej samej zasadzie są udostępniane także inne silniki od id i np na podstawie engine’u darkplaces (który powstał na podstawie kodu Quake 1) został stworzony np Nexuiz, którego spora część powinna kojarzyć

  8. I co można z takim kodem zrobić? Bo nie za bardzo wiem do czego ma mi to służyć…

  9. Thug: Kod źródłowy Dooma 3 to w praktyce po prostu engine id tech 4. Używając go możesz sobie zrobić grę (np. Modern Warfare 3 korzysta z tego engine’u). Oczywiście jeśli potrafisz.

  10. Uzupełnienie do wypowiedzi DaeLa – czywiście pod warunkiem, że zna się na programowaniu i ma się kogoś kto ogarnia inne elementy takie jakie poziomy, modele, tekstur, przystosuje engine do własnej produkcji etc… Dla większości z nas nie jest to więc osiągalne, ale za to jest szansa, że dzięki temu doczekamy się niezłych produkcji przez osoby znające się na tym.

  11. @DaeL , a wiec moze byc ze nowy MW powstanie za pol ceny.. Darmowy silnik juz maja 😉

  12. @KrzychuG Hehe.|Teraz uzywaja silnika z quake 3.|Czyzby mial byc skok na niesamowita technologie dooma 3? ;P

  13. ’Wysyp’ produkcji na tym silniku moze nastapic, a moze i nie. Oczywiscie, nie jest to kod platny dla osob, ktore chca zrobic wlasna gre i 'rozdawac’ ja za darmo. W licencji najprawdpodobniej jest zastrzezenie, ze osoby, ktore chca ja sprzedawac musza wniesc jakas oplate (ta przypuszczam). A to skutecznie ograniczy owy 'wysyp’ gier, bo za darmo praca z tym wszystkim nie idzie tam latwo.

  14. @skoczny nie dla większości z nas?^^ wiem co to programowanie i inne [beeep], więc śmiało mogę twierdzić, że to użyteczne dla max 3-5% ludzi wchodzący na tą stronę i kupujących cda…(jak nie mniej)

  15. @Professor: DarkPlaces i engine Q1 pokazał, że pojawiają się solidne i długo rozwijane darmowe produkcje. Nie są to liczby hurtowe i słowo wysyp nie należy traktować dosłownie, ale coś na pewno się pojawi. Może powstające mody jak Hexen: Edge of Chaos przejdą na samodzielność… Kto wie.|@DEO: jeszcze mniej – bo sam w szkole liznąłem programowania, ale na chwilę obecną nie jestem zbyt wiele zrobić z takim kodem bo jest zbyt rozbudowany.

  16. w galaktyce open source dzis prawdziwe swieto.najbardziej zaawansowany technicznie silnik oddany za przyslowiowa pietruszke Oo.nasladowcow na horyzoncie niewielu(nawet po dluuuuugich latach od premier),co innego gier pt. kopiuj i wklej za 100zł.a przeciez wszystko to w imie nauki;O?

  17. Spodobało mi się, że Id postanowili udostępnić kod D3 na wszystkie platformy, może doczekamy się w końcu jakiegoś poważnego ruszenia w sferze gier na Linuxa…

  18. Według mnie należy to traktować bardziej jako ciekawostkę, bo raczej nie każdy ma w zanadrzu przynajmniej 5-8 osobowy team, który na prawdę wie, co robi, a nie zespół zapaleńców z doświadczeniem a’la jakoś-może-to-wyjdzie. Tak, czy inaczej – miło ze strony id, że udostępnili koda 😉

  19. No proszę, kto by się spodziewał…

  20. Twórcom Call of Duty nie opłacałoby się przejście na id Tech 4, bo ich silnik na bazie id Tech 3(Quake III) prezentuje się obecnie lepiej niż Doom 3. Poza tym, nie zapominajmy też o darmowym Unreal Development Kit i CryEngine 3. Myślę, że na początek dla młodych twórców najlepszym rozwiązaniem będzie UDK.

  21. Kod dostępny na Githubie. Bardzo fajny serwis. Polecam go. Można w łatwy sposób wymieniać się kodami źródłowymi, a w razie potrzeby ściągnąć go na każdy komputer. Do tego jeszcze zainstalować Maven, odpowiednie wtyczki do NetBeansa czy Eclipsa i praca nad kodem staje się jeszcze bardziej przyjemna. Aktualnie korzystam z tego w ramach projektu na studiach (tylko czemu w Javie… 🙁 ) i jestem bardzo zadowolony. Bez tego bylibyśmy daleko w tyle! 🙂

  22. Ja tam wole gry zrobione na silniczku URNEALA 3 piekna grafa etc

Dodaj komentarz