07.05.2019
Często komentowane 17 Komentarze

Doom: Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby pierwszy Doom wydany w 2019 roku? [WIDEO]

Doom: Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby pierwszy Doom wydany w 2019 roku? [WIDEO]
Cóż, najpewniej zupełnie inaczej niż to sobie wyobrażają autorzy tego moda, jednak wciąż warto to zobaczyć.

Jeżeli nie możecie już się doczekać tworzonego przez Johna Romero Sigil, a odświeżony dzięki SI oryginalny Doom skradł Wasze serce, powinniście zainteresować się także dziełem moderów, którzy od lata zajmują się upiększaniem pierwszej części serii. Chociaż oryginalna wersja modyfikacji pojawiła się na rynku już w sierpniu zeszłego roku, to teraz twórcy dali nam świetny pretekst, żeby w końcu uruchomić Doom Remake 4, udostępniając kolejną iterację swojej produkcji – tzw. „eksperymentalną edycję”, różniącą się od podstawowej przede wszystkim oświetleniem i cieniowaniem.

Jak mówią sami autorzy, została ona wydana oddzielnie z racji na jej sporą zasobożerność. I słusznie, ponieważ spowolnienia możemy nawet zobaczyć na filmiku, który zostało udostępnione wraz z jej premierą.

Doom Remake 4 w założeniu ma przenosić oryginalnego Dooma do 2019 – oczywiście tylko pod względem graficznym, bez zmieniania rozgrywki. Jest to tak naprawdę zestaw modów, które m.in. zamieniają pierwotne sprite’y na modele 3D (odbierając im w ten sposób nieco duszy) i dodają nowe tekstury czy HUD. Chociaż efekty wcale nie prezentują się tak oszałamiająco (powiedziałbym, że w niektórych momentach tak raczej w okolicach 1999, a nie 2019), miejscami gra wygląda nieźle, przywołując jednocześnie wspomnienia z pierwszej połowy lat 90. Całość (również wersję nieeksperymentalną, która działa dużo lepiej) można ściągnąć z tego miejsca.

17 odpowiedzi do “Doom: Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby pierwszy Doom wydany w 2019 roku? [WIDEO]”

  1. Cóż, najpewniej zupełnie inaczej niż to sobie wyobrażają autorzy tego moda, jednak wciąż warto to zobaczyć.

  2. Jak dla mnie to wciąż nie są standardy 2019 roku, tylko raczej… no przypomina mi graficznie coś pomiędzy FarCry i Qukae 4.Co nie znaczy że nie wypróbuje tego moda 🙂

  3. Maciejka01 7 maja 2019 o 12:16

    Hmmmmm. MIĘSISTE. To lubię.

  4. paintball_X 7 maja 2019 o 12:51

    Bo to wersja na konsole jest. 😀

  5. Cos FPS spadaja…

  6. GandalfCzarny 7 maja 2019 o 14:56

    Jest ok, ale ja tam pozostanę przy moim ukochanym Brutal Doomie <3

  7. Przypomina stare dobre Legacy, ciekawe, czy też da się włączyć kolorową mgłę (ściąga się w tle, zaraz przetestuję).

  8. hejkumtejkum 7 maja 2019 o 17:45

    Klasyka… gra wiecznie żywa.

  9. Niby spoko, ale jakoś to do mnie nie do końca przemawia. Wolę jednak Project Brutality, jeśli chodzi o 'przeróbki’ starego Dooma.

  10. Wyglada tragicznie, niczego nie poprawia
    ie dodaje w gameplayu i klatkuje przy eksplozjach. Neeext

  11. naxster Nie marudź, to jest wersja Fanowska, może komputer mu nie wyrabia nie wiem

  12. Nemesis753159 7 maja 2019 o 21:00

    Wygląda jak jedna z tych gier w które grają bohaterowie kiepskich filmów.

  13. Chyba 2000 roku.

  14. Nie wiem na co komu dziś ten płytki i boleśnie archaiczny gameplay, nawet w nowej szacie graficzne. Ciekawostka. Istnieje, z kolei, Quake AD 2019, i nazywa się WRATH: Aeon of Ruin 😉

  15. Ten 'płytki i boleśnie archaiczny’ gameplay Dooma daje więcej frajdy niż większość współczesnych tytułów, niestety. Co do moda, tekstury mapy spoko, ale wrogowie wyglądają jak rodem z Quake 2.

  16. Gdyby Doom był wydany w 2019 to by wyglądał jak ten najnowszy Doom.

  17. Dla mnie jest ok, tylko mogli by zrobić licznik zdrowia i ten cały pasek gdzie jest amunicja w klasycznym stylu, tak samo jak i szkice broni i ustawienie po środku ekranu

Dodaj komentarz