rek
rek
05.12.2012
Często komentowane 40 Komentarze

Dragon Age III: Inquisition ? Twórcy inspirują się Skyrimem. I chcą powrócić do korzeni gatunku

Blisko rok temu, jeszcze przed oficjalną zapowiedzią Dragon Age’a III, BioWare stwierdziło, że „agresywnie przygląda się Skyrimowi”, dając do zrozumienia, że produkcja Bethesdy może mieć wpływ na kształt nowej części „wieku smoków”. Teraz developerzy mówią wprost – „inspirujemy się Skyrimem”.

W wywiadzie opublikowanym w najnowszym wydaniu magazynu Game Informer Aaryn Flynn, projektant z BioWare’u, przyznał, że w pracach nad Dragon Age’em III: Inquisition twórcy gry inspirują się Skyrimem. Jak mówi:

Nie możesz patrzeć na gry pokroju Skyrima i nie myśleć o tym, jak wielkie wrażenie robi to, co osiągnęli developerzy. Możesz też uważać, że produkcja jest podążyła w nowym, interesującym kierunku lub ma w sobie coś, co nie wyszło jej twórcom, ale co my możemy usprawnić. Zawsze inspirujemy się tego typu grami, zwłaszcza w przypadku stosunkowo hermetycznych gatunków jak RPG.

Graczy czekających na nową odsłonę Dragon Age’a powinna zainteresować jednak druga część wypowiedzi Flynna. Stwierdził bowiem, że gatunek „rolplejów” powinien powrócić do korzeni i kłaść większy nacisk na eksplorację — niczym w Baldur’s GateNeverwinter Nights. Przyznał zarazem, że seria Mass Effect i poprzednie części Dragon Age’a odeszły od tego elementu.

A wy jakie RPG-i wolicie? Gry wykonane w stylu Mass Effecta czy raczej podobne do SkyrimaNeverwinter Nights?

rek

40 odpowiedzi do “Dragon Age III: Inquisition ? Twórcy inspirują się Skyrimem. I chcą powrócić do korzeni gatunku”

  1. Blisko rok temu, jeszcze przed oficjalną zapowiedzią Dragon Age’a III, BioWare stwierdziło, że „agresywnie przygląda się Skyrimowi”, dając do zrozumienia, że produkcja Bethesdy może mieć wpływ na kształt nowej części „wieku smoków”. Teraz developerzy mówią wprost – „inspirujemy się Skyrimem”.

  2. I tak mi nie pójdzie…

  3. Mass Effect 4 z otwartym? światem MIODZIO!

  4. „Stwierdził bowiem, że gatunek „rolplejów” powinien powrócić do korzeni i kłaść większy nacisk na eksplorację” Nie mam pojęcia jak brzmi oryginalna wypowiedź (serio CDA, dajcie źródła do newsów), ale to bzdura jest, bo gatunek „rolplejów” już to robi. Otwarte lokacje w Skyrim, Dragon’s Dogma, Risen 2, Fallouty, struktura poziomów w Dark Souls, Human Revolution, itp. To Bioware robi ze swoich gier korytarzowe gry, gdzie na końcu poziomu wciska się „X” i dzieje się coś niesamowitego. Try harder, Bioware.

  5. SyntheticAvenger 5 grudnia 2012 o 18:04

    @Sergeyvich Łączę się z Tobą w bólu 😀 A na serio.. Ja bym wolał coś pośrodku – dynamiczna akcja w połączeniu z eksploracją 🙂 Baldursy i Neverwinter były genialne, ale teraz już nie miałbym dla takich gier aż tyle czasu.

  6. Czyli co będzie znów jeszcze bardziej uproszczone niż jej poprzedniczki tak jak Skyrim do poprzednich części. Czy może teraz już nie będę się bał, że jakaś kwestia zrobi ze mnie pedała na siłę. A może będzie więcej niż 2 lokacje do zwiedzenia. Powinni wrócić do korzeni czyli do NeverWinter, NewerWinter2 bo na schematach tych gier opierał się pierwszy DA i dlatego się tak dobrze sprzedał i został dobrze przyjęty przez graczy.

  7. A może dostaniemy tez edytor do DA3, przecież skyrim na tym zyskał. A, zapomniałem gracze by sobie nie poradzili z tak potężnym narzędziem jakim jest FB2, bo EA tak mówi. Narzędzia dla moderów + DLC, a żeby korzystać z modów trzeba kupić jakiś tam pakiet za 10$dodatkowo lub mieć najnowszą wersje gry(czyli DLC) i po problemie. Tak samo BF3/BF4, Jakoś Bohemia zarabia DLC + narzędzia dla modów i nikt nie mówi że przy ARMA3 gracze nie ogarną narzędzi. Będą reklamować jako pogromca Skyrim a wyjdzie wielkie G…

  8. Bioware popełni największy błąd jeśli będzie próbowało naśladować coś tak dennego i prostackiego jak Skyrim.Popularność Dragon Age była efektem tego że a gra faktycznie ,całą swoją strukurą nawiązywała do starszych erpegów takich jak np. Baldurs Gate.Babranie się w plastikowym schemacie produkcji Bethesdy| wyjdzie serii Dragon Age bokiem.JARNOLD,Mass Effect 4 jako sandbox nie wydaje mi się najlepszym pomysłem.

  9. Neverwinter Nights 2 – moim zdaniem BEST staroświecki RPG ever, nie liczac baldurs gate :<

  10. @Seirimaru Małe sprostowanie, oni JUŻ zbabrali serię Dragon Age… |Swoją drogą, czemu „Wiek Smoków” a nie „Era Smoków”?

  11. Ja tam wolałem bardziej tą tunelowość niż wielki, ogromny świat. Nie lubię po prostu dużo łazić bo mnie to nudzi

  12. @Mathius,racja.A Dragon Age chyba lepiej sprawdza się w marketingu.@Ravvcio,mam dokładnie tak samo.

  13. Inspirujcie sie tym, co chcieliby zobaczyc fani. Nie tym co przynosi najwiecej kasy drogie EA

  14. Gwynbleidd11 5 grudnia 2012 o 20:03

    sukces DA1 polegal na tym ze on BYL RPG-iem bo posiadal wszystkie cechy jakie powinien miec RPG DA2 to produkcja zrobiona dla kasy, ona w stosunku do poprzedniczki byla po prostu biedna(we wszystkich aspektach)… |nastepna czesc DA jako jakis klon Skyrima czy cos podobnego sobie nie wyobrazam… bo to ze w grze jest calkowicie otwarty swiat i totalna wolnosc to jeszcze nie znaczy ze gra bedzie epicka o nie o to chodzi w RPG-ach ;/

  15. Elementy eksploracji były jeszcze w pierwszym ME. I to było dobre, nie do końca jeśli o wykonanie idzie, ale sama idea jak najbardziej. Oczywiście zamiast poprawić trzeba było rzecz wywalić z ME2.|Bioware nie wierzę nic a nic, przedstawiciele studia kłamią na potęgę, praktycznie każda z obietnic odnośnie ME2/3 okazała się stekiem bzdur. Nie kupię niczego co wyjdzie od nich, choćby tylko z uwagi na wyjątkowo chamską politykę dlc. Mniejsza o to, że ich gry od 2009 to chłam. Z Bioware została tylko nazwa.

  16. @palka7 – tylko to nie Bio zrobiło NWN 2 🙂 A teraz panowie pięknie mydlą oczka a na końcu i tak zrobią to co każe EA. Piesek moze sobie szczekać do woli a ostatecznie decyduje ten, który trzyma smycz.

  17. Neverwinter Nights to było coś .|Swoją drogą jeśli DA 3 okaże się badziewiem to będzie koniec serii.

  18. „podobne do Skyrima i Neverwinter Nights”|Znaczy co jest podobne do jednego i drugiego?

  19. Neverwinter Nights mam Platynową ed – Angileską oczywiście (hardcorowy jestem lol) i powiem że z Modami do dziś wygląda ładnie 3 raz przechodzę podstawkę (robie właśnie Króla Cienia) potem dodatkowe Moduły (Mam Pool of Radiance z Amigi nawet 😉 Nie ma lepszego cRPG Fantasy

  20. @down|Ja bym się kłócił. 🙂

  21. Gry Bioware nawet do pięt nie dorastają produkcjom Bethesdy.

  22. @Mathius NIe zepsuli całej serii porostu 2 cześć im nie wyszła do czego sumiennie sie przyznali, i choc DLC były już genialne to nie uratowały i tak gry jako całosci. Po komiksach książkach widać ze fabularnie seria trzyma poziom i szykuje sie na coś wielkiego. A Dlatego nazywa się Wiek Smoków, bo w kulturze Thedas każdy wiek nosi inną nazwę, zaczerpniętą od charakterystycznego i wyjątkowego zdarzenia jakim byo pojawienie się smoków po kilkuset latach.

  23. @Nifrenithil Jaja sobie robisz?Generyczny,mdły badziew ma górować nad milowymi kamieniami cRPG?

  24. @matriks12|koniec Bioware nawet, przynajmniej w moich oczach.

  25. Nie powiem mam sentyment do nwn i sprawia mi dużą przyjemność granie w nią nawet teraz. Co prawda nie gram sama a ze znajomymi przez sieć, co dodatkowo urozmaica zabawę. Brakuje mi tego w nowych tworach RPG. Pograć we dwie osoby, a nie milion naprawdę daje mnóstwo frajdy. Więcej smaczków kiedyś było właśnie w formie eksploracji. Nie chcę jednak by zbytnio powracali do korzeni. Mam wrażenie, że jest to cofanie się, a dobrze by było gdyby branża się rozwijała. Niech połączą najlepsze elementy z obu.

  26. Robią grę na Frostbite 2 – wracają do korzeni. Dają masę rzeczy związanych stricte z h’n’s – wracają do korzeni. Wydają miliony DLC – wracają do korzeni. Inspirują sie Skyrimem – wracaja do korzeni… BW ciągle podaje sprzeczności, więc mi się nawet newsa nie chce czytać(zainspirowałem się tytułem). Jeśli uda im się zrobić dobrą grę to aż się zdziwię, ale po ME3 straciłem nadzieje w to, że umieją zrobić jeszcze coś dobrze.

  27. NWN było wg. mnie beznadziejne, bo chociaż multi był niezły to single leżał i kwiczał. A Bio niech się skupi na porządnej fabule, a nie zrzynaniu od Skyrima wielkiego świata i miałkich dialogów.

  28. Najlepszym Rpg wedlug mnie byl Gothic I 😀 W morrowinda tez sie sporo grało ale strasznie lipne dialogi ;/ W never winter gralem malo bo było do [beeep] a Skyrim dobry ale po jakims czasie robil sie strasznie nudny ;]

  29. Czyli czeka nas duuużo chodzenia i zaglądania w każdy kąt … (jak zawsze)|@TTTr96|Co ty chcesz od ME3? jest to jedna z najlepszych gier rpg/fps jakie wyszły.

  30. Skyrim jako źródło inspiracji to dobra idea, ale po wtopie jaką była druga część Dragon Age poczekam z okrzykami zachwytu. Pierwszy DA był świetny, miał to, czego RPG potrzebowało (no, może poza płatnymi DLC ale one przynajmniej wprowadzały coś ciekawego – Shale FTW ! ). A drugi ? Fabuła słaba, rezygnacja z większości dobrych pomysłów i walka wyglądająca jak w jakimś niskobudżetowym jRPG. Ale najgorsze były lokacje – zwiedzanie tych samych 5 korytarzy przez 30+ questów potrafiło doprowadzić narkolepsji …

  31. Inspiracja Skyrimem zła nie jest, pod warunkiem że jest ona nakierowana na tamtejszy, całkiem ładny i zgrabny otwarty świat, bo fabuły do inspiracji to tam nie ma w nim 🙂 Zresztą, po tym co zrobili z dwójeczką będą musieli wspiąć się bardzo postarać bym kupił trójeczkę chociażby z przeceny.

  32. Jeśli chodzi o exploracje to NVN 1 i 2 nie miało jej też wcale tak dużo, fakt były jakieś odstępy ale większość sie pokrywało z główną fabułą, jeśli chodzi o Skyrima to był to znakomity sandbox chociaż w pewnych aspektach brakowało mu dużo a co do DA2? nie uważam jej za złą gre jak to niektorzy mówią lecz zaóważyłem w niej pare zgrzytów, jak np. ktoś tu powiedział małe lokacje, brak exploracji czy (jak dla mnie) nieskończonośc pojawiających sie mobów podczas walki bez dobrego uzasadnienia.

  33. Jako wielki fan rpg i starej szkoły, myślę że nie uda im się to, gdyż nie pierwszy raz widzę tekst w stylu „powrót do korzeni”

  34. @Matejbudz No fakt, gdy seria ma aż 2 tytuły i drugi jest poniżej dna, to nie wpływa to ona ocenę całej serii. W DLC nie grałem, nie byłem w stanie nawet w całości strawić tej gry… 3 lokacje na krzyż i porywająca fabuła, aż tyle wystarczyło abym zaczął usychać z nudów przy DA2…

  35. Neverwinter Nights jest podobne do Mass Effecta, a nie Skyrima. Dobry RPG nie jest zły, czy to Skyrim czy Mass Effect, czy Gothic ;]

  36. aMermanIshouldTurnToBE 6 grudnia 2012 o 14:09

    NWN1 to klops, dwójka była świetna.|A inspiracja Skyrimem hmm… dobrze by było gdyby wiele gier miało tak ciekawy i rozbudowany świat jak seria TES, ale nie mogą zapomnieć o podążaniu swoim torem. TES’y to jedne z najlepszych RPG, jednak nie wiem czy chcę nadmierną inspirację u innych twórców. W większości gier BW eksploracja nie istnieje, jeśli bardziej przyłożą się do otwartego świata to git.

  37. RPG’i w stylu BioWare’u zawsze były moim zdaniem świetne i warte zakupu, ale przestali je produkować i nie wierze w to, że teraz wznowią.

  38. Lepiej żeby inteteresowali się Baldur’sem i rozwijali jego idee. Były w nim i świetna fabuła, i ogromny, otwarty świat zwłaszcza w drugiej części.

  39. Z polskiego na nasze: 'nie można patrzeć na gry pokroju Skyrim i nie myśleć o tym jak wielką kasę zarabia’. Czyli tradycyjnie już kopiujemy to co obecnie jest na fali – żenada. Podobnie jak Mass Effect zrzynał na potęgę z Gears of War – Co do pytania. Oczywiście, że preferuję NWN (ale cz. 2) czy nawet Skyrim od popłuczyn typu ME, którego nazywanie cRPG to obraza dla tego gatunku. Odmóżdżona strzelanka z dialogami.

  40. NWN<3

Dodaj komentarz