E3 ´09: Microsoft: dostaniemy gry dla hardkorowców kompatybilne z Project Natal

Tak twierdzi przynajmniej Shane Kim. „Rare jest bardzo zaangażowane w Project Nadal na różnych płaszczyznach” – zdradza. „Chciałem powiedzieć, że mają okropnie dużo pracy, która wykracza nawet poza ich tradycyjne obowiązki związane z grami”. Niestety Kim nie chciał się wdawać w szczegóły.
Nieco więcej o samych produkcjach, które będą wykorzystywać nowy – być może nawet rewolucyjny – kontroler, zdradził kierownik projektu sprzętu, Alex Kipman. „Będziemy mieć pozycje specjalnie zaprojektowane tak, by współpracowały wyłącznie z Natalem – nie tylko gry arcade, ale prawdziwe, hardkorowe tytuły z najwyższej półki” – wyjaśnia.
„Otrzymacie też jakieś produkcje, które będą w zasadzie hybrydami – pozycjami, które działać zarówno z kontrolerem [klasycznym – dop. Piotrek66], jak i z Natalem„ – obiecuje. „Dlaczego to jest tak interesujące? Pomyślcie o FPS-ie, w którym korzystam z pada, ale jednocześnie śledzona jest moja twarz, dzięki czemu zaglądam za róg”.
Zresztą to nie jedyne zastosowanie tego typu tytułów. Kipman zdradził, że dobrze się one sprawdzą także w co-opie, gdzie hardkorowy gracz, posługujący się zwykłym kontrolerem, bawi się wraz z casualem, który kieruje swą postacią za pomocą Natala. Jako przykład podał rozgrywkę w Halo dwóch graczy – jeden z nich używa pada, a drugi – za pomocą niesamowitej technologii Microsoftu – może w łatwy sposób rzucać granatami i robić wiele innych rzeczy.
Zapowiada się naprawdę interesująco. Wygląda też na to, że Project Natal sprawdzi się nie tylko w grach casualowych, jak niektórzy twierdzą – oby tak rzeczywiście było.
Czytaj dalej
-
PS5 to najbardziej dochodowa generacja w historii PlayStation. Sony potwierdza spekulacje
-
Forza Horizon 6 oficjalnie zapowiedziana! Gracze wybiorą się na wirtualną przejażdżkę...
-
Marathon wielkim nieobecnym wrześniowego State of Play. Kiedy możemy...
-
Payday 2 po 12 latach dostaje subskrypcję ze wszystkimi DLC. Jednocześnie...
16 odpowiedzi do “E3 ´09: Microsoft: dostaniemy gry dla hardkorowców kompatybilne z Project Natal”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeśli kogoś zdziwiła nieobecność studia Rare podczas tegorocznych targów E3, mamy właśnie wyjaśnienie ? firma ciężko bowiem pracuje nad grami wspierającymi nowy kontroler Microsoftu i nie tylko.
ciekawe czy któryś z tych speców zastanowił się jak używać twarzy do rozglądania się bez odrywania wzroku od telewizora 😛
Podejrzewam że Natal nie będzie rzeczą dla prawdziwych harkorowców co nie zmienia faktu że da się go wykorzystać również w poważnych produkcjach. Wyobraźcie sobie survival-horror w którym o życiu i śmierci postaci mógłby decydować nawet najmniejszy ruch..
Np przekręcasz lekko głowę tak ,ze wszystko widzisz a w grze obraca tak długo głowę aż wrodzisz do normalnej pozycji.
Dla mnie ta Natala jest spoko ,ale chyba bardziej do gurtu przypadł mi kontroler sony. Ale to tylko pierwsze wrażenie
…gracza. Xbox ma takie bebechy ja pecet co znaczy że taka technologia zadziałaby na PC bez większych przeróbek. Jest tylko jeden problem. Bardzo możliwe że Microsoftu nie zrobi wersji na piece ale zawsze jest nadzieja.
Ten cały kontroler nazywa się Projekt Natal czy Nadal? W tekście są dwie nazwy.
dla mnie najpardziej by się w FPSach w natalu podobało wydawanie komend machaniem rękami.
Albo jak było z tym pseudointeligentym dzieciakiem. Żebyś mógł pogadać sobie z różnymi postaciami 😛
@znajomy, a jakbyś chciał szybko odwrócić się o 180 stopni? robisz mały ruch głową i czekasz parę sekund aż postać się obróci 😉
moim zdaniem Natal miałby sens w normalnych grach w połączeniu z okularami na których wyświetlałby się obraz.
Takie okulary były by bezsensowne, kiedyś testowano takie urządzenie i wyszło że grając w czymś takim szybko zaczyna się kręcić w głowie. Pomijając już fakt że ciągle na coś byśmy wpadali.
w takim razie zapamiętajcie te słowa lub zapiszcie do zeszytu jeśli ktoś ma krótką pamięć. cespenar mówi że Natal nie wyjdzie poza gry arcadowe
😉
Dla hardcorowców tjaa już to widzę;/ Nie wiem co w tym fajnego… przez jakiś czas fakt fajny bajer ale tak na dłuższą metę to stanie się męczące i wkurzające.
natal może być jedynie dodatkiem do normalnych gier, a nie ich bazą…
I może być całkiem przydatny, bo ile razy grając w UT2k4 nieświadomie uchylałem głowę przed lecącą rakietą 😛
To urządzenie może najwyżej spowodować śmierć wszelkich pilotów 🙂
Wyobrażacie to sobie? WoW 2 i koleś, który macha ręką na krzyż przed telewizorem. Albo, grając taurenem, by zgłuszyć wrogów to tupie nogą…
Fajny bajer, ale nie każdy będzie chciał się pocić przed telewizorem 😀
to tupanie to akurat śmieszne by było, ale mógłbyś innym kolesieom pokazać np jakiś gest przyjaźni pokazując palec serdeczny 😛
W assassin creed 2 fajnie by się grało (ale pewnie nie będzie obsługiwał natala) gdyby się wisiało na jakiś linach. Mogli by pomyśleć o wydaniu jakiegoś stojaka z linami i okularami z ekranikami, bez tego ani rusz. Cena by trochę wzrosła…