08.09.2011
12 Komentarze

EA na Citi 2011 Tech Conference: Duży popyt na Battlefielda 3, premiera Star Wars: The Old Republic i zadowolenie z Online Pass

EA na Citi 2011 Tech Conference: Duży popyt na Battlefielda 3, premiera Star Wars: The Old Republic i zadowolenie z Online Pass
W trakcie spotkania z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts pochwalili się, że liczba zamówień przedpremierowych na Battlefielda 3 jest większa niż w przypadku Battlefield: Bad Company 2. Potwierdzono także, że Star Wars: The Old Republic ukaże się w tym roku oraz ujawniono, że patent Online Pass okazał się sukcesem.

Eric Brown, dyrektor finansowy w Electronic Arts, w trakcie spotkania z inwestorami na konferencji Citi 2011 Tech Conference wyjawił, że do tej pory Battlefield 3 zanotował 1,25 miliona zamówień przedpremierowych. Oznacza to, że najnowsza produkcja DICE wyprzedziła pod tym względem Battlefield: Bad Company 2. EA ujawniło, że sama gra może sprzedać się znacznie lepiej od poprzedniej części cyklu. Aby to osiągnąć, firma nie będzie szczędziła pieniędzy na reklamę.

Jak tłumaczy Brown:

Planujemy bardzo szeroko zakrojoną kampanię marketingową dla Battlefielda 3. Mamy przewagę w postaci wcześniejszej o dwa i pół tygodnia premiery nad naszym rywalem [Modern Warfare 3] i zamierzamy ją wykorzystać.

Brown potwierdził także, że premiera Star Wars: The Old Republic planowana jest na razie wciąż na czwarty kwartał tego roku, ale EA przygotowane jest na ewentualny poślizg na pierwszy kwartał 2012. Jak wyjaśnia:

Mamy wewnętrznie ustaloną już datę, wokół której istnieje wiele założeń. Nie będziemy gotowi, dopóki nie dokończymy gry… Do końca tego miesiąca lub października nie będziemy wystarczająco pewni, aby ogłosić termin premiery publicznie.

Mimo to gracze mogą spodziewać się, że Star Wars: The Old Republic nie pojawi się jednocześnie we wszystkich regionach świata. Według Browna, rozłożona w czasie premiera gry w różnych krajach pozwoli zapewnić wysoką jakość graczom. Dodał też, że w tej kwestii inspiracją dla firmy był World of Warcraft, który najpierw pojawił się w Stanach Zjednoczonych.

Na najpopularniejszym płatnym MMO BioWare chce wzorować się także w przypadku nowych aktualizacji, które będą ukazywać się w podobnych odstępach czasowych, co w WoW-ie. Jak mówi Brown:

BioWare stworzyło bardzo szeroki plan rozwoju, by upewnić się, że wystarczająca ilość zawartości ukazywać się będzie w regularnych odstępach czasu. Nie ustaliliśmy jeszcze, jakich konkretnie, ale branżową normą jest, by pojawiały się co 18-24 miesiące. Chcemy, by gra była wciąż świeża i interesująca dla wszystkich graczy.

EA pochwaliło się także, że patent Online Pass w postaci jednorazowego kodu umożliwiającego pierwszym nabywcom gry dostęp do mutliplayera lub bonusowych DLC okazał się skromnym sukcesem. Przypomnijmy, że osoby kupujące używaną kopię danej produkcji, muszą kupić wspomniany klucz osobno. Jak tłumaczy Brown:

Przychody, które uzyskaliśmy ze sprzedaży Online Pass nie były strasznie wielkie. Myślę, że oscylują na poziomie od 10 do 15 milionów dolarów odkąd uruchomiliśmy program.

Dodał jednak, że pieniądze te pochodzą od klientów, na których dotąd EA nie zarabiało. Brown oznajmił także, że jego firma jest zadowolona z tego, jak poradziło sobie The Sims Social, czyli specjalna wersja Simsów na Facebooka. Gra jest bowiem drugą po FarmVille najpopularniejszą produkcją na tym znanym serwisie społecznościowym. Dziennie gra w nią 7,8 milionów użytkowników, a miesięcznie – 30 milionów.

12 odpowiedzi do “EA na Citi 2011 Tech Conference: Duży popyt na Battlefielda 3, premiera Star Wars: The Old Republic i zadowolenie z Online Pass”

  1. W trakcie spotkania z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts pochwalili się, że liczba zamówień przedpremierowych na Battlefielda 3 jest większa niż w przypadku Battlefield: Bad Company 2. Potwierdzono także, że Star Wars: The Old Republic ukaże się w tym roku oraz ujawniono, że patent Online Pass okazał się sukcesem.

  2. Według danych z vgchartz (akurat pod względem konsol może mają rację) aktualnie liczba zamówień na BF3 na konsolach X360 i PS3 to 790tys sztuk. Jeżeli całościowo liczba ta to 1,25mln to wersja PC ma jakieś 400tys. – bardzo dobra informacja dla PC. Jesteśmy trochę za X360, ale Beta przekona graczy 😉

  3. No i MW3 ma się czego bać. Ich liczba zamówień to 1,4mln. Nie wierzę aby wersja PC dużo dodała do tego wyniku, więc BF3 jest dość blisko.

  4. @EjPii – Liczba zamówień wersji konsolowej spadnie do premiery. Jeśli utrzyma się trend 4-5 newsów tygodniowo o tym dlaczego BF3 nie będzie najlepszym graficznie konsolowym shooterem i jeśli wreszcie ukaże się oficjalny gameplay z wersji konsolowej to ludzie masowo zaczną wycofywać pre-ordery/zmieniać na wersję PC.

  5. niepokoi mnie że SWtor może jednak wystartować w przyszłym roku. Troche to się ociąga a czym bliżej terminów to dalej nic konkretnego

  6. @EjPii Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale dane z vgchartz mówiące o preordach dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE Ameryki. Z tego co pamiętam była podana raz liczba preorderów Battlefielda 3 na pc kilka tygodni temu i oscylowała na poziomie 50-60 tysięcy sztuk. Nie zdziwię się jak 200-300 tysięcy albo i więcej preorderów dokłada do obu gier tylko UK i to na konsolach, bo premiery jak na Europę są tam naprawdę duże.

  7. Nie wiem również czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale sprzedaż black opsa w wersji PC na tym Twoim vgchartz przekracza milion, i jak prawie zawsze w przypadku vgchartz mogą być one zaniżone o brak wyników z dystrybucji cyfrowej. Nie mówiłbym więc, że wersja PC mw3 nie doda nic do tego wyniku, bo ten przekroczony milion to prawie wartość preorderów złożonych dotychczas na BF3 na wszystkie platformy… Nie zdziwiłbym się gdyby obie gry sprzedały się na PC podobnie mimo tak głęboko zakrojonej i finansowanej

  8. kampanii reklamowej EA. Mimo wszystko siła marki CoD, w sprawach wyników sprzedaży nieważny jest target. Jeżeli rozmawiamy o tych wynikach, z których tak się cieszysz. Weźmy pod uwagę również to, że EA na siłę próbuje nagłośnić premierę Battlefielda 3 od dłuższego czasu, a Activision jak na razie za większą kampanię się nie wzięło, a to ona może dać efekty. No ale tak już jest z CoD, że liczba preorderów rośnie masakrycznie 5-6 tygodni przed premierą, a właściwie nie tylko w przypadku tej marki.

  9. Swoją drogą i tak na razie mw3 bije w preorderach black opsa, który tylko w Ameryce miał na premierę niespełna 3 miliony preorderów(wg danych przytaczanych przez EjPii, czyli trochę wątpliwego ze względu na zaniżanie wyników vgchartz)

  10. @EjPii, NIE. Nie umiesz czytać tej rozpiski…|Przede wszystkim, dotyczy ona tylko rynku amerykańskiego.|Ostatnie miejsce to 121 tysięcy – czyli pre orderów wersji PC jest jeszcze mniej, skoro nie ma ich na liście. (zaokrąglam) BF3 ma 550k na X360, 250k na PS3 i jakieś 100k na PC (trzeba mieć premium, by wiedzieć ile dokładnie). Razem daje to jakieś 900k – czyli 350k pre orderów jest poza USA.|Co z MW3? jakieś 1.4 mln w samej Ameryce… http:www.vgchartz.com/preorders.php?date=40790

  11. 1,5 roku czekać na PATCHA?

  12. whitekiller91 8 września 2011 o 15:15

    jesli macie ochote obejrzec gameplaye z bety Sw:Tor-a to polecam stronę:www.betafootage.com

Dodaj komentarz