Dragon Age II: Główny projektant o imporcie sejwów, powrocie Morrigan i Pustce
W rozmowie z serwisem NowGamer Mike Laidlaw, główny projektant Dragon Age II, wyjaśnił, że możliwość importu podjętych decyzji z pierwowzoru jest niezwykle ważna.§
„Zawsze widziałem Dragon Age’a, jako markę traktująco o więcej niż jednym bohaterze. Chodzi o cały zakres historii i świat oddziałujący na to, co się dzieje” – tłumaczy. „To nasze podejście i myślę, że import save’ów pozostaje temu wierny – wszystkie decyzje podjęte przez twojego Strażnika i osoby z nim podróżujące wpłyną na Dragon Age’a II. Wiesz, kto atakuje Ferelden, co się stało z krasnoludami, kto rządzi Orzammarem? Wszystkie te rzeczy znajdą swoje odbicie w Dragon Age’u II” – dodaje.
Laidlaw poruszył także kwestię wiedźmy Morrigan – jednej z ciekawszych postaci uniwersum, która pojawiła się w ostatnim wydanym DLC, Witch Hunt. Okazuje się, że czarodziejka powróci w sequelu.
„Historia Morrigan jeszcze się nie skończyła, nawet po wydaniu dodatku Witch Hunt i choć nie mogę zdradzić zbyt wiele, mogę powiedzieć, że w żadnym razie nie skończyła jeszcze z tym światem” – tłumaczy.
Projektant potwierdził również, że w grze powrócimy do Pustki – niezwykle ciekawego miejsca leżącego między jawą, a snem, zamieszkiwanym przez demony. Zarówno w pierwowzorze, jak i w dodatku Przebudzenie odwiedziliśmy tą tajemniczą lokację.
„W kwestii tego, jak ważna ona będzie, myślę, że znajdą się pewne bardzo krytyczne dla fabuły momenty związane z Pustką, ale nie chcę wdawać się w zbyt wiele szczegółów” – wyjaśnia.
§
Czytaj dalej
24 odpowiedzi do “Dragon Age II: Główny projektant o imporcie sejwów, powrocie Morrigan i Pustce”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

W jednym z wywiadów projektant Dragon Age II opowiedział co nieco o systemie importu zapisanych stanów gry z oryginału. Zdradził też, że w grze powróci Morrigan, a w trakcie rozgrywki ponownie trafimy do Pustki.
Dobrze, że nie usunęli z fabuły najważniejszych rzeczy. Zawsze byłem ciekawy, co stało się później z Morrigan po zabiciu Arcydemona.
16-17 października będzie można pograć w DA2 w Toruniu na Coperniconie!!!
IHS na ich niestety szczęście to ich nawet sauron za plagiat malutki nie pogodni .
Widzę ten dziwny, wielki, dwuręczny miecz, którego na dodatek bohater potrafi używać jedną ręką i zaczynam się niepokoić czy ta gra to naprawdę DA2…
Mastersky – to nie jest zwykły dwuręczny miecz. Rękojeść jest długośći samego ostrza, poza tym bohater wywija nim młynce, więc ja bym uznał tę broń za włocznie z długim ostrzem i krótką rękojeścią.|A tak w ogóle to super – właśnie kończe moim łucznikiem Da 🙂
iHS – aleś mnie rozbawił. 🙂 W sumie, to mogliby przeciwstawić temu super-hiper-mega bohaterowi i jego cudacznej ciupasce Predatora, ponieważ i tak gra będzie siekanką, to chociaż byłoby fajne urozmaicenie, hehehe…
Jak dla mnie tej całej Pustki mogłoby nie być… Według mnie był to najnudniejszy etap w „Jedynce” i tylko czekałem by się zakończył. Nie płakałbym gdyby w „Dwójce” jej nie było. I cieszę się, że wątek Morrigan będzie ciągnięty dalej, to bardzo ciekawa postać.
Mastersky – to nie jest miecz dwuręczny, tylko „swordstaff”, połączenie miecza jednoręcznego z magicznym kosturem. Swoją drogą, mam nadzieję, ze nim sobie pomachamy i pociskami błyskawice w trakcie gry – już sam styl walki taką bronią musi być bardzo widowiskowy. No i połączenie magii krwi z walką wręcz, mniam.A co do Morrigan – zakończenie Witch Hunt jest daje znacznie więcej pytań niż odpowiedzi, ciekawe czy w trakcie DA2 wyjaśni się kim jest Flemeth i cóż to za zmiany czekają Thedas.
Brawo CDA! Dzięki Wam każdy kto czyta newsy wie chyba że Morrigan na końcu DA:O odeszła 🙂
@Crystalis: ogólnie to każda z postaci „odeszła” wszyscy się rozeszli po świecie 😛
No, może oprócz oghrena.
Popieram ZiZi mogliby sobie darowac Pustke
Pustka to dno, chyba ze bedzie naprawde przeprojektowane, to co było w 1 było po prostu monotonne i siłą rzeczy nudziło swoją formą i barwą.
@Crystalis każdy kto grał lub myśli…|Według mnie mogli by dać (trochę) przerobioną pustkę, bo w Początku nie była fajna, ale za to w Przebudzeniu była lepsza (mniej nudniejsza/męcząca)- krótsza, bardziej powiązana fabularnie (według mnie)
Bardzo się cieszę, że powróci wątek Morrigan. Jest to jedna z najbardziej charyzmatycznych postaci w Dragon Age: Origins.
Eeee tam… Pustka jakoś specjalnie ciekawym etapem nie była. Za to informacje i tym jak zaimportowany sejw wpłynie na świat w dwójce są naprawdę interesujące.
Nadal się przejmują tym nadętym babskiem… Jej powrót był dla mnie oczywisty po obejrzeniu outra. Nic mnie w tej kwestii nie zaskakuje. Natomiast czekam na wieści, jaką grą okaże się w bliższym kontakcie DA II, ponieważ z pewnym niesmakiem powitałem degrengoladę gatunkową serii Mass Effect – od erpega do strzelanki.
ta ciekawe jak import savow jak stworzylismy elfa a w DA 2 tylko czlek bedzie grywalny. A pustka w podstawce to nudny i meczoncy szukankowy lvl w ktorym sie zmienia formy i bawi przez pierwsze 5min tylko pozniej to bylo dla mnie takie silowanie sie z gra troche.
Pustka to będzie w jakk po 10h sie gre przejdzie.
Wszystko pięknie ładnie ale pustka byłą najgorszą z lokacji w Jedynce, nudną i przewidywalną. W Przebudzeniu trochę lepsza ale też to było takie troche wydłużenie gry.
Kaszub23|chyba nie zrozumiałeś, że w 2 będziemy grać zupełnie innym bohaterem.
r4plezDAO przechodziło się w ok. 60h i 20h dodatku. czyli 80h +DLC, więc nie wiem z kąd ząłożenie, że DA2 będzie trwać 10h
no to musze jeszcze raz pozadnie przejsc DA1:P czekam!