rek
31.08.2009
Często komentowane 16 Komentarze

Dragon Age: Początek nie tylko dla samotników – ta gra ma zbliżać ludzi

Dragon Age: Początek nie tylko dla samotników – ta gra ma zbliżać ludzi
Jak zrobić z rozgrywki single-player przygodę, którą będzie można przeżywać wspólnie z innymi graczami? Ray Muzyka, współzałożyciel BioWare, odpowiada na to pytanie omawiając interesujące rozwiązania zastosowane w Dragon Age.

Głównym motywatorem do bardziej socjalnego potraktowania rozgrywki Dragon Age: Początek będzie strona internetowa społeczności DA. Muzyka mówi o niej tak: „Tworzymy witrynę społeczności [DA], która umożliwi fanom 'podkręcanie się’ nawzajem wokół tego, co robią inni. Będą pokazywać swoje wybory i ich konsekwencje przyjaciołom. Pomimo tego, że będzie to single-player, będzie można wyjawić te wybory sobie nawzajem i mieć przy tym niezłą zabawę (…) Możesz też spotkać ludzi mieszkających po drugiej stronie świata i umożliwić im zobaczenie tych rzeczy. Myślę, że to doprowadzi do wielu ciekawych dyskusji i współpracy wewnątrz społeczności„. Każdy otrzyma więc możliwość opowiedzenia innym własnej historii.

To jednak nie wszystko, co szykuje BioWare. Dragon Age: Początek zostało potraktowane przez twórców bardziej jako długoterminowa usługa niż jednorazowy event typu kup-przejdź-zapomnij. Oprócz rozwoju społeczności graczy, BioWare planuje wydawanie DLC „przez długi okres czasu po premierze gry„. Naturalnie wszelkie projekty będą brały pod uwagę feedback dostarczany przez fanów.

Trzecim elementem układanki będą przygody tworzone przez samych graczy. Oddanie w ręce ochotników beta-wersji zestawu narzędzi do tworzenia zawartości umożliwi udostępnienie pierwszych 'owoców’ już na samym starcie gry. Poza tym BioWare zaoferuje graczom system łączenia (dobrowolny) w zespoły osób tworzących podobny rodzaj zawartości. Gotowym contentem można później podzielić się ze światem na stronie internetowej, gdzie twórczośc graczy będzie przeglądana, dyskutowana i oceniana.

Więcej szczegółów o 'uspołecznieniu’ Dragon Age (i nie tylko o tym) możecie przeczytać w wywiadzie z Muzyką TUTAJ.

16 odpowiedzi do “Dragon Age: Początek nie tylko dla samotników – ta gra ma zbliżać ludzi”

  1. Czekam na te gre z niecierpliwoscia. Nie wazne ze nie ma multi, grunt ze zapowiade sie naprawde epicka przygoda made in Bioware.

  2. Ja tak samo 🙂 Bioware robi najlepsze RPG 🙂 pamiętam Kotora I przesiedziałem 2 noce przy tym xD

  3. zbliżać ludzi ??? wyjdź czasem na dwór to bardziej zbliża

  4. Bardzo fajny news, ale za ten „okres czasu”, to trzeba by kontrolnie paluszki w imadło wkręcić… 😉

  5. DLC? A kysz A kysz! Ta gra właśnie straciła w moich oczach, i to bardzo.

  6. DLC cię zmartwiło? Jakim to cudem? : Przecież to jedynie przedłużenie żywotnosci gry

  7. Ray Muzyka… fajne nazwisko, tylko ciekawe czy on sam wie co to po angielsku oznacza 😛 ||A co do DA:P to powinno byc ciekawie

  8. lul po angielsku o ile mi wiadomo słowo muzyka nie ma żadnego znaczenia ^^|Chciałeś powiedzieć że po Polsku ;P

  9. Zaraz zaraz… chcecie pwiedziec, ze… Dragon Age bedzie mialo forum? Takie na ktorym gracze moga rozmawiac i dzielic sie swoimi przezyciami? WOW!||Natomiast SDK jest fajne, jestem za!

  10. Fajnie, że chcą SAMI przedłużać życie produkcji, to gwarantuje dużo dobrych profesjonalnych dodatkowych contentów. Szkoda, że za np. taką Bethesdę pracę muszą odwalać fani… Ahh. Ale Bogów się nie krytykuje nie?:P Go Go Dragon Age Origins!

  11. ta jak chce sie zblizyc to ide na pole. ale nie głupi pomysł coś takiego zrobić

  12. Moim zdaniem to świetnie że BioWare naprawdę bierze pod uwagę uczcia graczy i ich potrzeby. Jak najbardziej za!

  13. DLC nie lubię. Wolę pełnoprawne dodatki, raz a dobrze a nie mini conenty za które musze płacić. Jeśli już mogą byc zestawy map do fpsów to tego typu mini-dodatki nie mogą również?

  14. No nie, ja pojedynczego RPGa potrafię przechodzić po 10 razy (za każdym razem w inny sposób), a wy tu już o DLC myślicie? Chodu!!!

  15. DlC to śmierć dla gry. Zostawianie sobie furtek? Wycinanie części gry? I to wszystko za kasę? A kiedy można się zacząć śmiać?||Wolę normalny dodatek miast kilku aren do walki. Tribunal i Bloodmoon zamiast kilku nowych lokacji do F3, etc.

  16. Zalozmy ze mowa tu o „porzadnym” BioWare, i ze sformulowanie „nie-„kup-przejdź-zapomnij”” daje szanze ze DLC beda darmowe, bo od tego zalezy czy jest sie z czego cieszyc.Albo zrobia pelnoprawna gre do ktorej DLC to beda tylko dodatki, albo”kup-gre-i-8DLC”

Dodaj komentarz