Epic Games pracuje nad PC-towym exclusivem

Już od jakiegoś czasu wiemy, że Epic Games pracuje nad kilkoma projektami. Na trwającej imprezie PAX East studio ujawniło, że jednym z nich jest produkcja, która ukaże się tylko na komputerach osobistych.
W trakcie panelu dyskusyjnego na PAX East prezes Epic Games Mike Capps oraz Cliff Bleszinski zdradzili, że jedna z ich kolejnych gier będzie exclusivem PC.
Jak mówi Capps:
[…] pracujemy nad grą, która ukaże się tylko na PC.
Jak dodaje Bleszinski:
Pozwólcie mi powiedzieć to jeszcze raz: pracujemy nad PC-tową grą.
W późniejszej rozmowie z serwisem Joystiq Capps potwierdził, iż według obecnych planów nowa produkcja ma być komputerowym exclusivem. Na razie nie wiadomo o niej jednak zupełnie nic. Kto wie, może nowa gra będzie pokazówką Unreal Engine 4 przed premierą nowych konsol?
Czytaj dalej
136 odpowiedzi do “Epic Games pracuje nad PC-towym exclusivem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Abyss|Mam podobne odczucia. Jak znowu wyjedzie, żebym mu podał listę exów z X360 i zacznie porównywać np. Gears of War do World of Tanks, to klepnę głową w ścianę z podziwu.
@zigor1|Dodam tylko tyle, że po jednym albo drugim MS nic nie ma do wersji PC, ani do kasy z niej 😉
te wojny między pecetowcami a konsolowcami nigdy się nie skończą 😉 wiecie co zauważyłem że peeetrojkowcy i xboxowcy zjednoczyli się i „walczą” teraz razem przeciw jednemu „wrogowi”(pecetowcy) co dziwnego te dwie „nacje” na początku generacji ostro że sobą „walczyły” 😀
zigor1|Też możliwe, ale myślisz, że M$ podpisałby umowę na zaledwie 2 lata (i to niecałe, w którym miesiącu 2010 wyszedł AW?)?
@kaczmwoj1994 Załatwiłeś sobie udar mózgu.
Vantage|Zgadzam się z kac666 – to jednak wina programistów. Bo o ile rozumiem, że problemy mogły być zaraz po wydaniu konsoli, tak 5 lat po jej premierze już naprawdę można się nauczyć konwertować na nią gry. Choć po części też masz rację, cała architektura PS3 do najłatwiejszych nie należy.|LionelPL|Vantage już też nie ma konsoli, a też myśli trzeźwo i nie porównuje exów konsolowych do World of Tanks.
kac666|To chyba lepsze niż dyskusja z panem kazubinem.
@Vantage le-ni-stwo. Sama idea portów to już lenistwo. Powinno się od początku pisać oddzielnie i dla PS3 i dla x360 i dla PC ale komu się chce? Lepiej napisać na najsłabszą jednostkę a potem migiem przeportować bo tak szybciej i taniej. Tylko żeby mi tu nikt nie wyjeżdżał że x360 jest mocniejsze bo nie chce mi się czasu marnować.
@kaczmwoj1994|Studio za wydanie jakiejś gry na jedną platformę bierze dodatkowe dość spore pieniądze, umowa miała wymiar czasowy, albo MS zrezygnował z wykładania pieniędzy dla Remedy, a te wraz z końcem umowy wydało wersję na PC i tyle. To nie pierwsza taka historia i nie ostatnia. MS nic nie zarabia na wersji z PC. Cała kasa idzie dla Remedy Entertainment.
@kaczmwoj1994: no raczej na dłużej miało by to mały sens, największa sprzedaż jest podczas premiery no i gdzieś z tak pół roku po (przykładowo, MOGĘ ŚIĘ MYLIĆ!!! – analitykiem nie jestem), tym bardziej że po 2ch latach od premiery kto miał kupić i tak kupił swoją kopię, więc sprzedaż tego tytułu jest już b. niska. Więc płacenie za umowę na dłużej miało by kiepski sens bo przy takim czasie umowa była by nieopłacalna.
@kaczmwoj1994 |Przestań tworzyć teorie spiskowe.
kazubin: przecież jak robi grę pod jeden sprzęt nie musi podpisywać umowy z producentem sprzętu, bo jest to exclusive, mogło być tak że po za możliwością wydania gry na xkloca nie było innej umowy o exlusive
@zigor1|Remedy Entertainment było związane umową z MS i tytuł miał charakter ekskluzywnego. Natomiast wiem co masz na myśli, ale mało kto chyba stosuje obecnie ten model biznesowy.
kazubin|To nie ma sensu, ja żyję w świecie, w którym ludzie odpowiadający za najważniejszą w USA platformę do grania – X360 – nie pozwalają ot tak, po półtora roku od wydania na swojej platformie AW, wypuścić wspomnianego Alana na PC bez żadnego zarobku. Ty natomiast w świecie, gdzie najwyraźniej MS daje sobie w kaszę dmuchać, a World of Tanks jest porównywalne jakością do Gears of War, Uncharted itp.|Nie chce mi się więcej odpowiadać, przyznaję, Ziemia jest płaska.
@kaczmwoj1994|MS z wersją PC nie ma nic wspólnego. Ile razy trzeba to powtarzać. Proszę sprawdzić wydawców i nie wprowadzać ludzi w błąd.
„Początkowo Alan Wake był tytułem tworzonym na wszystkie trzy platformy – PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360 na raz. Okazuje się jednak, że następnie Microsoft złożył ofertę ekskluzywności dla Xboksa i była ona zbyt dobra, aby ją odrzucić.”
„Fińskie studio Remedy Entertainment potwierdziło, że po zaledwie 48 godzinach od premiery pecetowej wersji gry Alan Wake, koszty marketingu i konwersji tego konsolowego hitu zwróciły się w całości. Każdy kolejny sprzedany egzemplarz gry jest więc czystym zyskiem dla studia”
kazubin: no chyba że tak, ale fakt faktem, jak AW został wydany na PC to raczej nie po to by Remedy Entertainment oddało część zysku M$ więc @kaczymwoj1994 twoja teoria jest bez sensu. Remedy Entertainment dostało możliwość zebrania sporej kasy na konwersji i to bez dodatkowych łap w postaci M$, bo jakby było inaczej to wątpię by angażowali się w konwertowanie.
@kazubin Nikt nie pisał, że ma coś wspólnego, napisaliśmy po prostu że M$ i tak dostało kasę za to że pozwoliło EXowi opuścić swoją konsolę i po prostu każdy zarobił na Alanie jeszcze raz…
@zigor1 A co tu konwertować? Architektura Xboxa i PCta z Windowsem to praktycznie jedno i to samo. Koszta są minimalne.
@Abyss ależ ja wiem, jednakże takiemu R* sprawiło problemy 😉 |Po za tym sam stwierdziłeś, koszta minimalne, brak łap od M$ (zarobili podczas trwania umowy ze sprzedaży na xklocu), więc wydanie na PC już było wolne od dodatkowych kosztów więc zarobiło wtedy już samo Remedy
@Abyss|Nie widzisz braku logiki w tym co mówisz, za co ma płacić Remedy MS? |MS przestał płacić za ekskluzywność, albo umowa wygasła by była czasowa i Remedy uznało, że nie warto jej przedłużać.
zigor1|Konwersja była już praktycznie gotowa, tak jak cały AW na PC, który pierwotnie miał wyjść razem z konsolową… Radzę się doinformować. I na informacjach pana kazubina nie polegać, bo on w ogóle nie łapie o co nam z Abyssem chodzi. Ale ja już tłumaczyć więcej nie będę, bo to jest walenie grochem o ścianę.
Dodam tylko że Remdy na dystrybucję podpisało umowy z EA oraz Valve, a z czasem zgłosiły się firmy chętne do dystrybucji wersji pudełkowej.@kaczmwoj1994 |Jak miło, że przestajesz ludzi karmić teoriami spiskowymi.
boże teraz będziecie się kłócić o alan wake i czy ms coś zarobił? dajcie sobie na wstrzymanie ;)BTWz tego co ja się orientuje to ms nie wydaje alana na pc tylko samo remedy,więc raczej ms nic nie zarobi z pc wersji
a ja uważam że alan celowo został wydany na pc aby zwiększyć popularnosc marki. a potem wypuscic alana wake 2 tylko na nextboxa i tym pecetowca którym się alan spodobal to kupią nextboxa
No strasznie dziwne – Unreal Engine 4 zbliża się wielkimi krokami, a mające radzić sobie z nim next-gen’y są jeszcze w powijakach… Raczej jedynym rozwiązaniem jest exclusive dla PC, żeby się taki silnik nie marnował. 😉
ale ja wątpię że to będzie produkcja na ue4. jakiś czas temu gosciu z epic mówił że ue4 nie ujrzy światła przed 2014 roku
http:www.cdaction.pl/news-22330/epic-games-unreal-engine-4-dopiero-w-2014-roku.html.|Prędzej zrobią coś na ulepszonym UE 3 niż UE 4. Ale szczerze to nic nie wiemy oprócz tego, że będzie na pc wiec takie gdybanie to o kant kuli rozbić. Czekamy na więcej informacji 🙂
ale zabawne ludzie z tych fanbojów ;] i kogo wy chcecie przekonać co lepsze ? każdy wie co mu pasuje i kłótnie o to co jest najfajniejsze są jałowe i pozbawione sensu, ja wole PC bo daje mi mysz i klawiaturę, możliwość nie tylko grania i oglądania tv ale też tak na dobra sprawę co dusza zapragnie, dostęp do starszych gier (nie tylko tych z obecnej generacji), modów i możliwości dostosowania sprzętów do własnych potrzeb,ale jeżeli ktoś woli konsole ? co mnie to ?
@LionelPL – taa, MS już raz tak myślał. Nakręcili hype wokół Alan Wake, po czym właściwie za pięć dwunasta zrobili z niego exclusive na Xboxa wierząc, że się pecetowcy rzucą na ich maszynki. I się przeliczyli. Wiec słaba teoria.
@LionelPL – A kto powiedział, że ten PC-exclusive będzie miał premierę prze 2014? 😉
@Bart-2pl – bo widzisz, ludzie szczególnie Polacy, lubią się kłócić o bezsensowne rzeczy zamiast przeznaczyć czas na coś bardziej pożytecznego 😉 Chodź uwierz mi, że chodź twoje przesłanie jest neutralne w przekazie, to jednak z komentarza można by kolejną dyskusje rozpocząć 😀
Kurcze niezła wojenka się rozpoczęła dobrze ze popcorn zrobiłem, miło się tak pośmiać
każda platforma ma swoje Exy. Mnie te konsolowe nie przekonują a wygodniej mi się gra na PC(Total war) ale czy to znaczy ze PC lepszy? Zależy do czego Fps/rts- pc bijatyki/zręcznościówki – konsole.
Nawet UE 3,5 z ostatniego video Epic (tego objaśniającego użyte technologie) daje nieźle czadu i jasnym jest że obecna generacja już przy zwykłych tytułach wypluwa wnętrzności i straszy słabymi teksturami i skandaliczną rozdzielczością. Moim zdaniem Epic ma już narzędzi ale jeszcze nie ma następcy X na rynku więc zrobi grę dla Windowsa ale jak wiadomo to wciąż M$, jasnym jest że tak dobrze nie zarobią ale bezczynnie czekać na nowego ixa też nie można 🙂