08.06.2012
Często komentowane 126 Komentarze

E3 2012: Unreal Engine 4 – prezentacja dema technologicznego. To przyszłość gier! [WIDEO]

E3 2012: Unreal Engine 4 – prezentacja dema technologicznego. To przyszłość gier! [WIDEO]
Robi wrażenie! Na antenie programu GTTV zaprezentowano demo technologiczne czwartej generacji jednego z najpopularniejszych silników w branży, czyli Unreal Engine 4. Pokazano ten sam film, który widzieli jakiś czas temu dziennikarze w trakcie Game Developers Conference. Udostępniono również materiał, na którym Alan Willard, starszy techniczny artysta w Epic Games prezentuje możliwości tej technologii.

Unreal Engine 4 w akcji:

#1:

#2:

126 odpowiedzi do “E3 2012: Unreal Engine 4 – prezentacja dema technologicznego. To przyszłość gier! [WIDEO]”

  1. Aaa, żeby nie było, że mi się nie podobało. Wszystko co związane z oświetleniem jest w tym demku naprawdę miłe dla oka, czegoś takiego właśnie oczekuję i na tym polu faktycznie widać różnicę względem tego, co mamy aktualnie.

  2. @Dravic kto się nie rozwija ten się cofa.

  3. Większe wrażenie na mnie zrobiło demo Samarytanina. Nie powiem bardzo fajny edytor – myślę że profesjonaliści nie będą mieć z nim problemów a właśnie o prostotę w tworzeniu nowej pięknej grafiki chodzi. Pewnikiem EPIC znów zarobi multum kasy na sprzedaży silnika ale pamiętać trza o potężnym może nawet i lepszym CryEngine.

  4. PS> Czy same goryle są w tym temacie tylko ? xD (Postrach22 – twój też na 1rzut oką wygląda na małpę, dopóki sobie nie przypomni człowiek że to z władcy pierścieni) 😀

  5. @Blaadee ale ja się z tobą zgadzam, tyle ze jak rozmawiamy o postępie grafiki to rozmawiajmy o postępie grafiki a nie o gameplayu i projektowaniu lokacji bo to inny temat. A realistyczne włosy są ewidentnym postępem grafiki tak jak nowe realistyczniejsze oświetlenie i ta pokazówka się do tamtej nie umywa moim zdaniem.

  6. @Rufus – powiem ci szczerze, że teraz tak naprawdę nie wiem czego oczekiwać od lepszej grafiki skoro na 1 rzut oka wszystko wygląda wystarczająco pięknie. Ps4 itd. skupią się na szczegółach z tego co na razie wiemy względem grafiki, a co będzie dalej to już pozostawię im ;]

  7. Fenomenalne efekty cząsteczkowe i oświetlenia, ale, jak już ktoś wspomniał, niektóre elementy przypominają cechy charakterystyczne poprzednich wersji silnika. I na pewno nie jest to plus, bo sztuuczność niektórych rzeczy wali po patrzałkach. Miał być ogromny skok technologiczny, jest zaledwie ewolucja. Oczywiście całość na plus, ale czy jest lepsze od silnika Square Enix… Nie wiem…

  8. burakgalazka 8 czerwca 2012 o 13:30

    Ale ludzie pomyślcie jak teraz będą wyglądały np: przerywniki w Mass Effect 4 (jeśli wyjdzie 😛 ). Zawsze mnie raziły słabe i połyskujące tekstury, słabe animacje twarzy i ciała, słabe rozmycia oraz „minecraftowe” cienie padające na postacie. A teraz to wygląda jak świetny zwiastun Warhammera 40000 Dawn of War (kto pamięta ten wie jaki kiedyś był zachwyt tym zwiastunem)

  9. Wygląda bardzo dobrze, ale nie zrobił takiego wrażenia jak Samarytanin czy ten od Square Enix. Poza tym prawdziwe możliwości zobaczymy dopiero za jakiś czas, jak powstaną gry wykorzystujące możliwości nowych silników.|@Dan2510 – Za to Unreal Engine jest 10x szybszy od Red Engine.

  10. Nie stwierdzono jaranka. Wrażenie zrobiły na mnie tylko elementy cząsteczkowe i fizyka tych upadających gruzów. Poza tym, to modele takie jakieś… plastikowe? Najnowsza wersja CE3 ma lepsze modele.

  11. coooool .. Sauron i Góra Przeznaczenia ^^ lololo ;D

  12. Dla mnie najwieksza zaleta UE3 byly niskie wymaganie sprzetowe, gry zawsze chodzily plynnie. Mam nadzieje ze to samo bedzie z UE4 bo te demko nie pokazuje nam nic specjalnego. Developerzy napewno zauwaza detale takie jak sposob splywania lawy i efekty ognia, wkoncu ta prezentacja dla nich jesli jeszcze nie zauwazylisce.

  13. jeśli tak to będzie wyglądało na prawde w grach to wypas nie powiem|z drugiej strony nie powala tak jak crysis w 2007

  14. urywa ryj

  15. O ile pamietam Piotrek juz kiedys pisal ze frostbite 2.0 to przyszlosc gier, niezdecydowanie czy co?

  16. the elder scrols IV hehehe 🙂

  17. sorki VI

  18. Tech-demo od Square Enix było szczenoopadające, to natomiast nie robi na mnie dużego wrażenia.

  19. Co do engine SquareE, nie wiadomo jakiego sprzętu użyli do tej prezentacji, mając też na uwadze poprzednie final phantasy to nie wiadomo co tam było wygenerowane a co real time, na ps3 filmiki w final phantasy wyglądają bardzo dobrze a w grze właściwiej jest bieda 🙁 a wiele rzeczy to po prostu bitmapy o dużej rozdzielczości. UE4 jest wszystko w real time w dodatku chodzi to na jednym 680GTX|http:www.geforce.com/whats-new/articles/stunning-videos-show-unreal-engine-4s-next-gen-gtx-680-powered-real-time-graphics/

  20. burakgalazka 8 czerwca 2012 o 16:04

    @bleub – jak zobaczysz UE 4 w zwiastunie pełnym akcji i epickości to ci dopiero szczęka opadnie 😛 |Dobra uciekam mecz oglądać !

  21. To co widać na pierwszym trailerze to jeszcze nic, ale to co gościu wyprawia z edytorem jest szczękopadogenne. Brakowało mi tam jedynie jakiegoś fajnego systemu zniszczeń.

  22. Czekam na unreal tournament na nowym silniku!

  23. @preszka – ja tam widzę Heroes VII ;D

  24. Nowa jakość w brown&bloom. Przyszłość gier zaiste maluje się w dwóch kolorach.

  25. Szczerze to nie widzę wielkiego postępu w stosunku do poprzedniej generacji. Wygląda to bardzo podobnie do UE3. Liczyłem, że to będzie naprawdę rewolucja.

  26. Jakbym widział zapowiedź Dark Messiah 2 😀

  27. burakgalazka 8 czerwca 2012 o 21:11

    Po UE 4 nadejdzie jeszcze CryEngine 4, Frostbite 3, RAGE 2, Geo-Mod 3.0, Real Virtuality 5, Euphoria 2, Havok 2 i wiele wiele innych. Ale jeśli moją się pojawić to za parę lat.

  28. Jeżeli to co widzimy w pierwszym filmiku, to będzie faktyczna gra, a nie prerenderowana animacja, to faktycznie skok jest duży, chociaż jaj mi nie urwał. Do tego, nowy Unreal oznacza pewnie skok wymagań, a jakoś specjalnie mnie to nie cieszy, bo nowego kompa jeszcze nie mam zamiaru kupować. 😛 Jestem całkiem usatysfakcjonowany obecnym stanem rzeczy i jeszcze rok, półtora wytrzymam bez lepszej grafiki. 😀

  29. @Stormrix zabawne, bo naprawdę tak wygląda

  30. @Thug: Racja, ale prawdziwa potęga tkwi w nowej technologii (np. teselacja). Tutaj za bardzo tego nie widać, ot tekstury w bardzo wysokiej rozdzielczości, DX 11. Skyrim z modem 2k Textures i z zastąpionym przez ENB Series Post-Processingiem z wymuszoną techniką SSAO wcale nie wygląda gorzej -> http:skyrim.nexusmods.com/mods/11318. Jedyne co w tym demie robi naprawdę duże wrażenie to genialne efekty cząsteczkowe i dynamiczne, realistyczne oświetlenie.

  31. rownie efektownie wygladaja filmiki z warcrafta, jednak jak dadza widok z postaci tak jak to w grze nie bedzie nic nadzwyczajnego, wiecie dlaczego nie widzicie znacznego postepu? bo juz nie moze go byc, dlatego ze grafika prezetowana jest tak dobra ze nie moze byc bardziej realistyczna, spróbujcie wyobrazić sobie lepszą, jedyna co przychodzi do głowy to 3D jednak to ponoć rozprasza przy graniu

  32. Chcę, by nowy Frostbite wrócił do możliwości niszczenia budynków jak w BC2. W BF3 praktycznie można policzyć zniszczalne budynki na palcach jednej ręki, za to kafelki wszędzie odpryskują. No i przydałaby się destrukcja w pojazdach – fajnie by było zobaczyć jak rakieta urywa kawałek ciężarówki. 😀 Prezentacja UE4 trochę się marnuje, bo dopiero co w Diablo 3 widzieliśmy podobne cutscenki(czywiście lepsza jakość, bo to nie in-game, tylko render, ale wciąż) i jakoś tak.. [beeep] nie urywa.

  33. DarthMetalus 9 czerwca 2012 o 07:40

    Robi wrażenie, krótko mówiąc 😀 (niedługo już żadna gra mi nie pójdzie 🙁 )

  34. Marne to tech demo, w sumie skupili się przede wszystkim na oświetleniu i efektach cząsteczkowych. Nie twierdze, że to źle dzięki temu np. czary w jakimś RPG będą wyglądać obłędnie. Trzeba czekać na coś konkretniejszego albo na pierwszą grę, która faktycznie, będzie wykorzystywać moc tego silnika.

  35. @UPDATE, powinno niektórych zainteresować:|”As I’ve stated before we have confirmed that Epic will release a UE4 UDK down the road however there isn’t a time-frame for it yet.” :3

  36. Tomek Bagiński robi ładniejsze filmy. Takie demo nic nie przedstawia. Na gameplayu dopiero będzie widać, co zrobili, póki co nie ma czym się podniecać.

  37. „Tomek Bagiński robi ładniejsze filmy…(oraz inne podobne teksty)” o_0 Ludzie, wy chyba normalnie nie rozumiecie o co chodzi w grafice. Sam nie znam się specjalnie, ale nie bądźmy ignorantami. To jest silnik graficzny, a nie PRE-RENDEROWANA(czyli nie generowana w czasie rzeczywistym, tak jak ta tutaj prezentowana powyżej). Innymi słowy specjalnie przygotowana, najczęściej też odpowiednio spreparowana i przygotowywana miesiącami, jeżeli nie latami, a do tego dochodzi czas poświęcony na prerendering. Także..

  38. Większy opad szczeny miałem po obejrzeniu trailera Beyond.

  39. […]także grafika wyżej prezentowana, ukazuje znacznie wyższy poziom, tym bardziej, że jest uruchamiana na pojedynczej karcie graficznej(GTX680). Cieszy upowszechnienie zaawansowanej fizyki w grach, a optyka też niezła, ale i tak dym i inne efekty świetlne miażdżą, nie wspominając nawet o teksturach.

  40. A co do porównań odnośnie gier i grafik w niej zawartych, względnie trailerach. To pamiętajcie że scenarzyści tak to rozwiązali, aby ich obejrzenie budziło jak największe emocje, a tutaj widać „suchy i goły” silnik, wraz możliwymi do osiągnięcia na nim efektami. Pozdro dla myślących! :thumbsup:

  41. burakgalazka 9 czerwca 2012 o 10:28

    @Klerych – pal licho Frostbite, prawdziwe zniszczenia przyniesie Geo-Mod 3 😛 – jeśli zechcą wydać porządnego Red Faction.

  42. Jak patrzę na gimbusów-specjalistów co niektórych poniżej to mi się śmiać chce. Na szczęście są jako tako ogarniający jak np. BigDaddy.

  43. Nie wiem czym tu się podniecać.

  44. UE4 robi wrażenie, jeżeli będzie w grach tak rozpowszechniony jak UE3 to czekają nas bardzo ładne tytuły w nie dalekiej przyszłości. Trzymam kciuki żeby był tak doże zoptymalizowany jak jego poprzednik. |PS. Fizyka(szczególnie magmy) jest genialna.

  45. NielichaZosia 9 czerwca 2012 o 14:02

    Jakbym była facetem to powiedziała bym, że jaj nie urywa. Ale nie jestem. Tak czy siak, nic mi nie urwało, nawet jak by było.

  46. @Cravencod- grafiką 😉

  47. Nowe UDK jest genialne, nie mogę się doczekać momentu, w którym zrobią to samo co z obecnym – dać za free i jazda 🙂 Silnik wygląda potężnie, ale trochę czasu minie, zanim zaczną powstawać gry na takim poziomie (chyba, że od Epic, oni już wiedzą co i jak).

  48. Fajne, choć jak na rewolucję to stanowczo za mało. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że to tylko demo technologiczne. W praktyce grafika może być więc trochę uboższa w szczegóły, a wtedy nawet włosa z głowy nie urwie… Czekam na inne silniki.

  49. Dodam jeszcze krótko, że Unreal Engine 3 był plastikowy, a tutaj również nie mamy do czynienia z próbą realistycznego odwzorowania świata.

  50. No i Crytek może się pakować jak na tą chwilę. Zobaczymy tylko jak to będzie w grach działało bo możliwości ma ogromne. I to wszystko na pojedynczej karcie? Nieźle. Same cząsteczki w innych silnikach zabiłyby nawet najmocniejszą kartę, a tu proszę – milion na scenę i działa. No i ten edytor… Nic tylko czekać i wypatrywać pierwszych gier.

Dodaj komentarz