E3 2012: Konferencja Ubisoftu. Assassin´s Creed III, Far Cry 3, Splinter Cell: Blacklist, Rayman Legends, Watch Dogs
Ubisoft przygotował dwie mocne "trójki" z myślą o konferencji na E3. Zobaczymy nowe materiały o Assassin's Creed III oraz Far Cry 3. Na scenie pojawił się ponownie Sam Fisher oraz kolejne wcielenie Raymana. Pokaz zamknięto z hukiem - Watch Dogs wyrasta na rewelację targów!
News będzie aktualizowany na bieżąco, więc jeśli jeszcze nie śpicie, od północy odświeżajcie go regularnie.
konferencję rozpoczął pokaz tańca sześciu urodziwych dziewczyn w rytmach hitów muzyki pop (w tym Moves Like Jagger i Wild Wild West), którym później wtórował wokalem Flo Rida. Występ miał na celu promocję Just Dance 4 – kolejnej gry tanecznej od Ubisoftu.
po kilku czerstwych żartach prowadzącej na scenie pojawił się Dan Hay – producent Far Cry 3. Szybko zaprezentowano gameplay, w którym bohater najpierw został doceniony przez niezwykle ponętną dziewczynę z dzikiego plemienia dżungli, powiedział kilka motywujących słów do współplemieńców, a następnie po zmianie ujęcia skoczył z klifu do wody, by szukać przyjaciół na niedalekiej wyspie. Fragment początkowo miał skradankowy charakter (ciche strzały z łuku i szybkie cięcia w gardła ofiar) by po podniesieniu karabinu zrobiło się bardziej widowiskowo. Efektowne pożary, huk wybuchów i krzyk przywódcy wrogów z megafonu doskonale budują nastrój „kotła”. Na końcu bohater zostaje ugodzony dziwnym sztyletem, który wywołuje u niego dziwaczne, dość depresyjne wizje. Gameplay kończy się słowami „zmierz się ze swym szaleństwem”.
pokazano także krótki zwiastun Far Cry 3, pokazujący m.in. niektóre scenki z zaprezentowanego wcześniej gameplayu
następnym punktem harmonogramu był Splinter Cell: Blacklist, a konkretniej pochwała dla co-opa i nowy zwiastun gry. SamFisher jawi się jako perfekcyjny szpieg-zabójca – porusza się bezszelestnie, precyzyjnie eliminuje kolejnych wrogów i nie zapomina kontaktować się z bazą. Wszystko po to, by odbić zakładnika z sytuacji pozornie beznadziejnej.
ze świata przestępczych porachunków udajemy się do komiksowego uniwersum Marvela. Avengers: Battle of Earth, czyli gra ruchowa ze znanymi bohaterami, będzie przeznaczona dla Kinecta oraz – co ciekawe – pojawi się na startowej liście Wii U.
… i Rayman Legends na prototypowym Wii U, którego zaprezentowano z potrójnym zaangażowaniem, bo pokazano tryb kooperacji dla trzech graczy. Jeden z graczy sterował Raymanem w sposób znany z serii, drugi zaś jako Murphy ścinał przeszkadzające krzaki i zbierał bonusy szybkimi ruchami palcem po ekranie dotykowym na Gamepadzie. Tableto-kontroler pozwala na różne nietypowe rozwiązania w rozgrywce – Murphy przestawiał platformy, obracał kolczastym kołem, rozbijał przeszkody z czaszek… można powiedzieć, że jeden z graczy dosłownie sterował poziomem, by reszta mogła przejść go do końca. Wygląda to naprawdę ciekawie! Co-op obsłuży maksymalnie sześciu graczy.
kiedy bajkowe światy zniknęły z telebimu, nastąpiła wyraźna zmiana nastroju. Przyszła bowiem pora na pełen makabrycznych scen trailer gry Zombi U, wykonany w technologii stop-motion przy akompaniamencie hymnu Wielkiej Brytanii. Sceny brutalnej walki ludzi z nieumarłymi przepleciono animacjami skazy roztaczającej się w krwi ofiar. Jak możecie domyślić się po tytule – gra będzie tytułem ekskluzywnym dla konsoli Wii U.
Ubisoft dość mocno akcentuje swoją współpracę z Nintendo w zakresie produkcji na nadchodzącą konsolę japońskiej firmy. Krótko „zajawiono” kilka innych tytułów, które pojawią się na Wii U, w tym nową odsłonę Your Shape oraz – a jakże – kolejne wcielenie Kórlików.
coś, na co wszyscy czekali – nowy trailer Assassin’s Creed III, który dowodzi, że jeśli mowa o tej serii, to Ubisoft zatrudnia najlepszych specjalistów od zwiastunów. Obserwowana przez jastrzębia scena bitwy zostaje przerwana przez głównego bohatera – Connora – prezentującego swoje imponujące umiejętności walki. Wszystko świetnie, realistycznie zanimowano i okraszono klimatyczną muzyką.
trzeci „Asasyn” to perła w koronie Ubisoftu, więc nie obyło się bez fragmentu rozgrywki. Słusznie uznano, że przez lata wystarczająco naoglądaliśmy się wspinaczki zakapturzonego zabójcy po miejskich budynkach, więc pokazano sekwencję skoków po drzewach, polowania w lesie i starcia z dziką naturą. Po zabiciu krwiożerczego wilka Connor udał się do niedalekiego obozu Francuzów, by dostać zlecenie ataku na niedaleki brytyjski fort w celu zabicia tamtejszego dowódcy – Silasa. Tamże w akrobatyczny sposób wybił większość patrolującego oddziału, dopadając niedługo potem jedynego uciekiniera. Już w forcie Asasyn narobił niezłego zamieszania detonując beczki z prochem, by później korzystając z zamętu zabić bagnetem swój celi tym samym zakończyć misję.
szumną prezentację Assassin’s Creed III zakończył ostatni zwiastun, tym razem złożony głównie z fragmentów rozgrywki (odpowiednio wyreżyserowanych, rzecz jasna)
Shootmania Storm – pecetowy shooter a’la Counter-Strike w futurystycznej konwencji – będzie Ubisoftowską próbą wbicia się z hukiem w dziedzinę e-sportu. Prezentacja gry polegała na starciu dwóch drużyn. Po jednej stronie barykady stanęło trzech doświadczonych graczy, po drugiej zaś stronie trójka całkiem urodziwych – i nie mniej obytych w grach – dziewczyn. Pokazano konkurencję w stylu team deathmatch, opartą na niszczeniu przeciwników przy użyciu rakiet. Wygrali panowie, a o samej grze trudno powiedzieć coś więcej, bo z jednej strony przypomina wiele sieciowych shooterów, z drugiej zaś wydawała się być mocno nieukończona. Tak czy inaczej, rewolucją nie zapachniało.
później wyświetlono krótki film „pochwałkowy” przedstawiający obecność Ubisoftu w sieci – przewinęły się gry przeglądarkowe, free-to-play i kilka tytułów z platform cyfrowej dystrybucji. Nihil novi.
kolejny zwiastun imponował nie tyle ze względów technologicznych, co zaskakiwał niezłym konceptem. Przed państwem WatchDogs – gra osadzona w antyutopijnej przyszłości, w której każdy sprzęt, rozmowa i czynność tworzą sieć połączonych danych ctOS, służącą elitom do wpływania na ludzkie gusta, myśli i tym podobne. Rozgrywkę ukazano z perspektywy trzeciej osoby. Zaprezentowany fragment gameplayu zapowiada koncentrację na bogatych opcjach hakowania prawie wszystkiego, co znajduje się wokół. Ponieważ wszyscy są podłączeni do ogromnej sieci, dzięki hakowaniu nie tylko poznamy tożsamość wskazanej osoby, ale też dowiemy się m.in. o jej nastawieniu do nas czy też podsłuchamy rozmowy telefoniczne. Szczególnie imponująco wyglądała scena, w której po drobnych machlojkach w sprzęcie bohater spowodował uliczny karambol. Poza inwigilacją, znaczącym motywem w grze jest przestępczy półświatek – nie zabraknie więc scen dynamicznej walki. Styl graficzny zawiera wiele elementów typowych dla „binarnej” konwencji – czarno-białe schematy, linie, kwadraty i inne formy geometryczne ciekawie wzbogacają otoczenie. Mistrzostwo. Świata.
tak, lubro może mieć rację. Watch Dogs skończy jak Beyond Good & Evil 2, które też niemałe wrażenie wzbudziło swego czasu na prezentacji. Ives też je zapowiedział wtedy. ;D
@Aargh – Za 2 godziny się dowiemy. Jeśli nie jest to gra na PS4 (0,01% szans) to jutro Reggie wyjdzie na scenę i powie, że Watch Dogs to jeden z tytułów startowych WiiU. Innej opcji nie ma. No chyba, że Ubisoft zrobi coś wyłącznie na PC.
Wee… pierwsza niespodzianka! Konferencja bardzo mi się podobała, zaprezentowane zostały solidne gry, dostaliśmy całkowicie nowy tytuł oraz bardzo spodobał mi się duet prowadzący, szczególnie prowadząca i jej wybuchy śmiechu 😉
Swoją drogą naprawdę świetne to było. Jak wyjął broń i zasłonił twarz to myślałem, że stanie przed samochodem i porwie samochód w stylu GTA. Gdy zaczął kombinować ze światłami to faktycznie mnie to zaskoczyło.
@Noxbi – Ghost Recon Online i Settlers Online też. Tylko co z tego jeśli są to gry f2p czyli należące do segmentu, z którego na PC jest najwięcej kasy?|@Watch Dogs – Matko boska są dwie świetne możliwości. Albo Sony dzisiaj wyjdzie z nowym sprzętem, albo WiiU dostanie prawdopodobnie najbardziej interesującą grę będącą w produkcji.
watch Dogs naprawdę warto będzie śledzić i przyjrzeć się temu tworowi z bliska. Martiw mnie trochę ten multi połączony z singlem, bo wyglądało to tak, jakby kilkudziesięciu graczy zostało wrzuconych do jednego miasta. A ja preferuję single player. 😉 natomiast podsumowując konfę Ubi, to dla zdecydowanie wymiótł Assassin’s Creed III, a potem wspomniany wyżej WD. Splinter Cell na razie bez komentarza, bo choć w ConViction grąło się fajnie, to jednak Splinter Cell toto nie był. 😉 I teraz też nie będzie.
Watch Dogs wygląda świetnie. To chyba druga gra po FC3, która wzbudziła moje zainteresowanie.
I… Watch Dogs, nagle stał się tytułem któremu TRZEBA przyjrzeć się bliżej.
Watch_Dogs, świetne. A potem znów ukazali się prowadzący, psujący konferencję.
A ludzie mówili, że już nic nowego się nie wymyśli.. Ta gra Watch Dogs… Dobry Boże… aż mnie ciary przeszły.. przecież to czarny koń E3 i w ogóle 2013…
Brak podanych platform = gra nie istnieje. Too bad.
Cyberpunk chyba już na dobre zagościł się w branży.
@Zwirz Po ostatnim Maxie widać, że Rockstar stworzył świetną grę i chyba nikt kto polubił poprzednie dwie części nie powinien narzekać na trzecią.
Watch Dogs – naprawdę nieźle wygląda (poza skopanymi animacjami śmierci przeciwników). Wreszcie jakieś zaskoczenie!
cyberpunk all the way 😀
Trzeba jedno Ubi przyznać – najlepsze zostawili na koniec.
tak, lubro może mieć rację. Watch Dogs skończy jak Beyond Good & Evil 2, które też niemałe wrażenie wzbudziło swego czasu na prezentacji. Ives też je zapowiedział wtedy. ;D
To teraz wytrwać do 3 🙂 .
@Aargh – Za 2 godziny się dowiemy. Jeśli nie jest to gra na PS4 (0,01% szans) to jutro Reggie wyjdzie na scenę i powie, że Watch Dogs to jeden z tytułów startowych WiiU. Innej opcji nie ma. No chyba, że Ubisoft zrobi coś wyłącznie na PC.
Wee… pierwsza niespodzianka! Konferencja bardzo mi się podobała, zaprezentowane zostały solidne gry, dostaliśmy całkowicie nowy tytuł oraz bardzo spodobał mi się duet prowadzący, szczególnie prowadząca i jej wybuchy śmiechu 😉
Tak Watch Dogs, wygląda interesująco.
Dla tych których zachwycił Watch Dogs polecam serial Person of Interest
Domyślam się, że gra powstaje na konsole nowej generacji.
@lubro UBI wyłącznie na PC? To chyba jeszcze mniej realne niż to, że SC będzie udaną grą -_^
szkoda że o 3, nie będzie się chciało siedzieć, idę spać
Swoją drogą naprawdę świetne to było. Jak wyjął broń i zasłonił twarz to myślałem, że stanie przed samochodem i porwie samochód w stylu GTA. Gdy zaczął kombinować ze światłami to faktycznie mnie to zaskoczyło.
no to teraz Sony, oby pojawił się gaben, oby pojawił sie gaben xD
no, Shootmania jest tylko na PC, man…
@Noxbi Chodzi mi o jeden z ich tytułów AAA, a nie Shootmanie prezentującą się przy innych trochę jak ochłapy rzucone dla PC.
ale konferencja muszę przyznać interesująca
@Noxbi – Ghost Recon Online i Settlers Online też. Tylko co z tego jeśli są to gry f2p czyli należące do segmentu, z którego na PC jest najwięcej kasy?|@Watch Dogs – Matko boska są dwie świetne możliwości. Albo Sony dzisiaj wyjdzie z nowym sprzętem, albo WiiU dostanie prawdopodobnie najbardziej interesującą grę będącą w produkcji.
watch Dogs naprawdę warto będzie śledzić i przyjrzeć się temu tworowi z bliska. Martiw mnie trochę ten multi połączony z singlem, bo wyglądało to tak, jakby kilkudziesięciu graczy zostało wrzuconych do jednego miasta. A ja preferuję single player. 😉 natomiast podsumowując konfę Ubi, to dla zdecydowanie wymiótł Assassin’s Creed III, a potem wspomniany wyżej WD. Splinter Cell na razie bez komentarza, bo choć w ConViction grąło się fajnie, to jednak Splinter Cell toto nie był. 😉 I teraz też nie będzie.
HOLY SHIIIIT. Watch dogs urwało mi szczenę. Normalnie do wszystkiego podchodzę sceptycznie ale to… nie mam słów.
Gra powstaje już 2 lata ! Więc mam nadzieję, że już niedługo poznamy kolejne informacje.
Szkoda, że YT nie działa (An error occured), może jutro to naprawią.
lubro|A jednak na X360 PS3 i PC. ;D