08.04.2012
Często komentowane 136 Komentarze

Epic Games pracuje nad PC-towym exclusivem

Epic Games pracuje nad PC-towym exclusivem
Już od jakiegoś czasu wiemy, że Epic Games pracuje nad kilkoma projektami. Na trwającej imprezie PAX East studio ujawniło, że jednym z nich jest produkcja, która ukaże się tylko na komputerach osobistych.

W trakcie panelu dyskusyjnego na PAX East prezes Epic Games Mike Capps oraz Cliff Bleszinski zdradzili, że jedna z ich kolejnych gier będzie exclusivem PC.

Jak mówi Capps:

[…] pracujemy nad grą, która ukaże się tylko na PC.

Jak dodaje Bleszinski:

Pozwólcie mi powiedzieć to jeszcze raz: pracujemy nad PC-tową grą.

W późniejszej rozmowie z serwisem Joystiq Capps potwierdził, iż według obecnych planów nowa produkcja ma być komputerowym exclusivem. Na razie nie wiadomo o niej jednak zupełnie nic. Kto wie, może nowa gra będzie pokazówką Unreal Engine 4 przed premierą nowych konsol?

136 odpowiedzi do “Epic Games pracuje nad PC-towym exclusivem”

  1. Abyss|Mam podobne odczucia. Jak znowu wyjedzie, żebym mu podał listę exów z X360 i zacznie porównywać np. Gears of War do World of Tanks, to klepnę głową w ścianę z podziwu.

  2. @zigor1|Dodam tylko tyle, że po jednym albo drugim MS nic nie ma do wersji PC, ani do kasy z niej 😉

  3. te wojny między pecetowcami a konsolowcami nigdy się nie skończą 😉 wiecie co zauważyłem że peeetrojkowcy i xboxowcy zjednoczyli się i „walczą” teraz razem przeciw jednemu „wrogowi”(pecetowcy) co dziwnego te dwie „nacje” na początku generacji ostro że sobą „walczyły” 😀

  4. zigor1|Też możliwe, ale myślisz, że M$ podpisałby umowę na zaledwie 2 lata (i to niecałe, w którym miesiącu 2010 wyszedł AW?)?

  5. @kaczmwoj1994 Załatwiłeś sobie udar mózgu.

  6. Vantage|Zgadzam się z kac666 – to jednak wina programistów. Bo o ile rozumiem, że problemy mogły być zaraz po wydaniu konsoli, tak 5 lat po jej premierze już naprawdę można się nauczyć konwertować na nią gry. Choć po części też masz rację, cała architektura PS3 do najłatwiejszych nie należy.|LionelPL|Vantage już też nie ma konsoli, a też myśli trzeźwo i nie porównuje exów konsolowych do World of Tanks.

  7. kac666|To chyba lepsze niż dyskusja z panem kazubinem.

  8. @Vantage le-ni-stwo. Sama idea portów to już lenistwo. Powinno się od początku pisać oddzielnie i dla PS3 i dla x360 i dla PC ale komu się chce? Lepiej napisać na najsłabszą jednostkę a potem migiem przeportować bo tak szybciej i taniej. Tylko żeby mi tu nikt nie wyjeżdżał że x360 jest mocniejsze bo nie chce mi się czasu marnować.

  9. @kaczmwoj1994|Studio za wydanie jakiejś gry na jedną platformę bierze dodatkowe dość spore pieniądze, umowa miała wymiar czasowy, albo MS zrezygnował z wykładania pieniędzy dla Remedy, a te wraz z końcem umowy wydało wersję na PC i tyle. To nie pierwsza taka historia i nie ostatnia. MS nic nie zarabia na wersji z PC. Cała kasa idzie dla Remedy Entertainment.

  10. @kaczmwoj1994: no raczej na dłużej miało by to mały sens, największa sprzedaż jest podczas premiery no i gdzieś z tak pół roku po (przykładowo, MOGĘ ŚIĘ MYLIĆ!!! – analitykiem nie jestem), tym bardziej że po 2ch latach od premiery kto miał kupić i tak kupił swoją kopię, więc sprzedaż tego tytułu jest już b. niska. Więc płacenie za umowę na dłużej miało by kiepski sens bo przy takim czasie umowa była by nieopłacalna.

  11. @kaczmwoj1994 |Przestań tworzyć teorie spiskowe.

  12. kazubin: przecież jak robi grę pod jeden sprzęt nie musi podpisywać umowy z producentem sprzętu, bo jest to exclusive, mogło być tak że po za możliwością wydania gry na xkloca nie było innej umowy o exlusive

  13. @zigor1|Remedy Entertainment było związane umową z MS i tytuł miał charakter ekskluzywnego. Natomiast wiem co masz na myśli, ale mało kto chyba stosuje obecnie ten model biznesowy.

  14. kazubin|To nie ma sensu, ja żyję w świecie, w którym ludzie odpowiadający za najważniejszą w USA platformę do grania – X360 – nie pozwalają ot tak, po półtora roku od wydania na swojej platformie AW, wypuścić wspomnianego Alana na PC bez żadnego zarobku. Ty natomiast w świecie, gdzie najwyraźniej MS daje sobie w kaszę dmuchać, a World of Tanks jest porównywalne jakością do Gears of War, Uncharted itp.|Nie chce mi się więcej odpowiadać, przyznaję, Ziemia jest płaska.

  15. @kaczmwoj1994|MS z wersją PC nie ma nic wspólnego. Ile razy trzeba to powtarzać. Proszę sprawdzić wydawców i nie wprowadzać ludzi w błąd.

  16. „Początkowo Alan Wake był tytułem tworzonym na wszystkie trzy platformy – PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360 na raz. Okazuje się jednak, że następnie Microsoft złożył ofertę ekskluzywności dla Xboksa i była ona zbyt dobra, aby ją odrzucić.”

  17. „Fińskie studio Remedy Entertainment potwierdziło, że po zaledwie 48 godzinach od premiery pecetowej wersji gry Alan Wake, koszty marketingu i konwersji tego konsolowego hitu zwróciły się w całości. Każdy kolejny sprzedany egzemplarz gry jest więc czystym zyskiem dla studia”

  18. kazubin: no chyba że tak, ale fakt faktem, jak AW został wydany na PC to raczej nie po to by Remedy Entertainment oddało część zysku M$ więc @kaczymwoj1994 twoja teoria jest bez sensu. Remedy Entertainment dostało możliwość zebrania sporej kasy na konwersji i to bez dodatkowych łap w postaci M$, bo jakby było inaczej to wątpię by angażowali się w konwertowanie.

  19. @kazubin Nikt nie pisał, że ma coś wspólnego, napisaliśmy po prostu że M$ i tak dostało kasę za to że pozwoliło EXowi opuścić swoją konsolę i po prostu każdy zarobił na Alanie jeszcze raz…

  20. @zigor1 A co tu konwertować? Architektura Xboxa i PCta z Windowsem to praktycznie jedno i to samo. Koszta są minimalne.

  21. @Abyss ależ ja wiem, jednakże takiemu R* sprawiło problemy 😉 |Po za tym sam stwierdziłeś, koszta minimalne, brak łap od M$ (zarobili podczas trwania umowy ze sprzedaży na xklocu), więc wydanie na PC już było wolne od dodatkowych kosztów więc zarobiło wtedy już samo Remedy

  22. @Abyss|Nie widzisz braku logiki w tym co mówisz, za co ma płacić Remedy MS? |MS przestał płacić za ekskluzywność, albo umowa wygasła by była czasowa i Remedy uznało, że nie warto jej przedłużać.

  23. zigor1|Konwersja była już praktycznie gotowa, tak jak cały AW na PC, który pierwotnie miał wyjść razem z konsolową… Radzę się doinformować. I na informacjach pana kazubina nie polegać, bo on w ogóle nie łapie o co nam z Abyssem chodzi. Ale ja już tłumaczyć więcej nie będę, bo to jest walenie grochem o ścianę.

  24. Dodam tylko że Remdy na dystrybucję podpisało umowy z EA oraz Valve, a z czasem zgłosiły się firmy chętne do dystrybucji wersji pudełkowej.@kaczmwoj1994 |Jak miło, że przestajesz ludzi karmić teoriami spiskowymi.

  25. boże teraz będziecie się kłócić o alan wake i czy ms coś zarobił? dajcie sobie na wstrzymanie ;)BTWz tego co ja się orientuje to ms nie wydaje alana na pc tylko samo remedy,więc raczej ms nic nie zarobi z pc wersji

  26. a ja uważam że alan celowo został wydany na pc aby zwiększyć popularnosc marki. a potem wypuscic alana wake 2 tylko na nextboxa i tym pecetowca którym się alan spodobal to kupią nextboxa

  27. No strasznie dziwne – Unreal Engine 4 zbliża się wielkimi krokami, a mające radzić sobie z nim next-gen’y są jeszcze w powijakach… Raczej jedynym rozwiązaniem jest exclusive dla PC, żeby się taki silnik nie marnował. 😉

  28. ale ja wątpię że to będzie produkcja na ue4. jakiś czas temu gosciu z epic mówił że ue4 nie ujrzy światła przed 2014 roku

  29. http:www.cdaction.pl/news-22330/epic-games-unreal-engine-4-dopiero-w-2014-roku.html.|Prędzej zrobią coś na ulepszonym UE 3 niż UE 4. Ale szczerze to nic nie wiemy oprócz tego, że będzie na pc wiec takie gdybanie to o kant kuli rozbić. Czekamy na więcej informacji 🙂

  30. ale zabawne ludzie z tych fanbojów ;] i kogo wy chcecie przekonać co lepsze ? każdy wie co mu pasuje i kłótnie o to co jest najfajniejsze są jałowe i pozbawione sensu, ja wole PC bo daje mi mysz i klawiaturę, możliwość nie tylko grania i oglądania tv ale też tak na dobra sprawę co dusza zapragnie, dostęp do starszych gier (nie tylko tych z obecnej generacji), modów i możliwości dostosowania sprzętów do własnych potrzeb,ale jeżeli ktoś woli konsole ? co mnie to ?

  31. @LionelPL – taa, MS już raz tak myślał. Nakręcili hype wokół Alan Wake, po czym właściwie za pięć dwunasta zrobili z niego exclusive na Xboxa wierząc, że się pecetowcy rzucą na ich maszynki. I się przeliczyli. Wiec słaba teoria.

  32. @LionelPL – A kto powiedział, że ten PC-exclusive będzie miał premierę prze 2014? 😉

  33. @Bart-2pl – bo widzisz, ludzie szczególnie Polacy, lubią się kłócić o bezsensowne rzeczy zamiast przeznaczyć czas na coś bardziej pożytecznego 😉 Chodź uwierz mi, że chodź twoje przesłanie jest neutralne w przekazie, to jednak z komentarza można by kolejną dyskusje rozpocząć 😀

  34. Kurcze niezła wojenka się rozpoczęła dobrze ze popcorn zrobiłem, miło się tak pośmiać

  35. RalfTriclinum 9 kwietnia 2012 o 19:12

    każda platforma ma swoje Exy. Mnie te konsolowe nie przekonują a wygodniej mi się gra na PC(Total war) ale czy to znaczy ze PC lepszy? Zależy do czego Fps/rts- pc bijatyki/zręcznościówki – konsole.

  36. Nawet UE 3,5 z ostatniego video Epic (tego objaśniającego użyte technologie) daje nieźle czadu i jasnym jest że obecna generacja już przy zwykłych tytułach wypluwa wnętrzności i straszy słabymi teksturami i skandaliczną rozdzielczością. Moim zdaniem Epic ma już narzędzi ale jeszcze nie ma następcy X na rynku więc zrobi grę dla Windowsa ale jak wiadomo to wciąż M$, jasnym jest że tak dobrze nie zarobią ale bezczynnie czekać na nowego ixa też nie można 🙂

Dodaj komentarz