Dying Light 2: Wybory, ogromna mapa, dopracowane misje…

Dying Light 2: Wybory, ogromna mapa, dopracowane misje…
Twórcy obiecują dobrą zabawę nie tylko przy pierwszym podejściu.

Zapowiedź Dying Lighta 2 to jedna z większych niespodzianek tegorocznych targów E3. Dodajmy, że jest to również miła niespodzianka – szczególnie dla rodzimego gracza. Warto zauważyć, że już w końcowych dniach maja pojawiły się plotki o tym, że Techland wybiera się do Los Angeles, by na największej branżowej imprezie przedstawić swoje plany na najbliższą przyszłość. Ta ostatnia będzie związana przede wszystkim z kontynuacją przeboju wrocławskiego developera. Trzeba przyznać, że gra zapowiada się naprawdę obiecująco. Zebrałem dla was najważniejsze informacje:

  • akcja toczy się piętnaście lat po wybuchu epidemii zombie,
  • główna lokacja to „fikcyjna europejska metropolia, niegdyś zamożna, ale teraz to prawdopodobnie ostatnia ludzka osada”, która po prostu walczy o przetrwanie,
  • miasto stale się rozrasta i na ten moment jest „cztery razy większe niż wszystkie mapy z Dying Lighta”,
  • w każdej z odwiedzanych dzielnic można „znaleźć nowych ludzi, nowe lokacje, nowe zadania (…) to jest ogromna gra”,
  • za scenariusz odpowiada legendarny Chris Avellone (Prey, Fallout 2, Fallout: New Vegas, Planescape: Torment),
  • Techland zatrudnił także ludzi, którzy stworzyli „niektóre z najlepszych zadań” z Wiedźmina 3, w tym wątek Krwawego Barona,
  • decyzje gracza mogą radykalnie zmienić świat gry (przykład: możemy zabić przemytników wody i tym samym zadbać o potrzeby ocalałych, lub zawrzeć sojusz z bandytami, którzy będą sprzedawać wodę na czarnym rynku. W każdym z opisanych przypadków musimy zmierzyć się z konsekwencjami, które kształtują oblicze całego miasta: bandyci pozostawieni przy życiu zniszczą jedną z dzielnic, a powszechny dostęp do wody wzmocni pozycję jednej z frakcji, co w dalszej perspektywie może zaowocować autorytarnymi rządami,
  • wybory mają mieć niejasne konsekwencje, nawet szlachetny wybór może w dalszej części gry mieć negatywny skutek,
  • cykl dnia i nocy znów jest jest integralną częścią mechaniki rozgrywki, bo w nocy zmierzymy się z potężniejszymi zombiakami,
  • walka będzie bardziej taktyczna niż w pierwszej odsłonie serii – gracz musi pozostawać w ciągłym ruchu, warto wykorzystać interaktywne elementy otoczenia,
  • znany z „jedynki” parkur zostanie rozbudowany o ruchy zapewniające jeszcze większą mobilność,
  • nie zabraknie kooperacji (dla maksymalnie czterech osób), ale tym razem jeden z graczy będzie pełnił rolę hosta,
  • konieczność wskazania hosta to bezpośrednie następstwo wprowadzenia ważnych wyborów (twoje miasto może różnić się od miasta twojego kumpla),
  • w co-opie możemy stracić dostęp do części posiadanych broni – ma to związek z decyzjami podejmowanymi przez hosta,
  • Techland obiecuje niespodzianki w kontekście gry wieloosobowej,
  • w momencie premiery Dying Light 2 nie zaoferuje trybu battle royale,
  • grę napędza C-Engine, najnowsza wersja autorskiej technologii Techlandu.
  • Dying Light 2 ma zadebiutować w przyszłym roku na PC, PS4 i XBO. W TYM miejscu czeka na was porcja screenów i grafik koncepcyjnych.

    21 odpowiedzi do “Dying Light 2: Wybory, ogromna mapa, dopracowane misje…”

    1. Pff wez koles sam jestes niepotrzebny i zrobiony dla kasy XD

    2. Możliwy Spojler: Czy ty w ogóle grałeś w The Following? Przecież w dodatku było wyjaśnione, że Camden potrzebuje więcej czasu na wynalezienie leku, a my wyruszamy poza miasto, bo kończy się Antyzyna. Jednym z możliwych zakończeń oprócz odpalenia bomby (czyli zniszczenia wirusa) jest to, że Crane wychodzi poza kwarantannę już jako zombie (pewnie Nocny Łowca). Także jest wyjaśnione, skąd wirus się rozprzestrzenił. O ile wybiorą to zakończenie.

    3. Dracorian wyczerpał temat swoją wypowiedzią. Polecam następnym razem zaznajomić się z tematem zanim się zacznie wylewać pomyje na twórców.

    4. @Hagan Wygadujesz kompletne bzdury i masz jeszcze pretensje, że ktoś sobie z Ciebie zażartował.|Sam próbujesz zróbić gównoburzę, a za chwilę zgrywasz ofiarę… Ogarnij się.

    5. @Hagan po drugie, nie mów Techlandowi z czym należy się pożegnać, a jaki projekt należy rozwijać. Oni mają swoją wizję, robią co uważają za najlepsze, a ty co najwyżej możesz swoje żale wylewać na forum w Internecie, co też właśnie uczyniłeś.

    6. @Hagan|Zajmij się czymś pożytecznym i przestań smęcić, OK?

    7. Wszystko brzmi pięknie. Także czekam. W jedynkę rozegrałem jakieś 130h i bawiłem się bardzo dobrze. Oby popracowali nad dialogami bo pod tym względem to dosyć mocno ustępowali Wieśkowi.

    8. Czekam na tą kontynuację jak cholera. Pierwsza część, w której spędziłem ponad 150h była najlepszą grą w jaką grałem (a przeszedłem ogromną ilość gier)

    9. KUrna jedynka miała tak słabą fabułę że zapomniałem jaka ona była że oni tam lek u szukali itd. Po tym co tu piszą to 2 ma mieć o wiele lepszą fabułę i ma być położony nacisk na wybory i one mają kształtować nas i nasze miasto no brzmi to ciekawie lecz zobaczymy jak to wyjdzie w finalnej wer. w 1 część grało mi się przyjemnie ale jakoś mocno mnie nie zaskoczyła żebym mocno się cieszył na 2 część.

    10. @Hagan Twierdzisz, że nie wygadujesz bzdur? Już koledzy w kolejnych komentarzach udowodnili Tobie, że nie znając kompletnie fabuły, sugerujesz, że twórcy sami sobie zaprzeczają wydając drugą odsłonę gry. Zluzuj porty, ja ze znajomymi mamy do siebie dystans i ciśniemy po sobie dużo gorzej i nikt się o nic nie obraża, bo każdy wie, że to są żarty. Także, wyjmij kija z dupy, a świat stanie się od razu piękniejszy. Pozdrawiam 😉

    11. @Hagan|W tym momencie bardziej przydałoby ci się chyba wyjście na zewnątrz celem zaczerpnięcia świeżego powietrza, bo ewidentnie dajesz się ponosić frustracji. Jakkolwiek doceniam twe starania w pozowaniu na intelektualistę, to muszę zauważyć, że wszystko na nic, jeśli już w pierwszym zdaniu dokonujesz godnego sześciolatka odkrycia, iż Techland – uwaga – robi tę grę dla pieniędzy (i z jakiegoś powodu jest to złe). Kurka, a ja cały czas myślałem, że Hut i reszta ekipy tyrają społecznie…

    12. https:www.youtube.com/watch?v=3vFq5Ogq1Uo|Wywiad Angry Joe z Hutem 🙂

    13. @Hagan|Co do zakończeń|Czy główny bohater nie miał za zadania uratować wszystkich mieszkańców miasta? Wybór bomby oznacza ludobójstwo i tak naprawdę brak pewności, czy nie jest już za późno, bo może wirus już dawno poleciał sobie za miasto. Zresztą tak naprawdę do końca nie wiesz, czy Cię nie oszukują.

    14. @Hagan|Twoja opinia nie jest prawdą absolutną. Zresztą nie wiemy kiedy gra wychodzi i nie sądzę, aby to było w tym samym terminie co Metro: Eksodus.|Każda gra jest robiona dla pieniędzy. Wymień tych idealistów, którzy robili gry za darmo?

    15. W jedynce wkurza mnie parę rzeczy: Niedoskonałe skakanie, postać czasami się nie złapie, czasami zablokuje. Walka z ludźmi… od 10 poziomu w prosta..w miarę. Ale wkurza mnie to, że ludzie mogą blokować, a my nie. Beznadziejny Respawn Wrogów , zdarza się, że zombie nagle pojawi się za mną…chociaż jest tam pieprzona ściana, zabijemy 30 zombie, i nagle pojawiają się ci sami…bo minął czas na odrodzenie…. I strefy kwarantanny, gdzie zobmie spamują w nieskończoność.No i fabuła i postacie 😉 I dużo innychD

    16. „Techland zatrudnił także ludzi, którzy stworzyli „niektóre z najlepszych zadań” z Wiedźmina 3, w tym wątek Krwawego Barona”. Brzmi świetnie! Na prawdę jaram się tą grą. Interesująca fabuła i wybory gracza, które mają wpływ na świat gry to jest właśnie to czego mi trzeba! 😀

    17. @Hagan|Co do innowacyjności to ciężko na ten moment wymyślić coś nowego, więc mnie przestały ruszać opinię, że gra jest, bo konkurencja miała to wcześniej. Część twórców na pewno jest takimi „idealistami”. Być może nawet Techland jest taką idealistyczną firmą, która prowadzi swoją grę jak chcą. Tak samo CDPR, które mam nadzieję nie ulegnie płaczowi ludzi, dla których ważniejszy jest widok TPP niż fabuła.|A co do KC:D, to był projekt Kickstartera, więc mieli już swoją bazę odbiorców.

    18. CzlowiekKukurydza 15 czerwca 2018 o 17:25

      @Hagan A co by Cię bardziej ruszyło? Śmierć ulubionego bohatera czy kolejny happy end? Opłaciło się go zabić skoro nadal nie darowałeś tego twórcom. Nowych bohater, nowe miasto i jest git, a nie bezpośrednie kontynuacje w których mimo starań gracza coraz bardziej wszystko się jeb*e i bohater oraz jego pomocnicy muszą wymyślić kolejny genialny plan.

    19. Oj jaram się strasznie. Najlepsza gra z zombie w jaką grałem, walka to coś pięknego. A jak jeszcze fabułą będzie dobra to już w ogóle super.

    20. @Hagan: Jesteś jedyną osobą, która na takie coś narzeka. Serio, nawet Angry Joe (pozdro dla Scorpixa) był zadowolony, a on gier zombie ma dość (Techland nawet żartobliwie nazwał ten wywiad na FB). Czepiasz się na siłę, zjedz Snickersa.

    21. Ale to będzie fajne. 😀 Jedynka była bardzo solidną grą z kilkoma minusami, a największyni z nich były, słaba fabuła i miałkie dialogi. Jeśli wszystko wypali i dostaniemy Dying Lighta, tylko usprawnionego i nawet nie z jakąś wybitna fabułą, ale angażujacą i ciekawą, to macie mnie całego. 🙂 Moje osobiste top 5 gier na które czekam. 😀

    Dodaj komentarz