EA: „Battlefield 3 został zaprojektowany, by odstrzelić Call of Duty”
Nikt nie ma chyba wątpliwości, że w tegoroczna jesień w segmencie FPS-ów należeć będzie do Battlefielda 3 i nowego Call of Duty. Prezes EA na spotkaniu z inwestorami stwierdził, że pomiędzy tymi produkcjami rozgorzeje prawdziwy „bitwa na reklamy”, z której zwycięsko wyjdzie gra studia DICE. Bo jej celem jest "odstrzelenie Call of Duty".
W trakcie swojego wystąpienia na konferencji Ad Age, John Riccitiello, prezes Electronic Arts, stwierdził, iż Battlefield 3 jest „zaprojektowany po to, by odstrzelić Call of Duty”.
Oczywiście wynik starcia pomiędzy obiema grami zależeć będzie nie tylko od ich jakości, ale także od marketingu, który wesprze obie premiery. Jak mówi szef EA, tej jesieni odbędzie się więc prawdziwa „bitwa na reklamy”, w trakcie której „setki milionów dolarów pójdzie na marketing w rywalizacji pomiędzy tymi dwoma produktami”. Według Riccitiello, na promocję Battlefielda 3 i nowego Call of Duty, EA i Activision wyda z osobna ponad 100 milionów dolarów. Na same reklamy!
Czytaj dalej
-
Wkrótce wystartuje Skansen Sierpc Game Jam 2025. Wydarzenie połączy...
-
Reżyser Gothic Remake odpowiada na krytykę systemu walki przez graczy. „Chcemy...
-
Hideo Kojima mógł stworzyć grę na podstawie „Matriksa”. Jedno słowo...
-
Twórcy Civilization 7 mogą wycofać się z najbardziej rewolucyjnego rozwiązania, które...
107 odpowiedzi do “EA: „Battlefield 3 został zaprojektowany, by odstrzelić Call of Duty””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ja prawie na pewno kupię Battla, bo po tym co zobaczyłem w BO to już zupełnie odechciało mi się CoD’a.|Ps. Czekam na odpowiedź fanboy’ów CoD’a 😛
@Mateusz1380 wielki fanboy’u Activision Battlefield powinien wygrać nie tylko dlatego, że ma ładną grafikę, chodzi też o klimat, fabułę, animację, multi, optymalizację i ogólnie jakość gry a to co pokazał Activision z najnowszym CoDem to poprostu porażka
Battlefield – zaprojektowany po to, by cieszyć. I to bez namaczanija. 😉
Po wszystkich trailerach i informacjach wychodzi na to że Battlefield nie tylko „odstrzeli” CoD, a odrazu go pogrzebie. Activision będzie musiało stworzyć coś NAPRAWDĘ mocnego, żeby elektroników pokonać.
@DzejkOb Battlefield niema klimatu zero fabuły zrozumienia chaos totalny. A wszyscy lecą na to bo grafa a media nakręcaja jaki to CoD zły , Bobby zły Acti zło . EA wam takich głupot nagadało jak samo wydaje 20 DLC do jednej gry .
Oby BF nie zrobili pod Coda. Byleby to był taki bf2 z super ulepszeniami. BŁAGAM!!!
bf3 ma jedny słaby punkt , nie chodzi na 32 bitach , czyli na np. XP a dużo ludzi jeszcze , w zasadzie większość korzysta z XP
Battlefieldy w trybie kampanii to slabizna i cieńkusz – nie ma co startowac do COD. Istotnie, w multi BF moze chapnac troche COD’towego tortu, ale tez niewiele – COD to gra 1 na 1 z malymi mapami i szybka akcja, a BF bardziej druzynowa bieganina po olbrzmich mapach. Jednym zdaniem – w multi to dwie rozne gry.
Oby im się to udało, nie wiem jakim cudem CoD trzyma taką wysoką sprzedaż wypuszczając co rok ten sam badziew…
@Wom3n – po pierwsze chodzi na 32 bitach tylko nie chodzi na directx 9. Po drugie to jest mocny punkt ponieważ directx 9 ogranicza jakość grafiki i dzięki zrezygnowaniu ze wspieranie jego można uzyskać nową jakość i świetny silnik. Po trzecie już najwyższy czas na zmianę systemu na Windows , który chodzi o wiele lepiej i jest szybszy niż XP.
Mateusz1380 -> tak, a MW2 to miało bardzo logiczną i poukładaną fabułę, bez żadnych wielkich nielogiczności (typu skąd oni wiedzieli, że był Amerykaninem itp.) oraz z dobrze stopniowaną akcją (czyli, że nie może się cały czas dziać coś strasznie napakowanego akcją, bo to się znudzi, po prostu się do tego przyzwyczaimy), co? Z Black Ops było podobnie, a poza tym obie te części to były raczej odgrzewane kotlety. W BF3 ma być przynajmniej (powtarzam: przynajmniej) dobrze stopniowana i zróżnicowana akcja.
Najwyższy czas odstrzelić Call of Duty, bo co za dużo (odgrzewanych kotletów) to nie zdrowo
@Mateusz1380 – mów za siebie, dla ciebie jest haos bo nie umiesz w to grać, dla mnie CoD to prosta bieganina i żadne wyzwanie więc ja wolę grać w Battla bo tam się coś dzieje, nie wystarczy strzelać we wszystko co się rusza tylko trzeba posiadać umiejętności. a 20 DLC to wydają do Black opsa a nie battlefieldów.
Witamy w następnym odcinku „Odgrażaj się razem z EA!”
@Mateusz1380 nie ma klimatu? a grałeś? Jeśli mówisz o wcześniejszych BF’ach to nie nie wiem jakiej fabuły spodziewałeś się po grze z botami. DLC moze EA daje dwadzieścia, ale nie po 50zł za 3-4 mapy:)
@Wom3n – BF bedzie chodzil na 32-bitowych systemach, ale bedzie wymagal DX’a wyzszego niz 9 i to dlatego na XP nie pojdzie. Ciekawe, jak EA i Dice maja zamiar odstrzelic COD, wypinajac sie jednoczesnie na XP’kowcow.
@Mateusz1380 – jeśli chodzi o singla to faktycznie modern warfare jest lepsze niż Battlefieldy ale singiel Black Opsa to totalny syf i kaszana, zresztą takie gry kupuje się głównie dla multiplayera a nie singla.
O DLC mówie do gier BioWare. A co do Black Opsa to miał lepszą fabułę od MW2 . Pozatym w CoDach istnieje coś takiego jak społeczność. Znam ludzi którzy zawiązali wielkie przyjażnie w CoDzie. A pozatym wyzwanie się jest tylko w jednej grze tak fajne a na imię jej Call of Duty 😉
@Konradzinski – windows XP to już staroć i directx 9 ogranicza grafikę i możliwości silnika, jeśli by zrobili tą grę kompatybilną z dx 9 to by była gorsza grafa i gorszy silnik. Acti woli używać tego samego silnika od CoDa 2 i przez to ich gry nie wprowadzają żadnych innowacji graficznych. Zamiast gadać takie głupoty przejdź na w. 7 bo warto.
@matiyyy – DX9 to nie staroc. Moze nie da sie na nim zaimplementowac teselacji (ktorej i tak nikt nie wykorzystuje), ale pieknie pojdzie radiosity (czyli realistyczne cienie jak z Mirror’s edge) oraz cala reszta tego co Dice pokazala na demie nowego BF’a. Dodatkowo DX9 jest kilkanascie, jak nie kilkadziesiat procent szybszy od swoich nastepcow. Moim zdaniem odciecie sie od grajacych na DX9 to fanaberia Dice, za ktora niestety slono zaplaca.
Wielkie przyjaźnie? przez Call of Duty?! Dobrze wiedzieć gdzie przyjaciół szukać…
Konradzinski@ – Dokładnie, a poza tym co oprócz teslacji czy czegoś tam ma dx11 czy dx10 czego nie potrafi dx9? Mogę się założyć, że gdyby DICE postarało się troszke bardziej to wepchnęło by BF3 na xp i nikt nie zauważył by różnic w grafice…
Myślę że nowy BF odniesie sukces wśród opinii graczy ^^ Ale to CoD sprzeda się lepiej, komputery coraz lepsza a kolejne części CoDa wcale nie potrzebują coraz więcej pieniędzy włożonych w maszynę ^^ tą gre może mieć prawie każdy. Co innego z BF który idzie nie tylko na klimat ale też na naprawdę wymagającą ale i piękną grafikę, będzie mniej dostępny.
@Mateusz1380 Proszę cię, nazywanie tego pretekstu do strzelnania w CoD fabułą to poważne nieporozumienie, wole nie zawracać sobie głowy kiepsko skonstruowaną fabułą i skupić się na ”chaosie” w BF niż odnosić ułudne wrażenie że gram w coś z dobrą historią w tle. Ja znam ludzi którzy nawiązali wielkie przyjaźnie w wowie, na facebooku i w toalecie, tak samo w BF możesz znaleźć kumpli, ale fanboy pewnie ma problem z widzeniem dalej niż gęba Kot(d)icka.
@Zdrowy – XBOX360 dziala na jakiejs starej, zmodyfikowanej wersji DX’a – podobno na 8-mce. A znajac zycie mozna sie domyslac, ze wertsja XBOX’owa niewiele bedzie sie roznic od PC’towej.
@Aargh – What? Po pierwsze – tekstury w wyższej rozdziałce można wpakować do każdej gry… nawet mario. Po drugie – fizyka nie zależy od dx, tylko od mocy obliczeniowej pc albo od samej gry. Anti aliasing to moge sobie w D*pe wsadzić, bo jak gram na najwyższej rozdiałce (kturej żekomo nie ma na dx9) to mi nie przeszkadają pólmilimetrowe kostki, an na telewizorze nie gram…
Milionowe pensje dla piłkarzy , milionowe transfery , reklamy za miliony dolarów ! , i powiedzcie czy świat nie jest chory …
@Aargh – DX9 jest duzo szybszy od DX10, a z DX11 to chyba nie ma nawet co porownywac. Czas pokaze, czy wersja konsolowa nowego BF’a bedzie znaczaco roznic sie od PC’towej, ale moim zdaniem Dice nie zaryzykuje zbyt duzych odstepstw, bo zraziliby konsolowcow. Odejscie od DX9 nadal uwazam za bezzasadne.
Pi**dole zostaje przy Bad Company 2 😀
Abyss a ja mam pytanie do ciebie czy ty wogóle grałeś w którąś część CoDa . Grałem w Bad Company 2 i wszystkie częśći CoDa nie tylko na PC i powiem ci jedno : Battlefieldy niedorastają CoDom do stóp. 😉
@Mateusz1380 Ty wogóle wiesz co ty gadasz ? Owszem w CoDach jest dużo więcej dynamiki niż w Bad Company 2 ale ZERO myślenia , człowieku już za sam avatar bym cie zabił ;P
Sprzedaż zależy od jakości i znajomości marki. A nie od reklam…
Jak według cb w CoDach jest zero myślenia to życze powodzenia na maturze 😉
CoD też jest super, ale wole BF`a (przynajmniej dwójkę, bad company dla mnie zbyt konsolowy)
Mateusz1380@- tak w CoD`ach JEST zero myślenia bo jedyne co tam robisz to idziesz do przodu i strzelasz, ewentualnie wciśniesz w jakimś miejscu E żeby coś tam przełączyć itp. Jak chcesz zobaczyć grę w której trzeba myśleć to zagraj w jakąś przygodówke, a nie upośledzone gameplayowo i fabularnie podróby MoH`ów i BF`ów. Oczywiście nie twierdzę że w nowym MoH`u czy BF`ach trzeba używać mózgu do czegoś innego niż naciskanie LPM i WSAD`u bo pod tym względem każdy nowy (czyt. wyprodukowany głównie na PS3 i X360)
FPS jest taki sam, ale twierdzę że MoH`y i BF`y są lepsze graficznie, fabularnie (czasami) i dźwiękowo.
Aargh@ – Przypomnij mi jeszcze raz jakie to efekty oprócz teslacji (bo reszta to bzdury które dx9 pociągnie…) ma w sobie dx10 czy dx11?
Battlefield 3 to nie żarty. Twórcy cały czas wiedzą co zrobić by zdominować rynek FPS-ów, wynika to pewnie z lat doświadczeń nad sukcesami Call of Duty… być może mają plan idealny… Wiem trochę to brzmi jak złowieszczy plan, ale taka jest prawda 😉
Jeżeli Battlefield 3 ma być lepszy od CoDa to po pierwsze i chyba najważniejsze, musi mieć klimat, czyli to co przeważa o tym że CoD jest lepszą grą od BC2 (oczywiście mowa o singlu). Multi to już kwestia gustu: dynamicznie i szybko-COD, wolno, taktycznie z dużą ilością kampienia-BC2. Co do grafiki i dzwięku to rzecz jest oczywista, B3 zapewne zniszczy pod tym względem CoDa. Za to muzycznie, CoD wygrywa(i to jest chyba to czego brakuję BC2-muzyki która zbuduje niesamowity klimat).
o tak tak 🙂 odstrzelą gniota jakim jest CoD, Battlefieldem 3, co ja mówie i tak zrobili już za pomocą BC2
mBattlefield 3 na pewno nie osiagnie sprzedazy na poziomie dwoch ostatnich CoDow. Nie zmienia to jednak faktu, ze moze negatywnie wplynac na sprzedaz kolejnych czesci serii CoD i na to szczerze licze. Jesli tylko EA zaoferuje duzo wiecej materialu i gameplaya niz CoD (co nie powinno byc trudne) i nie zaleje rynku roznymi DLC, to wielu klientw zacznie dostrzegac slabnaca oplacalnosc zakupu serii CoD. A to wyjdze dla rynku i graczy na zdrowie, bo IW i Treyarch beda musieli ruszyc dupska i przestac klonowac MW
Od kiedy Acti (czytaj Kottick) zniszczyli IW przestałem lubic nowe CoDy. Mam nadzieje, że BF3 odstrzeli nie tylko CoDa, ale i wystrzelają całe ammo w dupsko Kotticka, bo on już mnie denerwuje.
Taak, może przy okazji powstrzyma globalne ocieplenie i sprawi, że polscy politycy będą uczciwi? Zwalenie CoDa z tronu to fantazja, i to wyjątkowo naiwna. Jakoś jest takie ogólne narzekanie na CoDa. Jakim więc cudem gra w niego tylu ludzi, że nadal trzyma się mocno?
Jeeeenyy… Ludzie, nie ważne czy 64- czy 32-bity, ważne żeby system obsługiwał DX11! Dlaczego? Ponieważ w nim zawarte są całe dane odnośnie budowy silnika wykorzystanego w Bf3. Rekomendowany jest też system 64-bity, bo ma większe możliwości obliczeniowe.
A co do noobów – wszędzie są. Bo przychodzą z CoD’a 😀
@legoingr|”A co do noobów – wszędzie są. Bo przychodzą z CoD’a 😀 „|Fakt lepiej niech BF3 nie zmiata CoD’a bo jak zmiecie będzie okropny napływ noobstwa z CoD’a|”Rekomendowany jest też system 64-bity, bo ma większe możliwości obliczeniowe.”|Nie prawda, 64bitowa architektura pozwala na zdeklarowanie większej przestrzeni adresowania (więcej pamięci RAM do zapełnienia – prosto mówiąc). Prawdę mówiąc zastosowano tez zabieg, gdyż po włączeniu BF3 na „maksa” zajmie pewnie wraz systemem powyżej 4GB pamięci RAM.
Więc pewnie będę musiał podbić pamięć do 8 GB
@down jak to dobrze ze mamy takich znafcuf
Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta – mam nadzieję, że City Interactive błyśnie i pozamiata na rynku fpsów swoim wilczym szańcem 2 (nie jestem pewien czy to ich dzieło, wiem jedno że na pewno błysną).
a moze tak te 100 milionow wylozyc na zrobienie lepszej gry?