Embracer zwraca się w stronę AI, ale nie chce zastępować nią ludzi

W najnowszym raporcie Embracer Group firma zaznaczyła, że pracuje nad wprowadzeniem polityki masowego korzystania ze sztucznej inteligencji, zwiększając jakość świadczonych usług, personalizacji i optymalizacji rozgrywki. Według Embracera pomoże to w dostarczaniu graczom unikalnego i dynamicznego doświadczenia.
Widzimy wiele możliwości wykorzystywania AI w sprawnym tworzeniu gier, również w logistyce i planowaniu. Embracer rozumie potencjalne ryzyko stojące za korzystaniem z takich narzędzi, które mogą być również używane w zakresie HR, by usprawnić podejmowanie decyzji przy pozyskiwaniu kolejnych talentów.
Mimo takich oświadczeń Embracer ma być nastawiony przede wszystkim na pracownika z krwi i kości. Według szwedzkiego giganta AI nie tylko pozwala developerom robić więcej, ale również otwiera wiele drzwi dla ludzi związanych z programowaniem. Wejście do branży może być teraz prostsze dla ludzi z niepełnosprawnościami, na przykład gdy ktoś nie może korzystać z klawiatury tak samo jak reszta.
Powyższe wyjaśnienia nie brzmią tak strasznie, chociaż można zmrużyć podejrzliwie oczy, patrząc na zapewnienia firmy, która w ostatnim czasie przeprowadziła masowe zwolnienia zespołów developerskich oraz skasowała nie tylko Deus Eksa, ale też blisko 30 innych produkcji.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...