Dota 2: Pomocni gracze będą nagradzani

Gabe Newell, szef Valve, na antenie podcastu Seven Day Cooldown serwisu Polygon zdradził, że model F2P, na którym oparta będzie Dota 2, nie będzie standardowy. Pojawi się w nim coś „niespodziewanego”. Jak zaznacza, „jest to najprostszy sposób, w jaki ludzie myślą o tym systemie”.
Wspomnianą nowinką będzie mechanizm nagradzający wartościowych graczy. Jak mówi:
Walczymy z problemem, o którym już wcześniej nieco mówiłem, a mianowicie – w jaki sposób odpowiednio nagrodzić wkład niektórych osób w społeczność fanów? Próbujemy znaleźć dobre rozwiązanie, dzięki temu użytkownicy, którzy są cenniejsi od innych będą rozpoznawani i dostrzegani. Wszyscy wiemy, gdzie znajdują się ludzie, z którymi chcemy grać. Z kolei w przypadku tych drugich wolelibyśmy znaleźć się w zupełnie innym miejscu, niż we wspólnej grze. To tylko kwestia wymyślenia mechanizmów, które rozpoznawałyby i nagradzałyby użytkowników , których działania są cenne dla innych grup graczy.
Za co można byłoby dostać nagrodę? Np. za tworzenie przydatnych poradników czy szkolenie innych graczy. Newell nie chciał jednak podać przykładowych bonusów dla takich osób, zaznaczył jednak, że w obecnych modelach F2P nie dostrzega żadnego, który by działał tak, jak ten w Docie 2. Szef Valve dodał też, że ma nadzieję, że podobny system pojawi się też w innych grach.
Jak mówi:
Kiedy myślisz o różnych grach, w które ludzie grają i zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób mogliby robić coś wartościowego lub udzielać pomocy, z której można byłoby skorzystać w innej produkcji, dostrzegasz, w jaki sposób całkowicie różne gry są ze sobą powiązane. Widzisz, jak ktoś, kto naprawdę lubi Team Fortress 2 może nadal robić coś użytecznego dla gracza Doty 2 lub Skyrima. […] W pewnym sensie indywidualne gry są pojedynczymi lochami składającymi się na większe doświadczenie.
Newell zaznaczył przy tym, że nie zamierza uczynić ze Steama usługi społecznościowej. A przynajmniej nie w takim samym znaczeniu, jak to ma miejsce w przypadku Facebooka. Szefowi Valve marzy się sytuacja, w której z wspólnych działań jednych mogą skorzystać inni gracze.
Czytaj dalej
-
Nadchodzi Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2. Konami...
-
Nowy sezon Diablo 4 wprowadza crossover ze StarCraftem. W grze pojawiło...
-
Już można zapisywać się do playtestów Valor Mortis. Soulslike twórców...
-
Stop Killing Games zyskuje popularność w Parlamencie Europejskim. Za sprawą polskiego...
80 odpowiedzi do “Dota 2: Pomocni gracze będą nagradzani”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@kiepi10|Żeby kogoś feednąć, trzeba być o WIELE gorszym, lub mieć teamplay na poziomie 0. Czy widziałeś kiedykolwiek mecz „prosów”, w którym miał ktoś 10/0? Poza tym bezsensowny jest ten cały nagły hate na LoLa. DotA jeszcze nawet nie wyszła, ledwo się rozkręca, a już jest okrzyknięta 43163460983 razy lepszą i bardziej zbalansowaną grą. ocb?
A ja 2 dni temu dostałem dostęp do bety :]
Heh, jak dobrze, że są ludzie którzy myślą, że Valve zrobi z tego P2W, lol, można się pośmiać. TF2 nadal nie jest pay2win, wszystko można zdobyć za darmo a i tak stockowe bronie są najlepsze 😛 reszta jest po prostu inna i lepsza w czym innym.
hehe, nie oszukujmy się prosy zabawa w lolu zaczyna się na 30 lvlu a jak koś myśli inaczej i snuje teorie n-t operskosci run to no cóż… ma do tego prawo. Ja i tak będe zagrywał się pewnie w dote od blizza, w lolu jak i pewnie w docie jest/bedzie za duzo osob takich jak tu na forum, mam nadzieje ze valve zrobi jakis porzadny system banowania flamerow czy innych rage kidow. To z pewnoscia pomoze przerzedzic szeregi tzw. „szlachy”…
„szlachty”
FrankKrieger, Ja nie faworyzuje DotA2 tylko stwierdzam fakty. A jest okrzyknięta lepszą grą ponieważ to na jej poprzedniku(modzie W3) powstały wszystkie LoL-e i HoN-y.
Wszyscy mówią nt. LoLvsDota2. Tu nie chodzi o to, że jedno jest lepsze od drugiego. Moim zdaniem Dota jest bardziej rozbudowana. Mnóstwo itemków, gdzie większość ma swój aktyw sprawia, że dłużej zajmuje poznanie ich wszystkich i nauczenie się korzystania z nich. Dodatkowo każdy champ ma inny item build. Ponadto drzewa sprawiają, że można się w nich chować, uciekać od enemy, który nie wie co się dzieje. W lolu te mechaniki są uproszczone, zamiast itemów z aktywami – summoner spelle, a zamiast lasu są krzaki.
Ja dalej próbuję ogarnąć DotA2, dla mnie ta gra jest za surowa i zbyt mało uniwersalna, magowie w tej grze prędzej czy później nie mają DMG w przeciwieństwie do LoLa gdzie AP robi swoje.
@NoNamePL no właśnie o to chodzi, że są postacie użyteczne w early, w mid i w late game. A nie, że soraka carry’uje starfallem, w jednym z patchy. @FrankKrieger Stąd wiadomo, że DoTa2 jest lepsza od LoLa, że DoTa 2 ma balans 1:1 z DoTa 1. DoTa 2 to matchmaking, sklep, mnóstwo użytecznych, ułatwiających życie dodatków. Poza tym, nie jest trudno pobić Riot w kwestii balansowania postaci vide Atma+Warmog.
@NoNamePL W docie „magowie” nie muszą mieć dmg. Prawie każdy z intelligence hero ma jakiś mocny disable (stun, slow). Ich robota (zależy jeszcze od roli danego championa) to dorwać danego enemy, stun/slow itp. żeby dać frag dla drużyny. Dlatego spora ich liczba ma napis ganker. Natomiast jeśli grasz jakim intelligence od robienia dmg, ani ganker, ani support bez stunów/slowów, np. zeus to kup dagon, refresher orb jeśli ulti zadaje dmg, to nie bedziesz sie martwić, że nic nie bijesz, bo carry znika po combo.
@Darco wiek mniej niż 16 detected. Każdy kto twierdzi, ze Dota nie jest hardcore, niech najpierw spróbuje w nią zagrać. I mowie o DotA na w3. Bo jej następca to nadal BETA i wszystkich hero jeszcze nie ma.
@kiepi10 To, że dota. 2 jest następcą oryginalnej doty, nie znaczy chyba od razu, że jest lepsza? Nie mówię też, że dota 2 jest grą słabą, dziwi mnie tylko fakt porownywania jej w tym momencie z lolem. Poczekajmy, zobaczmy, czy dotowe community urośnie tak wysoko, jak lolowe. Swoją drogą, wiesz kto stworzył dotę do W3? Trzech kolesi, z których dwójka pracuje teraz w Riocie na wysokich stanowiskach. Chyba są nawet założycielami, ale głowy nie dam.
@FrankKrieger, Porównujemy ją w tym momencie z LoL-em ponieważ, DotA2 jest kontynuacją „pierwszej część” z lepszą oprawą graficzną. Balans postaci, skille, itemy są takie same jak w poprzedniku.
Jak ktoś kiedyś napisał: „LoL has learning curve, DotA has learning cliff…”
Głupotą jest mówić, że LoL jest gorszy, bo to po prostu inna gra(mają swój styl, swój sposób egzekucji rozgrywki, swoją mechanikę typu runy i summoner spells) od Doty. Ja grałem w HoNa i obie doty i uważam, że LoL to taki casualny WoW pośród gier z gatunku MOBA. Ta gra jest zwyczajnie bardziej wymagająca. Ma większą mapę, bardziej skomplikowany np system junglingu.. wcześniej wspomniana dłuższa animacja ataku, możliwość deniowania swoich creepów, by oni nie dostali kasy i expa.. LoL to easy mode.
Bardzo proszę o pomoc:|http:forum.cdaction.pl/Dirt-3-ponowna-instalacja-i-problem-z-GFWL-t186095.html
Grałem półtorej roku w lola – i z całą pewnością stwierdzam, że Dota 2 jest lepsza od LoLa. Gra jest trudniejsza, ale też daje dużo więcej satysfakcji, gdy mam w drużynie leaverów mogę bezpiecznie opuścić grę, lol może na tym polu ssać Docie.
@Klerych|Deniowanie nie pozbywa wroga doświadczenia.
pozbawia*
Ja bym nie powiedział że LoL to easy mode, po prostu twórcy usunęli różne utrudnienia, ale sama gra na High Elo w cale nie jest łatwa. W Docie przypuszczam przegrywając teamem 9 do 1 już nie ma szans jak to jest w LoLu, co dodaje trochę zaskoczenia i nigdy się nie wie co się może stać.
@Ashteron 50% przy deny mele + wróg nie dostaje szansy na zdobycie mamony
Jedyńy minus doty to to, ze nie mam jak zdobyc keya , a probuje juz od 4 miesiecy 🙁
Nie można powiedzieć, że LoL jest casualowy, ponieważ jeśli każdy ma prościej to nikt nie ma… Każdy ma równe szanse. No chyba, że wyjdzie nowy champion, który przez pierwszy tydzień jest OP, aby dobrze się sprzedał…
I jeszcze: co wy o tych runach i masterisach cały czas gadacie? Przecież każdy może je kupić, więc szanse są równe. Można mieć jakie się chce, nikt nikomu nic nie zabrania…
@NoNamePL To źle przypuszczasz, bo bardziej od fragów liczą się wieże i creepy i to jak radzisz sobie na linii z expem. Można wygrać gry gdzie się przegrywa 15 fragami, gdy te fragi zdobyły supporty, a w drugim teamie farmi się carry. To właśnie w Docie gra jest nieprzewidywalna.
@Apostoł: A run się nawet za RP nie da kupić 🙂 Co najwyżej boost do IP.
No tak ,bo w lolu to jak sie straci przewage to odrazu gg /ff 20? Nie badzcie smieszni
W DOcie z tego co wiem jest podobny system co w HoNie, a to wielki plus bo przy 2 leaverach można bez obaw wyjść z gry i nic sobie z tego nie robić, lol właśnie pod tym względem to jakaś porażka, system reportowania to [beeep], kazdy moze kazdego zreportowac a potem jakis rage kid w trybunale wyzyje sie i da wszystkim punisha…
@Apostoł Albo na odwrót, Yorick przy wyjściu był bezużyteczny, zbyt słaby, a potem buff i jest świetny.
@kartofelek, jakoś próbują zachować równowagę między champami, choć trzeba przyznać nie zawsze się to im udaje.