Electronic Arts: Półtora miliarda dolarów przychodu z loot boksów w Fifie 20 i innych trybach Ultimate Team
W ciągu kilku lat suma generowana przez ten tryb prawie się potroiła.
Loot boksy w naszej branży nie mają najlepszej prasy i nic dziwnego, że wielu twórców czy wydawców od jakiegoś czasu mniej lub bardziej chętnie od nich odchodzi. Jednocześnie jednak taki model biznesowy jest niezwykle opłacalny, stąd nie każda firma jest skora do jego odrzucenia.
Takie podejście prezentuje Electronic Arts, które na swoich trybach Ultimate Team (najbardziej znany jest u nas ten z Fify, ale posiadają go także gry z serii NHL czy Madden) zarabia krocie. Jeżeli ktoś zastanawiał się, dlaczego wydawca tak broni loot boksów, poniższe zestawienie od analityka branżowego Daniela Ahmada powinno wszystko wyjaśnić.
EA Net Revenue from Ultimate Team
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 20, 2020
FY 2020: $1.49bn
FY 2019: $1.37bn
FY 2018: $1.18bn
FY 2017: $775m
FY 2016: $660m
FY 2015: $587m
Od 2015 przychody z Ultimate Team wzrosły więc prawie o miliard dolarów, sięgając w roku finansowym 2019/2020 1,49 miliarda. Stanowi to niemałą część łącznych przychodów EA – firma chwaliła się dopiero co 5,5 miliardami dolarów wygenerowanymi w zeszłym roku, z czego 2,7 miliarda pochodziło z mikrotransakcji, DLC i abonamentów.
Stąd nikt chyba nie oczekuje, że FIFA 21 (oficjalnie wciąż niezapowiedziana, ale już znajdująca swoje miejsce w raportach finansowych firmy) trafi na rynek bez FUT-a.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.