EA: „PC może być naszą największą platformą”
Frank Gibeau, szef działu EA Games, w rozmowie z serwisem Gamasutra wyjaśnił, że PC jest bardzo żywotną platformą. Jak mówi:
Baza użytkowników [komputerów] jest gigantyczna. Sprzedaż pudełkowa na PC może być poważnym problemem, ale cyfrowa dystrybucja jest niesamowita… Marże są znacznie lepsze i nie mamy żadnych zasad ustalanych przez firmy first-party [właścicieli konsol]. Z naszego punktu widzenia, to bardzo żywotna platforma… To jest całkowicie możliwe, może to być nasza największa platforma. Jeśli spojrzeć na sposób, w który grają ludzie z Azji, można powiedzieć, że PC jest wzorem do naśladowania. Uważam, że system F2P pojawi się na Zachodzie w wielkim stylu.
Electronic Arts nie zapomina jednak o konsolach. Firma zaczyna myśleć już o następcach Xboksa 360 i PlayStation 3 (podobnie, jak Microsoft, który zaczyna się już „zbroić”), choć Gibeau uważa, że wciąż można wiele wyciągnąć z obecnych platform. Jak wyjaśnia:
To, co jest interesujące w wyświetlaniu grafiki, jest już na maksa wyciśnięte. Kiedy już osiągniesz rozdzielczość 1080p, nie chodzi o jej zwiększenie. Oczywiście większa moc obliczeniowa jest mile widziana, ale mówiąc szczerze, Xbox 360 i PS3wciąż mają wiele mocy, która nie została wykorzystana. Naprawdę uważam, że następną innowacją będzie dodatkowe urządzenie [akcesoria, kontrolery], ale – co może jest bardziej ważne – jak będzie wyglądała obsługa sieci?
Czytaj dalej
-
Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych...
-
Autorzy Vampire Survivors współtworzą grę w uniwersum Warhammera. Zobacz pierwszy...
-
Turowy system walki do Pillars of Eternity jest już tuż...
-
Spektakularna porażka Concorda stała się przedmiotem debat w brytyjskim parlamencie....
71 odpowiedzi do “EA: „PC może być naszą największą platformą””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

@Kopek – u mnie sytuacja była taka że komputer sprawił iż konsola poszła w odstawkę. To kwestia tego jakie gry lubisz – jak bijatyki i platformówki to rzeczywiście na PC z tym krucho, ale ogólnie ze świetnymi grami nie jest krucho, jest nawet przesyt… Doszło do tego że mam kilkanaście świetnych gierek do nadrobienia (oceny w CDA 8 lub więcej) i nie mam pojęcia kiedy ja to poprzechodzę zwłaszcza że niektóre gry są na więcej niż jeden raz. Przy takich zaległościach nie wiem co by mi była jeszcze konsola
Sprawa jest prosta. Wychodzi nowa generacja konsol – ludzie olewają PeCety. Konsole się starzeją, producenci nagle zaczynają doceniać potęgę komputerów, przez jakiś czas stawiają na nie. Potem wychodzi kolejna generacja konsol i tak dalej. Aktualnie jesteśmy na początku „doceniania komputerów”.
Tylko , że ten gościu mówi o platformie PC , że może być ich największą platformą w kontekście gier F2P a nie tych tradycyjnych .
W każdym bądź razie Pecety wracają do formy u nich, a to daje wiele możliwości! 😛
Powoli kończą się możliwości siódmej generacji i jeden po drugim producenci zaczynają znowu wstawiać teksty, jaki to PC jest ważny. Kasa kasą, ale ta dwulicowość mnie drażni.
@Kopek – a prawdziwy śmiech to fakt, że sprzętowo to PC z mocnymi kartami lepiej się nadaje do grania, a konsole lepiej by się sprawdzały w aplikacjach (dzięki swoim procesorom). Konsole to prostota obsługi i wygoda, a PC to duże możliwości ale kosztem tej właśnie wygody co wielu potrafi odstraszać. Warto jednak mieć na uwadze że umiejętność wykorzystywania tego co oferują komputery staje się coraz ważniejsza i powszechniejsza
@Sergi: A co mają możliwości technologiczne do priorytetowości platformy? : o Przecież to nawet taniej wychodzi, nie trzeba nowych silników dłubać. A baza posiadaczy X360/PS3 stale rośnie, więc wydawanie na konsole robi się nawet bardziej opłacalne, a nie mniej. Sęk w tym, że przyszłość gamingu zazwyczaj rodzi się na pecetach, a wielcy gracze zawsze powinni patrzeć w przyszłość, żeby nie zostać nagle z tyłu.
@Fristron baza rośnie, ale wolno, za to baza AKTYWNYCH użytkowników stale maleje @McGrave nie odczułem mniejszej wygody , pomijając oczywiście konieczność instalacji … ale konieczność odczekania 10-20 minut przed zagraniem w grę nie jest dla mnie jakąś ogromną niedogodnością
@SadStatue – zobaczymy. Muszą się mocno postarać bo do tej pory była tendencja spadkowa – np. w PS 1 technologia dosłownie kopała, w PS2 nie kopała ale wyraźnie widać było że jest mocno do przodu, natomiast PS3 dawał jedynie rezultaty takie jak w tym samym czasie troszeczkę lepszy PC, a po pół roku jak przeciętny nowo kupowany PC|Sądzę że teraz już nie mają wyjścia i muszą naprawdę się postarać dać super konsolki, więc może być naprawdę ciekawie. Zobaczymy czy nas zaskoczą 😉
@Fristron – Widać jednak ma, skoro co i rusz producenci (EA, M$, DICE) zaczynają „wracać” do PC. Poza tym nawet największym fanatykom danej konsoli kiedyś grafika/fizyka/AI etc. przestanie wystarczać, a wydajność nie jest z gumy. A rozwój następuje na PC, na który może pisać każdy i gdzie można stosunkowo małym kosztem robić upgrade.
@bart-2pl – ja też nie odczuwam braku wygody, nie przeszkadza mi też jak muszę sam sobie ustawiać opcje grafiki, jednak wielu osobom to przeszkadza – zagranicą jest to bardziej widoczne…
wolę PC, wolę na nim grać, są tańsze gry i pracują na nim również, tyle w temacie..
@bart-2pl – paradoksalnie tekst o instalacji w obecnej generacji konsol można już odłożyć na półkę, ponieważ gry na konsolach też trzeba instalować. I nie mówię tu o grach gdzie kopiuje się 3mb i jazda, bo teraz zaczyna się zabawa w „czyja gra więcej zajmuje”. GT5 instaluje się na dysku ok godziny. Killzone 3 nie wiem bo nie mam ale słyszałem że też dużo zajmuje i się długo instaluje. Każda gra ściąga patche przy włączaniu jak masz połączenie z netem + soft konsoli się aktualizuje …
… dzięki czemu przy rzadkim włączaniu konsoli tracimy możliwość zagrania kilka minut np. przed wyjściem do sklepu czy szkoły – włączam PS3 raz na dłuuuuuugo i prawie zawsze jak włączę ściąga się kilkanaście dobrych minut nowy soft, później jeszcze drugie tyle się instaluje (oczywiście nie pyta się mnie czy mam życzenie go zaktualizować tylko odrazu leci) to samo z grami – włączasz i atak patchów (w nowych grach raczej ale jednak) więc mając np. 15 minut na grę nie opłaca się właczać sprzętu bo nie pograsz
… a na kompie jak chcę coś aktualizować to robię to sam (bo nie jestem przez twórców traktowany jak idiota tylko dają mi dowolność co i kiedy dogrywam), klikam dwa razy na ikonkę i gram w co i ile chcę, zamiast tracić czas na patchowania i inne pierdoły
@Brian – Prawda, prawda (choć byłem przekonany, że przed aktualką PS3 się pyta, ale chyba tylko przy niektórych), ale zauważ, że na PC też się robi podobnie. Mówię o Steam – Nawet jak kompa mam włączonego, to o 15 Magicki czy TF2 mogę zapomnieć, i taka jest przyszłość grania – stałe połączenie z siecią i update’y zawsze na bieżąco. Trochę szkoda, ale wygoda jest widać najważniejsza.
@Kopek na PC nie ma nic ciekawego czego nie miały by konsole? lolwut ocb. Wszystkie RTSy, MMO ( w tym mmorpg), cały e-sport ( z wyjątkiem może fify ;p ) + lepsza grafika od konsol ( o tym bedzie slychac niedlugo coraz wiecej ). O poronionym pomysle FPSow na konsoli to nawet boję się zaczynac kolejna dyskusje. Odnosząc sie jeszcze bardziej do twojej wypowiedzi – KONSOLE nie maja nic ciekawego czego by nie mial piec – no chyba ze ktos, tak lubi przygodowki i wymierające już bijatyki ;]
@Darkoy – co to jest e-sport? jakiś nowy gatunek gry którego nie ma na konsoli??;> poza rtsami i mmo pomogę Ci : są jeszcze klasyczne przygodówki. A fpsy na konsoli…..powiedz to milionom graczy którzy wolą fpsa kupić na konsole na przykład takie call of duty. Poronieni są wszyscy? Są sadomasochistami? A może po prostu nie mają dwóch lewych rąk i jest im wygodniej? Bijatyki wymierają? ROTFL. Ograniczony pecetowiec.
Jakieś nowe MMO się szykuje?
Jeżeli dla nich PC jest najważniejszy, to czemu Brutal Legend nie było wcześniej na PC? To samo do innych producentów: Czemu Fable 2 na PC nie było? Czemu Halo 3 i Halo Wars nie było na PC? Niech oni mnie tutaj nie wkurzają!
@Maciejka01 – Hulka miażdżyć!! Hulk chcieć gry na pece!! Hulk być małe dzidzi!!